Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014
Πανελλήνιο κάλεσμα για κοινή μαθητική πορεία στις 12 την Δευτέρα 17-11-2014 - Επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας
Ανταποκριθείτε στο μαθητικό κάλεσμα δηλώνοντας συμμετοχή στην σελίδα τους στο facebook
Το συντονιστικό των σχολείων των Β.Π. Αττικής καλεί σε κοινή μαθητική πορεία όλους τους συμμαθητές και συναγωνιστές του σε όλη την Ελλάδα, με θέμα το Νέο Λύκειο και αφορμή την επέτειο της ιστορικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Όπως οι φοιτητές της 17ης Νοεμβρίου 73' ξεσηκώθηκαν και διεκδίκησαν δημόσια και δωρεάν παιδεία, έτσι κι εμείς, βιώνοντας έναν χρόνο τώρα το άδικο και σκοπίμως παρατημένο σύστημα εκπαίδευσης (Νέο Λύκειο), στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων και φαινόμαστε άξιοι συνεχιστές της βαριάς κληρονομιάς μας. Παραδειγματιζόμαστε και διεκδικούμε κι εμείς με τη σειρά μας τη δικαιοσύνη που μας αξίζει. Η εκάστοτε κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί με συναπόφαση των σχολείων της εκάστοτε περιοχής στο συμβολικό σημείο της περιοχής τους.
Συντονιστικό Β.Π. Αττικής.
__________________________
Η ώρα των 12:00 προτάθηκε προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πορεία μετά το τέλος των σχολικών εορτών.
* [ΩΡΑ]: 12:00 - 12:30 μ.μ.
* [ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ]:
> ΑΘΗΝΑ: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι).
> ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: (Θα ανακοινωθεί εντός των προσεχών ωρών.
> ΧΑΝΙΑ: Πλατεία Αγοράς.
> ΛΑΣΙΘΙ: Κεντρική Πλατεία Αγίου Νικολάου.
> ΚΑΛΑΜΑΤΑ: Πλατεία 23ης.
> ΔΡΑΜΑ: Διοικητήριο Δράμας (1ης Ιουλίου).
> ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Πανεπιστήμιο Κορίνθου
> ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Πλατεία Δημαρχείου.
> ΜΥΚΟΝΟΣ: ΓΕΛ Μυκόνου.
Για διάφορες απορίες απευθυνθείτε στο συντονιστή που βρίσκεται στην περιοχή σας.
Αν η περιοχή σας δεν έχει συντονιστή επικοινωνήστε με τον Konstantinos Angelopoulos
Συντονιστές:
Bόρεια Προάστια Αττικής: https://www.facebook.com/
Κηφισιά, Κρυονέρι: https://www.facebook.com/
Κρήτη: https://www.facebook.com/
Καλαμάτα: https://www.facebook.com/
Αμπελόκηποι: https://www.facebook.com/
Δράμα: https://www.facebook.com/
Κόρινθος, Βραχάτι, Ζευγολατιό, Λουτράκι: https://www.facebook.com/
Χαϊδάρι: https://www.facebook.com/
Μεταξουργείο: https://www.facebook.com/
Βοτανικός: https://www.facebook.com/
Ακολουθεί μια επιστολή που προορίζεται για τον Υπ. Παιδείας στην οποία αναγράφονται όλες οι θέσεις και τα αιτήματα των μαθητών:
Aξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Είμαι μαθητής της Β΄ Λυκείου και επιθυμώ με αυτή μου την επιστολή να σας εκθέσω τον προβληματισμό μου και κυρίως την αγωνία μου για τη λειτουργία του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, ενός συστήματος που ολοένα υποβαθμίζεται και ωθεί τη νέα γενιά στην πνευματική αδράνεια. Απευθυνόμενος σε έναν πολιτικό με σημαντική ακαδημαϊκή καριέρα, ευελπιστώ να εισακούσετε όσα με ανησυχία σας καταθέτω παρακάτω, επιθυμώντας την άμεση και θετική ανταπόκρισή σας.
Μαθητής μίας κοινωνίας που τα τελευταία χρόνια πλήττεται οικονομικά και ακολούθως καταρρέει ηθικά, η παιδεία συνιστά σήμερα το βασικότερο παράγοντα ανάπτυξής της και την εκπαίδευση, θεμελιώδη κοινωνικό θεσμό. Με λύπη όμως οι συμμαθητές μου και εγώ, βλέπουμε πως η πολιτεία δε συμμερίζεται αυτή την άποψη και έχει θέσει την εκπαίδευση σε δεύτερη μοίρα, ενώ με το νέο λυκειακό σύστημα, μιας κατ’ επίφασιν προοδευτικής αλλαγής, επιχειρείται να διαψευσθεί κάθε ελπίδα αξιοκρατικού και κοινωφελούς χαρακτήρα αυτής. Αντιδρώντας λοιπόν σ’ αυτή τη στειρότητα και υποβάθμιση οι μαθητές δεν σιωπούν, δεν παραμένουν παθητικοί αποδέκτες αυτής της συμπεριφοράς, αλλά οργανώνονται και πραγματοποιούν στις 17 Nοεμβρίου και ώρα 12μ.μ., πορεία διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας καθώς και σε πολλά κομβικά σημεία της χώρας μας προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεση τους για το Νέο Λύκειο και το δράμα των «μεταμορφώσεων» του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Επιχειρώντας λοιπόν να προσεγγίσουμε την ουσιαστική αιτία των προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος οφείλουμε να ανατρέξουμε στο παρελθόν. Παρατηρούμε λοιπόν ότι όσοι πολιτικοί αναλάμβαναν το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων , επιθυμούσαν διακαώς να βάλουν τη σφραγίδα τους, προχωρώντας σε μεταρρυθμίσεις, οι οποίες δυστυχώς περιορίζονταν και αφορούσαν -στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων- , τη μεταβολή του τρόπου εξετάσεων. Από το παραπάνω στοιχείο λοιπόν, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος πως δεν υπάρχει μακροχρόνιος σχεδιασμός καθολικής αποδοχής από τη μεριά της πολιτείας αλλά μόνο πρόχειρες, ανερμάτιστες αλλαγές και πειραματισμοί που αντί να προάγουν την παιδεία, αποσκοπούν μόνο στη δημιουργία ενός συστήματος που ευνοεί την απομνημόνευση και αμάθεια και δημιουργεί ένα σχολείο ταξικό ενισχύοντας παράλληλα το φαινόμενο της παραπαιδείας.
Η υποβάθμιση όμως του εκπαιδευτικού μας συστήματος διαπιστώνεται και από άλλα επίσημα στοιχεία. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών από το 2008 η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση σε περικοπές δαπανών για την παιδεία. Επιπλέον σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, η Ελλάδα όχι μόνο έχει μειώσει τις προσλήψεις εκπαιδευτικών κατά 88% την τελευταία εξαετία, αλλά οδήγησε πολλούς από αυτούς στην ανεργία ή τη διαθεσιμότητα. Σύμφωνα επίσης με έρευνα της ΟΛΜΕ ο προϋπολογισμός για την παιδεία στην Ελλάδα αντιστοιχεί στο 2,51% του ΑΕΠ και μέχρι το 2016 θα πέσει, δυστυχώς στο 2,15%.
Σε αυτή την κατεύθυνση του υποβιβασμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος οδηγεί και το Νέο Λύκειο. Αρχικά, οφείλουμε να τονίσουμε πως η φυσιογνωμία, η κατεύθυνση και το αναλυτικό του πρόγραμμα δημιουργούν ένα σχολείο φροντιστηριακού τύπου. Οι μαθητές, προκειμένου να έχουν μια επιτυχημένη πορεία στο λύκειο εξαναγκάζονται να «παπαγαλίζουν» ουσιαστικά τα θέματα μιας Τράπεζας θεμάτων. Αυτό είναι εξαιρετικά βλαβερό για το ρόλο του σχολείου που κύριο στόχο του δεν έχει τη μετάδοση στείρας γνώσης αλλά τη δημιουργία και διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Και είναι ιδιαίτερης επικινδυνότητας, για την αξιοκρατία του συστήματος, το γεγονός πως τα ερωτήματα της Τράπεζας θεμάτων δεν είναι του ίδιου βαθμού δυσκολίας, οπότε αφήνεται στην τύχη αν κάποιοι μαθητές γράψουν καλύτερα από κάποιους άλλους μόνο και μόνο επειδή τους κληρώθηκαν τα εύκολα θέματα.
Έπειτα, τα τελευταία χρόνια ευδοκιμεί και ένα φαινόμενο, το οποίο όχι απλώς δεν γίνονται προσπάθειες να εξαλειφθεί αλλά αντιθέτως ενισχύεται μέσω του Νέου Λυκείου και φυσικά αναφέρομαι σε αυτό της παραπαιδείας. Δυστυχώς το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα ευνοεί αποκλειστικά τις ανώτερες κοινωνικά τάξεις, τα παιδιά, δηλαδή εκείνων των οικογενειών που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για φροντιστηριακά δίδακτρα από την Α΄ Λυκείου μάλιστα κι όχι από τη Γ΄ Λυκείου όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα, ενισχύοντας ακολούθως με αυτό τον τρόπο το φαινόμενο της ταξικότητας.
Είναι ολοφάνερο πως αν και δεν είναι υποχρεωτικό για τους μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Λύκειο να πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο η διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Νέου Λυκείου, ενός εξαιρετικά εξετασιοκεντρικού συστήματος, έχει σχεδιαστεί μόνο για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμία μέριμνα δεν υπάρχει για όσους επιθυμούν μόνο να αποφοιτήσουν από το Λύκειο, καθώς σημειώνω χαρακτηριστικά πως η Γ΄ Λυκείου είναι -τυπικά και ουσιαστικά- τάξη προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις κάτι που εύκολα διαπιστώνεται από το γεγονός ότι από τις 35 ώρες διδασκαλίας, οι 20 ώρες αφορούν σε μαθήματα κατεύθυνσης!
Το Υπουργείο δεν μπήκε ουδέποτε στη διαδικασία να κατανοήσει τις αδήριτες ανάγκες όλων των μαθητών για ίσες ευκαιρίες στην παιδεία. Οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου έχουν τελικά στόχο την έξωση, μέσω της αποθάρρυνσης ή της απόρριψης, του πιο αδύνατου τμήματος του μαθητικού πληθυσμού, αυτού που δεν κουβαλά από το σπίτι του τις απαραίτητες οικονομικές και μορφωτικές αποσκευές. Και τι θα απογίνουν αυτοί οι μαθητές; Είτε θα εξοστρακίζονται από το Γενικό και από το Τεχνολογικό Λύκειο κατευθείαν στην κατάρτιση, στα «παραμάγαζα» που ιδρύουν οι επιχειρηματίες της γνώσης ως μαθητές δεύτερης κατηγορίας είτε θα επιλέξουν τα ΕΠΑΛ. Δυστυχώς όμως τα τελευταία υποβαθμίζονται λόγω της έλλειψης επιχορηγήσεων. Ήδη έχουν καταργηθεί πολλές ειδικότητες και οι φοιτητές των σχολείων αυτών δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποια απαραίτητα εργαστήρια ή να εργαστούν στην πρακτική τους, διότι το Υπουργείο δεν παρέχει τη βασική υλικοτεχνική υποδομή, τον απαραίτητο εξοπλισμό, καθώς και πλήρως εκπαιδευμένους καθηγητές.
Δέκτες λοιπόν αυτών των αλλαγών αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, έχουμε ως σκοπό, μέσω αυτής της πορείας διαμαρτυρίας, να εισακουστούν τα λογικά αιτήματα μας τα οποία θα αναδείξουν και θα αναβαθμίσουν σε τεράστιο βαθμό την εκπαίδευση της χώρας μας.
Συγκεκριμένα λοιπόν, ζητάμε την δέσμευση σας και τη διεξαγωγή διαλόγου με την συμμετοχή και της μαθητικής κοινότητας προκειμένου να καταθέσουμε και τις δικές μας απόψεις στο νομοσχέδιο που αφορά το Νεό Λύκειο και την Τράπεζα θεμάτων.Επιθυμούμε επίσης την γενναία αύξηση δαπανών για την παιδεία μας, προκειμένου να καλυφθούν οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών συγκροτημάτων όλης της χώρας (ακατάλληλα κτήρια, ανεπαρκείς χώροι άθλησης, έλλειψη εποπτικών μέσων και εργαστηρίων ορθώνουν εμπόδια στη διδασκαλία και, κυρίως στην πρακτική εφαρμογή της γνώσης). Κρίνουμε αναγκαία την πραγματοποίηση σοβαρών μεταρρυθμίσεων που θα στηρίζονται επιτέλους σ’ ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό καθολικής αποδοχής. Την τακτική αναθεώρηση ή και την αντικατάσταση των σχολικών εγχειριδίων Τέλος, θεωρείται επιβεβλημένη η εισαγωγή σύγχρονων διδακτικών μεθόδων όπως και η διάθεση χρημάτων για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών θα ήταν σημαντικό η πολιτεία να δίνει κάθε φορά την ευκαιρία σε μαθητές, σε εκπαιδευτικούς, σε ανθρώπους που συνδέονται άρρηκτα με τη διδακτική διαδικασία, κι έχουν εμπειρία εκ των έσω, να κάνουν τις προτάσεις τους μέσω δημοψηφίσματος το οποίο θα διοργανώνεται στα σχολεία. Με αυτόν το τρόπο θα μπορούν οι μαθητές να αναλαμβάνουν από νωρίς τις ευθύνες τους και να προετοιμάζονται για την μετέπειτα ενήλικη ζωή τους.
Εν κατακλείδι, το Νέο Λύκειο είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου σε μία χώρα της οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα υποβαθμίζεται καθημερινά. Η εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι δίκοπο μαχαίρι, εξαιρετικά αμφιλεγόμενη και πολλές φορές ανώφελη. Το μόνο πράγμα που επιθυμούμε είναι να δείξετε κατανόηση στη γενιά μας και στις απαιτήσεις της. Μια γενιά που θίγεται περισσότερο από κάθε άλλη από την υπάρχουσα οικονομική κρίση και η οποία έχει να διάθεση, περισσότερο από ποτέ να μάθει και να μην επαναλάβει τα λάθη των παλαιότερων γενιών . Κλείνοντας την επιστολή σας παραθέτω τα λόγια του Τόμας Μαν που μοιάζουν να είναι καίρια όσο ποτέ «Νέος θα πει να είσαι αυθόρμητος, να μένεις κοντά στις πηγές της ζωής, να μπορείς να ορθώνεσαι και να τραντάζεις τις αλυσίδες ενός φθαρμένου πολιτισμού, να τολμάς αυτό το οποίο οι άλλοι δεν έχουν κουράγιο να επιχειρήσουν».
Με εκτίμηση,
Μαθητές Λυκείου Ελλάδος
Πηγή:http://anemosantistasis.blogspot.com/2014/11/12-17-11-2014.html#ixzz3JJDHEagQ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου