Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

 

Σχολιασμός θεμάτων στα Μαθηματικά (Άλγεβρα), στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 04/06/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καραγιάννης Ιωάννης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών Νομών  Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, 2ο ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου

Α) ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Σε γενικό πλαίσιο τα θέματα χαρακτηρίζονται από επιστημονική ορθότητα, σαφή στις διατυπώσεις και εντός της εξεταστέας ύλης του τρέχοντος έτους. Είναι στο σύνολό τους  διαβαθμισμένα και σύμφωνα με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου .

Η χρονική διάρκεια της εξέτασης των τριών (3) ωρών κρίνεται επαρκής για την αναλυτική  ολοκλήρωση όλων των θεμάτων .

Σχετικά με την σύγκριση του βαθμού δυσκολίας, σε σχέση με τα αντίστοιχα  περσινά θέματα, με την επιφύλαξη της διαφοροποιημένη ύλης φέτος και πέρσι, τα θέματα κρίνονται περίπου του ίδιου βαθμού δυσκολίας. Δεν αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βαθμολογικές κλίμακες σε σχέση με τις αντίστοιχες πέρσινές.
Ακολουθεί ο σχολιασμός ανά θέμα και υποερώτημα:

Β) ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΘΕΜΑ/ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ

ΘΕΜΑ A

Α1. Βασική απόδειξη πρότασης στο σχολικό βιβλίο.
Α2.Βασικός ορισμός στην θεωρία του σχολικού βιβλίου
Α3.  Ερωτήσεις τύπου Σωστού-Λάθους που εξετάζουν βασικές γνώσεις και ήταν αναμενόμενα.
Α4. Συμπλήρωση βασικών τύπων στην θεωρία του σχολικού βιβλίου.

ΘΕΜΑ B

Β1.Εύκολο, υπολογιστικό ερώτημα.
Β2. Εύκολο, υπολογιστικό ερώτημα.
Β3. Εύκολο, υπολογιστικό ερώτημα.

ΘΕΜΑ G

Γ1.Βασικό ερώτημα, απλοί υπολογισμοί.
Γ2. Βασικό ερώτημα που όμοιά του υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο (εύρεση εξίσωσης εφαπτομένης).
Γ3. Βασικό ερώτημα που όμοιά του υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο (εύρεση μονοτονίας-ακροτάτων συνάρτησης)
Γ4. Εύρεση απλού ορίου, απλοί υπολογισμοί

ΘΕΜΑ D

Δ1.Βασικό ερώτημα εύρεσης πεδίου ορισμού συνάρτησης. Απλό θέμα.
Δ2. Συνδυαστικό ερώτημα από συναρτήσεις και Στατιστική, απλοί υπολογισμοί.
Δ3. Ερώτημα που απαιτεί κάποια δεξιότητα στην κατανόηση της κανονικής κατανομής.
Δ4. Ερώτημα που αιτεί γνώση της έννοιας της μέσης τιμής και της τυπικής απόκλισης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: