Ανακοινώσεις
Στην Κομισιόν το ζήτημα της «εθνικής συνείδησης» και της θρησκευτικής ελευθερίας των Ελλήνων μαθητών
3
Ερώτηση προς την Κομισιόν για την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης, τη θρησκευτική ελευθερία και τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών
Ερώτηση προς την επίτροπο ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας, Μαρίγια Γκάμπριελ και προς τον επίτροπο για θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού, Τίμπορ Ναβράκσις, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας και των θρησκευτικών, μετά τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Σε ό,τι αφορά το μάθημα της ιστορίας ο Σ. Κούλογλου υπενθυμίζει ότι η υπουργός Παιδείας δήλωσε πρόσφατα ότι η διδασκαλία της θα πρέπει να αναπτύσει την “εθνική συνείδηση” και σημειώνει ότι σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης η «εθνική συνείδηση» θεωρείται υπόλογη για τον εθνικισμό και εμπόδιο για την ευρωπαϊκή συνύπαρξη. Ο ευρωβουλευτής ζητά από την Κομισιόν να σχολιάσει την «καλλιέργεια εθνικής συνείδησης».
Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» και το μάθημα «απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές». Ο Σ. Κούλογλου ρωτά την Κομισιόν «με τί μέτρα θα διασφαλίσει τη θρησκευτική ελευθερία και τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών;»
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε στην Επιτροπή ο Στέλιος Κούλογλου έχει ως εξής:
«Επιστροφή σε εποχές σκοταδισμού σημειώνεται στην Ελλάδα. Η υπουργός Παιδείας δήλωσε πρόσφατα ότι η εκμάθηση της ιστορίας «δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό, αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση»(1).
Τα προγράμματα σπουδών στο δυτικό κόσμο υιοθετούν ως σκοπό της ιστορίας την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και σκέψης. Η « εθνική συνείδηση » θεωρείται υπόλογη για τον εθνικισμό και εμπόδιο για την ευρωπαϊκή συνύπαρξη, όπως προκύπτει και από τις επεξεργασίες του Συμβουλίου της Ευρώπης(2).
Σε αυτό το κλίμα, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε τελευταία ότι με τη διδασκαλία των θρησκευτικών «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές»(3) Αυτή η απόφαση, που αντίκειται στο ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αποτελεί διάκριση σε βάρος των μαθητών που ακολουθούν άλλα θρησκευτικά δόγματα και για τους οποίους δεν διασφαλίζεται η εκμάθηση των Θρησκευτικών. Παραβιάζει επίσης τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών που θα πρέπει να δηλώνουν το θρησκευτικό τους δόγμα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πως σχολιάζει την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης;
Με τι μέτρα θα διασφαλίσει τη θρησκευτική ελευθερία και τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών;»
Σε ό,τι αφορά το μάθημα της ιστορίας ο Σ. Κούλογλου υπενθυμίζει ότι η υπουργός Παιδείας δήλωσε πρόσφατα ότι η διδασκαλία της θα πρέπει να αναπτύσει την “εθνική συνείδηση” και σημειώνει ότι σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης η «εθνική συνείδηση» θεωρείται υπόλογη για τον εθνικισμό και εμπόδιο για την ευρωπαϊκή συνύπαρξη. Ο ευρωβουλευτής ζητά από την Κομισιόν να σχολιάσει την «καλλιέργεια εθνικής συνείδησης».
Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης» και το μάθημα «απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές». Ο Σ. Κούλογλου ρωτά την Κομισιόν «με τί μέτρα θα διασφαλίσει τη θρησκευτική ελευθερία και τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών;»
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε στην Επιτροπή ο Στέλιος Κούλογλου έχει ως εξής:
«Επιστροφή σε εποχές σκοταδισμού σημειώνεται στην Ελλάδα. Η υπουργός Παιδείας δήλωσε πρόσφατα ότι η εκμάθηση της ιστορίας «δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό, αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση»(1).
Τα προγράμματα σπουδών στο δυτικό κόσμο υιοθετούν ως σκοπό της ιστορίας την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και σκέψης. Η « εθνική συνείδηση » θεωρείται υπόλογη για τον εθνικισμό και εμπόδιο για την ευρωπαϊκή συνύπαρξη, όπως προκύπτει και από τις επεξεργασίες του Συμβουλίου της Ευρώπης(2).
Σε αυτό το κλίμα, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε τελευταία ότι με τη διδασκαλία των θρησκευτικών «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές»(3) Αυτή η απόφαση, που αντίκειται στο ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αποτελεί διάκριση σε βάρος των μαθητών που ακολουθούν άλλα θρησκευτικά δόγματα και για τους οποίους δεν διασφαλίζεται η εκμάθηση των Θρησκευτικών. Παραβιάζει επίσης τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών που θα πρέπει να δηλώνουν το θρησκευτικό τους δόγμα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πως σχολιάζει την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης;
Με τι μέτρα θα διασφαλίσει τη θρησκευτική ελευθερία και τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων μαθητών;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου