Τετάρτη 30 Μαΐου 2012

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ




•Την Παρασκευή ακυρώθηκε και τη Δευτέρα ...ξαναεγκρίθηκε ολόκληρο θέμα στη Φυσική Κατεύθυνσης!

•Μεγάλος βαθμός δυσκολίας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις















Οι μαθητές που έδιναν το μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης, στις πανελλαδικές εξετάσεις, την Παρασκευή το απόγευμα έμαθαν πως ακυρώνεται το θέμα Γ4 και τη Δευτέρα ...ενημερώθηκαν πως υπολογίζεται κανονικά! Υπενθυμίζουμε πως το θέμα Γ4, σύμφωνα με την Ενωση Ελλήνων Φυσικών, όπως διατυπώθηκε ήταν «επιστημονικά λανθασμένο».





Συγκεκριμένα, την Παρασκευή το απόγευμα η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) απέστειλε οδηγία για τη βαθμολόγηση του μαθήματος, σύμφωνα με την οποία το ερώτημα Γ4 ακυρώνεται. Τη Δευτέρα, όπως έγραφε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, «μετά την ολοκλήρωση της πειραματικής βαθμολόγησης και τη διαπίστωση ότι η ελλιπής διατύπωση του ερωτήματος Γ4 δεν επηρέασε την απόδοση των υποψηφίων, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έλαβε την εξής απόφαση: Να βαθμολογηθεί κανονικά το ερώτημα Γ4 και η κατανομή των μονάδων στο θέμα αυτό να είναι εκείνη που δόθηκε αρχικά».



Στην οδηγία υποστηρίζεται ότι η διατύπωση του ερωτήματος ήταν «μεν ελλιπής μόνο ως προς τη λέξη "πρώτο" (μέγιστο), πλην, όμως, η έλλειψη αυτή δεν θεωρείται, κατά την κρίση της Επιτροπής, ουσιώδης, ούτε ήταν ικανή να επηρεάσει την απόδοση των υποψηφίων». Αξίζει, πάντως να σημειωθεί, πως στο θέμα της Φυσικής, αλλά και γενικότερα, το υπουργείο Παιδείας «βάζει μπροστά» την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, ενώ είναι αυτονόητο πως η ηγεσία του έχει απόλυτη την ευθύνη για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, έχει την ευθύνη για την τεράστια αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στους υποψήφιους και τις οικογένειές τους.



ΑΣΓΜΕ: Διπλή στόχευση με τη δυσκολία των θεμάτων

Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις υπάρχει αυξημένος βαθμός δυσκολίας σε πολλά μαθήματα (έχουν γίνει παρεμβάσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και της Ενωσης Βιολόγων). Μάλιστα, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών σχολιάζοντας τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης σημείωσε πως ήταν «σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων Φυσικής»!



Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων και Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) σε ανακοίνωσή της εκτιμά ότι «μέσα από τη αυξημένη δυσκολία των θεμάτων γίνεται μια διπλή προσπάθεια πρώτον, να πειστούν όσο γίνεται πιο νωρίς γονείς και μαθητές, ότι αφού δεν μπορούν όλοι να αντεπεξέλθουν στη δυσκολία των πανελλαδικών εξετάσεων καλύτερα να στραφούν από νωρίς στην ΤΕΕ ή στα ιδιωτικά ΙΕΚ (θυμίζουμε την στρατηγική στόχευση για αύξηση στο 50% της Τεχνικής Εκπαίδευσης...). Και δεύτερον, με τέτοιου βαθμού δυσκολίες, βοηθιέται η νομιμοποίηση στη συνείδηση των λαϊκών οικογενειών της στήριξης της "ψευδεπίγραφης" ελεύθερης πρόσβασης και του νέου Λυκείου».



Για το θέμα της Φυσικής η ΑΣΓΜΕ πρότεινε «να μετρήσει η βαθμολογία για το γ4 θέμα της Φυσικής, μόνο για τα παιδιά που έχουν απαντήσει, ως στοιχείο επιβράβευσης για τα υπόλοιπα να μην ισχύσει από την στιγμή που η ερώτηση ήταν κακοδιατυπωμένη σε υψηλού βαθμού δυσκολίας θέματα».



Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε ανακοίνωσή του, ζητά «κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση να θεωρηθεί σωστή» και να αναβληθεί η έναρξη της βαθμολόγησης, μέχρι να ληφθούν υπόψη «οι θέσεις των επιστημονικών ενώσεων και των εισηγήσεων των βαθμολογητών των Βαθμολογικών Κέντρων».



Δυσκολότερα από πέρσι τα θέματα των Μαθηματικών

Προχτές οι μαθητές έδωσαν Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, σε ανακοίνωσή της, εκτίμησε, μεταξύ άλλων, ότι τα «θέματα είναι δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά». Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων θεωρεί πως τα θέματα ήταν «σαφώς διατυπωμένα και ανταποκρίνονται, σε μεγάλο βαθμό, στις γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι μαθητές». Επισημαίνει, όμως, πως «η επί σειρά ετών στερεότυπη διατύπωση των θεμάτων στα αρχαία ελληνικά πρέπει να αναθεωρηθεί, προκειμένου να υπάρξει ανανέωση και διαβάθμιση δυσκολίας των ερωτήσεων».



Σήμερα το πρόγραμμα των πανελλαδικών συνεχίζεται με Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης, Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

ριζοσπαστης





Δεν υπάρχουν σχόλια: