Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΧΤΙΖΕΤΕ ΧΑΡΤΙΝΟΥΣ ΠΥΡΓΟΥΣ

 


27/4/2010

 

 


Σχολείο από χαρτοκιβώτια!


Νέα διαμαρτυρία σήμερα από μαθητές, γονείς και καθηγητές του 3ου γυμνασίου Χορτιάτη, για το πρόβλημα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ο δήμος της περιοχής. 

Εχουν προγραμματίσει πορεία ώς το δημαρχείο, με αποκορύφωμα μια συμβολική κίνηση: θεμελίωση-ανέγερση νέου γυμνασίου με μεγάλα χαρτοκιβώτια βαμμένα από τα ίδια τα παιδιά. 

Σε ψήφισμα διαμαρτυρίας που επιδόθηκε στη δημοτική αρχή τονίζεται: «Εμείς οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουμε την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η δημόσια εκπαίδευση, τόσο στην πατρίδα μας αλλά και στον δήμο μας. Η συστηματική υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, με έλλειψη εκπαιδευτικών, υλικοτεχνικής υποδομής, χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών και, το βασικότερο όλων, κτιρίων μάς αναγκάζει να βρισκόμαστε σε συνεχείς κινητοποιήσεις για το καλό των παιδιών μας αλλά και του τόπου μας». 

Οι διαμαρτυρόμενοι τονίζουν ότι «αίτιος δεν είναι μόνο ο νομάρχης και ο δήμαρχος, αλλά και οι κυβερνήσεις που στόχο έχουν την υποβάθμιση της παιδείας προς όφελος των λίγων, οι οποίοι θέλουν αγράμματους ανθρώπους, που δεν διεκδικούν αλλά υποτάσσονται». 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ





   


 

αφηστε τις εξαγγελιες ,λυστε προβληματα!

 


27/4/2010

 

ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ 835 ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στο 40% δεν αρέσει η σχολή που φοιτούν

Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ 

Απογοητευμένο εμφανίζεται άνω του 40% των φοιτητών από τις σπουδές του, ενώ ένας στους τέσσερις κρίνει πως ισχυρότερο εφόδιο για την επαγγελματική αποκατάσταση είναι οι προσωπικές - πολιτικές γνωριμίες. 

Τα στοιχεία προέκυψαν από έρευνα της εταιρείας Συμβούλων Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας EMPLOY, που έγινε κατά το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2009 - Μαρτίου 2010, σε δείγμα 835 φοιτητών της Θεσσαλονίκης, από 18 έως 26 ετών. 

«Πρόκειται για μια ερευνητική ματιά στις διαμορφωμένες αντιλήψεις των νέων, πάνω σε ορισμένες πτυχές της ανώτερης βαθμίδας του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αλλά και στην καταγραφή των προσδοκιών τους, για την επερχόμενη είσοδό τους στην αγορά εργασίας», ανέφερε στην «Ε» ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Χρήστος Ταουσάνης, υποψήφιος διδάκτορας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, που ήταν επικεφαλής της έρευνας. 

Για το αν η σχολή που σπουδάζουν εντάσσεται στις πρώτες πέντε προτιμήσεις τους, το 70,6% των φοιτητών απάντησε καταφατικά, 24% ότι εντάσσεται σε δευτερεύουσες προτιμήσεις και 5,4% δηλώνει πως σπουδάζει σε «τυχαία επιλογή». Οσον αφορά το ερώτημα αν επαληθεύτηκαν οι προσδοκίες τους από τη σχολή που σπουδάζουν, το 20,8% απάντησε θετικά, 36,3% απάντησε ότι επαληθεύτηκαν εν μέρει, ενώ 42,9% απάντησε αρνητικά. 

Στη συνέχεια, ιδιαίτερα αποκαλυπτικό είναι το δεδομένο που προκύπτει, αναφορικά με τις πηγές πληροφόρησης των νέων για τις εκπαιδευτικές - επαγγελματικές τους επιλογές, δηλαδή από πού ενημερώθηκαν για να κάνουν τις συγκεκριμένες επιλογές σπουδών, όπου το 18% δήλωσε το σχολείο, 24,3% το φροντιστήριο, 39% το φιλικό - οικογενειακό περιβάλλον, 10,1% το Διαδίκτυο, 2,3% τον Τύπο, ενώ 5,4% δήλωσε κάποια άλλη πηγή. 

Ενα από τα κομβικά σημεία της έρευνας αποτέλεσε το ερώτημα για το κριτήριο επιλογής των σπουδών - επαγγέλματος που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες και διαπιστώνουμε πως παραπάνω από τους μισούς (54,5%) επέλεξαν με πρώτιστο κριτήριο το ενδιαφέρον τους για το αντικείμενο, 13,5% απάντησε πως επέλεξε βάσει των επιδράσεων που δέχθηκε από το οικογενειακό περιβάλλον, 12,3% με κριτήριο τις προοπτικές υψηλών οικονομικών αποδοχών, 12% με βάση τον τόπο σπουδών και 7,7% με βάση άλλο κριτήριο. 

Ρωτήθηκαν ακόμη αν πιστεύουν ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν αδιάβλητο και δίκαιο θεσμό. Απάντησαν: 16,1% ναι, 25,2% όχι, 29% μάλλον ναι, 29,7% μάλλον όχι. 

Για το αν υπάρχουν τμήματα ΑΕΙ - ΤΕΙ χωρίς καμιά απήχηση στην αγορά εργασίας, απάντησαν: 56,3% ναι, 15,7% όχι, 28% δεν γνωρίζω. Σχετικά με το επίπεδο των σπουδών στην Ελλάδα 10% δήλωσαν ότι είναι ικανοποιημένοι, 36,9% μάλλον ικανοποιημένοι, 26% όχι και 27,1% μάλλον όχι. 

Για τους ερωτηθέντες φοιτητές, το ισχυρότερο εφόδιο επαγγελματικής αποκατάστασης, πέραν του βασικού τίτλου σπουδών, είναι η μεταπτυχιακή εξειδίκευση (21,8%), 7,3% δηλώνει την οικογενειακή παράδοση - διαδοχή σε κάποιο επάγγελμα, 22,4% την προϋπηρεσία, ενώ 27,6% απαντά πως ισχυρότερο εφόδιο είναι οι προσωπικές - πολιτικές γνωριμίες. Μόνο 15,4% μιλά για ατομικές ικανότητες, ενώ 5,5% παραθέτει κάτι άλλο. 

Στην ιεράρχηση των επαγγελματικών κριτηρίων ως σημαντικότερο στοιχείο σ' ένα επάγγελμα θεωρείται: 

1. Οικονομικές απολαβές 38,5%. 2. Προσφορά στο σύνολο 16,8%. 3. Κονωνικό κύρος 7,1%. 4. Δημιουργικότητα 15,6%. 5. Προοπτικές εξέλιξης 20,6%. 6. Αλλο 1,4α

Αποδεικνυεται γαι μια αλλη μια φορα ποσο αναξιοπιστο ειναι  το εκπαιδευτικο συστημα και ως προς την επιλογη επαγγελματος για τους νεους πολιτες μας.Νεοι/ες χωρις πληρη ενημερωση  απο το σχολειο τους για τον επαγγελματικο προσανατολισμο τους , οδηγουνται σε επαγγελματα που δεν τους αρμοζουν με αποτελεσμα να δημιουργουνται πολιτες αποτυχημενοι ως προς την επιλογη του επαγγελματος τους .Αυτο δημιουργει ενα μειζον κοινωνικο προβλημα που πρεπει να αντιμετωπιστει αμεσα με την αποδοτικοτερη λειτουργια του ΣΕΠ στο σχολειο.Χρειαζεται μια αποδοτικοτερη λειτουργια του εν λογω μαθηματος και με την θεσπιση ενος μαθητικου δελτιου μαθητη/τριας που θα καταγραφει ολες τις τασεις ,αποδοσεις ,κλισεις και δεξιοτητες του μαθητη/τριας σε ολη τη διαρκεια της σχολικης του/της ζωης ,που θα καταληγει σε επαγγελματικες προτασεις προς τους μαθητες/τριες για να μην  εμφανιζεται το φαινομενο υποψηφιοι γιατροι να γινονται μηχανολογοι.Επισης το συστημα εξετασεων πρεπει να αναδιορθρωθει ετσι ωστα να αποφευγονται τετοιες ανεπιτρεπτες παρεκλισεις.Κυριοι του υπουργειου αφηστε τις μεγαλοστομες εξαγγελιες και λυστε απλα και σημαντικα προβληματα.

διογενης 

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Και οι μαθητές θα αξιολογούν τους καθηγητες τους 

Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 05:45 

 


Ρεπορτάζ:esos.gr

Σε ερώτηση που έθεσε εκπαιδευτικός συντάκτης στην υπ. Παιδείας, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για το εάν και πως θα συμμετέχουν οι μαθητές στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικολυ έργου , έλαβε την ακόλουθη απάντηση:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ερώτησή σας είναι εάν θα συμμετέχουμε με κάποια μορφή ψηφοφορίας; Κάτι τέτοιο εννοείτε; Οι μαθητές, επειδή όλη η διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι ένα σύνολο δράσεων, δεν είναι μια έκθεση όπου ο καθένας μετρά τον άλλον, δηλαδή γίνεται ο προγραμματισμός, για να γίνει ο προγραμματισμός του σχολείου η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να συνεργαστεί και με τους μαθητές. Ακόμη και το πρόγραμμα των εξωσχολικών δραστηριοτήτων που θα κάνουν και θα επιλέξουν σε ποιους συγκεκριμένους χώρους θα πάνε και γιατί και το πώς θα το συνδέσουν με τα μαθήματά τους, είναι μια διαδικασία στην οποία πρέπει να συμμετέχει ο μαθητής.

Όταν μετά θα κάνουν τον απολογισμό της όλης δουλειάς, θα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός να λάβει υπ' όψιν και τους μαθητές. Ο στόχος είναι να ξεκινήσουμε δίνοντας αυτή την ολότητα και τη συνεργασία στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γι’ αυτό και μιλάμε για την έκθεση η οποία θα ακολουθεί τον προγραμματισμό γι’ αυτό είπα ότι θα είναι και στο διαδίκτυο, για να μπορούν να τη βλέπουν όλοι, να υπάρχει διαφάνεια, να μπορεί η κοινότητα ενός Δήμου να βλέπει όλα τα σχολεία της περιοχής, τι κάνουν πώς απέδωσαν, τι προσπάθειες έγιναν, ποιες είναι οι αδυναμίες τους.

Σε άλλη σχετική ερώτηση εκπαιδευτικού συντάκτη η κ. Διαμαντοπούλου απάντησε:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα το οποίο θα σας παρουσιάσουμε λεπτομερώς για να δείτε και όλα τα έντυπα που θα συμπληρώνονται και όλη τη δουλειά που θα γίνει στο διαδίκτυο και πώς ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί και ποια είναι τα χρονικά διαστήματα στα οποία θα απαντούν σε συγκεκριμένα ζητήματα. Είναι έτοιμη αυτή η δουλειά, έγινε η πρώτη επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων, θα γίνει μια ειδική παρουσίαση για να τα πούμε όλα λεπτομερώς

Οι μαθητρι/ες σαφως  εχουν και λογο και την ικανοτητα να κρινουν την εκπαιδευση τους γιατι απλουστατα καθε ανθρωπινο πλασμα ειναι ωριμο - σε οποια ηλικια κι αν βρισκεται-να κρινει τις συνθηκες  διαβίωσης του.

Για να γινει ομως αποδοτικη η κριτικη τους για τα εκπαιδευτικα δρωμενα πρεπει να τους δοθει η δυνατοτητα να εκτελουν τα δικαιωματά τους που σημερα καθημερινως καταπατωνται .

Παραπερα πρεπει να αυξηθει η συμμετοχη τους στο  σχολειο  με τουλαχιστον μονιμη εκπροσωπηση τους στις συνεδριασεις του συλλογου καθηγητων. 

διογενης

Σάββατο 24 Απριλίου 2010

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι μαθητές αφήνουν μετεξεταστέους τους καθηγητές τους Ζητούν περισσότερη συζήτηση στην τάξη, σεβασμό, χρήση νέων τεχνολογιών, αξιολόγηση με βάση τις επιδόσεις τους και να μην υπάρχει προκατάληψη απέναντί τους «E» 23/4

   
ΑΡΘΡΟ
PHOTO GALLERY

Τους καθηγητές τους στο «θρανίο» βάζουν οι μαθητές και τους ζητούν:

Περισσότερη συζήτηση στην τάξη. Σεβασμό στην προσωπικότητά τους και στα μαθητικά τους συμβούλια. Χρήση των νέων τεχνολογιών στο μάθημα. Η αξιολόγησή τους να αφορά τις επιδόσεις τους και να μην επηρεάζεται από άλλες παραμέτρους. Να μην υπάρχει προκατάληψη απέναντί τους με κριτήρια όπως η εμφάνιση, η κατάθεση της γνώμης τους κ.ά.
ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ 
Παραλίγο τραγωδία ξανά στο Νοσοκομείο Κοζάνης 
«Νέο αίμα» στα Ιμαλάια
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά αλά ελληνικά
Ανοιχτά έως και το πρωί της Δευτέρας 
Διχογνωμία για την αλλαγή του επωνύμου της συζύγου 
Αφησαν τοιχογραφία να χαθεί...
Κωλυσιεργία για τέμενος και κοιμητήριο
 
 

Μόνο λίγοι καθηγητές είναι έτοιμοι για τις νέες διδακτικές προκλήσεις θεωρεί το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (φωτογραφία αρχείου) 

Αυτό είναι το «προφίλ» των εκπαιδευτικών όπως το σκιαγραφούν και θα το ήθελαν οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Καλλιθέας, σε έρευνα που διενήργησαν οι καθηγητές τους Νίκος Aναστασάτος, Ουρανία Γράψα, Ευαγγελία Ζαβέα, Λίνα Κεχαγιά, Αννα Ντόκου και Αννα-Μαρία Σιδηροπούλου. 


Μάλιστα, οι μαθητές, στην ανοιχτή ερώτηση «τι θα ήθελαν από τους καθηγητές τους», σε ποσοστό 42% δήλωσαν ότι θέλουν περισσότερη συζήτηση στην τάξη και καλύτερη συμπεριφορά, το 17% λιγότερη ύλη και το 14% να γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα. 

Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι μόνο λίγοι καθηγητές είναι έτοιμοι για τις «νέες διδακτικές προκλήσεις». 

Η πλειοψηφία δηλώνει ότι οι συζητήσεις στην τάξη καλύπτουν και θέματα «εκτός του στενού πλαισίου του μαθήματος» και ότι η «αξιολόγησή τους» δεν είναι αντικειμενική. Πάνω από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές τους είναι «μεροληπτικοί» απέναντί τους και ως κύριες αιτίες για τη μεροληπτική συμπεριφορά θεωρούν τη «συμπεριφορά τους» (ζωηροί μαθητές) και τις «επιδόσεις τους» στα μαθήματα (καλοί - κακοί μαθητές). Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές «σέβονται την προσωπικότητά τους». 

Γενικά συμπεράσματα
Πώς απάντησαν οι ερωτώμενοι 

6 στους 10 μαθητές δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που γίνεται το μάθημα και γι’ αυτό προτείνουν για τη βελτίωση της κατάστασης περισσότερη συζήτηση, λιγότερη ύλη και στις ίδιες περίπου αναλογίες τη χρήση νέων τεχνολογιών, ομαδικές εργασίες και εκπαιδευτικές επισκέψεις.


7 στους 10 μαθητές δηλώνουν ότι πάνε φροντιστήριο. 

Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι ξένες γλώσσες και τα ιδιαίτερα φροντιστήρια. 

Ως αιτίες για την παρακολούθηση φροντιστηρίων δηλώνουν την επιθυμία για καλύτερες επιδόσεις, τη δυσκολία των μαθημάτων και τα κακογραμμένα βιβλία.

6 στους 10 μαθητές θεωρούν ότι οι καθηγητές είναι μεροληπτικοί απέναντί τους και ως κύρια αιτία της μεροληπτικής συμπεριφοράς των καθηγητών οι μαθητές θεωρούν τη γενικότερη συμπεριφορά τους, τις επιδόσεις τους στα μαθήματα, την ελευθερία της γνώμης, την εξωτερική τους εμφάνιση και την εθνικότητά τους. 

4 στους 10 θεωρούν ότι οι καθηγητές σέβονται τα μαθητικά τους συμβούλια, 3 στους 10 έχουν αντίθετη άποψη και 3 στους 10 δεν εκφράζουν γνώμη.

3 στους 10 μαθητές πιστεύουν ότι πολλοί καθηγητές βλέπουν τη δουλειά τους ως λειτούργημα. 

Σχέση καθηγητών-μαθητών
Σειρά προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς 

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί που τη διενήργησαν έκαναν μια σειρά προτάσεων προκειμένου να βελτιωθεί τόσο η σχέση καθηγητών - μαθητών όσο και η γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία προς όφελος κυρίως των παιδιών. 

Μεταξύ άλλων προτείνουν:

1 Επιμόρφωση ατομική των εκπαιδευτικών ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας με τη βοήθεια συμβούλων με αντίστοιχες γνώσεις σε ζητήματα διδακτικής. 

2 Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδακτικής στην τάξη.

3 ΠερισσότερΗ συζήτηση στην τάξη και μη προσκόλληση στον τύπο και στην ολοκλήρωση της «ύλης». Οι ψυχές των μαθητών έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από τους ρηματικούς τύπους και τις εξισώσεις.

4 Περισσότερο κατανοητά κείμενα στο μάθημα των «Αρχαίων από πρωτότυπο».

5 Καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών - καθηγητών. 

6 Να μην υπάρχουν διακρίσεις στους μαθητές από τους καθηγητές με βάση τη βαθμολογία ή τον βαθμό «ζωηρότητας» των παιδιών. 

Οι μαθητές το εισπράττουν πολύ αρνητικά. 

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ntriga@pegasus.gr

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 
Ν. Αναστασάτος

Λείπει «οξυγόνο» από τα σχολεία 
Με δεδομένες τις αγκυλώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος, π.χ. Αναλυτικό Πρόγραμμα - βιβλία - κλίμακα βαθμολογίας κ.ά., που περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό μια σειρά παρεμβάσεων και θα μπορούσαν να δώσουν ανάσα σε σημαντικό αριθμό μαθητών, θεωρούμε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αρκεί να υπάρχει διαυγής εικόνα της υπάρχουσας κατάστασης και συγκεκριμένη στόχευση. 

Η «έρευνα για την έρευνα» είναι μια ελιτίστικη άποψη, όπως και η απλή διατύπωση ευθυνών σε υπερκείμενους φορείς, όπως το υπουργείο Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι καθηγητικές σχολές κ.τ.λ. Οχι πως οι ευθύνες τους δεν είναι μεγάλες σε μια σειρά προβλημάτων, αλλά το ζήτημα είναι τι κάνουμε εμείς. Δεν φταίνε μόνο το όντως ξεπερασμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα, τα κακογραμμένα βιβλία και οι τεράστιες ελλείψεις στις υποδομές. Η αλήθεια είναι ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που μπορούν με τις παρεμβάσεις τους να δώσουν στο σχολείο το «οξυγόνο» που λείπει.

* Ο Ν. Αναστασάτος ήταν ο επικεφαλής της έρευνας.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ -ΑΝ ΤΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ -ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥΣ.ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΘΕΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Η ΤΙΣ ΜΩΡΟΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ.

διογενης

ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ

ΔIΑΓΩNIΣΜΟI

ΔHΜΟΣIΟΥ - ΑΣEΠ 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΣΕΠ 2010  

ΔIΟPIΣΜΟI

ΠPΟΣΛHΨEIΣ

EΥPEΣH EPΓΑΣIΑΣ

-Α Γ Γ Ε Λ Ι Ε Σ-

EΠIΜΟPΦΩΣH

ΜETΑΠTΥΧIΑKΑ

EKΠΑIΔEΥTIKΑ ΑPΘPΑ

H EKΠΑIΔEΥΣH

ΣTΟN TΥΠΟ

EKΔHΛΩΣEIΣ

ΟΔΗΓΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2010

ΑΦIEPΩΜΑTΑ

ΝΕΑ ΑΠΟ ΟΛΟ 

ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
RSS ΝΕΑ ΑΠΟ ΟΛΟ TΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ο EKΠΑIΔEΥTIKΟΣ

NΟΜΟΘETIKΟ ΠΛΑIΣIΟ ΥΠEΠΘ

ΜIΣΘΟΛΟΓIKΑ ΣΥNTΑΞIΟΔΟTIKΑ

 ΔEΣΜΟI

ΣΥNΔEΣEIΣ

ΔIKTΥΑKH ΜΑΘHΣH

Σινέ - TV - Θέατρο

ακούστε ραδιόφωνο

ΣEΛIΔEΣ IΣTΟPIΑΣ

EΠIΣTHΜH

ΠΟIHΣH

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

komitis.gr - εκατοντάδες 

παιχνίδια δωρεάν

Downloads
  

ΕΚΔΟΤΙΚΟΙ 

ΟΙΚΟΙ

 

NEEΣ KΥKΛΟΦΟPIEΣ

ΒIΒΛIO-

ΔΙKTΥΟ

ΒIΒΛIΟΠΑPΟΥΣIΑΣEIΣ

  

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


ΥΠEΠΘ

ΠΑIΔΑΓΩΓIKΟ INΣTITΟΥTΟ

KΕNTPΟ EKΠΑIΔEΥTIKΗΣ EPEΥNΑΣ

e-aitisi

ΟΛΜE

ΔΟE

ΠΟΣΔEΠ

ΑΣΓΜE

ΠΑPEΜΒΑΣEIΣ Π.E.

ΠΑPEΜΒΑΣEIΣ Δ.E.

EPΓ/ΜENΟI ΦPΟNTIΣTΗPIΑ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΑΣΕΠ

ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 

ΕΚΕΠΙΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ (ΦΕΚ)

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Α.Ε.

Υπολογισμός Μορίων για πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ

Αποτελέσματα διαγωνισμών ΑΣΕΠ

Εύρεση Εργασίας

Θέσεις εργασίας με σειρά προτεραιότητας (ΑΣΕΠ)

ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΚΕΠ

ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ


TΑΥTΟTHTΑ

EΠIKΟINΩNHΣTE

ΜΑΖI ΜΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ

ΣTEΙΛTE ΜΑΣ 

TΟ email ΣΑΣ

ΓIΑ NΑ ΣΑΣ ENHΜEPΩNΟΥΜE ΕΓKΑIPΑ

Χ Ρ Η Σ Ι Μ Α


Ιατροί συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ

ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ στην ΑΘΗΝΑ

ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ στη Θεσσαλονίκη

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΛΟΙΩΝ

αεροδρόμιο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: αφίξεις / αναχωρήσεις

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΤΕ

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ

Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Δ Ι Α Φ Ο Ρ Α


αθλητική ενημέρωση
Οδηγός χρήσης δημοσίων υπηρεσιών μέσω διαδικτύου
εικόνες από δορυφόρο
τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων
Πάμε στοίχημα
ημερήσιο δελτίο τιμών ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Ο ΚΑΙΡΟΣ
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
Σαν σήμερα
Χάρτης πλοίων ελλαδικού χώρου σε πραγματικό χρόνο




 
 
 
   
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

[Δείτε τα περιεχόμενα του ΤΥΠΟΥ]

  

 


24/4/2010

 

Ο κακός δάσκαλος «χαντακώνει» τους καλούς μαθητές 


ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Μια ασυνήθιστη γενετική μελέτη ενισχύει την άποψη ότι ένας καλός δάσκαλος μπορεί να κάνει τη διαφορά μέσα στην τάξη, ενώ αντιθέτως ένας κακός δάσκαλος μπορεί να καταστρέψει ακόμη και τους πιο προικισμένους μαθητές. Η μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Science» ανήκει σε ειδικούς του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Φλόριδας και έδειξε ότι ένας χαρισματικός δάσκαλος μπορεί να βοηθήσει παιδιά δημοτικού με «προικισμένο» γενετικό υλικό να διαβάζουν καλύτερα. Την ίδια στιγμή ένας κακός δάσκαλος μπορεί να συμπαρασύρει στον «πάτο» τα παιδιά μιας τάξης, ακόμη και εκείνα που αν είχαν τη σωστή καθοδήγηση θα... έλαμπαν. Προκειμένου να ανακαλύψουν την επίδραση των γονιδίων αλλά και του περιβάλλοντος στην απόδοση ενός μαθητή, οι επιστήμονες στράφηκαν σε ζεύγη διδύμων. Εξέτασαν για την ακρίβεια 280 ζεύγη ομοζυγωτικών διδύμων που μοιράζονται το ίδιο ακριβώς γενετικό υλικό, αλλά και 526 ζεύγη ετεροζυγωτικών διδύμων που έχουν περίπου κατά το ήμισυ το ίδιο γενετικό υλικό (ή όσο μοιράζονται δύο απλά αδέλφια). Σύμφωνα με τη θεωρία των ερευνητών, αν ένα ταυτόσημο δίδυμο έχει καλύτερη επίδοση στο σχολείο σε σχέση με το δεύτερο, λογικά η διαφορά αυτή πιθανότατα να οφείλεται στον δάσκαλο. Ολα τα παιδιά φοιτούσαν σε διαφορετικά δημοτικά σχολεία της Φλόριδας. 

Οπως προέκυψε, όταν ο δάσκαλος ήταν καλός, τα γονίδια του κάθε παιδιού ήταν εκείνα που έκαναν τη διαφορά. Αν και τα δύο ταυτόσημα δίδυμα είχαν έναν καλό δάσκαλο, παρουσίαζαν αμφότερα καλές επιδόσεις. Αν όμως ένα από αυτά είχε καλό δάσκαλο ενώ το δεύτερο είχε κακό δάσκαλο, τότε και οι επιδόσεις τους ήταν ανάλογες των δυνατοτήτων των δασκάλων τους. 

«Ο καλός δάσκαλος παρέχει στα παιδιά ένα περιβάλλον που τους επιτρέπει να αγγίξουν το ανώτατο όριο των δυνατοτήτων τους» ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης Τζάνετ Τέιλορ. Σύμφωνα με την ερευνήτρια, παρ΄ ότι ένας χαρισματικός δάσκαλος δεν εγγυάται την επιτυχία, οι αρμόδιοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως οφείλουν να προσλαμβάνουν σωστό διδακτικό προσωπικό το οποίο είναι άκρως σημαντικό ακόμη και για τα χαρισματικά παιδιά. 
 
 
ΤΟ ΒΗΜΑ

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

μαθητες διαμαρτυρονται

   

ΠΡΟΣ:

ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Κ.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ

22/4/2010

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΙΒΑΔΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Οι μαθητές του Λυκείου Λιβαδίου σας αποστέλλουμε αυτή την επιστολή για να σας εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας σχετικά με την απόφαση που λήφθηκε να υπαχθεί το Λύκειο μας στο Γυμνάσιο και να μετατραπεί το σχολικό μας συγκρότημα σε Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις.

Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή είναι εσφαλμένη. Το Λύκειο του Λιβαδίου επιβάλλεται να παραμείνει αυτόνομο πρώτα – πρώτα λόγω της δυσπρόσιτης θέσης του χωριού μας και τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσής μας. Μόνο ως αυτόνομο θα μπορέσει να κρατήσει εμάς και τις οικογένειές μας στον τόπο μας. Έπειτα θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι το σχολείο μας είναι ένα από τα πιο καλά οργανωμένα σχολεία της περιφέρειας και το έργο που επιτελείται εδώ είναι σημαντικότατο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ποσοστό επιτυχίας του σχολείου μας στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις ήταν 83%, παρ’ όλη την έλλειψη φροντιστηριακών μονάδων και «ιδιαιτεράδων» στην περιοχή. Επίσης δεν καταλαβαίνουμε με το «παιδικό» μυαλό μας – γιατί από τα τέσσερα (4) ΓΕΛ που μετατρέπονται σε Λυκειακές τάξεις τα τρία (3) ανήκουν στην επαρχία Ελασσόνας. Έχει άραγε κάτι η πολιτεία με τα παιδιά της Επαρχίας μας;

Θα το εκτιμούσαμε ιδιαίτερα αν λαμβάνατε σοβαρά υπόψη σας τη διαμαρτυρία μας και τη δυσαρέσκειά μας για το γεγονός αυτό που μας τάραξε όλους – γονείς και μαθητές.

Τέλος θεωρούμε ότι σας είναι γνωστό ότι δεν προάγεται πολιτισμός και δεν καλλιεργείται παιδεία όταν υποβιβάζονται σχολεία.

 

Υ.Γ. Αναρωτιόμαστε : Μήπως το επόμενο βήμα είναι να το κλείσετε εντελώς;

 

Οι μαθητές του ΓΕΛ Λιβαδίου Λάρισας

ΚΟΙΝ.:

1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

2. ΝΟΜΑΡΧΗ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ  

3. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

4. ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ 2ΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Δ.Ε. Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

5. ΕΠΑΡΧΟ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

6. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

7. ΔΗΜΑΡΧΟ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΙΒΑΔΙΟΥ

8. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Σάββατο 17 Απριλίου 2010

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΘΗΚΕ

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ

Στους 74.000 ανήλθαν οι υποψήφιοι που θυσιάστηκαν στον βωμό του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10, αφού τόσοι αποκλείστηκαν από τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα τέσσερα χρόνια της εφαρμογής του. 

 
Το μέτρο εφαρμόστηκε πρώτη φορά το 2006 για να λειτουργήσει ως ασφαλιστική δικλίδα του επιπέδου των φοιτητών που εισέρχοντο στα ΑΕΙ, αλλά έφερε ακριβώς τα αντίθετα απ' τα αναμενόμενα αποτελέσματα: Οχι μόνο δεν κατάφερε να βελτιώσει την ποιότητα των σπουδών στο λύκειο, όχι μόνο δεν καλυτέρευσε το επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών αλλά όξυνε ακόμη περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες εις βάρος των περιφερειακών ιδρυμάτων. 

Η κατάργησή του από φέτος θεωρείται βέβαιο πως ανακούφισε όλους τους υποψήφιους που θα συμμετάσχουν από τις 14 Μαΐου στις πανελλαδικές εξετάσεις διεκδικώντας μια θέση σε κάποια τμήμα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ. 

Ολα τα στοιχεία γύρω από το μέτρο της βάσης του 10 κατέδειξαν ότι είναι λάθος να ορίζεται η βάση διά νόμου, δηλαδή διαχρονικά αφ' ενός γιατί αυτή επηρεάζεται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων κι αφ' ετέρου γιατί διευρύνει υπαρκτές ανισότητες αφού διογκώνει το πρόβλημα της μη συμμετοχής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από περιοχές που έχουν ήδη χαμηλό ποσοστό επιτυχίας. 

Χιλιάδες αποκλεισμένοι 

Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε και έρευνα που διενήργησε το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, που μελέτησε διεξοδικά τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων από το 2006 μέχρι και το 2009. Τις χρονιές αυτές καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός υποψηφίων που έμειναν έξω από τις πόρτες των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. 

 
Οχι μόνο γιατί αποκλείστηκαν εξαιτίας της βάσης αλλά και γιατί «το καθεστώς αυτό αποθάρρυνε ένα σημαντικό ποσοστό νέων, οι οποίοι δεν συμπλήρωναν καν το μηχανογραφικό τους αφού δεν είχαν τη δυνατότητα να γράψουν πάνω από τη βάση στις εξετάσεις». 

Μόνο το 2006, 13,5% των αποφοίτων λυκείου, δεν υπέβαλαν μηχανογραφικό, ενώ από αυτούς που υπέβαλαν, 30,1% δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους. Συνολικά, τη χρονιά αυτή ο αριθμός των υποψηφίων που αποκλείστηκε απ' την τριτοβάθμια εκπαίδευση έφτασε τους 65.000. 

Από την εφαρμογή της βάσης του 10 επλήγησαν κυρίως τα περιφερειακά τμήματα των ΤΕΙ (σε κάποια μάλιστα μπήκε κυριολεκτικά λουκέτο), ορισμένα ξενόγλωσσα των ΑΕΙ και τα μουσικά τμήματα του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτέλειου και του Ιονίου. 

Το 2006, από τα 193 τμήματα των ΤΕΙ, σε 86 καταγράφηκαν κενές θέσεις. Το 2007, σε 69 ΤΕΙ από τα 195 έμειναν κενές θέσεις ενώ ένα νεοσύστατο τμήμα, αυτό των Τουριστικών Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Ηπείρου, δεν είχε κανέναν πρωτοετή φοιτητή αφού δεν καλύφθηκε καμία θέση από τις 208. Το 2008, από τα 195 τμήματα των ΤΕΙ στα 90 έμειναν κενές θέσεις, ενώ σε 5 από αυτά δεν εισήχθη ούτε ένας πρωτοετής φοιτητής. Το 2009, μετρήσαμε 104 τμήματα από τα 210 των ΤΕΙ στα οποία έμειναν ακάλυπτες θέσεις. 

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγαν οι ερευνητές του ΚΑΝΕΠ Νίκος Παΐζης και Πωλίνα Φατούρου, η καθιέρωση της βάσης του 10: 

1 Αύξησε τον αριθμό των αποφοίτων του λυκείου που βγαίνουν στην αγορά εργασίας με μειωμένο εκπαιδευτικό προφίλ, επομένως δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησής τους στην αγορά εργασίας. 

2 Οδήγησε ένα μεγάλο μέρος των αποφοίτων του λυκείου σε μεταλυκειακές σπουδές που έχουν αμφισβητούμενο κύρος, όπως τα Εργαστήρια και τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. 

Είναι προφανές αναφέρουν οι ερευνητές ότι με νομοθετημένη τη βάση του 10, υπήρχαν δύο δρόμοι ώστε να μην οξυνθούν περισσότερο οι εκπαιδευτικές ανισότητες: είτε να μειωθεί το επίπεδο δυσκολίας κάποιων μαθημάτων, είτε να γίνει αποδεκτό το σημαντικό πολιτικό κόστος από το αδιέξοδο χιλιάδων οικογενειών και τη στροφή τους προς αμφίβολης ποιότητας προσφερόμενες υπηρεσίες στη μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και προς τα κολέγια και ιδιωτικά πανεπιστήμια. 

Ευκολότερα θέματα 

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων κατέδειξαν πως επελέγη η πρώτη λύση, δηλαδή μειώθηκε ο βαθμός δυσκολίας κάποιων μαθημάτων κι έτσι είχαμε αύξηση του ποσοστού των υποψηφίων με γενικό βαθμό πρόσβασης πάνω από το 10 κατά 8,5% (το 2007 σε σχέση με το 2006) και 6,5% (το 2008 σε σχέση με το 2006) αντίστοιχα. 

Ομως δεν αποφεύχθηκε και η δεύτερη λύση, αφού η ανάγκη για κάποιου είδους σπουδές είναι μονόδρομος. 

Η αποφυγή του κοινωνικού κόστους έχει να κάνει με το ποσοστό επιτυχίας που πάντα υπολογιζόταν με βάση όχι τον αριθμό των αποφοίτων αλλά τον αριθμό όσων υπέβαλαν μηχανογραφικό. Από αυτή την πλευρά, εμφανίζεται τα τέσσερα τελευταία χρόνια μία επιπλέον δυσκολία: αυξήθηκε πάρα πολύ ο αριθμός των υποψηφίων που τελικά δεν υπέβαλλαν μηχανογραφικό και είτε έβγαιναν στην αγορά εργασίας είτε αναζητούσαν άλλες λύσεις σπουδών. 

Το σκεπτικό ότι οι φοιτητές με βαθμό πρόσβασης κάτω από 10 είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένοι για πανεπιστημιακές σπουδές μπορεί με την εφαρμογή της ρύθμισης να βρήκε συμμάχους σε όλους τους σχετικούς με την εκπαίδευση χώρους, αλλά εξίσου αποδεκτό είναι και το επιχείρημα ότι και οι χιλιάδες φοιτητές που εισάγονται με βαθμολογία λίγο πάνω από τη βάση είναι το ίδιο ανεπαρκείς για ακαδημαϊκές σπουδές. 

Ο στόχος βέβαια για υψηλό επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών εξακολουθεί να παραμένει ζητούμενο. Μένει τώρα να βρεθεί και με ποιον τρόπο θα επιτευχθεί αυτό.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Τετοια ασυλλογιστα μετρα παιρνουν και θα παιρνουν οι αυτοαποκαλουμενοι/ες μεταρυθμιστες /τριες της εκπαιδευσης ,τα οποια μετα απο μερικα χρονια παιρνονται και παλι πισω.Η προσφατη εκπαιδευτικη ιστορια βριθει απο τετοια παραδειγματα που ενισχυουν την ανεμπιστοσυνη εκπαιδευτικων και ιδιαιτερα μαθητων -που βλεπουν πομπωδεις εξαγγελιες και μετρα να καταρρεουν μετα απο λιγα χρονια-και την αντιδραση τους στο αντιδραστικο συστημα.Η μονο μεταρυθμιση που μπορει να εξαγγειλει υπουργος ειναι εκεινη του σχεδιασμου της εκπαιδευσης μεσα απο την ισοτιμη συμμετοχη των εκπαιδευτικων και μαθητων.

διογενης 

Ο ΕΞΟΡΘΟΛΟΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ

 


18/4/2010

 

 

Σε ελεύθερη πτώση το δημόσιο σχολείο 


Στεφανάκου Π. 



Το νέο σχολείο της κ. Διαμαντοπούλου είναι το σχολείο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πώς ορίζεται το σχολείο αυτό; Με μια λέξη: Φτηνό. Δύο είναι τα εργαλεία για να γίνει το σχολείο ακόμα πιο φτηνό απ' ό,τι είναι: Ο δραστικός περιορισμός των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονες ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Και τα δύο έχουν ένα κοινό παρανομαστή. Την αποδέσμευση του κράτους από την υποχρέωσή του να χρηματοδοτεί τη δημόσια εκπαίδευση. Η ελεύθερη πτώση του δημόσιου σχολείου έχει ήδη ξεκινήσει...

Το νομοσχέδιο - "σκούπα" για την Παιδεία που παρουσίασε, την προηγούμενη Τρίτη, η Α. Διαμαντοπούλου, είναι η επίσημη θεσμοθέτηση του φτηνού σχολείου. Πρώτος στόχος, "ο εξορθολογισμός του συστήματος με βάση τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που προσδιορίζεται τόσο από τα διεθνώς ισχύοντα όσο και από τις ιδιομορφίες της χώρας" (Εισηγητική έκθεση για το νέο μοντέλο σχολείου). Οι ιδιομορφίες της χώρας είναι τα νησιά της. Ε, πόσα έχουμε; -αναρωτιέται η Α. Διαμαντοπούλου, σε τηλεοπτική της εμφάνιση στο Mega, και απαντά:

Είναι εκατό. Ο τρόπος που το διατυπώνει είναι σαν τα εκατό νησιά να είναι αμελητέα ποσότητα, που δεν μπορεί να ανακόψει τον μεγάλο στόχο. Η υπουργός Παιδείας έχει υπολογίσει και δηλώνει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι... "τα διεθνώς ισχύοντα" υπαγορεύουν στην Ελλάδα μέχρι εκατόν πενήντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Πόσους έχουμε σήμερα; Εκατόν ογδόντα χιλιάδες, τονίζει με αγανάκτηση. Κι αν βάλεις αναπληρωτές και ωρομίσθιους, φτάνουμε κάθε χρόνο στις διακόσιες δέκα χιλιάδες, συμπληρώνει. Οπότε ο πρώτος στόχος είναι να τελειώνει μ' αυτό... το αίσχος και να φέρει τα πράγματα στα, αυθαιρέτως προσδιορισμένα, διεθνώς ισχύοντα.

Το Πρόγραμμα Σταθερότητας, που ωστόσο έχει ακυρωθεί από τις τελευταίες εξελίξεις, κόμιζε τη βαθμιαία προσαρμογή κόβοντας κατά 50% τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών (περίπου 3.000 λιγότερους) και κατά 70%-80% τις προσλήψεις αναπληρωτών (7.000-8.000 αναπληρωτές λιγότερους). Με την αναπροσαρμογή, οι 3.000 διορισμοί εκπαιδευτικών που θα γίνονταν την επόμενη σχολική χρονιά θα γίνουν σε μια τριετία. Τώρα, με το ΔΝΤ, μπορεί να μη γίνουν και καθόλου. Για τους αναπληρωτές, ούτε λόγος να γίνεται.

Στην περίπτωση της εκπαίδευσης, η δραστική μείωση των προσλήψεων σημαίνει πρακτικά δεκάδες χιλιάδες απολύσεις.

'Ολο αυτό έρχεται να θεσμοθετηθεί με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Με τις προωθούμενες ρυρθμίσεις, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα διορίζονται ή θα προσλαμβάνονται μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, που θα πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια και θα είναι ανοικτοί! Δεν θα προκηρύσσεται δηλαδή συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Το μόνο που εξασφαλίζει στον υποψήφιο εκπαιδευτικό η επιτυχία στον διαγωνισμό είναι η δυνατότητα να καταγραφεί στον πίνακα επιτυχόντων με ισχύ μέχρι την επόμενη δοκιμασία.

Οι περίπου 36.000 νέοι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στις λίστες της προυπηρεσίας, την οποία όλοι γνωρίζουμε με τι κόπο έχουν μαζέψει, θα περάσουν και αυτοί από τη δοκιμασία της γραπτής εξέτασης, με μόνο μπόνους χαμηλότερη βάση για δύο διαγωνισμούς. Η διετής μεταβατική περίοδος, που προβλέπει το νομοσχέδιο, δεν έχει κανένα πρακτικό αντίκρυσμα, διότι δεν υπάρχει καμία δέσμευση για το πόσοι θα διοριστούν. Ούτε καν για τους εκπαιδευτικούς με 30 μήνες προϋπηρεσία δεν δεσμεύεται η υπουργός Παιδείας.

Οι αναπληρωτές γίνονται... ωρομίσθιοι με την εισαγωγή ενός νέου θεσμού: του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο.

Επιβάλλεται εργασιακή γαλέρα για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, που περιλαμβάνει πέντε ώρες μάθημα επιπλέον με τη μορφή υπερωριών (από τις 21 ώρες διδασκαλίας θα πάνε στις 26), διπλές αναθέσεις μαθημάτων, καθιερώνεται μάλιστα η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού, και περιπλανήσεις σε διάφορα σχολεία μέχρι να πιάσουν το μάξιμουμ της διδακτικής απασχόλησης.

Επιπλέον, όπως παραδέχτηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πάμε για συγχωνεύσεις τμημάτων με παραβίαση του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Από τον Σεπτέμβριο κανένα τμήμα στα δημοτικά δεν θα είναι με 25 μαθητές (τα τμήματα θα είναι στην καλυτέρα των περιπτώσεων 28άρια) και στα γυμνάσια-λύκεια 30άρια με προοπτικές ξεχειλώματος.

Αν και είναι νωρίς ακόμα, με βεβαιότητα μπορεί να προβλέψει κανείς την ακύρωση κάθε αντισταθμιστικού εκπαιδευτικού μέτρου (τάξεις υποδοχής, πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία), την επόμενη σχολική χρονιά.

Προσλήψεις αναπληρωτών με μειωμένο ωράριο και, εννοείται, αποδοχές, θα γίνουν μόνο αν και μετά τα δρακόντεια μέτρα εξακολουθούν να υπάρχουν κενά.

Τέλος, όσοι υποψήφιοι καταφέρουν να λάβουν το εισιτήριο για την τάξη, θα υποστούν διετή δοκιμασία για να αποδείξουν σε έναν Μέντορα-αξιολογητή αν είναι ικανοί. Το δικαίωμά τους σε μόνιμη εργασία τίθεται υπό αμφισβήτηση και ίσως όχι μόνο το δικό τους, αλλά και των ήδη υπηρετούντων.

Εννοείται ότι όλη αυτή η επιχείρηση δραστικού περιορισμού των δαπανών συνοδεύεται από τη συκοφάντηση του εκπαιδευτικού και του έργου του.

Μετά απ' αυτά, όλοι μπορούμε να καταλάβουμε το σύνθημα Διαμαντοπούλου ότι "το νέο σχολείο απαιτεί αυτοσχεδιασμό σε βάθος", εννοείται για να λειτουργήσει.

ΑΥΓΗ




 


 

   

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

για τους μαθητες ,χωρις τους μαθητες;

 


14/4/2010

 

Οι μαθητές να περάσουν μπροστά! 


Χριστίνα Ψυχάρη | Τετάρτη 14 Απριλίου 2010 

Θυμάμαι την ανιψιά μου που για δύο συναπτές χρονιές δεν ήθελε να πάει στο σχολείο: η φιλόλογος, τραγική φιγούρα μητέρας που είχε χάσει το παιδί της από αυτοκτονία, «ξέσπαγε» στα άλλα τα παιδιά, τους μαθητές της. Η πολιτεία δεν είχε τρόπο να προστατεύσει αυτά τα άλλα παιδιά. Η εκπαιδευτικός, τραγική μάνα αλλά ακόμη τραγικότερη παιδαγωγός, παρέμενε ακλόνητη στη θέση της. 

Φέρνω ακόμη στο μυαλό στρατιές ολόκληρες μητέρων να ταλαιπωρούνται γιατί τα παιδιά τους (σε τάξεις κρίσιμες, όπως η Α΄ Δημοτικού) «έμειναν πάλι χωρίς δάσκαλο, για δεύτερη φορά εφέτος». Εδώ δεν μεσολάβησε τραγικό συμβάν- παρά μόνο η τραγική αδιαφορία που ήθελε τους δασκάλους να μετακινούνται ως απρόσωπα πιόνια στο εκπαιδευτικό σκηνικό, εξυπηρετώντας συνήθως ρουσφέτια. 

Το πικρό «Πάει αυτή η χρονιά» δεν είναι σπάνια επωδός στα χείλη στωικών γονέων που προφανώς δεν βλέπουν τρόπο να αντισταθούν στη μοίρα τους. 

Στα μάτια μου είναι ζωντανή η εικόνα του βαριεστημένου διευθυντή («Εγώ δύο χρόνια θέλω για τη σύνταξη») που μαζί του, στον δρόμο προς τη σύνταξη, σέρνει και τα όνειρα των μικρών μαθητών, αποστερώντας τη σχολική ζωή τους από κάθε ίχνος πνοής, λαχτάρας για γνώση, για επικοινωνία. Η γκρίζα φιγούρα του διευθυντή αυτού, ο οποίος αισθάνεται κυρίαρχος της απραξίας στον μικρόκοσμό του, δεν δίνει λόγο σε κανέναν και δεν αμφισβητείται από κανέναν, δεν είναι δυστυχώς ξένη σε κανέναν- κανέναν που έχει περάσει από τη δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας. 

Στο γκρίζο αυτό τοπίο ο μαθητής δεν είναι πουθενά. Περίπου του κάνουν χάρη που ασχολούνται μαζί του- όσο ασχολούνται. Ετσι κι αλλιώς, το πρόβλημά του (κατά βάση η εισαγωγή σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ιδρυμα) θα του το λύσουν άλλοι, δηλαδή το φροντιστήριο. Το σχολείο, στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, δεν εξυπηρετεί παρά μόνον ως ξυπνητήρι το πρωί και ως χαλαρή κοινωνική απασχόληση για να περνάει η μέρα. Η δουλειά γίνεται το απόγευμα, επί πληρωμή. Τους δύο μάλιστα τελευταίους μήνες οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου δεν πρόκειται να πατήσουν στο σχολείο. Οι γονείς τους θα πάρουν χαρτί απ΄ τον γιατρό για να δικαιολογήσουν τις 150 απουσίες που δικαιούνται, ώστε τα παιδιά να μπορούν αναπόσπαστα να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι καθηγητές θα δεχθούν το πλαστό πιστοποιητικό για όλους τους μαθητές, συμπράττοντας αβίαστα στην απάτη που ενορχηστρώνεται από γονείς, γιατρούς και εκπαιδευτικούς με την... αιγίδα του υπουργείου Παιδείας. Ετσι θα προπονηθούν, γιατί αργότερα έρχονται τα χειρότερα: πώς θα συνεχίσουν τη λαμπρή τους σταδιοδρομία εξαπατώντας την Εφορία, το Σύστημα Υγείας και εν γένει καθετί που ανήκει σ΄ αυτό το κράτος και υποτίθεται τους υπηρετεί- αλλά κατά βάθος αξίζει τον χλευασμό τους. 

Κάπως έτσι κυλούν τα πράγματα στην ελληνική «δωρεάν» και «υποχρεωτική» εκπαίδευση για δεκαετίες και δεκαετίες... Οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται, τοποθετούνται, μετακινούνται, αποσπώνται και συνταξιοδοτούνται με κριτήρια που δεν έχουν καμία σχέση με τα συμφέροντα εκείνων που εκλήθησαν να υπηρετήσουν: των μαθητών τους δηλαδή. Υπάρχουν οι φωτισμένοι δάσκαλοι και καθηγητές που τα παιδιά τούς θυμούνται πάντα με συγκίνηση και υπάρχουν οι άλλοι, οι πολλοί, που δεν αισθάνονται την υποχρέωση για τον πενιχρό μισθό τους να δώσουν και ένα κομματάκι απ΄ την ψυχή τους σε αυτή τη δουλειά- έτσι κι αλλιώς κανένας δεν θα τους κρίνει. Η ανεπάρκεια του συστήματος αναπαράγεται εσαεί, αφού αυτό όλους βολεύει: τους εκπαιδευτικούς που, αν και υπεράριθμοι, δεν βρίσκονται ποτέ εκεί όπου οι υπηρεσίες τούς χρειάζονται, τους πολιτικούς που πουλάνε εξυπηρετήσεις μετακινώντας τους εκπαιδευτικούς και τους φροντιστές που βγάζουν χρήματα λόγω της ανεπάρκειας του συστήματος. Οι μόνοι χαμένοι είναι οι μαθητές και οι οικογένειές τους. 

Και τώρα έρχεται ένα γενναίο νομοσχέδιο που θέλει να... σπάσει τα αβγά. Που βάζει τέρμα στις ανεξέλεγκτες αποσπάσεις και μεταθέσεις, κατοχυρώνοντας την- αυτονόητη- έννοια της συγκεκριμένης οργανικής θέσης σε κάθε συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Που εισάγει την έννοια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως προς την καταλληλότητά τους τόσο στην αρχή της σταδιοδρομίας τους όσο και στη διάρκεια. Που αναγκάζει επιτέλους τους διευθυντές των μονάδων να καταρτίζουν πλάνο δράσης και έκθεση πεπραγμένων για να ενημερώνουν όχι μόνο τους προϊσταμένους τους, αλλά και τους γονείς των μαθητών τους. Που θέλει να κάνει τους εκπαιδευτικούς να σέβονται τη δουλειά τους, ώστε- ελπίζουμε- τελικά να εμπνεύσουν και τον σεβασμό των μαθητών τους. Που αύριο θα είναι εκείνοι οι οποίοι θα πρέπει να βγάλουν τα κάστανα απ΄ τη φωτιά της κακοδιαχείρισης των προγόνων τους και να απολογούνται στις Βρυξέλλες. Ας ελπίσουμε ότι τα αβγά θα σπάσουν και οι αυριανοί πολίτες θα έχουν την εκπαίδευση που τους αξίζει. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα οι μαθητές θα έρχονται πρώτοι στις προτεραιότητες του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Δυστυχως η τελευταια παραγραφος του αρθρου θα μεινει μονο μια ελπιδα , που ουτε και αυτη η κυβερνηση -συνεχεια των προηγουμενων του κυβερνωντος κομματος -θα πραγματοποιησει.

Καμμια "μεταρυθμιση "δεν επετυχε το σκοπο της γιατι απλουστατα εκπονηθηκε απο τα γραφεια του εκαστοτε υπουργειου.

Μονο και μονο τοτε οταν στην υποθεση αναβαθμισης της εκπαιδευσης παρουν ισοτιμα μερος ,μαθητες και εκπαιδευτικοι ,μπορουμε να ελπιζουμε η εννοια μεταρυθμιση να παρει την πραγματικη της υποσταση. 

διογενης 

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

λαθος αποφαση

Πολιτική 
Νέα αποβολή μαθητή λόγω facebook
12 Απριλίου 2010, 22:47 
  
 


Σάλο έχει προκαλέσει στη σχολική κοινότητα της Πάτρας η αποβολή ενός 14χρονου μαθητή για τα υβριστικά μηνύματα εναντίον συμμαθητή του, τα οποία ανήρτησε στο facebook.

Η μητέρα του μαθητή που είχε γίνει στόχος, η οποία είναι δικηγόρος, διαμαρτυρήθηκε έντονα στο σχολείο, απειλώντας ακόμα και με μηνύσεις σε περίπτωση που ο 14χρονος δεν σταματούσε τις ύβρεις.

Η διεύθυνση του σχολείου αποφάσισε, όμως, να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, αποβάλοντας, τελικά, τον μαθητή.

Πηγή: thebest.gr

Κανενα οργανο του σχολειου δεν εχει το δικαιωμα να τιμωρει μαθητη για την εξωσχολικη δραση του.Σε τετοιες παρανομες ενεργειες το λογο εχει η δικαιοσυνη και μονο.

διογενης

διογενησ

Σάββατο 10 Απριλίου 2010

αυθαιρεσιες εκπαιδευτικων

1152393
7ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
από ΑΠΟΡΗΜΕΝΟΣ!! 11:14μμ, Παρασκευή 9 Απριλίου 2010
(Τροποποιήθηκε 11:15πμ, Σάββατο 10 Απριλίου 2010)
θεματικές: Ανένταχτο

"ΛΥΚΕΙΑΡΧΗΣ" ΓΙΑ ΜΙΜΗΣΗ

ΣΤΙΣ 18 ΜΑΡΤΗ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΠΑΝΟ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΤΟΥ 7ου ΛΥΚ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 2ωρες ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΤΟ ΚΟΜΜΑΝΤΟ ΔΝΤΗΣ ΣΚΑΡΦΑΛΩΣΕ Κ ΕΣΚΙΣΕ ΤΟ ΠΑΝΟ ΑΦΟΥ ΑΠΕΙΛΗΣΕ ΜΕ ΤΟ ΧΥΔΑΙΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΡΑΞΟΥΝ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΙ Κ ΓΕΙΤΟΝΕΣ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΛΑ ΜΕΙΝΑΝ ΑΥΤΟΙ...ΚΑΓΚΕΛΟ. "ΜΑΖΕΨΤΕΤΟΝ" ΕΞΩ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Κ ΟΙ ΤΡΑΜΠΟΥΚΙΣΜΟΙ...

Ειναι γεγονος οτι συστηματικα παραβιαζεται το δικαιωμα των μαθητων στη συμμετοχη τους σε πολιτιστικες  εκδηλωσεις που συμφωνα με το νομο πρεπει να διοργανωνονται μεχρι επτα το χρονο. Επισης δεν διοργανωνονται στο σχολειο εκτακτες εκδηλωσεις που το υπουργειο η αλλοι φορεις προτεινουν.Ευθυνη  για τη μη πραγματοποιηση αυτων των εκδηλωσεων εχει ομως ο συλλογος των καθηγητων οι οποιοι πρεπει να αναλαβουν την ευθυνη τους που το σχολειο σημερα εχει γινει διωκτης καθετι πολιτιστικου ,αλλα και το υπουργειο που δεν ελεγχει αν πραγματοποιουνται αυτες οι δρασεις.

διογενης



 

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 


8/4/2010

 

«Να χτυπάει αργότερα το κουδούνι του σχολείου» 

 

Στις ΗΠΑ πείραμα που έγινε πέρυσι σε Λύκειο έδειξε ότι όταν το πρωινό κουδούνι χτύπησε κατά δύο ώρες αργότερα, οι επιδόσεις των μαθητών βελτιώθηκαν κατά 64%. Στην Αγγλία τα αποτελέσματα νέου πειράματος τα οποία ανακοινώθηκαν πρόσφατα οδηγούν στα ίδια συμπεράσματα. Το πείραμα πραγματοποίησε ο καθηγητής της νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κ. Ράσελ Φόστερ. 

Ο κ. Φόστερ μέτρησε τη μνήμη των παιδιών το πρωί και έπειτα το απόγευμα και διαπίστωσε ότι οι μαθητές θυμούνταν κατά 9% περισσότερες λέξεις στο δεύτερο μισό της ημέρας. «Οι έφηβοι δεν είναι τεμπέληδες. Είμαστε εμείς οι καθηγητές που τους στερούμε από τις σωστές ώρες ύπνου» δήλωσε ο κ. Φόστερ ανακοινώνοντας τα συμπεράσματα του πειράματός του και προτείνοντας τελικά τη μετάθεση του σχολικού ωραρίου κατά δύο ώρες αργότερα. Ο καθηγητής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι έφηβοι έχουν βιολογική προδιάθεση να πηγαίνουν για ύπνο αργά το βράδυ και να ξυπνούν αργά το πρωί. Πρέπει συνεπώς να ξεκινούν την ημέρα τους δύο με τέσσερις ώρες αργότερα από τους ενηλίκους. 

Το πείραμα έγινε σε Λύκειο του Μονκσίτον του Βόρειου Τάινεσαϊντ, όπου το κουδούνι του σχολείου χτυπούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα στις 10 αντί για τις 9 το πρωί. Ετσι στατιστικά προέκυψε μείωση των απουσιών σε ποσοστό 8% αλλά και αύξηση των επιδόσεων των μαθητών. Κατόπιν τούτων, ο διευθυντής του σχολείου κ. Πολ Κίλεϊ δήλωσε ότι είναι απαραίτητη η προσαρμογή του σχολικού ωραρίου με σκοπό τη δημιουργία «ευχαριστημένων και καλύτερα εκπαιδευμένων νέων»..

Πολυ καλη ιδεα .Μπορει να εφαρμοστει στη χώρα μας με εναρξη 9 πμ ,με συνδυασμο καταργησης του απανθρωπου  7ωρου και καθιερωσης του 6ωρου.

διογενης

TO BHMA