Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 05:45
Ρεπορτάζ:esos.gr
Σε ερώτηση που έθεσε εκπαιδευτικός συντάκτης στην υπ. Παιδείας, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για το εάν και πως θα συμμετέχουν οι μαθητές στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικολυ έργου , έλαβε την ακόλουθη απάντηση:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ερώτησή σας είναι εάν θα συμμετέχουμε με κάποια μορφή ψηφοφορίας; Κάτι τέτοιο εννοείτε; Οι μαθητές, επειδή όλη η διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι ένα σύνολο δράσεων, δεν είναι μια έκθεση όπου ο καθένας μετρά τον άλλον, δηλαδή γίνεται ο προγραμματισμός, για να γίνει ο προγραμματισμός του σχολείου η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να συνεργαστεί και με τους μαθητές. Ακόμη και το πρόγραμμα των εξωσχολικών δραστηριοτήτων που θα κάνουν και θα επιλέξουν σε ποιους συγκεκριμένους χώρους θα πάνε και γιατί και το πώς θα το συνδέσουν με τα μαθήματά τους, είναι μια διαδικασία στην οποία πρέπει να συμμετέχει ο μαθητής.
Όταν μετά θα κάνουν τον απολογισμό της όλης δουλειάς, θα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός να λάβει υπ' όψιν και τους μαθητές. Ο στόχος είναι να ξεκινήσουμε δίνοντας αυτή την ολότητα και τη συνεργασία στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γι’ αυτό και μιλάμε για την έκθεση η οποία θα ακολουθεί τον προγραμματισμό γι’ αυτό είπα ότι θα είναι και στο διαδίκτυο, για να μπορούν να τη βλέπουν όλοι, να υπάρχει διαφάνεια, να μπορεί η κοινότητα ενός Δήμου να βλέπει όλα τα σχολεία της περιοχής, τι κάνουν πώς απέδωσαν, τι προσπάθειες έγιναν, ποιες είναι οι αδυναμίες τους.
Σε άλλη σχετική ερώτηση εκπαιδευτικού συντάκτη η κ. Διαμαντοπούλου απάντησε:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα το οποίο θα σας παρουσιάσουμε λεπτομερώς για να δείτε και όλα τα έντυπα που θα συμπληρώνονται και όλη τη δουλειά που θα γίνει στο διαδίκτυο και πώς ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί και ποια είναι τα χρονικά διαστήματα στα οποία θα απαντούν σε συγκεκριμένα ζητήματα. Είναι έτοιμη αυτή η δουλειά, έγινε η πρώτη επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων, θα γίνει μια ειδική παρουσίαση για να τα πούμε όλα λεπτομερώς
Οι μαθητρι/ες σαφως εχουν και λογο και την ικανοτητα να κρινουν την εκπαιδευση τους γιατι απλουστατα καθε ανθρωπινο πλασμα ειναι ωριμο - σε οποια ηλικια κι αν βρισκεται-να κρινει τις συνθηκες διαβίωσης του.
Για να γινει ομως αποδοτικη η κριτικη τους για τα εκπαιδευτικα δρωμενα πρεπει να τους δοθει η δυνατοτητα να εκτελουν τα δικαιωματά τους που σημερα καθημερινως καταπατωνται .
Παραπερα πρεπει να αυξηθει η συμμετοχη τους στο σχολειο με τουλαχιστον μονιμη εκπροσωπηση τους στις συνεδριασεις του συλλογου καθηγητων.
διογενης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου