Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας: "Παίρνουμε εκατοντάδες μηνύματα από τα σχολεία και τους συναδέλφους μας, πως το ολοήμερο σχολείο βρίσκεται σε πλήρη υποβάθμιση"
Το ολοήμερο σχολείο αποτέλεσε όραμα του Κλάδου των εκπαιδευτικών από τη δεκαετία του ΄80. Η θεσμοθέτησή του με το Ν. 2525/1997 από την ελληνική πολιτεία δε συνοδεύτηκε από τα απαραίτητα μέτρα (υλικοτεχνική υποδομή, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.), που θα συνηγορούσαν στην επιτυχία του. Ωστόσο, η ελληνική οικογένεια το αγκάλιασε και τα αποτελέσματα ήταν ενίοτε εξαιρετικά. Βασικός πυλώνας του ήταν οι φιλότιμες προσπάθειες του έλληνα δασκάλου, που εκτός από το ρόλο του παιδαγωγού συχνά-πυκνά επωμίστηκε και το ρόλο του σιτιστή, καθαριστή κ.λπ.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έβαλε την ταφόπλακα στο ολοήμερο σχολείο, εφόσον διέλυσε το πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου και κατάργησε τον υπεύθυνο δάσκαλο στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο. Όλα αυτά για να επιτευχθεί περιορισμός των δαπανών και στοίχιση με τις μνημονιακές δεσμεύσεις, που ως αντιπολίτευση όμως αμφισβητούσε και διατυμπάνιζε πως θα τις έσκιζε σε μία ημέρα.
Σήμερα, παίρνουμε εκατοντάδες μηνύματα από τα σχολεία και τους συναδέλφους μας, πως το ολοήμερο σχολείο βρίσκεται σε πλήρη υποβάθμιση, το παιδαγωγικό έργο σε αυτό έχει περιοριστεί και το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου έχει τσαλακωθεί, εφόσον όλοι οι εκπαιδευτικοί του πρωινού ωραρίου συμπληρώνουν και το ωράριο του ολοήμερου.
Είναι άμεση ανάγκη η σημερινή Κυβέρνηση της χώρας να στηρίξει έμπρακτα το ολοήμερο σχολείο, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα στηρίξει την ελληνική οικογένεια, την ελληνική κοινωνία και το μέλλον των παιδιών μας. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε απαραίτητη ως πρώτη προτεραιότητα τη θεσμοθέτηση της επαναφοράς του υπεύθυνου δασκάλου σε κάθε ολοήμερη τάξη δημοτικού σχολείου. Η Δ.Ο.Ε. πρέπει να προτάξει το αίτημα τούτο στο διεκδικητικό της πλαίσιο, εφόσον η ικανοποίησή του έχει να κάνει με την ποιοτική και αποτελεσματική παιδεία στη χώρα μας, καθώς και την ανακούφιση των οικογενειών των μαθητών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου