Τρίτη 7 Ιουνίου 2022

 

Την ερχόμενη εβδομάδα συζητείται στο ΣτΕ αγωγή γονέων του Αμαρουσίου κατά των αποφάσεων της κ.Κεραμέως, που δεν έλαβε υπόψιν της ούτε το Συνήγορο του Πολίτη για την ανάγκη θέσπισης μεταβατικών διατάξεων

Ενα πρωτοφανές «ξεσπίτωμα» μαθητών από τις γειτονιές τουςοι οποίοι θα εξαναγκαστούν του χρόνου να πάνε σε μακρινά σχολεία άλλων συνοικιών, επειδή τα σχολεία της γειτονιάς τους μετατράπηκαν ξαφνικά σε Πρότυπα ή Πειραματικά με «εντολή Κεραμέως», απασχολεί τελευταία όλο και περισσότερες γειτονιές και πόλεις.

Στις 16 Iουνίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκδικάζεται αγωγή γονέων του του 1ου Δημοτικού Αμαρουσίου, που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ διεκδικώντας το αυτονόητο. Να συνεχίσουν και στο Γυμνάσιο, τα παιδιά τους να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους. Η Ένωση Συλλόγων Γονέων , συμπαραστέκεται στον δίκαιο αγώνα τους και καλεί τους γονείς αλλά και όλους τους κατοίκους του Αμαρουσίου που αντιλαμβάνονται τις συνέπειες από το κλείσιμο μιας ολόκληρης βαθμίδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο κέντρο του Αμαρουσίου, στην παράσταση διαμαρτυρίας, έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας, στις 16 Ιουνίου στις 10:30 π.μ.

Μάλιστα  ορισμένοι γονείς στον Δήμο Αμαρουσίου, πληρώνοντας τις συνέπειες της «αυθαίρετης και αδικαιολόγητης μετατροπής του 1ου Γυμνασίου & 1ου Λυκείου Αμαρουσίου σε Πειραματικά Σχολεία» αναγκάζονται  να έχουν το ένα παιδί τους γραμμένο σε Σχολική Μονάδα στη μία μεριά του Δήμου και το άλλο σε σχολείο στην άλλη μεριά!

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου δεκάδες οικογένειες που θα έστελναν τα παιδιά τους στο 1ο Γυμνάσιο & 1ο Λύκειο Αμαρουσίου, ύστερα από την μετατροπή τους σε Πειραματικά, αναγκάζονται να τα γράψουν στο 3ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου ή στο 6ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου ή σε άλλα γυμνάσια (συμβατικά) της πόλης του Αμαρουσίου την ώρα που τα αδέρφια τους, που πηγαίνουν Δημοτικό ή Νηπιαγωγείο, είναι γραμμένα στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που ήταν κοντά στα δύο σχολεία που έγιναν Πειραματικά.

Οι γονείς εξάλλου, τονίζουν ότι από όλα τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία του Αμαρουσίου κληρώθηκαν συνολικά 15 παιδιά, ενώ από τα Δημοτικά σχολεία του κέντρου μόλις 9 παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους την ερχόμενη σχολική χρονιά. Το ίδιο σενάριο προβλέπεται για όλα τα επόμενα χρόνια. Εννοείται ότι αυτή δεν είναι η μόνη περίπτωση, καθώς η επιθυμία της κ.Κεραμέως να επιδείξει «αριστεία» την οδήγησε να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες σε πολλές περιοχές, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Στο Αίγιο

Τα ίδια και στο Αίγιο, όπου αλυσιδωτές επιπτώσεις θα έχει η απόφαση μετατροπής του μοναδικού πρωινού ΕΠΑΛ  σε Πρότυπο. Η απόφαση αυτή θα αποκλείσει δεκάδες μαθητές οι οποίοι θα «κοπούν» λόγω του βαθμού τους στο απολυτήριο του Γυμνασίου αλλά και επειδή οι θέσεις του Πρότυπου ΕΠΑΛ είναι λιγότερες από εκείνες που είχε το 1ο ΕΠΑΛ Αιγίου.

Ταυτόχρονα θα δέχεται μαθητές και από τους γύρω νομούς κάτι που θα απογειώσει την ανταγωνιστικότητα και θα υψώσει τοίχο σε πολλούς μαθητές του Αιγίου.Το μέλλον που περιμένει αυτά τα παιδιά είναι να στραφούν σε μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης ή σε σχολές ΟΑΕΔ. Με άλλα λόγια θα προσφέρουν τσάμπα εργασία η οποία βαφτίζεται πρακτική λαμβάνοντας στο τέλος ένα πτυχίο που δεν θα είναι ισότιμο με απολυτήριο Λυκείου. Προστίθεται με άλλα λόγια ακόμη περισσότεροι ταξικοί φραγμοί σε παιδιά που «αντιμετωπίζουν οξυμένα κοινωνικά προβλήματα και βρίσκουν στο σχολικό χώρο καταφύγιο με μια στοιχειώδη έννοια οργάνωσης της ζωής και εκπαίδευσης, καθώς και εφαρμογής κοινωνικών κανόνων». Στο πλευρό των εκπαιδευτικών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αιγίου τάσσεται το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας υιοθετώντας το ψήφισμά τους για τη μη μετατροπή του μοναδικού πρωϊνού ΕΠΑΛ σε Πρότυπο.

Στη Σύρο

Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, οι γονείς εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του νησιού, ζητούν να μην μετατραπεί το ημερήσιο ΕΠΑΛ Σύρου σε «πρότυπο» και εφόσον η πολιτεία κρίνει την αναγκαιότητα λειτουργίας «Πρότυπου» ΕΠΑΛ ας ιδρύσει ένα νέο σχολείο! Αυτό καθώς το ΕΠΑΛ Σύρου είναι το μοναδικό στο νησί και σε περίπτωση μετατροπής του σε πρότυπο δεν θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής σε κάποιο άλλο ΕΠΑΛ. Ανακοίνωση στην οποία εξηγεί αναλυτικά τους λόγους αντίδρασης της τοπικής κοινωνίας εξέδωσε η Πρωτοβουλία γονέων και εκπαιδευτικών ενάντια στην μετατροπή του ΕΠΑΛ Σύρου σε “ΠΡΟΤΥΠΟ”. Μάλιστα η Η Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων, μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων του ΕΠΑΛ Σύρου κάλεσε  τους συναδέλφους, μαθητές, γονείς και πολίτες της Σύρου σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε τη Δευτέρα 6 Ιούνη, στις 17:30 μ.μ έξω από το Δημαρχείο της Σύρου, την ώρα που θα συζητείται στο Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού η επικείμενη μετατροπή του ΕΠΑΛ σε «Πρότυπο ΕΠΑΛ».

Στα Χανιά

Απο το διαδίκτυο πληροφορήθηκαν οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου Χανίων  την πρόταση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δ/ΔΔΕ) κ. Τζανάκη να οριστεί το σχολείο τους ως «πρότυπο» ΕΠΑ.Λ!

Σε ψήφισμα που δημοσιοποίησαν οι εκπαιδευτικοί, κάνουν λόγο για «αυταρχική στάση «εντέλλεσθε», μεθόδευση, κακοποίηση της έννοιας της διαβούλευσης και του διαλόγου, κακοποίηση της έννοιας της δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου και τελικά εμπαιγμό», ενώ τονίζουν τη διαφωνία τους στη μετατροπή του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου σε Πρότυπο, για μια σειρά λόγων, ανάμεσα στους οποίους ότι ζητούν «διάχυση των καλών εκπαιδευτικών πρακτικών» για όλους και όχι να έχουν λόγο στην εκπαιδευτική διαδικασία οι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, όπως προβλέπεται για το «πρότυπο» σχολείο». 

Στο Κολωνάκι

Ενδεικτική ήταν η περίπτωση του 26ου Γυμνασίου στο Κολωνάκι: Κινητοποιήσεις για την προάσπιση του μοναδικού δημόσιου Γυμνασίου της περιοχής του Κολωνακίου αποφάσισαν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί μετά την αιφνιδιαστική εισήγηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθηνών να μετατρέψει το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών σε Πειραματικό, αποκλείοντας τα παιδιά που διαμένουν στην περιοχή.  Ενδεικτικό του αναβρασμού που επικρατεί στην περιοχή είναι ότι εάν τελικά εφαρμοσθεί η συγκεκριμένη πρόταση, θα μείνουν χωρίς σχολική στέγη οι μαθητές και οι μαθήτριες του 14ου, του 15ου, του 16ου και του 74ου δημοτικού σχολείου.

Στο Μαρούσι

 Στο Μαρούσι, από όπου ξεκινήσαμε, αντιδράσεις, των εκπαιδευτικών , μετά από τους γονείς προκάλεσε η απόφαση για μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου σε πειραματικά, όπως ακριβώς συνέβη με το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών. Με ανοικτή τους επιστολή, οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου απευθύνουν σειρά ερωτημάτων στο ΥΠΑΙΘ για την απόφαση  η οποία μάλιστα δεν τους ανακοινώθηκε σύμφωνα με το νόμο, ανάμεσα στα οποία: «Γιατί όλοι οι οργανικά ανήκοντες στο σχολείο εκπαιδευτικοί οδηγούμαστε σε απώλεια της οριστικής μας τοποθέτησης, ένα τόσο σημαντικό εργασιακό μας δικαίωμα και αναγκαζόμαστε να βιώνουμε καθεστώς διαρκούς εργασιακής ανασφάλειας καθώς όσοι από εμάς παραμείνουμε θα εργαζόμαστε στο σχολείο επί θητεία; Γιατί καλούμαστε εκ νέου, μαζί με τους υπεράριθμους, ν’ αναζητήσουμε αλλού τοποθέτηση ή να τεθούμε στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, καλύπτοντας κενά και διδάσκοντας αντίστοιχα σε ένα, δύο και τρία σχολεία;»  Να σημειωθεί μάλιστα ότι το 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου βρίσκεται  ΔΙΠΛΑ με το Πρότυπο Σχολείο των Αναβρύτων!

Στην Αμαλιάδα 

Και συνεχίζουμε: «Όχι» στη μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε πρότυπο σχολείο λέει η ΕΛΜΕ Ηλείας και εκφράζει τη στήριξή της στους εκπαιδευτικούς του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας. Μάλιστα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι από κοινού θα δώσουν τον αγώνα για να μη μετατραπεί το σχολείο σε πρότυπο, ενώ ζητά από την ΟΛΜΕ τη στήριξή της στον δίκαιο αγώνα μας. Οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ επισημαίνουν σε ψήφισμά τους κατά της μετατροπής του σχολείου σε Πρότυπο ότι «η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση όλων των σχολείων»

Στην Κέρκυρα

Στην Κέρκυρα, να μη μετατραπεί το 2ο ΕΠΑΛ Κέρκυρας σε πρότυπο ζητούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, καθώς «ένας μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών θα αποκλειστεί από την πρόσβαση του σε ειδικότητες των ΕΠΑΛ». Όπως τονίζουν σε ψήφισμά τους «η επιδιωκόμενη λειτουργία του 2ου ΕΠΑΛ, ως πρότυπο, αποτελεί μια πρόταση που διαχωρίζει τους μαθητές/τριες που επιθυμούν να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν πτυχίο για κάποιο επάγγελμα της αρεσκείας τους, εμποδίζοντας τα όνειρά τους και το όραμα για το επαγγελματικό μέλλον τους»

Στην Ελευσίνα

Στην Ελευσίνα, οι μαθητές που επιλέγουν το ΕΠΑΛ κινδυνεύουν να χάσουν το σχολείο τους και οι εκπαιδευτικοί την οργανική τους θέση. Την αντίθεσή τους με τη μετατροπή του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας σε πρότυπο ΕΠΑΛ εξέφρασαν ήδη οι καθηγητές του σχολείου. Όπως αναφέρουν στην απόφασή τους, την οποία υπογράφουν  45 εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ και του ΕΚ, «δεν ζητήθηκε η γνώμη μας, ούτε η γνώμη των γονέων και των μαθητών μας, μας γεμίζουν με έντονη ανησυχία». Η Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής υιοθετεί την απόφαση του συνόλου των διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας εναντίον της μετατροπής του μοναδικού ημερήσιου ΕΠΑΛ της Ελευσίνας σε πρότυπο ΕΠΑΛ. Οι μαθητές που επιλέγουν το ΕΠΑΛ κινδυνεύουν να χάσουν το σχολείο τους και οι εκπαιδευτικοί την οργανική τους θέση.

Οταν αγνοούνται ανεξάρτητες αρχές

Βέβαια το αυτί της κ.Κεραμέως δεν ιδρώνει με αυτά, αφου αγνόησε ακόμα και τον Συνήγορο του Πολίτη επάνω στη βιασύνη της να μετατρέψει όπως-όπως πολλά δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων σε Πρότυπα και Πειραματικά για να παρουσιάσει έργο «αριστείας»...

Οπως αποκάλυψε στις 22/4 το alfavita.gro Συνήγορος του Πολίτη είχε επισημάνει στην υπουργό Παιδείας από πέρυσι την Άνοιξη, την ανάγκη θέσπισης μεταβατικών διατάξεων και, γενικότερα,  συστηματικής οργάνωσης ανάλογων σχεδιαζόμενων μεταρρυθμίσεων, ώστε να αποτρέπεται ο αιφνιδιασμός ή/και οι δυσμενείς καταστάσεις σε βάρος του πολίτη.

Αφορμή ήταν αναφορές που έλαβε ο Συνήγορος τον Μάρτιο του 2021 ότι μαθητές νηπιαγωγείου, που είχαν εγγραφεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο δημοτικό της περιοχής κατοικίας τους, ενημερώθηκαν ξαφνικά τον Μάιο ότι θα έπρεπε να μετεγγραφούν σε απομακρυσμένη σχολική μονάδα, καθώς το σχολείο της γειτονιάς τους είχε μετατραπεί σε πρότυπο ή πειραματικό και είχε συνδεθεί με διαφορετικό νηπιαγωγείο. Παρόμοια ήταν η περίπτωση αποφοίτων γυμνασίων που ενημερώθηκαν ότι δεν θα συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο συστεγαζόμενο λύκειο της περιοχής τους, καθώς το σχολείο μετατράπηκε σε πρότυπο και συνδέθηκε με άλλο γυμνάσιο της ευρύτερης περιοχής.

 

Και όμως, η υπουργός Παιδείας αντί μεταβατικών διατάξεων, συνέχισε την τακτική «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» στη δημιουργία ολοένα και περισσότερων Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων, ακόμα και σε περιοχές που δεν έχουν άλλο δημόσιο σχολείο, προκαλώντας τρομερή αναστάτωση σε γονείς και μαθητές

Δεν υπάρχουν σχόλια: