Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ! (Μέρος 1ο)

Το σχολείο φτιάχτηκε και λειτουργεί για να εξυπηρετεί τα συμφέροντα κυρίως των πλουσίων που μέσω των ''εκλεγμένων '' αντιπροσώπων του λαού σας διαμορφώνει έτσι ώστε να γίνετε καλοί υπάλληλοι του συστήματος . Εσείς όμως πρέπει να μορφωθείτε για να υπηρετήσετε την κοινωνία και όχι την πλουτοκρατία . Έτσι από αυτή την αντίθεση ξεκινάει ο δικός σας αγώνας . Να μορφωθείτε σαν άνθρωποι και όχι σαν άβουλο κοπάδι υποτακτικών . Κάθε τι που βοηθάει την κοινωνία να το ενισχύετε και κάθε τι που βοηθάει την πλουτοκρατία να το αποδυναμώνετε . Και είναι πολλά τέτοια μέσα στο σημερινό σχολείο , από την αυταρχικότητα μέχρι τα μαθήματα την ύλη τους και τον τρόπο που διδάσκονται .Το σχολείο που εργάζεστε το δημιούργησαν ενήλικες και δυστυχώς ελάχιστα σας έλαβαν υπ ' όψη τους .

Έχετε όμως το δικαίωμα έστω και τώρα να το βελτιώσετε και να το διαμορφώσετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας γιατί σ' αυτό θα πηγαίνετε πολλά χρόνια . Απαιτήστε να μπει χρώμα , μουσική και θέαμα στο σχολείο . Κάντε το ευχάριστο για να σπουδάσετε καλύτερα και γιατί , μην το ξεχνάτε , είναι δικό σας .Το σχολείο σας μαθαίνει ότι θέλει και όπως θέλει σε όποια ποσότητα και όποια ποιότητα επιθυμεί .Δεν σας δίνουν δικαιώματα , για να κάνουν το σχολείο συγκεντρωτικό όπως το κράτος θέλει , να αποφύγουν την κριτική σας , να σας απογοητεύσουν λέγοντας ότι τίποτα δεν αλλάζει , να γίνετε άβουλα άτομα σήμερα και υποτακτικοί πολίτες χωρίς κριτική και δράση αύριο . Να γίνετε δηλαδή σαν και τους περισσότερους ενήλικες που μένουν απαθείς μπροστά σε τόσα απάνθρωπα συμβαίνουν στην χώρα μας και στον κόσμο ολόκληρο.

Είστε ικανοί να κρίνετε όλα , μα όλα , όσα συμβαίνουν στο σχολείο , επειδή απλούστατα εσείς είστε που τα υφίστασθε και όλα για σας γίνονται . Σίγουρα δεν έχετε δίκιο σε όλα τα ζητήματα αλλά οπωσδήποτε έχετε το δικαίωμα να συμμετέχετε ενεργά στη λειτουργία του σχολείου . Έχετε μια προσωπικότητα που κανείς δεν μπορεί να σας την κουρελιάζει με βία , πειθαναγκασμό , απειλές και ποινές.

Το παραμύθι ότι είστε ανώριμοι φτιάχτηκε για να σας υποβιβάσει και να αποτρέψει τη συμμετοχή σας στα σχολικά δρώμενα . To ότι έχετε ελλιπείς γνώσεις ή κάνετε λάθη είναι εντελώς φυσικό , γι 'αυτό εξ 'άλλου έρχεστε στο σχολείο , για να τα διορθώσετε . Αυτό δεν σημαίνει ότι είστε κατώτερα όντα . Αντιθέτως έχετε αγνότητα , αισθήματα , αισιοδοξία , ευαισθησίες , δυναμισμό και ήθος που οι ενήλικες δεν έχουν . Αντιμετωπίστε τους λοιπόν ισότιμα .Μάθε ότι σε άλλες χώρες ισχύουν άλλοι κανόνες συμπεριφοράς , άλλη ήθη , άλλοι κοινωνικοί κανόνες , άλλοι νόμοι και διαφορετικοί σχολικοί νόμοι από τους δικούς μας.

Σύγκρινέ τα με τα δικά μας και βγάλε τα συμπεράσματά σου . Άρχισε να δημιουργείς τους δικούς σου κανόνες συμπεριφοράς και απόρριψε ότι εσύ θεωρείς παράλογο και φτιάξε την αλήθεια που σου αρμόζει . Τίποτα δεν είναι αιώνιο όλα αλλάζουν κι αν οι μεγάλοι δεν το καταλαβαίνουν , μπορείς να τους το εξηγήσεις . Ξεκόλλησέ τους. Μαθητές και καθηγητές έχουν κοινό αντίπαλο , το αυταρχικό κράτος . Αυτό δίνει στους εκπαιδευτικούς σας χαμηλούς μισθούς , δεν ικανοποιεί τις διδακτικές τους ανάγκες στο σχολείο , δεν λαμβάνει σοβαρά υπ ' όψι του τη γνώμη τους και δεν τους παρέχει καλές συνθήκες εργασίας . Το μόνο που τους παρέχει είναι η εξουσία επάνω σας γιατί έτσι του συμφέρει , να τους έχει σύμμαχους στην καταπίεσή σας . Δείξτε στους δασκάλους σας ότι αν είναι σύμμαχοι μαζί σας , θα καταφέρετε πολύ περισσότερα και καλύτερα πράγματα και οι δυο μεριές . Ερευνήστε τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών παρόμοιας οικονομικής κατάστασης με την Ελλάδα . Θα δείτε πόσο αναχρονιστικό , καταπιεστικό , κουραστικό και αναποτελεσματικό είναι το δικό μας.

Μην ετοιμάζετε τις βαλίτσες σας για το εξωτερικό , μείνετε εδώ και προσπαθήστε ν 'αλλάξουν τα εκπαιδευτικά πράγματα.Ζητήστε να κάνετε μια εκπαιδευτική επίσκεψη σ' ένα σχολείο της ''υψηλής κοινωνίας ''. Μετά την επίσκεψη αυτή σίγουρα θα νοιώσετε ότι το σχολείο μας είναι ένα αχούρι κι ' εσείς τα ζωντανά του . Κι ακόμα θα καταλάβετε γιατί αυτό έχει μετατραπεί από τους '' υπεύθυνους ''σε αρένα , όπου εξαγριώνουν με τις σχολικές συνθήκες τα άκακα ζωάκια ( πολλούς μαθητές ) για να αναγκάσουν τους θηριοδαμαστές (αρκετούς καθηγητές ), να τα δαμάσουν .Οι υποδιευθυντές , διευθυντές σχολείων , εκπαιδευτικών γραφείων και εκπαίδευσης είναι οι περισσότεροι διορισμένοι από το υπουργείο . Τις περισσότερες φορές δεν είναι οι καλύτεροι από τους συναδέλφους τους αλλά οι πιο ευνοημένοι του κόμματος που κυβερνάει .Όταν αλλάζει η κυβέρνηση και εφ ' όσον κλείσουν τετραετία σαν διευθυντές η νέα κυβέρνηση τους αντικαθιστά σχεδόν όλους με τους δικούς της . Αντίθετα οι καθηγητές προσλαμβάνονται σχεδόν όλοι με διαγωνισμό που γίνεται όταν η εκπαίδευση τους έχει ανάγκη . Μάθετε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καθηγητών . Είναι τα περισσότερα γραμμένα στον κανονισμό τους .

Αυτοί ξέρουν τον δικό σας γιατί να μην ξέρετε εσείς τον δικό τους ; Κανείς ,ούτε και ο πρωθυπουργός , δεν είναι άκριτος . Για όλους ισχύουν κάποιοι νόμοι και για τους καθηγητές βέβαια , που πρέπει να τους ξέρετε για να οργανώσετε την αντιμετώπισή τους . Αρκετοί καθηγητές αγνοούν το τι συμβαίνει σήμερα στην κοινωνία ή έχουν την αντίληψη να έχετε την συμπεριφορά που είχαν αυτοί πριν από πολλά χρόνια , όταν ήταν αυτοί μαθητές .Έτσι δεν μπορούν να καταλάβουν τις δικές σας ανάγκες . Πρέπει να ξέρετε ότι οι εκπαιδευτικοί παίρνουν πολύ λίγα χρήματα , σε σχέση με τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, κι αυτό είναι μία αιτία μερικοί να μην αγαπάνε ιδιαίτερα την δουλειά τους .

Πολλοί επίσης απ' αυτούς δεν έχουν διδαχτεί παιδαγωγικά μαθήματα και έτσι έχουν δυσκολία να μεταδώσουν γνώσεις στους μαθητές. Οι καθηγητές έχουν και μεταξύ τους αντιθέσεις αλλά ποτέ δεν τις δείχνουν μπροστά σας . Έχουν λίγες δυνατότητες ν 'αλλάξουν σημαντικά πράγματα στο σχολείο , τις οποίες όμως δυνατότητες λίγοι και ελάχιστα εκμεταλλεύονται .Οι δάσκαλοί σας ασχολούνται με σας στις συνεδριάσεις τους και οι αποφάσεις τους συνήθως λαμβάνονται κατά πλειοψηφία . Όσοι μειοψηφούν είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν τις αποφάσεις της πλειοψηφίας.Πληρώνονται για να σας μαθαίνουν πράγματα και συμπεριφορές όπως το υπουργείο παιδείας προστάζει .

Αυτό επιλέγει να σας διδάσκουν αυτό ή το άλλο μάθημα με αυτόν ή τον άλλο τρόπο και το πιο σοβαρό , να σας εθίζουν στην απόλυτη υπακοή και σε μια κοινωνική συμπεριφορά που βολεύει το αυταρχικό κράτος .Οι εκπαιδευτικοί υπακούουν σε κανονισμούς και σε νόμους πολλές φορές αναγκαστικά ,όπως και σεις .Έτσι μπορούν να γίνουν πιο εύκολα σύμμαχοί σας ενάντια σ ' ένα σύστημα που ταλαιπωρεί , εσάς και αυτούς . Όπως εσείς θεωρείτε αυτούς καταπιεστές έτσι και αυτοί συνήθως θεωρούν το ίδιο , το διευθυντή , τους προϊσταμένους , τους σχολικούς συμβούλους και τους υπουργούς . Δείξτε τους ότι όλοι έχουμε περίπου τον ίδιο αντίπαλο , το αναχρονιστικό υπουργείο .

Πολλές φορές οι καθηγητές πλήττουν και βαριούνται όπως και σεις κατά την διάρκεια της εργασίας τους , όσο και να δείχνουν ότι εργάζονται μ' όρεξη . Εργάζονται από 12 έως 21 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως στο σχολείο , ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους ξέχωρα από τη δουλειά που κάνουν στο σπίτι .Οι αυταρχικοί και οι αυστηροί καθηγητές είναι αυτοί που φοβούνται όσο και να σας φαίνεται παράξενο . Φοβούνται να σας δώσουν ελευθερίες γιατί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κριτική σας και τη γνώμη σας για το μάθημά τους και την συμπεριφορά τους . Το κάνουν επίσης γιατί σας θεωρούν ανίκανους και ανώριμους να κρίνετε τις συνθήκες εκπαίδευσης σας την οποία όμως σας θεωρούν ικανούς να τις υπομένετε . Στην πραγματικότητα δεν έχουν εμπιστοσύνη ούτε στους ενήλικες αλλά ούτε και στους ίδιους τους εαυτούς τους και η αυταρχικότητα είναι η ασπίδα τους . Να θυμάστε ότι όσοι φοβούνται φράζουν και όσοι είναι σίγουροι ελευθερώνουν.Σεβαστείτε , συνεργαστείτε και βοηθήστε τους καθηγητές που εκτιμάτε ότι είναι με το μέρος σας με πράξεις βέβαια και όχι με λόγια.

Δώστε κουράγιο στο δύσκολο έργο τους , που γίνεται μέσα στους ασφυκτικούς περιορισμούς του σχολείου. Αντισταθείτε στον κοινό σας καταπιεστή , το κράτος . Αρκετοί σύλλογοι γονέων φοβούνται να έλθουν σε ρήξη με τους καθηγητές γιατί , λανθασμένα πιστεύουν ότι θα αδικηθεί το παιδί τους . Σχεδόν κανείς όμως καθηγητής δεν αδίκησε μαθητή επειδή τον ενόχλησε γονέας ή του το υπόδειξε συνάδελφός του. Οι σύλλογοι γονέων επίσης , πολλές φορές έχουν τις ίδιες αντιλήψεις με τους καθηγητές κι όχι με σας . Ελάτε σε συνεννόηση με τον σύλλογο γονέων του σχολείου , εφ όσον θεωρείτε ότι μπορείτε να συνεργαστείτε μαζί του . Αν όχι κοιτάξτε να συνεργαστείτε σε επί μέρους ζητήματα ή με μερικούς γονείς ,είτε ανήκουν στο σύλλογο είτε όχι .

Πολλές φορές οι μεγάλοι παραβιάζουν τους ηθικούς κανόνες που διδάσκουν σε σας . Ζητήστε τους να είναι συνεπείς με όσα σας συμβουλεύουν και αρχίστε από το κάπνισμα . Καλό θα τους κάνει .Ρωτήστε τον εαυτό σας γιατί διαλέξατε αυτή την μουσική , αυτό το είδος θεάτρου ή κινηματογράφου . Γιατί πίνετε κόκα - κόλα , γιατί σας αρέσει αυτή ή αυτός ο ηθοποιός , αυτή η αθλητική ομάδα . Γιατί δε γνωρίζετε σχεδόν τίποτα για εικαστικές τέχνες , για ράφτινγκ , την τοξοβολία , την πεζοπορία και τόσα άλλα . Αν απαντήσετε ειλικρινά θα δείτε ότι διαλέγετε ότι σας σερβίρουν και δε γνωρίζετε πράγματα γιατί σας τα κρύβουν . Γιατί άραγε αυτά σας τα καταχωνιάζουν και άλλα σας μοστράρουν ; Την απάντηση θα πρέπει να την δώσετε εσείς οι ίδιοι .

Να ξέρεις ότι δεν είσαι ένα αυτόνομο άτομο , επηρεάζεσαι από τις απόψεις των καθηγητών σου , τα θεάματα , τη τηλεόραση ,τα συγκροτήματα , τις εφημερίδες και περιοδικά , τη κινητή τηλεφωνία , τους συμμαθητές σου , τη θρησκεία , τη κοινωνία και την οικογένεια σου . Μη δέχεσαι χωρίς κρίση ότι σου προσφέρουν , και γνώρισε καινούργιες ιδέες και απόψεις . Διάλεξε , κρίνε και προβληματίσου . Μην κολλάς .Είσαι υπεύθυνος γι τις επιλογές σου και κανείς με πειθαναγκασμό δε μπορεί να σε κάνει να ακολουθήσεις στη ζωή σου ότι αυτός θεωρεί σωστό . Άκου τους άλλους συζήτησε μαζί τους ,δες τι γίνεται παραπέρα στον κόσμο και αποφάσισε εσύ το δρόμο σου . Είσαι ικανός και μπορείς να το κάνεις , αν το θέλεις και το αγαπάς . Μάθε ότι οι εφημερίδες , οι διαφημίσεις , η μόδα τα , μοντέρνα συγκροτήματα , τα περιοδικά , οι τραγουδιστές και ιδιαίτατα η τηλεόραση σας καθοδηγούν αθόρυβα και με μαεστρία προς τα εκεί που αυτοί επιθυμούν . Σε δρόμους που δεν είναι για το συμφέρον σας και για το συμφέρον της κοινωνίας αλλά για τα δικά τους ιδιοτελή συμφέροντα .Η κατανάλωση σήμερα έχει γίνει μια αόρατη φυλακή για τους ανθρώπους .

Παρατηρήστε πολλούς ενήλικες , πάρα πολλές φορές και για μια ολόκληρη ζωή εργάζονται για πράγματα περιττά . Χάνουν έτσι ελεύθερο χρόνο , τους φίλους , εσάς τα παιδιά και την ψυχαγωγία τους στον βωμό της κάλπικης ανάπτυξης και το βασικό που κάνουν είναι να προσφέρουν υπερκέρδη στις πολυεθνικές εταιρείες . Τα παιδιά πριν πολλά χρόνια να ξέρετε ότι περνούσαν πιο ευτυχισμένα χρόνια από εσάς χωρίς κινητό , χωρίς τηλεόραση , χωρίς αυτοκίνητα , χωρίς κατανάλωση . Μη πέφτετε λοιπόν στη παγίδα του καταναλωτισμού .Αρκετοί γονείς θέλουν να σας κάνουν ότι αυτοί ήθελαν και δεν κατάφεραν να γίνουν ή έγιναν . Δεν είστε πρόβατα . Αυτοί δε θα υποστούν τις επιλογές που έκαναν για σας , εσείς θα τις πληρώσετε . Διαλέξτε επομένως εσείς άθλημα , σπουδές , ενασχολήσεις και επάγγελμα . Συμβουλευτείτε ,ψάξτε , ρωτήστε , δοκιμάστε , ερευνήστε αλλά εσείς αποφασίστε !

Διεκδικήστε εσείς και οι γονείς σας να έχετε συμμετοχή σε όλες τις συνελεύσεις του συλλόγου των καθηγητών . Ζητήστε επίμονα να γίνει νόμος του κράτους . Να ξέρετε ότι είναι ότι καλύτερο μπορείτε να πετύχετε στις σημερινές συνθήκες . Έτσι θα γνωρίζετε καλύτερα την λειτουργία του σχολείου και θα προωθείτε επιτυχέστερα τα αιτήματά σας . Μην περιμένετε ο στόχος αυτός να επιτευχθεί σύντομα .Θέλει επιμονή υπομονή , αγώνα και κατάλληλους χειρισμούς για να γίνει πραγματικότητα. Οι γονείς σας και οι καθηγητές δεν έχουν πάντα δίκιο . Θέλουν - ας δεχτούμε καλόπιστα - να σας διαπαιδαγωγήσουν με την ίδια φθαρμένη όμως εκπαίδευση που και αυτοί εκπαιδεύτηκαν και που άκριτα αποδέχτηκαν σαν σωστή . Οι καλές προθέσεις όμως , μερικές φορές ,οδηγούν στην κόλαση .Να φέρνεστε με αξιοπρέπεια ,υπευθυνότητα και την ωριμότητα της ηλικίας σας , μη παιδιαρίζετε πάντοτε . Έτσι θα οδηγήσετε μαθητές και καθηγητές ιδιαίτερα , να σας σεβαστούν .Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν σας αντιμετωπίζει σαν υπεύθυνα άτομα . Σας εξαναγκάζει σε ανεύθυνες συμπεριφορές και τις εκμεταλλεύεται παραχωρώντας σας ελάχιστα δικαιώματα , πολύ λιγότερα απ 'αυτά που αξίζετε .Και να ξέρετε , αξίζετε μόνο αυτά που μπορείτε να κερδίσετε.Πρέπει να ξέρετε ότι εσείς εργάζεστε για το σχολείο περίπου 50 ώρες , επτά ημέρες την εβδομάδα .

Κανείς έλληνας δεν εργάζεται σήμερα τόσο πολύ με πληρωμή την καταπίεση .Όταν κάποιος εργάζεται με το ζόρι ή δεν ικανοποιείται από την εργασία του , αυτή τότε γίνεται δουλεία και το έργο του είναι μειωμένο .Όταν ένας μαθητής σπουδάζει καταναγκαστικά τότε η ζωή του είναι καταπιεστική , το σχολείο του γίνεται βαρετό και η μάθησή του είναι επίσης ελάχιστη . Ζητήστε λοιπόν να μάθετε σε τι σας βοηθούν τα μαθήματα , να είναι ευχάριστα , να τα καταλαβαίνετε και να δουλεύετε στην τάξη κυρίως συλλογικά . Να ξέρετε πως οι καλές σχολικές συνθήκες είναι η μοναδική πληρωμή σας .Για να μάθει κανείς δε χρειάζεται τιμωρίες . Μαθαίνει καλύτερα με ενθάρρυνση , υπομονή , ανεκτικότητα , επιβράβευση και αγάπη .Όλ ' αυτά απουσιάζουν ή βρίσκονται σε ανεπάρκεια στο εκπαιδευτικό μας σύστημα , γι αυτό τη θέση τους έρχεται να καλύψει ο πειθαναγκασμός η απειλή και η τιμωρία σας . Παντού στον κόσμο έτσι και στο σχολείο τίποτα δεν αποδίδει με την απειλή της τιμωρίας .Το ξέρετε ήδη από την πείρα σας . Απαιτήστε τα μαθήματα σας να γίνονται σε ευχάριστο κλίμα και με καθηγητές παιδαγωγικά ενημερωμένους ( ρωτήστε τους πόσοι έχουν παιδαγωγική μόρφωση και θα εκπλαγείτε ) , με εποπτικά όργανα , με χάρτες , με προβολές , σε αίθουσες καθαρές και όμορφες . Φροντίστε να αποκτήσετε όλ 'αυτά και μη περιμένετε από τους άλλους να σας τα παραχωρήσουν . Εσείς τα έχετε ανάγκη , εσείς θα τα διεκδικήσετε .

Τίποτα δεν χαρίζετε , όλα κατακτώνται .Θυμηθείτε ή σκεφτείτε σε ποιο μάθημα είχατε καλή διάθεση ή καλή απόδοση και θα δείτε ότι σχεδόν πάντα το μάθημα αυτό γινόταν καλά από έναν συνεργάσιμο καθηγητή , σε καλές συνθήκες ή και τα δύο . Μήπως η απόδοσή σας εξαρτάται από τον τρόπο που γίνεται το μάθημα ; Ρωτήστε γονείς και καθηγητές να δούμε τι θα σας απαντήσουν. Αν απαιτούν από σας πράγματα στο σχολείο δείξτε τους τις αίθουσες , τους διαδρόμους ,τις τουαλέτες , την αυλή , τα εργαστήρια , το κυλικείο σας και ρωτήστε τους αν αυτά που σας προσφέρουν ανταποκρίνονται σ 'αυτά που σας ζητάνε . Ρωτήστε τους επίσης πόσες ώρες ορίζει ο νόμος να εργάζονται αυτοί , πόσες ώρες πραγματικά το κάνουν σε σύγκριση βέβαια με το δικό σας ωράριο εργασίας . Αν σας απαντήσουν ειλικρινά - αν το κάνουν - θα πάθετε πλάκα .

Παρατηρήσεις , προτροπές , συμβουλές , διορθώσεις , επιπλήξεις και απαγορεύσεις έχουν νόημα και είναι αποδεκτές όταν γίνονται με καλή διάθεση , χαμόγελο , αγάπη και γίνονται από καθηγητές που σας εμπνέουν εμπιστοσύνη . Αλλιώς αγνοήστε τες αυτές και τους εκφραστές τους . Για να γίνει ένα μάθημα αποδοτικό πρέπει πάνω απ' όλα να είναι ευχάριστο . Όσο δύσκολο κι αν είναι ο καθηγητής οφείλει να το κάνει προσιτό στους μαθητές . Συζητήστε με τους καθηγητές σας να βρείτε τρόπους να κάνετε το μάθημα πιο αγαπητό σε σας . Αν δεν προσπαθήσει ή δεν τα καταφέρει η ευθύνη είναι δική του .Τα διαγωνίσματα δεν είναι παρά τρόποι για να μάθει το σύστημα τι σας δίδαξε και πως το δίδαξε και όχι κριτήριο των ικανοτήτων σας . Μπορεί να είστε ικανότατοι αλλά να μην μπορείτε να το δείξετε στα διαγωνίσματα . Πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχουν πολλά είδη εξετάσεων όπως εργασίες με ανοιχτό βιβλίο ή κλειστό βιβλίο, ερωτήσεις απλές , σύνθετες , πολλαπλής επιλογής , σύγκρισης , ανάπτυξης , επιλογής σωστού λάθους , συμπλήρωσης κενών , και άλλες στις οποίες ο καθένας αποδίδει διαφορετικά. Άρα η απόδοσή σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που εξετάζεστε.Τα διαγωνίσματα επίσης δείχνουν κατά πόσο καλά δούλεψε ο καθηγητής το μάθημα .

Μια μεγάλη αποτυχία ή επιτυχία στην τάξη δείχνει συχνότατα οπωσδήποτε την ποιότητα του τρόπου διδασκαλίας και του καθηγητή σας . Όσο και αδύνατη είναι μια τάξη ο εκπαιδευτικός οφείλει - και κατά τον νόμο - να βρει τρόπους να σας κάνει κατανοητό το μάθημα .Τα πολλά διαγωνίσματα είναι εκπαιδευτική φτώχεια . Κλέβουν χρόνο από τα μαθήματα , για να τον διαθέσουν σε εξετάσεις που απορροφούν περίπου 15 ημέρες εκπαίδευσης σας . Σας βάζουν σε μια διαδικασία έντασης , ανταγωνισμού , κόπου και πίεσης για να υποταγείτε σ' αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα . Επίσης προσανατολίζουν την εκπαίδευσή σας έτσι ώστε να περνάτε τις εξετάσεις και οχι να μαθαίνετε αυθεντικά . Αυτό γίνεται ιδιαίτερα στο Λύκειο που έχει μετατραπεί από εκπαιδευτικό ίδρυμα σε φαστ - φουντάδικο γνώσεων και εξεταστικό κέντρο . Οι απαιτήσεις των εξετάσεων για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι. είναι υπερβολικές . Ελάχιστες και διαφορετικές γνώσεις , δεξιότητες και κλίσεις ζητάει το Πανεπιστήμιο για τους φοιτητές του , που οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν τις διασφαλίζουν . Οι εξετάσεις αυτές απλούστατα ζητάνε πολλά μόνο για να ξεκαθαρίσουν αυτούς που θα μπουν στα πανεπιστήμια κι όχι για να διακρίνουν τους ικανούς για την ακαδημαϊκή καριέρα . Είναι σίγουρο όμως πως σχεδόν όλοι οι μαθητές είναι ικανοί να παρακολουθήσουν το Πανεπιστήμιο . Απόδειξη αυτού είναι ότι οι '' αποτυχόντες '' στις πανελλαδικές εξετάσεις , θαυμάσια σπουδάζουν στο εξωτερικό .Γιατί άραγε δίνεις πανελλαδικές εξετάσεις για μηχανικός και επιτυγχάνεις νοσηλευτής ; Πάλι φταίει ο μαθητής που αργότερα σαν επαγγελματίας δεν θα αγαπά την εργασία του ; Μήπως η κοινωνία μας έχει γεμίσει από τέτοιους απογοητευμένους εργαζόμενους και επιστήμονες ; Μήπως το εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών είναι σάπιο ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: