Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Οι ανάγκες των παιδιών, οι υποχρεώσεις των γονέων και ο ρόλος των προπονητών


Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 30 Σεπτέμβριος, 2018 - 10:12 | Στην Κατηγορία: 
Τα παιδιά πρέπει να αθλούνται και να συμμετέχουν σε ένα άθλημα...
Ο υπεύθυνος γονέας οφείλει να προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά να έχουν τις απαραίτητες κινητικές εμπειρίες, να δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για τα παιδιά για να έχουν σωματική και ψυχική υγεία.
Είναι σημαντικό να έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους και ταυτόχρονα να εκπαιδεύονται. Εύλογο το ερώτημα, με ποιον τρόπο; Εδώ και χιλιάδες χρόνια γνωρίζουμε ότι οι νέοι στην αρχαία Ελλάδα εκπαιδεύονταν στα γυμνάσια και στις παλαίστρες. Σήμερα οι ανάγκες επιβάλλουν τη συμμετοχή και ενασχόληση σε ένα άθλημα από την παιδική ηλικία, γιατί επιδρά στο σώμα και στη ψυχή του παιδιού, το οποίο υιοθετεί συνήθειες που θα το επηρεάσουν θετικά σε όλη του τη ζωή.
Αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο δώρο των γονέων για τα παιδιά, γιατί η  άσκηση είναι μέσο για τη διατήρηση της υγείας και συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής. Οι συμπεριφορές και οι συνήθειες που αποκτούν τα παιδιά σε μια αθλητική δραστηριότητα έχουν μεγάλη αξία, όπως  η υιοθέτηση  υγιεινών τρόπων  συμπεριφοράς συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Επίσης τα παιδιά που έχουν θετική στάση απέναντι στην άσκηση, κατανοούν την αξία της και συνεχίζουν να ασκούνται  στην υπόλοιπη ζωή.
Συγκεκριμένα η συστηματική άσκηση κατά τη διάρκεια της ζωής συμβάλλει στην πρόληψη των καρδιοπαθειών και μειώνει στο μισό τις πιθανότητες εμφάνισης  καρδιαγγειακών παθήσεων, στον έλεγχο του βάρους, στη μείωση της υπέρτασης, στην πρόληψη της  οστεοπόρωσης και του διαβήτη. Επιπλέον καθοριστική είναι η συμβολή στη βελτίωση της ψυχολογίας, της μείωσης του άγχους και της μείωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης.
Τα παιδιά πρέπει να αθλούνται και να συμμετέχουν σε ένα άθλημα
  • για να βελτιώσουν τις φυσικές ικανότητες
  • για την αρμονική ανάπτυξή τους
  • για να  ανάπτυξη  κινητικών σύνθετων δεξιοτήτων
  • για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργική  ικανότητα του μυοσκελετικού συστήματος
  • για  κατάλληλη ισόρροπη διατροφή
  • γιατί τα βοηθά στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
  • για τον έλεγχο των συναισθημάτων
  • γιατί  αναπτύσσουν  την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση
  • γιατί διαμορφώνουν ατομικές και συλλογικές αξίες
Παρατηρούμε ότι τα παιδιά που αισθάνονται πιο ικανά στις αθλητικές δραστηριότητες έχουν υψηλότερη παρακίνηση. Οι γονείς και οι προπονητές παιδαγωγοί, οφείλουμε  να αξιοποιήσουμε όλες τις δεξιότητες των παιδιών, κάθε παιδί είναι μοναδικό και θα πρέπει να του δίνεται η δυνατότητα να  συμμετέχει, να παίζει, να επιτυγχάνει, να συγκρίνεται  με τον εαυτό του και να αισθάνεται καθημερινά ότι βελτιώνεται. Με αυτόν τον τρόπο  διατηρούν ψηλά την παρακίνηση και δεν εγκαταλείπουν τον αθλητισμό γιατί αισθάνονται ικανά και αντάξια των προσδοκιών. Ο καλύτερος τρόπος για συνεχή παρακίνηση, είναι τα παιδιά να προσανατολίζονται στη συστηματική και συνεχόμενη προσπάθεια με αποτέλεσμα την αύξηση της ικανότητας και να μην τα επιφορτίζουμε με το άγχος της επιτυχίας.
Ο προπονητής-παιδαγωγός όλων των αθλημάτων, έχει υποχρέωση ως κοινωνικό και δημόσιο πρόσωπο να προσέχει τη συμπεριφορά του τόσο στους αγωνιστικούς χώρους όσο και στις κοινωνικές συναναστροφές. Επηρεάζει και διαμορφώνει το χαρακτήρα και την συμπεριφορά των αθλητών. Ο προπονητής πρώτα είναι παιδαγωγός και πρέπει να τον ενδιαφέρει περισσότερο η εκπαίδευση και μετά η επιτυχία στον αγώνα. Επαινεί την προσπάθεια, επικροτεί το δίκαιο παιχνίδι, το σεβασμό του αντιπάλου, συμβάλλει στην προσωπική βελτίωση και την αύξηση της αυτοπεποίθησης χωρίς αλαζονία, στηρίζει την αλληλέγγυα συμπεριφορά και την ανάπτυξη  κοινωνικών δεξιότητων. 
Ο προπονητής είναι προπονητής όλων των παιδιών και πολύ περισσότερο όσων έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη συστηματική άσκηση, το παιχνίδι και την επιβράβευση. Εκείνα τα παιδιά με τις λιγότερες δεξιότητες και αθλητικές επιδόσεις. Συμπερασματικά, η αποστολή και το χρέος των γονέων και των προπονητών είναι η ιδιαίτερη ενασχόληση με αυτά τα παιδιά, με κριτήρια, με      βαθμό δυσκολίας και στόχους ανάλογα των ικανοτήτων τους, για να συμμετέχουν, να βελτιώνονται,  για να αισθάνονται μέλος της ομάδας, για να δημιουργήσουμε ενεργούς ανθρώπους και όχι παθητικούς θεατές.
Σπύρος Ντάνης,
Καθηγητής Φυσικής αγωγής
Προπονητής


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/oi-anagkes-ton-paidion-oi-ypohreoseis-ton-goneon-kai-o-rolos-ton-proponiton#ixzz5SZMkCWKR
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια: