Τι θα ισχύσει από το νέο σχολικό έτος για τα κινητά μέσα στα σχολεία
Ναι στη χρήση Τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση από τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου
Δημοσίευση: 20/08/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Εγκύκλιο με πέντε οδηγίες προς τα σχολεία, που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος για τα κινητά μέσα στα σχολεία, υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, (σ.σ.με ημερομηνία 22-6-18) για τη χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες.
Ειδικότερα, οι οδηγίες έχουν ως εξής:
1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.
Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α'/2006).
4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων.
Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α ́ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων.
Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.
Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/).
5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β ́/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.
Ναι στη χρήση Τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση από τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, κατά τη διάρκεια του Εθνικού Διαλόγου, τάχθηκε υπέρ της ένταξης των τάμπλετ και κινητών μέσα στην εκπαίδευση, όταν εκπαιδευτικός πρότεινε μα νομιμοποιηθεί η χρήση λειτουργίας των τάμπλετ με τα κατάλληλα προγράμματα .
Μάλιστα εκπαιδευτικός είχε πει στον κ. Λιάκο είπε ότι θα είναι μεγάλη τομή εάν ληφθεί τέτοια απόφαση, παρομοιάζοντάς της με την κατάργηση της ποδιάς στο σχολείο.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου προχώρησε και πιο πέρα προτείνοντας να ξεφύγει λίγο η εκπαίδευση από το βιβλίο και να συμπεριλάβει την οπτικοποίηση του μαθήματος με την εισαγωγή του οπτικοακουστικού εγγραματισμού, δηλαδή να μάθει ο μαθητής να ερμηνεύει την εικόνα που βλέπει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου