Η άσκηση βελτιώνει τη μάθηση; Ερώτημα που στοχεύει να απαντήσει ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Φυσική Δραστηριότητα και Γνωστική Ανάπτυξη με Καινοτόμα Κινητικά Παιχνίδια»
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.
Η συγκεκριμένη ερευνητική πρόταση κατετάγη στην πρώτη θέση στην κατηγορία της («Κοινωνικές Επιστήμες»), ενώ έλαβε την δέκατη καλύτερη βαθμολογία σε σύνολο 3.177 προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της συγκεκριμένης προκήρυξης. Το συγκεκριμένο έργο, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του Τ.ΕΦΑΑ ΠΘ Μάριος Γούδας, ο ένας εκ των επιστημονικών υπευθύνων του έργου, «βασίζεται σε πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα για τον ρόλο της άσκησης στην προαγωγή της ανάπτυξης των μαθητών με θετικές επιδράσεις στο γνωστικό, ψυχοσωματικό και συναισθηματικό τομέα».
Συγκεκριμένα, όπως τονίζουν οι δύο ερευνητές, η ενίσχυση των εκτελεστικών λειτουργιών των μαθητών αποτελεί κεντρική επιδίωξη του προγράμματος. Πιο αναλυτικά σημειώνουν:
«Οι εκτελεστικές λειτουργίες αναφέρονται σε μια ομάδα νοητικών λειτουργιών ανώτερου επιπέδου που παρέχουν στο άτομο γνωστική ευελιξία και προσαρμογή όταν εμπλέκεται σε νέες, προκλητικές και σύνθετες καταστάσεις που απαιτούν συγκέντρωση και προσοχή. Οι εκτελεστικές λειτουργίες είναι απαραίτητες για την επιτυχία στο σχολείο και στη ζωή, την σχολική ετοιμότητα και την επίδοση σε μαθήματα όπως η Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Είναι επίσης σημαντικές για την επίλυση προβλημάτων, τον σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων ενώ βοηθούν τους μαθητές να οργανώσουν, να θυμηθούν και να εφαρμόσουν γνώσεις και να διαχειριστούν τον χρόνο, τα υλικά και τις ιδέες τους».
Στο πλαίσιο του έργου, θα αναπτυχθεί επίσης εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή του προγράμματος, το οποίο θα περιλαμβάνει το εγχειρίδιο του προγράμματος, τον οδηγό εφαρμογής του, καθώς και το εγχειρίδιο εκπαίδευσης καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Το εκπαιδευτικό υλικό θα παρουσιαστεί στην εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο την ευαισθητοποίηση των καθηγητών Φυσικής Αγωγής σχετικά με τη δυνατότητα του μαθήματος αυτού να ενδυναμώσει όχι μόνο τη σωματική αλλά και την γνωστική ανάπτυξη των μαθητών. Παράλληλα, το εκπαιδευτικό αυτό υλικό θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο σε όλους τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής της χώρας καθώς και στους προπονητές που δραστηριοποιούνται στον χώρο του παιδικού αθλητισμού. Η χρονική διάρκεια του έργου είναι τρία χρόνια, (1/1/2020 έως 31/12/2022).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου