Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ! (Μέρος 2ο)

Οι βαθμοί σήμερα μετρούν σε μεγάλο ποσοστό τη συσσώρευση γνώσεων στα νεανικά σας μυαλά . Απομυθοποιήστε τους , εξετάζοντας κάποιους '' καλούς '' μαθητές σε γνώσεις του προηγούμενου εξαμήνου . Θα διαπιστώσετε πως σχεδόν όλοι είστε στο ίδιο επίπεδο .Ο διαχωρισμός σας , σε '' καλούς '' και '' κακούς '' γίνεται για να σας χωρίσουν ευνοουμένους ή μη του συστήματος που θα φανεί καθαρά όταν ενηλικιωθείτε . Αυτό που κατορθώνουν οι βαθμοί είναι να σας διαχωρίζουν σε κατηγορίες , να εκτιμούν μόνο την αμφίβολη απόδοσή σας , να παραβλέπουν όλα τα άλλα χαρακτηριστικά σας , να εντατικοποιούν την εργασία σας και να σας εξαναγκάζουν να εκτελείτε μια εργασία από υποχρέωση και όχι από αγάπη για τη μόρφωση . Οι βαθμοί κρύβουν την πραγματική εικόνα σας γιατί δεν μπορείτε να εκτιμηθείτε μόνο από ένα βαθμό αλλά από μια έκθεση που να περιγράφει όλες τις κλίσεις σας , τις δεξιότητες , τις συμπεριφορές , τις ικανότητες σας , τα ενδιαφέροντά σας και τόσα άλλα χαρακτηριστικά .Ζητήστε να αξιολογήσετε τον καθηγητή σας και να αυτοαξιολογηθείτε . Συζητήστε μαζί του και κάνετε την αξιολόγηση ουσιαστική ζητώντας του να σας κάνει μια εμπεριστατωμένη κριτική και όχι να σας κοτσάρει ένα σκέτο βαθμό. Πείστε τον με επιχειρήματα ότι η απόδοσή σας εξαρτάται από τις συνθήκες εκπαίδευσης σας . Ένας καθηγητής που αποδέχεται έναν τέτοιο διάλογο , μπορεί να εξελιχθεί σε ένα φίλο και σύμμαχό σας .Το να ''μένετε '' στην ίδια τάξη είναι μέτρο μεσαιωνικό , γιατί α/ για την αποτυχία σας έχει ευθύνη και το σχολείο , β/ το Γυμνάσιο τουλάχιστον είναι βάσει νόμου υποχρεωτικό , γ/ ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να ξαναπαρακολουθεί μαθήματα που ήδη έχει περάσει από την προηγούμενη χρονιά , δ/ ο αποτυχών μαθητής επηρεάζεται αρνητικότατα από την αποτυχία που κακώς του καταλογίζεται . Λύση απλή υπάρχει ,οι αποτυχόντες να έχουν τη δυνατότητα να ξαναδίνουν τα μαθήματα που μειονέκτησαν , περνώντας στην επόμενη τάξη . Κουκούτσι μυαλό οι α(να)ρμόδιοι ;Μάθετε να δουλεύετε συλλογικά στο σχολείο και στο σπίτι . Η συλλογική εργασία βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση ενός θέματος και επίσης αναπτύσσει τη κοινωνικότητά σας και την μεταξύ σας αλληλεγγύη. Πρέπει να ξέρετε ότι το σημερινό σχολείο δεν βοηθάει ή εμποδίζει την συλλογική εργασία και αναπτύσσει τον ατομισμό σας . Αυτό γίνεται για να σας αποτρέψει σήμερα αλλά και αργότερα σαν ώριμοι πολίτες να συνεργάζεστε για την προάσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων σας .Διεκδικήστε όλες ή οι περισσότερες ασκήσεις να δουλεύονται μέσα στην τάξη . Αντιδράστε αν σας δίνουν ασκήσεις που σας απασχολούν περισσότερο απο μισή ώρα την ημέρα ανά μάθημα . Έχετε δικαίωμα να ψυχαγωγήστε , να διασκεδάζετε και να παίζετε όπως όλοι οι ενήλικες που δουλεύουν πολύ λιγότερο από σας . Όσοι αντιδρούν σ' αυτό το δικαίωμά σας , ρωτήστε τους πόσες ώρες την ημέρα δουλεύουν αυτοί .Μάθετε ότι οι '' κακοί '' μαθητές δεν είναι τόσο κακοί όσο νομίζετε .'' Κακούς '' τους έχουν κάνει τα οικογενειακά , οικονομικά κοινωνικά προβλήματά τους , το σχολείο που δε τους βοηθάει επαρκώς , οι φοβίες τους , κάποιες οδυνηρές εμπειρίες και τόσα άλλα εμπόδια που αντιμετωπίζουν ή αντιμετώπισαν . Συμπαρασταθείτε τους ηθικά , βοηθήστε τους στη μελέτη των μαθημάτων τους και θα δείτε ότι ο '' κακός '' μαθητής δε γεννιέται αλλά κατασκευάζεται από τις συνθήκες Μάθε ότι πολλά ''καθυστερημένα '' παιδιά στο σχολείο είναι στην πραγματικότητα έξυπνα παιδιά με ιδιαιτερότητες . Οι ικανότητές τους όμως αλλοιώθηκαν από την ανικανότητα του σχολείου να τα αντιμετωπίσει με τον κατάλληλο τρόπο που αυτά χρειάζονταν .Το 85% των παιδιών που κάνουν κάποιο σοβαρό παράπτωμα , προέρχονται από δυστυχή , προβληματικά και φτωχά περιβάλλοντα . Απαιτήστε από τους ενήλικες να αλλάξουν το κοινωνικό και οικογενειακό σας περιβάλλον και να μη σας καταλογίζουν λάθη για τα οποία δεν φταίτε .Οι λεγόμενοι αδύνατοι και παραπτωματικοί μαθητές που τιμωρούνται συχνά στο σχολείο είναι συχνά παραμελημένοι , χαϊδεμένοι ή βομβαρδισμένοι απο προβλήματα γι 'αυτό είναι ανίκανοι να προσαρμοστούν στο σχολείο . Μη τους κακολογείτε και μη τους απομονώνετε , αντίθετα βοηθήστε τους .

Σκεφτείτε και προβληματιστείτε αν ο απλός εργαζόμενος γονέας σας είναι λιγότερο έξυπνος από τους καθηγητές σας . Φυσικά όχι . Απλούστατα δεν σπούδασε γιατί έφταιγαν ένα σωρό παράγοντες εκείνη την εποχή . Έτσι και σήμερα μερικοί '' κακοί '' μαθητές θα τα καταφέρουν μια χαρά αργότερα σαν επαγγελματίες και πολίτες . Μην έχετε καμία αμφιβολία για την εξυπνάδα τους και μη τους υποτιμάτε ούτε φυσικά τη δική σας.Οι απροσάρμοστοι μαθητές να ξέρετε ότι είναι όλοι έξυπνα παιδιά και μάλιστα πολλές φορές πολύ έξυπνα . Αυτή είναι και μια αιτία που δεν μπορούν να αντέξουν ένα τόσο καταπιεστικό εκπαιδευτικό σύστημα .Κάνετε μια έρευνα στην τάξη ή στο σχολείο και θα δείτε ότι τα παιδιά με μορφωμένους ή πλούσιους γονείς είναι σχεδόν πάντοτε καλοί μαθητές ενώ τα παιδιά με αμόρφωτους και φτωχούς γονείς σε μεγάλα ποσοστά είναι '' κακοί '' μαθητές . Γιατί άραγε ;Οι τιμωρίες στο σχολείο είναι περιορισμένες και συγκεκριμένες . Αποβολή από την τάξη για μια ώρα , αλλαγή θέσης μέσα στη τάξη , έγγραφη επίπληξη , αποβολή από το σχολείο μέχρι τρεις ημέρες από τον διευθυντή και πέντε ημέρες από τον σύλλογο καθηγητών . Επίσης μπορεί ένας μαθητής να απομακρυνθεί σε άλλο σχολείο (αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ) για σοβαρούς λόγους και μετά από πολλές άλλες τιμωρίες . Τίποτε άλλο τελεία και παύλα . Κάθε άλλη τιμωρία είναι από το νόμο παράνομη .Κάθε τιμωρία πρέπει να είναι τεκμηριωμένη , αιτιολογημένη και να γράφεται στο βιβλίο πρακτικών του σχολείου . Σε όλες τις συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών που γίνονται για τιμωρία μαθητή , έχετε δικαίωμα να παραβρίσκεστε με εκπροσώπους του δεκαπενταμελούς και του πενταμελούς του σχολείου . Αυτοί όπως και οι κατηγορούμενοι(ος) έχουν δικαίωμα λόγου αλλά δυστυχώς όχι ψήφου και δυστυχώς σύμφωνα με τον Μαθητικό κανονισμό , αποχωρούν από τη συνεδρίαση πριν τη ψηφοφορία .Κάθε απόφαση που σας τιμωρεί έχετε δικαίωμα να την ζητήσετε να σας δοθεί εγγράφως . Αν δεν συμφωνείτε μ 'αυτήν τότε μπορείτε να προσφύγετε με αίτηση των γονιών σας στη διεύθυνση Β/ βάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής σας . Πρέπει να ξέρετε ότι κάθε τιμωρία είναι μία ήττα του εκπαιδευτικού μας συστήματος , που δεν κατάφερε να σας πείσει για την ορθότητά του. Αρκετά από τα μαθήματα του Γυμνασίου πρέπει να γίνουν προαιρετικά και σχεδόν όλα του Λυκείου . Θα σπουδάζετε έτσι , αυτό που σας αρέσει και όχι αυτό που σας επιβάλλετε . Τα μαθήματα και οι καθηγητές να βελτιωθούν, για να σας γίνουν ελκυστικότερα .Η σεξουαλική σας διαπαιδαγώγηση είναι ίσως η πιο σημαντική απ ' όλα τα μαθήματα , που θα διδαχθείτε σε όλη σας τη σχολική ζωή . Απαιτήστε να διδαχτείτε αυτό το μάθημα σε όλο το βάθος και πλάτος του . Ζητήστε να μάθετε περισσότερα για την οικολογία , για τους νόμους της χώρας , για τις βασικές θρησκείες , για τη διατροφή σας , για την τοπική σας ιστορία , για την παιδαγωγική , τις κύριες φιλοσοφίες , τις εξαρτησιογόνες ουσίες , για τον επαγγελματικό προσανατολισμό , για την υγεία σας και τόσα άλλα επωφελή για την ζωή σας και όχι απηρχαιωμένα μαθήματα και αναχρονιστικές γνώσεις .Ζητήστε περισσότερες πολιτιστικές δραστηριότητες στο σχολείο . Ο νόμος δίνει λίγες δυνατότητες στο πολιτιστικό επίπεδο μα το σχολείο προσφέρει ακόμα λιγότερες . Συνεργαστείτε με κάποιους - ευτυχώς υπάρχουν ακόμα - καθηγητές και πλημμυρίστε το σχολείο με μουσική , θέατρο , κινηματογράφο , εικαστικά , αθλήματα ,διαγωνισμούς και παιχνίδια και παρατήστε κινητό , τηλεόραση και καφετέρια . Να είστε σίγουροι ότι όλα τα πολιτιστικά διαπλάθουν καλύτερους ανθρώπους παρά τα μαθηματικά , τα θρησκευτικά ή η φυσική π.χ.. Γι ' αυτό λείπουν από το σημερινό σχολείο που όπως λειτουργεί , διαμορφώνει υπάκουους απολίτιστους υπαλλήλους .Μην ανεχθείτε να βρίσκεστε στο προαύλιο με παιδιά άλλου σχολείου ανώτερης ή κατώτερης βαθμίδας . Αυτές οι γειτονίες παράγουν τουλάχιστον εξάρτηση και καταπίεση. κατάσχει αντικείμενά σας παρά μόνο που αυτά ο νόμος προβλέπει και μόνο κατά την διάρκεια της σχολικής ημέρας . Το κινητό τηλέφωνο και για λόγους υγείας χρησιμοποιήστε το όσο το δυνατόν λιγότερο . Μην περιμένετε άλλοι να αλλάξουν τα πράγματα στην τάξη σας . Πάρτε μόνοι σας πρωτοβουλία και αλλάξτε την αίθουσά σας , τον τρόπο διδασκαλίας σας , τη διάταξη των θρανίων σας , την καθαριότητα του σχολείου , την επικοινωνία σας , τη δημοκρατία σας και τόσα άλλα που σας αφορούν . Τίποτα δεν αλλάζει αν δεν ενδιαφερθείτε εσείς οι ίδιοι .Και να ξέρετε ότι κανείς δεν ενδιαφέρετε περισσότερο από εσάς για τα προβλήματά σας . Κανείς .Να λειτουργείτε ομαδικά , πάντοτε η ομαδικότητα φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και σας κοινωνικοποιεί . Μην εμπιστεύεστε σε αρχηγούς και μην τους δίνετε τη δυνατότητα να σας κάνουν ότι θέλουν αυτοί . Μη κατασκευάζετε εσείς τους καταπιεστές σας . Να δίνετε δυνατότητα , όλοι κατά διαστήματα να έχουν αρμοδιότητες και να συμμετέχουν στα κοινά . Όλοι μα όλοι έχετε τη δυνατότητα κάτι να προσφέρετε . Μην εκλέγετε μόνιμους αρχηγούς . Η εξουσία φθείρει .Εκλέξτε συντονιστές της προσπάθειάς σας οι οποίοι θα είναι ανά πάσα στιγμή ανακλητοί . Όλοι είστε ικανοί αν δράτε συλλογικά να χειριστείτε τα προβλήματά σας .Οι καθηγητές είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους - όπως και σεις μεταξύ σας - και μην περιμένετε εύκολα να καταδικάσουν συνάδελφό τους που σας κακομεταχειρίζεται . Μαζέψτε στοιχεία χειροπιαστά που αποδεικνύουν τα λάθη του και θέστε τα υπ' όψιν τους με ηρεμία . Μη σταματάτε την προσπάθεια , επιμένετε να διεκδικείτε τα δίκαια αιτήματά σας και συνεχίστε σε ανώτερα επίπεδα διοίκησης της εκπαίδευσης .Αν το αίτημά σας απορριφθεί έχετε δικαίωμα να το προωθήσετε στην διεύθυνση Β / βάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής σας και στο υπουργείο αν νομίζετε ότι αξίζει τον κόπο . Πρέπει να ξέρετε ότι τα αιτήματά σας συνήθως αντιμετωπίζονται αρνητικά . Γι' αυτό ανακοινώστε το πρόβλημα σας στις εφημερίδες και στην τηλεόραση αν είναι δυνατόν .Οι αρμόδιοι φοβούνται , τρέμουν κυριολεκτικά τις καταγγελίες στον τύπο , έντυπο ή ηλεκτρονικό , κι αυτό είναι το μεγαλύτερο σας όπλο .

Προσπαθήστε να αποκτήσετε συμμάχους όσους καθηγητές σας υπερασπίζονται ,στην πράξη βέβαια . Συζητήστε και συμβουλευτείτε τους για τις ενέργειές σας που πρέπει να είναι στην αρχή κόσμιες , όσο οι αρμόδιοι δε σας γράφουν στα παλιά τους παπούτσια . Μην αδικείτε το δίκιο σας !

Πριν καταγγείλετε καθηγητή συζητήστε μαζί του πολλές φορές και προσπαθήστε να τον μεταπείσετε . Όλοι μας κάνουμε λάθη αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται για πολύ καιρό .Κανείς καθηγητής δεν μπορεί να σας τιμωρήσει για ενέργειές σας έξω από το σχολείο . Το αναμορφωτήριο αρχίζει από τη σχολική πόρτα και μέσα !Όλα τα αιτήματά σας να τα διατυπώνετε εγγράφως και πάντα προς τον σύλλογο καθηγητών του σχολείου ,έστω κι αν είναι αρμοδιότητας αποκλειστικά του διευθυντή . Έτσι θα συζητώνται από πολλούς καθηγητές και ίσως αποκτήσετε υποστηρικτές . Να ζητάτε και έχετε δικαίωμα ,οι απαντήσεις που θα παίρνετε να είναι γραπτές για να μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε σε παραπέρα ενέργειές σας . Τα αιτήματά σας επίσης αν δε γίνουν αποδεκτά μπορείτε να τα καρφιτσώσετε με εμφανή σημειώματα στο στήθος σας μέσα και έξω από το σχολείο . Κανείς μα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σας τα αφαιρέσει με το ζόρι . Αν το κάνει παρανομεί κατάφορα ,κατηγορήστε τον για βιαιοπραγία .Υπερασπιστείτε τους συμμαθητές σας και τα δικαιώματά τους , αν δεν το κάνετε θα έλθει και η σειρά σας . Συγκεντρώσετε στοιχεία , πληροφορίες και επιχειρήματα για να μπορέσετε να στηρίξετε τα αιτήματά σας . Εκλέξτε μία επιτροπή που θα τα προβάλει εγγράφως στους αρμόδιους . Βοηθάτε και ελέγχετε την επιτροπή , μπορεί να κουραστεί και να υπαναχωρήσει . Πάρτε συλλογικές αποφάσεις για τα πράγματα που θέλετε στο σχολείο . Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να σέβεστε τον συμμαθητή σας και να μην τον διακόπτετε , ότι και να λέει . Όταν έλθει η σειρά σας μπορείτε να του απαντήσετε . Μην είστε απολύτως σίγουροι για τις απόψεις σας , ακούστε και τους άλλους .

Με λίγα λόγια κάνετε το ακριβώς αντίθετο που κάνουν οι ενήλικες στα τηλεοπτικά παράθυρα ! Οργανωθείτε σε παρέες ,ομίλους , ομάδες και διασκεδάστε , ψυχαγωγηθείτε , μελετήστε και δημιουργήστε ομαδικά . Βρείτε ένα σπίτι συμμαθητού και κάντε το στέκι σας . Κάντε το καταφύγιό σας και χώρο για την ανάπτυξη της άμυνάς σας σε σχολείο και κοινωνία .

Μην περιμένετε σε ομαδικές διαμαρτυρίες να σας ακολουθήσουν όλοι . Εξασφαλίστε απ ' την αρχή την υπόσχεση ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον τα 2 /3 των συμμαθητών σας και αυτό θα αποτελέσει ένα βήμα για να πειστούν αρκετοί από τους υπόλοιπους .

Μην απομονώνετε κανένα συμμαθητή σας για κανένα θρησκευτικό , αθλητικό , εθνικό , φυλετικό , οικονομικό , εμφανισιακό λόγο ούτε αν είναι '' κακός '' μαθητής . Μην πιστεύετε τους γονείς σας που σας λένε ότι είστε τα καλύτερα παιδιά . Σε όλα τα παιδιά όλοι οι γονείς τους τα ίδια λένε .

Όλοι σας έχετε κάποια ελαττώματα και κάποια προτερήματα . Αν έρθετε κοντά με τους συμμαθητές σας , θα τα ανακαλύψετε . Αξιοποιήστε τα προτερήματα των συμμαθητών σας και βελτιώστε τα ελαττώματα τους . Μείνετε ενωμένοι , η διάσπαση σας , βοηθάει στους καταπιεστές σας να επιβάλουν τις απόψεις τους .Για να διεκδικήσετε κάτι στο σχολείο πρέπει να το αποφασίσετε συλλογικά πείθοντας όσο το δυνατόν περισσότερους συμμαθητές σας και όχι επιβάλλοντας την άποψή σας . Έτσι θα έχετε περισσότερους υποστηρικτές των αιτημάτων σας . Μάλιστα αν μπορείτε , συμμαχήστε και με τα παιδιά άλλων τμημάτων . Όσοι περισσότεροι , τόσο καλύτερα για τα αιτήματά σας . Όσοι από τους γονείς ή καθηγητές σας λένε ότι δεν ξέρετε να επιλέγετε σωστά τους αντιπροσώπους σας , ρωτήστε τους αν σας βοήθησαν να αναπτύξετε το διάλογο μεταξύ σας - προϋπόθεση για να επιλέξετε τους καταλληλότερους - και επίσης ρωτήστε τους γιατί πολλοί ενήλικες συχνά μετανιώνουν για ότι ψήφισαν στις εκλογές . O Mαθητικός κανονισμός είναι ένα μέσον για να έχετε κάποιο λόγο και να διεκδικήσετε καλύτερα τα αιτήματά σας αλλά δεν είναι αρκετός , για τα δίκια σας .Φροντίστε να εφαρμόζεται πιστά , να βελτιωθεί και να επεκταθεί . Μην εγκλωβίζεστε όμως μόνο στον κανονισμό . Υπάρχουν και άλλοι τρόποι πρόσφοροι για να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας πέραν αυτού . Στη δική σας θέληση , οργάνωση , συλλογικότητα και ερευνητικότητα έγκειται να τους βρείτε .

Οι επιχειρηματίες θέλουν εξειδικευμένους πειθήνιους υπαλλήλους , οι παπάδες εκκλησίες με πιστούς , η ιδιωτική ελληνική και ξένη εκπαίδευση σπουδαστές , οι υπολογιστές παθιασμένους χειριστές , οι επιστημονικοί σύλλογοι διδακτικές ώρες , οι γονείς ιμιτασιόν φοιτητές , τα γήπεδα οπαδούς , τα φροντιστήρια πελάτες ,οι ημέτεροι θεσούλες , η τηλεόραση βόδια , τα κέντρα διασκέδασης θαυμαστές , οι πολιτικοί ψηφοφόρους . Γιατί άραγε να βελτιωθεί η εκπαίδευση σας ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: