Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023

 


Σχολεία κινδυνεύουν με έξωση, πλημμυρίζουν, τους κόβεται το ρεύμα και το υπουργείο κομπάζει για «αριστείες»,  «ψηφιακές μεταβάσεις» και «αξιολογήσεις» της υφιστάμενης αθλιότητας

Μια σειρά γεγονότα, την ίδια ώρα που η υπουργός Παιδείας «διαλαλούσε» από κανάλι σε κανάλι τις μεταρρυθμίσεις που έφερε στην εκπαίδευση και την ψηφιακή επανάσταση που πέτυχε, ήρθαν να αποκαλύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία που μένει στο περιθώριο του ενδιαφέροντος των περισσότερων ΜΜΕ.

Πρόκειται για μια σειρά μόνιμων «επεισοδίων» που συνθέτουν, όμως, μ’ έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο το παζλ μιας δημόσιας εκπαίδευσης σε εγκατάλειψη.

 «Μας έκοψαν το φως»

Την προηγούμενη εβδομάδα (Δευτέρα 16 Ιανουαρίου) έγινε διακοπή ρεύματος εν ώρα λειτουργίας του σχολείου στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας (με 300 μαθητές) καθώς ο Δήμος Αρταίων είχε αφήσει απλήρωτους τους λογαριασμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα έξοδα λειτουργίας των σχολικών μονάδων από τον δήμο έχει περικοπεί στο 1/3, πολλά είναι τα σχολεία που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Γονείς και εκπαιδευτικοί ωστόσο τονίζουν τον κίνδυνο τα σχολεία να «βυθιστούν» στο σκοτάδι, καθώς οι οφειλές προς τη ΔΕΗ δεν αποτελούν μεμονωμένο γεγονός. Για παράδειγμα «επίσκεψη» από συνεργείο εργολάβων του ΔΕΔΔΗΕ δέχθηκε μόλις άνοιξε μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και το 3ο Νηπιαγωγείο Γρεβενών, λόγω οφειλής 7.000 ευρώ. Η τελευταία έκτακτη χρηματοδότηση του δήμου Γρεβενών ύψους 10.000 ευρώ αποτέλεσε «σταγόνα στον ωκεανό» για τις ανάγκες θέρμανσης και ηλεκτροδότησης των σχολικών μονάδων, σε μια περιοχή με ιδιαίτερα βαρύ χειμώνα και σε περίοδο που οι λογαριασμοί έχουν εκτοξευθεί, ενώ οι χρηματοδοτήσεις των σχολικών επιτροπών έχουν μειωθεί περίπου 50% σε επίπεδο δεκαετίας.

«Η θάλασσα μέσα μας»

Επιπλέον, δυο μέρες μετά το κόψιμο του ρεύματος στο Δημοτικό της Άρτας, την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, στο 1ο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων τα νερά μιας συνηθισμένης βροχής, μπήκαν από τη στέγη του σχολείου στον εσωτερικό χώρο πλημμυρίζοντας αίθουσες και διαδρόμους. Μάλιστα τα νερά, πριν φτάσουν στο δάπεδο, περνούσαν μέσα από τον γενικό ηλεκτρικό  πίνακα του σχολείου, δημιουργώντας τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η κατάσταση της στέγης είχε επισημανθεί αρκετό καιρό πριν με έγγραφο του σχολείου προς τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, οι οποίες απάντησαν ότι αδυνατούν να αποκαταστήσουν τις βλάβες, καλώντας μάλιστα τη Διεύθυνση του σχολείου (αναλαμβάνοντας ευθύνες που δεν της αναλογούν) να βρει τρόπο: «1) Να επισκευάσει τα σημεία εισροής των ομβρίων στη στέγη 2) Να προβεί στον έλεγχο των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων 3) Να προβεί στον έλεγχο και την αποκατάσταση της κεντρικής θέρμανσης.

Την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου λίγο βορειότερα, στο 18ο Δημοτικό σχολείο Καλαμαριάς,  οι μικροί μαθητές με συνθήματα «Όχι άλλα ψέματα», «Δεν θέλουμε λάσπες και νερά» απείχαν τις δύο πρώτες ώρες από τα μαθήματά τους, στο πλαίσιο διαμαρτυρίας που αποφάσισε ο σύλλογος γονέων με αίτημα την άμεση επιδιόρθωση – αποκατάσταση μεγάλου μέρους της αυλής που κάθε φορά που βρέχει μετατρέπεται σε λίμνη, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες για την ασφάλεια των παιδιών.

Βοήθεια! Μας πετάνε στο δρόμο

Μετά από την περιπέτεια του 9ου Δ.Σ του Αιγάλεω απειλείται με έξωση και το σχολικό συγκρότημα 7ο Λύκειο και 8ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης, το οποίο φιλοξενεί 500 έφηβους μαθητές και μαθήτριες και εδράζεται επί της κεντρικής πλατείας της Νέας Σμύρνης, από τον ιδιοκτήτη Πολιτιστικό Ίδρυμα «Εστία» λόγω οφειλόμενων μισθωμάτων από τον Δήμο Νέας Σμύρνης.

Παράλληλα δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της Νέας Σμύρνης ενημερώνουν ότι έχει επιδοθεί εξώδικο για έξωση στο 6ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης, η οποία θα εκτελεστεί την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023 στις 5μμ το απόγευμα.  

Το μάθατε; Τα σχολεία δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας

Αλήθεια γιατί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιλέγει την «αξιολόγηση», τις «καινοτομίες», την «ψηφιακή επανάσταση» και τον «ψηφιακό μετασχηματισμό» αλλά αδιαφορεί για τα σχολεία;

Δεν το ξέρετε;

Την απορία έλυσε η συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, η οποία μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα Mega» για διάφορα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και τους μαθητές της χώρας.

Για καίρια ζητήματα που απασχολούν τα σχολεία, η κ. Μακρή απάντησε πως... δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας! Πιο συγκεκριμένα, ερωτηθείσα για τις κριτικές που δέχεται το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τη διαχείριση της έξαρσης της γρίπης και των ιώσεων στα σχολεία, απάντησε πως, «το κομμάτι αυτό αφορά εξ’ ολοκλήρου το υπουργείο Υγείας».

Όταν κλήθηκε να απαντήσει για τα πλημμυρικά φαινόμενα σε νηπιαγωγείο, το οποίο εδώ και τέσσερα ολόκληρα χρόνια γίνεται «πισίνα» κάθε φορά που βρέχει η κ. Μακρή είπε επί της ουσίας πως τα σχολικά κτήρια δεν είναι ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, οπότε το υπουργείο... «σηκώνει τα χεριά ψηλά»!

Πιο συγκεκριμένα, η υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως η κατασκευή των σχολείων είναι αρμοδιότητα του... υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Παράλληλα, τόνισε πως η συντήρησή τους (άρα και η έξωσή τους λέμε εμείς) είναι ευθύνη... των Δήμων…

Υποχρηματοδότηση – Εγκατάλειψη

Η υποχρηματοδότηση είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα, σχολικών υποδομών, προσωπικού, εξοπλισμού, λειτουργικών δαπανών κ.ά. Οι Σχολικές Επιτροπές βρίσκονται συχνά σε απόγνωση καθώς καλούνται να μοιράσουν τη φτώχεια μεταξύ των σχολείων, τα οποία προκειμένου να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους, συχνά ζητούν από τους γονείς και τους Συλλόγους Γονέων να συμβάλλουν στα λειτουργικά έξοδα βάζοντας το χέρι τους βαθιά στην τσέπη τους. Πανελλαδικά, όλο και πιο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα (ενίοτε θανατηφόρα όπως πρόσφατα στις Σέρρες)  με καυστήρες που εκρήγνυνται, με πόρτες, κάγκελα και σοφάδες που πέφτουν σε κεφάλια, με φθαρμένο αθλητικό εξοπλισμό…

Τα ψίχουλα που σήμερα δίνονται στους Δήμους για τα σχολεία - σε σχέση πάντα με τις πραγματικές ανάγκες – αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και δημιουργούν νέα. Είναι πραγματικά πρόκληση η υπουργός Παιδείας να περιδιαβαίνει τα τηλεοπτικά παράθυρα κομπάζοντας για «αριστείες»,  για  «ψηφιακές μεταβάσεις» και «αξιολογήσεις» της υφιστάμενης αθλιότητας των σχολείων και των μισθολογικά  και εργασιακά εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: