Τα μαθήματα θα γίνονται στο Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου
Ξεκινούν και φέτος τα μαθήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, για μαθητές των Λυκείων του νομού Ρεθύμνης (ΕΛΜΕΡ). Τα μαθήματα που θα γίνονται στον χώρο του Πειραματικού Λυκείου κατά τις απογευματινές ώρες, θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σε λίγες μέρες, από καθηγητές της δημόσιας εκπαίδευσης, χωρίς οικονομικό αντίτιμο ή κάθε είδους μόρια.
Η πρωτοβουλία αυτή, σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης, Δέσποινα Νικολάου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «…συνεχίζεται ακριβώς επειδή συνταγματικά κατοχυρωμένα κοινωνικά αγαθά όπως η Υγεία και η Παιδεία, τα οποία θα έπρεπε να είναι πρωταρχική μέριμνα του κράτους, έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση υπό την καθοδήγηση της Τρόικα. Ο στόχος αυτής της πολιτικής στην εκπαίδευση είναι προφανώς η απαξίωση της. Το δικαίωμα στη γνώση τείνει να γίνει προνόμιο των λίγων, αυτών που θα μπορούν να πληρώσουν. Οι υπόλοιποι πρέπει να παραμείνουν αγράμματοι ή ημιμαθείς, εύκολα θύματα εξαπάτησης και εκμετάλλευσης από τους εκάστοτε κυβερνώντες. Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των μαθητών μας, ειδικά αυτών από φτωχά και λαϊκά στρώματα, στη μάθηση».
«Η πρωτοβουλία των λειτουργών μέσης εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τη λογική της φιλανθρωπίας, ούτε βέβαια με τον "εθελοντισμό για τα μόρια"» σημειώνει και προσθέτει: «Οι παραπάνω δυο λογικές συνήθως προωθούνται από παράγοντες που την ίδια στιγμή, αυτοί οι ίδιοι, στηρίζουν πολιτικές που δημιουργούν την ανάγκη για την φιλανθρωπία. Εμείς απέναντι στη διάλυση του κοινωνικού ιστού, απέναντι στις ατομικές "λύσεις" και τον κοινωνικό αυτοματισμό, προωθούμε τις αξίες της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, απευθυνόμενοι πρώτα σε αυτούς που βρίσκονται πιο κοντά μας και έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, μαθητές δηλαδή και τους γονείς τους».
Σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕΡ τονίζεται: «Η πρωτοβουλία αυτή δεν επιδιώκει να απαλλάξει την Πολιτεία από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της και γι' αυτό μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς τους θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα σχολεία. Διεκδικούμε ένα καλύτερο σχολείο με όλες μας τις δυνάμεις και παράλληλα θέλουμε να δώσουμε το καλύτερο μάθημα κοινωνικής αλληλεγγύης στους μαθητές μας. Προτάσσουμε τη λογική ότι τα κοινά προβλήματα απαιτούν ενωτικούς αγώνες. Κάνουμε έτσι ένα πρακτικό βήμα στην οικοδόμηση ενός πραγματικού πανεκπαιδευτικού μετώπου, συσφίγγοντας τις σχέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Σημειώνεται πως η όλη προσπάθεια είναι αφιερωμένη στον πρωτεργάτη της εθελοντικής αυτής πρωτοβουλίας, εκπαιδευτικό Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, που έχει φύγει από τη ζωή και ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια με ανιδιοτέλεια αποτέλεσε την ψυχή της όλης πρωτοβουλίας. «Σαν ελάχιστο φόρο τιμής στην προσφορά του, ονομάζουμε πλέον την πρωτοβουλία των μαθημάτων: "Μαθήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου - 'Αλέξανδρος Αλεξανδράκης'"» ανέφερε η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ.
Η πρωτοβουλία αυτή, σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης, Δέσποινα Νικολάου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «…συνεχίζεται ακριβώς επειδή συνταγματικά κατοχυρωμένα κοινωνικά αγαθά όπως η Υγεία και η Παιδεία, τα οποία θα έπρεπε να είναι πρωταρχική μέριμνα του κράτους, έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση υπό την καθοδήγηση της Τρόικα. Ο στόχος αυτής της πολιτικής στην εκπαίδευση είναι προφανώς η απαξίωση της. Το δικαίωμα στη γνώση τείνει να γίνει προνόμιο των λίγων, αυτών που θα μπορούν να πληρώσουν. Οι υπόλοιποι πρέπει να παραμείνουν αγράμματοι ή ημιμαθείς, εύκολα θύματα εξαπάτησης και εκμετάλλευσης από τους εκάστοτε κυβερνώντες. Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των μαθητών μας, ειδικά αυτών από φτωχά και λαϊκά στρώματα, στη μάθηση».
«Η πρωτοβουλία των λειτουργών μέσης εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τη λογική της φιλανθρωπίας, ούτε βέβαια με τον "εθελοντισμό για τα μόρια"» σημειώνει και προσθέτει: «Οι παραπάνω δυο λογικές συνήθως προωθούνται από παράγοντες που την ίδια στιγμή, αυτοί οι ίδιοι, στηρίζουν πολιτικές που δημιουργούν την ανάγκη για την φιλανθρωπία. Εμείς απέναντι στη διάλυση του κοινωνικού ιστού, απέναντι στις ατομικές "λύσεις" και τον κοινωνικό αυτοματισμό, προωθούμε τις αξίες της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, απευθυνόμενοι πρώτα σε αυτούς που βρίσκονται πιο κοντά μας και έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, μαθητές δηλαδή και τους γονείς τους».
Σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕΡ τονίζεται: «Η πρωτοβουλία αυτή δεν επιδιώκει να απαλλάξει την Πολιτεία από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της και γι' αυτό μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς τους θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα σχολεία. Διεκδικούμε ένα καλύτερο σχολείο με όλες μας τις δυνάμεις και παράλληλα θέλουμε να δώσουμε το καλύτερο μάθημα κοινωνικής αλληλεγγύης στους μαθητές μας. Προτάσσουμε τη λογική ότι τα κοινά προβλήματα απαιτούν ενωτικούς αγώνες. Κάνουμε έτσι ένα πρακτικό βήμα στην οικοδόμηση ενός πραγματικού πανεκπαιδευτικού μετώπου, συσφίγγοντας τις σχέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Σημειώνεται πως η όλη προσπάθεια είναι αφιερωμένη στον πρωτεργάτη της εθελοντικής αυτής πρωτοβουλίας, εκπαιδευτικό Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, που έχει φύγει από τη ζωή και ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια με ανιδιοτέλεια αποτέλεσε την ψυχή της όλης πρωτοβουλίας. «Σαν ελάχιστο φόρο τιμής στην προσφορά του, ονομάζουμε πλέον την πρωτοβουλία των μαθημάτων: "Μαθήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου - 'Αλέξανδρος Αλεξανδράκης'"» ανέφερε η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ.
newsbeast
Χωρις να μηδενιζω την προσπαθεια των σχολειων κοινωνικης ευαισθησιας νομιζω οτι εκεινο που πρεπει κυριως να διδαξουμε στα παιδια, ειναι τα δικαιωματα τους και η απελευθερωση τους απο αυτο το συντηρητικο εξουσιαστικο εκπαιδευτικο συστημα. Προς τουτο ειναι αναγκαιο να δημιουργησουμε, κατ αρχην, εστιες ελευθεριακων ταξεων στα σχολεια και δευτερευόντως φροντιστηριων που σε μεγαλο βαθμο ακολουθουν τις νορμες του υπαρχοντος εκπαιδευτικου συστηματος.
διογενης
Χωρις να μηδενιζω την προσπαθεια των σχολειων κοινωνικης ευαισθησιας νομιζω οτι εκεινο που πρεπει κυριως να διδαξουμε στα παιδια, ειναι τα δικαιωματα τους και η απελευθερωση τους απο αυτο το συντηρητικο εξουσιαστικο εκπαιδευτικο συστημα. Προς τουτο ειναι αναγκαιο να δημιουργησουμε, κατ αρχην, εστιες ελευθεριακων ταξεων στα σχολεια και δευτερευόντως φροντιστηριων που σε μεγαλο βαθμο ακολουθουν τις νορμες του υπαρχοντος εκπαιδευτικου συστηματος.
διογενης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου