Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

 Αντίθετοι στην μετατροπή σε Ωνάσεια Σχολεία των 15ου Γυμνασίου – 52ου Γυμνασίου και Λυκείου εκπαιδευτικοί του Δήμου Αθηναίων 3 Φεβρουαρίου, 2025 Κοινωνία, Διδασκαλία, Εκπαιδευτικά νέα, Σχολείο Διάδωσέ το Αντίθετοι στην μετατροπή σε Ωνάσεια Σχολεία των 15ου Γυμνασίου – 52ου Γυμνασίου και Λυκείου εκπαιδευτικοί του Δήμου Αθηναίων Έντονες διαφωνίες με την μετατροπή 15ου Γυμνασίου και 52ο Γυμνάσιο και Λύκειο σε Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία  που βρίσκονται στις περιοχές Κυψελης και Κολωνού εκφράζουν με δήλωση τους μέλη της  Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του δήμου Αθηναίων, και συγκεκριμένα οι: Ντίνα Ρέππα , τακτική, Θοδωρής Θεοδωρόπουλος  αναπληρωματικός ,κατηγορώντας την διοίκηση του Δήμου και προσωπικά τον δήμαρχο Χάρη Δούκα ότι προωθεί την ένταξη των σχολείων στην συγκεκριμένη εκπαιδευτική λειτουργία και  τον ΄΄ ταξικό διαχωρισμό ” όπως τονίζεται χαρακτηριστικά  , Αναλυτικά η δήλωση των δυο  εκπαιδευτικών μελών της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων εναντία στην ένταξη των 15ου Γυμνασίου και 52ο Γυμνάσιο και Λύκειο σε Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία  :  «Ωνάσεια σχολεία: Ευεργεσία ή Ιδιωτικοποίηση από το παράθυρο; Να μη μετατραπούν σε Ωνάσεια 15ο και 52ο Γυμνάσιο και Λύκειο Το Υπουργείο Παιδείας με γρήγορες διαδικασίες, έφερε τη Δευτέρα 27.01.2025 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής και στη συνέχεια ψήφισε στη βουλή την Τετάρτη 29.01.2025 τη μετατροπή 22 δημόσιων Γυμνασίων και Λυκείων σε Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία σε γειτονιές που αντιμετωπίζουν, σύμφωνα με τη διατύπωσή του, «κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις», σε λεγόμενες υποβαθμισμένες «ευάλωτες γειτονιές», όπως ο Κολωνός, η Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα και το Περιστέρι στην Αττική. Στον δήμο της Αθήνας αφορά τέσσερα Γυμνάσια και Λύκεια, τα 15ο και 52ο Γυμνάσιο και Λύκειο σε Κυψέλη και Κολωνό αντίστοιχα. Ως μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας θέσαμε πρόταση έκτακτης συνεδρίασης της ΔΕΠ για το ζήτημα αυτό πριν το ΔΣ του δήμου της Αθήνας στις 29.01.2025 Με την πρόταση αυτή συντάχτηκαν και οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ και των Ενώσεων Γονέων. Ο αντιδήμαρχος παιδείας Π. Χαρλάφτης, δεν απάντησε ποτέ στην πρόταση αυτή, αντίθετα, χωρίς απόφαση κανενός θεσμικού οργάνου του δήμου, παραβρέθηκε δυο μέρες νωρίτερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής και ουσιαστικά τοποθετήθηκε υπέρ της μετατροπής των σχολείων αυτών σε Ωνάσεια, τοποθέτηση που επανέλαβε και στο δημοτικό συμβούλιο. Η δημοτική αρχή Δούκα, αναλαμβάνει πολύ μεγάλες ευθύνες για τη στάση της αυτή. Στην ουσία συναινεί στην κατάργηση τεσσάρων σχολείων της Αθήνας και στη συγχώνευση εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μαθητών μαθητριών που ξεπερνούν τους 1300 στις περιοχές της Κυψέλης και του Κολωνού. Γιατί τα Ωνάσεια σχολεία θα δέχονται παιδιά μετά από γραπτές εξετάσεις γνώσεων και δεξιοτήτων στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου από όλη την Αττική. Όποιο παιδί ανήκει στο σχολείο που θα μετατραπεί σε Ωνάσειο αποκλείεται από το σχολείο της γειτονιάς του, μετατρέπεται σε μαθητή νομά που αναζητεί στέγη σε άλλο σχολείο με ότι σημαίνει αυτό και για τη μετακίνησή του σε μακρινές αποστάσεις αλλά και για την περαιτέρω συμπίεση των γειτονικών σχολείων με τεράστια αύξηση του μαθητικού πληθυσμού τους.  Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα στοιβαχτούν σε σχολεία που πρακτικά δεν χωράνε και η εκπαίδευσή τους θα υποβαθμιστεί περαιτέρω. Η ίδια τύχη επιφυλάσσεται και για τους εκπαιδευτικούς. Το 15ο Γυμνάσιο και το 15ο Λύκειο που επιλέχθηκαν, θα πάψουν να είναι σχολεία της γειτονιάς, ενώ και τα όμορα σχολεία (39ο Γυμνάσιο – Λύκειο, 72ο Γυμνάσιο, 38ο Γυμνάσιο – Λύκειο) θα υποβαθμιστούν, καθώς θα απορροφήσουν τους μαθητές που δεν θα εισαχθούν στα Ωνάσεια. Το, δε, 60ο Γυμνάσιο θα καταργηθεί εντελώς. Αντίστοιχη συνθήκη δημιουργείται και στο 52ο Γυμνάσιο και 52ο Λύκειο.  Ο Κολωνός θα μείνει με ένα λύκειο (27ο) και δύο γυμνάσια (66ο & 52ο)! Πόσο δημόσια είναι τα Ωνάσεια σχολεία; Δημόσιο σχολείο της γειτονιάς σημαίνει πρώτα απ’ όλα ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς και διακρίσεις. Αντίθετα, τα Ωνάσεια σχολεία θα δέχονται παιδιά μετά από γραπτές εξετάσεις γνώσεων και δεξιοτήτων στην Α’ Γυμνασίου και στην Α’ Λυκείου. Ήδη τα φροντιστήρια έχουν έτοιμα τα πακέτα προετοιμασίας. Οι οικογένειες και τα παιδιά θα πρέπει να τρέχουν από τα γεννοφάσκια τους να κάνουν φροντιστήρια κυνηγώντας το όνειρο ενός «καλύτερου» σχολείου, ένα όνειρο που θα έπρεπε να είναι πραγματικότητα για ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σε ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Να θυμίσουμε ότι τα Ωνάσεια Σχολεία έρχονται αμέσως μετά την πρόταση για εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, ΔΑ-IB) και στα δημόσια σχολεία, ενός απολυτηρίου που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Το Διεθνές Απολυτήριο είναι ένα ταξικά διαφοροποιημένο απολυτήριο. Είναι προφανές ότι Διεθνές Απολυτήριο δεν θα παρέχεται από όλα τα δημόσια σχολεία αλλά μόνο από τα επίλεκτα, όπως φυσικά θα είναι και τα Ωνάσεια. Και το πιθανότερο είναι να αποτελεί το διαβατήριο για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Οι υπόλοιποι για να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια θα μπαίνουν στη γνωστή κούρσα των Πανελληνίων και της οικονομικής αφαίμαξης. Διεθνές Απολυτήριο και Ωνάσεια είναι θεσμοί που εντείνουν τις ανισότητες στην πρόσβαση στη γνώση υπονομεύοντας περαιτέρω το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Τα παιδιά της γειτονιάς που ανήκουν γεωγραφικά σε αυτά τα σχολεία, πού θα πάνε; Όποιο παιδί ανήκει στο σχολείο που θα μετατραπεί σε Ωνάσειο θα πρέπει αναγκαστικά να αναζητήσει αλλού σχολική στέγη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ψάξει σε όλα τα γειτονικά σχολεία να βρει αν υπάρχει θέση για να εγγραφεί. Θα γίνει δηλαδή ένας νομάς μαθητής και μαθήτρια που θα αναζητά σχολείο. Όπου υπάρχει θέση, όσο μακριά από το σπίτι του κι αν είναι αυτό 2,3,5,10 χιλιόμετρα, χωρίς φυσικά να υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη μετακίνηση των παιδιών που θ’ αναγκαστούν να «μεταναστεύσουν». Τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία στην πρώτη μεταβατική φάση θα τα αφήσουν να τελειώσουν το σχολείο τους, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια τον ίδιο δρόμο με τα άλλα παιδιά της γειτονιάς τους, τον δρόμο του Νομά-Μαθητή. Θα υπάρχουν θέσεις στα όμορα σχολεία; Τα σχολεία που θα είναι όμορα σε Ωνάσειο σχολείο φυσικά θα πρέπει να υποδεχθούν όλους τους μαθητές της περιοχής που δεν στάθηκαν «άξιοι» να εισαχθούν στο «αναβαθμισμένο» αυτό σχολείο! Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα στοιβαχτούν σε σχολεία που πρακτικά δεν χωράνε και η εκπαίδευσή τους θα υποβαθμιστεί περαιτέρω. Τι να κάνουμε όμως; Όπως είπε και ο Πρωθυπουργός η ανισότητα είναι φυσική… Πώς θα διοικούνται τα Ωνάσεια Σχολεία; Το δίκτυο των Ωνάσειων σχολείων θα διοικείται από εννεαμελή Επιτροπή, στην οποία πέντε μέλη θα ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα θα υποδεικνύονται από το Ίδρυμα Ωνάση. Αλήθεια ποιος ο λόγος ένας ιδιωτικός φορέας να έχει αποφασιστικό λόγο για τη λειτουργία σχολείων του δημοσίου συστήματος; Γιατί δεν πρέπει όλα τα σχολεία να παρέχουν σε όλα τα παιδιά μια ποιοτική εκπαίδευση στο ύψος των αναγκών τους; Γιατί κάποια δημόσια σχολεία θα πρέπει να είναι «ανώτερα» από κάποια άλλα, καλύτερα χρηματοδοτούμενα, με ανακαινισμένα κτίρια και περισσότερες ευκαιρίες; Γιατί αυτά θα πρέπει να παρέχονται μόνο σε κάποια παιδιά και όχι σε όλα; Τελικά τα Ωνάσεια σχολεία είναι μια ευεργεσία του Ιδρύματος Ωνάση; Είναι φανερό ότι η κίνηση του Ιδρύματος Ωνάση δεν αποτελεί μια ανιδιοτελή δωρεά ενός εφοπλιστικού Ιδρύματος. Πρώτον, το Ίδρυμα Ωνάση δεν πρόκειται να χτίσει νέα σχολεία, πρόκειται να δώσει χρήματα για την ανακαίνιση και τη λειτουργία 22 υφιστάμενων σχολείων, τη στιγμή που για κάθε δωρεά που κάνει εκπίπτει της φορολογίας ως το ποσό του 40% του συνολικού του εισοδήματος. Δεύτερον, ο μύθος της «προσφοράς στους αδύνατους» καταρρίπτεται από την αρχή, αφού θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή και φοίτηση των μαθητών και μαθητριών. Με λίγα λόγια, παιδιά που δεν θα μπορούν ν’ ανταποκριθούν στις εξετάσεις ή στο εντατικό πρόγραμμα, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες δεν θα χωρούν στις τάξεις των Ωνασείων. Επιπλέον, η εμπλοκή του Ιδρύματος στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων γεννά εύλογα ερωτήματα για τη στόχευση του Ιδρύματος αλλά και για την επιλογή του κράτους να συνεργαστεί ή/και να παραδώσει τον έλεγχο του περιεχόμενου σπουδών κάποιων σχολείων. Για ποιο λόγο άραγε; Ποια οικονομική προοπτική διανοίγεται για το Ίδρυμα Ωνάση, τη στιγμή που δεκάδες funds έρχονται στην Ελλάδα για να εξαγοράσουν ιδιωτικά σχολεία; Πρόκειται για ευεργεσία ή για ελεημοσύνη; Θα ευεργετηθούν τα παιδιά μας ή μας ρίχνουν στάχτη στα μάτια για να παραβλέψουμε τον ακραίο ανταγωνισμό που θα διαμορφωθεί μέσω των εξαγορασμένων από funds ιδιωτικών σχολείων; Να μας πουν με λίγα λόγια ότι έχετε και εσείς οι φτωχοί την ευκαιρία σας! Όχι όμως όλοι, αλλά όσοι από σας μπορείτε από τη φύση σας… Τι θα σημαίνει η λειτουργία ενός Ωνάσειου σχολείου για τη γειτονιά; Το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι θα αναβαθμιστεί η γειτονιά, ότι θα υπάρξει όσμωση με τα γειτονικά σχολεία και έτσι όλα μαζί θα αναβαθμιστούν. Εμείς καταλαβαίνουμε ότι η γειτονιά θα χάσει το σχολείο της και τα παιδιά θα χωριστούν στα δύο, οι πατρίκιοι και οι πληβείοι, οι καλοί και οι κακοί. Και τέτοιοι διαχωρισμοί μόνο θετικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν στο εσωτερικό μιας μικρής κοινωνίας όπως είναι η γειτονιά. Εκτός και αν ο στόχος είναι τα παιδιά από πολύ μικρά να αποδεχθούν ως αναπόδραστη τη μοίρα που τους ορίζει η ταξική τους προέλευση, να εσωτερικεύσουν την αποτυχία ως αποκλειστικά ατομική τους ευθύνη. Ο δικός μας στόχος πάλι, αυτό για το οποίο δεν θα πάψουμε να μιλάμε και να αγωνιζόμαστε, είναι ένα δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, στο ύψος των αναγκών τους και στο μπόι των ονείρων τους! Ένα δημόσιο σχολείο με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, με δομές που θα υποστηρίζουν τις ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, παιδαγωγική ελευθερία, ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δεν θα στερεί από κανένα παιδί τη χαρά, τη δημιουργία, τη γνώση και την ελευθερία.» ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ  

Πηγή άρθρου: Αντίθετοι στην μετατροπή σε Ωνάσεια Σχολεία των 15ου Γυμνασίου – 52ου Γυμνασίου και Λυκείου εκπαιδευτικοί του Δήμου Αθηναίων | fresh-education

Δεν υπάρχουν σχόλια: