Ενώ ο υπουργός Παιδείας διακηρύσσει «βροχή» από πλατφόρμες και ψηφιακές πρωτοβουλίες «που σχεδιάζονται με τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό στο επίκεντρο» μια γκρίζα πραγματικότητα βαραίνει τη ζωντανή εκπαίδευση που έρχεται σε σύγκρουση με τις διακηρύξεις για ψηφιακές επαναστάσεις και άλλα ηχηρά παρόμοια. Τα παρακάτω που παρουσιάζουμε είναι μόνο μερικά «στιγμιότυπα» από το παζλ μιας νέας κατάστασης που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Προσπαθούν να καλύψουν κενό σε ένα σχολείο ...δημιουργώντας κενό εκπαιδευτικού σε άλλο!
Οτι το τελευταίο διάστημα συμβαίνουν όλο και πιο απίθανα πράγματα στους εκπαιδευτικούς είναι πλέον γνωστό, αλλά πλέον το έχουν καταλάβει και οι γονείς, που ξεκίνησαν να συντάσσονται μαζί τους και να αντιδρούν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αυτό που συμβαίνει στο 2ο ΓΕΛ Ν.Ιωνίας, όπου ο αρμόδιος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιμένει να ...πάρει από το σχολείο έναν εκπαιδευτικό, για να καλύψει κενό σε άλλο σχολείο! Ετσι προσπαθούν να καλύπτουν τα κενά, αντί με νέες προσλήψεις!
Προσλήψεις εκπαιδευτικών τέλος… Ζήτω οι υπερωρίες!
Με προφορικές εντολές και εσωτερικές ενημερώσεις προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως δεν θα προχωρήσει σε νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αντί αυτού, καλεί τις Διευθύνσεις να καλύψουν τα κενά μέσω υποχρεωτικών υπερωριών, προκαλώντας αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Μαθητές, ιδιαίτερα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, βρίσκονται στο τέλος του πρώτου τετραμήνου χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα σε βασικά μαθήματα ειδικοτήτων και γενικής παιδείας γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την προαγωγή τους και την απόκτηση πτυχίου ή απολυτηρίου, καθώς οι διδακτικές ανάγκες δεν έχουν καλυφθεί.
Σύμφωνα με καταγγελίες, εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν επιπλέον ώρες, συχνά σε διαφορετικούς κύκλους λειτουργίας, παραγνωρίζοντας τις προσωπικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις.
Ολοένα και προκλητικότερη γίνεται η συμπεριφορά ορισμένων στελεχών της εκπαίδευσης
Η απάντηση που έδωσαν Διευθυντής Εκπαίδευσης και η υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τον Σύλλογο και την Ένωση Γονέων, για την περίπτωση μετακίνησης δασκάλας του 11ου Δημ. Σχ. Ν. Ιωνίας, ήταν να ...καταλογίσουν στους γονείς την κακή ψυχολογία των μαθητών και την αναστάτωση που τους προκάλεσε λόγω της έκτασης που έδωσαν οι ίδιοι στο θέμα και στην «ανωριμότητά» τους που δεν κατάφεραν να πείσουν τα παιδιά τους ότι δεν έγινε και τίποτα!
Μίλησες κ. δασκάλα; Άρπα... μια δίωξη!
Εν έτει 2025 μια δασκάλα είναι αντιμέτωπη με μια κατάπτυστη δίωξη επειδή βγήκε μπροστά και υπερασπίστηκε τον μαθητή της που στερούνταν μαθημάτων για σχεδόν 2 μήνες.
Η ΔΙΠΕ Ανατολικής Αττικής ασκεί πειθαρχική δίωξη σε δασκάλα επειδή τρεις μήνες πριν (!) είχε μιλήσει δημόσια για τις επιπτώσεις που έχει για ένα μαθητή η μακρόχρονη απουσία του από το φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον, αναφερόμενη στην αδυναμία ενός μαθητή της περιοχής να πάει στο σχολείο, λόγω ακάλυπτου κενού νοσηλεύτριας.
Πρόκειται για τη δασκάλα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, Σοφία Καψαλάκη, η οποία όταν τον Νοέμβριο του 2024 διαπίστωσε ότι πέρασε ένας μήνας με τον μαθητή να απέχει υποχρεωτικά από τα μαθήματά του γιατί δεν του χορηγήθηκε σχολική νοσηλεύτρια τόλμησε και μίλησε.
Το μαρτύριο...της γομολάστιχας!
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, υπάρχει άρθρο που αποτελεί σχεδόν δημιούργημα της γνωστής μηχανής τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, από την οποία ζητήθηκε να συντάξει ένα χιουμοριστικό κείμενο για την άθλια οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε σχολεία.
Ωστόσο, όπως περιγράφει η ΕΛΜΕ Πειραιά, το πιο εντυπωσιακό και ταυτόχρονα κωμικοτραγικό, είναι ότι πέτυχε να αποτυπώσει την πραγματικότητα με εντυπωσιακή ακρίβεια.
Βήμα 1ο: Η Απόφαση! Το σχολείο έχει μόνο μία γομολάστιχα και έχει φαγωθεί τόσο που μοιάζει με αρχαίο απολίθωμα. «Δεν πάει άλλο», σκέφτεται ο διευθυντής. «Ήρθε η ώρα να δράσουμε!» και αποφασίζει να κάνει το αδιανόητο: να αγοράσει γομολάστιχα, ζητώντας χρήματα από τον Δήμο!
Βήμα 2ο: Η προσφορά από τον Κυρ-Μανώλη.
Βήμα 3ο: Η Αίτηση στον Δήμο. Που φυσικά περιλαμβάνει την προσφορά από τον Κυρ-Μανώλη με διαβιβαστικό έγγραφο προς το Δήμο.
Βήμα 4ο: Η απάντηση του Δήμου ότι η αγορά εγκρίνεται!
Βήμα 5ο: Η πληρωμή. Με όλα τα έγγραφα στο χέρι, ο διευθυντής παρουσιάζεται στην τράπεζα, όπου περιμένει στην ουρά, ώστε να αφαιρεθεί από τα χρήματα του σχολείου το αντίτιμο της γομολάστιχας...
Βήμα 6ο: Το Τέλος της Υπομονής... Ο διευθυντής, εξαντλημένος αλλά αποφασισμένος, βγάζει το πορτοφόλι του, πηγαίνει στο κοντινότερο χαρτοπωλείο και αγοράζει μια γομολάστιχα με δικά του χρήματα. Επιστρέφοντας στο σχολείο, την ακουμπάει με περηφάνια στο γραφείο του. Μαθητές και εκπαιδευτικοί τον κοιτάζουν με δέος και ξεσπούν σε χειροκροτήματα!
Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, το παραπάνω είναι (περίπου) προϊόν κατασκευής της γνωστής ΑΙ μηχανής ChatGPT, από την οποία ζητήσαμε να μας γράψει ένα σχετικό χιουμοριστικό κειμενάκι… αλλά το πιο εντυπωσιακό (και κωμικοτραγικό συνάμα...) είναι ότι πέφτει μέσα!
Στην Κέρκυρα: 18 χρόνια κοντέινερ!
Κάμποσα χιλιόμετρα πιο πέρα, στην τουριστική Κέρκυρα ενώ η κατάσταση στο Γενικό Λύκειο Αγρού της Κέρκυρας έχει φτάσει σε οριακό σημείο, το υπουργείο Παιδείας με το δήμο πετούν το μπαλάκι των ευθυνών, ο ένας στον άλλον. Τα κοντέινερ βρίσκονται στο σχολείο 18 χρόνια, ενώ σύμφωνα με το νόμο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τάξη, μόνο για 6!!! Κυβέρνηση, υπουργείο και τοπική διοίκηση αποποιούνται τις ευθύνες που έχουν, μια και οι μεν, δε δίνουν κονδύλια για τη δημιουργία σχολείων, ενώ οι άλλοι, κονδύλια που ήδη έχουν προτιμούν να τα δώσουν σε κάτι πιο ανταποδοτικό, από τη δημιουργία σχολείων, αφού στη λογική κόστους – οφέλους, που όλοι οι παραπάνω, έχουν στο μυαλό τους, δε χωράει η δημόσια εκπαίδευση.
Απορία μαθητών σε σχολείο που θα γίνει Ωνάσειο
«Οι μαθητές συνολικά της γειτονιάς, αν δεν "πετύχουν" στις εξετάσεις, σε ποιο Γυμνάσιο και Λύκειο θα πάνε; Θα στοιβαχτούν απλά στο διπλανό; Πόσοι πια θα μαζευόμαστε στις τάξεις των "απλών" Γυμνασίων και Λυκείων; Είμαστε ήδη 25άρια τμήματα, πόσοι ακριβώς θέλετε να είμαστε στις τάξεις; Π.χ. στην Κυψέλη λειτουργούν 4 Γυμνάσια και 2 Λύκεια για χιλιάδες μαθητές. Από αυτά, 1 Γυμνάσιο και 1 Λύκειο (το 15ο Γυμνάσιο και 15ο Λύκειο) θα γίνουν Ωνάσεια - Πρότυπα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να έρχονται σε αυτά παιδιά από όλη την Περιφέρεια Αττικής, όχι μόνο της Κυψέλης.
Δηλαδή, εκατοντάδες κάθε χρόνο μαθητές Γυμνασίου της Κυψέλης που δεν θα καταφέρουν να μπουν με εξετάσεις στο 15ο θα στοιβάζονται στο μοναδικό Λύκειο που μένει στην περιοχή; Στο σχολείο (39ο ΓΕΛ) δηλαδή που έγινε viral γιατί έχουν διαβρωθεί τόσο πολύ τα θεμέλιά του που φαίνονται με γυμνό μάτι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου