Πέμπτη 16 Μαΐου 2019

Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα.
Ξεκινάει στις 20 Μαϊου το ετήσιο εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενο σεμινάριο (408 ωρών - 9μηνών) με τίτλο " Κατάρτισης Εκπαιδευτικών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο" που πραγματοποιείται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Παρουσιάζουμε διάφορα σημαντικά θέματα που καταπιάνεται αυτό το σεμινάριο το οποίο να τονίσουμε πως πραγματοποιείται χωρίς να απαιτεί παρουσίες. Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να διαβάζει ότι ώρα θέλει, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου εξετάσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ
Δείτε παρακάτω για την θεματική  "Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα"
Η θεματική ενότητα με τίτλο «Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» αναφέρεται σε ζητήματα
διγλωσσίας και μάθησης, όπως αυτά αναδεικνύονται, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έχουν πρώτη γλώσσα, άλλη από
την Ελληνική.
Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ
πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα. Από αυτή την άποψη υπάρχει αρκετή
συσσωρευμένη εμπειρία, όπως και εκπαιδευτικά υλικά. Με τη μαζική είσοδο προσφύγων ξανατίθενται τα θέματα αυτά και
πρέπει να προσαρμόσουμε τον προσανατολισμό και την πρακτική μας στα νέα δεδομένα. Βασικό ζητούμενο είναι να τεθούν προς συζήτηση τα κύρια ερωτηματικά των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η υπάρχουσα εμπειρία και να υποστηριχθεί η κοινωνική ενσωμάτωση, η διαπολιτισμική κατανόηση, η αναγνώριση της προσωπικότητας και της προηγούμενης εμπειρίας κάθε παιδιού πρόσφυγα, η ελληνομάθεια και η σχολική επίδοση.
Είναι πολύ πιθανόν ότι τα παιδιά που γίνονται πρόσφυγες να έχουν κενά στη σχολική φοίτηση ή να μη έχουν καν φοιτήσει σε σχολείο και η πρώτη τους σχολική εμπειρία να είναι τώρα. Το πιο πιθανόν είναι επίσης ο/η εκπαιδευτικός, μην γνωρίζοντας τη γλώσσα του παιδιού, να μην μπορεί να έχει σαφή εικόνα της προϊστορίας ενός παιδιού πρόσφυγα και της οικογένειάς του, να μην μπορεί να κατανοήσει, πώς θα μπορούσε να γεφυρώσειτη γνώση της οικογένειας με αυτή του σχολείου. Επιπλέον,
υπάρχει πολιτισμική γνώση που πιθανόν χρειάζεταιπροσεκτικούς χειρισμούς, επειδή μπορεί να αντιπαρατίθεται
στη πολιτισμική γνώση που καλλιεργείται στην ελληνική κοινωνία και στο σχολείο. 
Θρησκευτική Αγωγή, Μετανάστευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία Περιγραφή
Η παρουσία της Θρησκευτικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο αποτελεί σήμερα μια αναγκαιότητα, περισσότερο από ποτέ. Τα σχολικά περιβάλλοντα μάθησης δεν είναι ομοιογενή. Ωστόσο εξακολουθούμε να αγνοούμε σημαντικές πτυχές της θρησκευτικής και πολιτισμικής κουλτούρας του διπλανού μας, παρόλο που εκείνος βρίσκεται εντός του δικού μας περιβάλλοντας. Ο Θρησκευτικός αναλφαβητισμός δεν μας επιτρέπει μια ουσιαστική επικοινωνία, ακριβώς επειδή αντιμετωπίζουμε τη θρησκεία ως «πίστη» σε «δόγματα» και όχι ως διαδικασία ενοημάτωσης της καθημερινής πράξης και συμπεριφοράς των ανθρώπων. Έχουμε υποστηρίξει την ύπαρξη ενός μαθήματος διαθρησκειακής αγωγής στο σύγχρονο σχολείο, το οποίο δεν θα ακυρώνει την Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση, αλλά θα την κάνει να διαλέγεται γόνιμα και δημιουργικά με άλλες θρησκευτικές παραδόσεις, ικανές να αναδείξουν σημεία σύγκλισης και διαφοράς, να συζητήσουν ενδεχόμενες στερεοτυπικές αντιλήψεις που δηλητηριάζουν τις σχέσεις των ανθρώπων και φυσικά να γνωρίσουν οι μαθητές μέσω του άλλου τον ίδιο τους τον εαυτό. Μόνο το σχολείο μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενική θρησκευτική γνώση, όχι μόνο της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης, αλλά και των άλλων θρησκευτικών παραδόσεων, αφού σκοπός του είναι η διαμόρφωση της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών και όχι η εγχάραξη θρησκευτικής ταυτότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: