Οι διατάξεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κατατέθηκαν, προς ψήφιση, στη Βουλή
Δημοσίευση: 21/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Με το άρθρο 71 του πολυνομοσχεδίου «σκούπα» (Δείτε εδώ το πολυνομοσχέδιο) που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή
ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: Καταργείται η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία βασίζεται στην αναχρονιστική πρόβλεψη του άρθρου 26 παρ. 7 του π.δ. 104/1979 (Α΄ 23), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ. 5 του π.δ. 294/1980 (Α΄ 81). Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του χαρακτηρισμού της διαγωγής, ο οποίος αποβάλλει την τιμωρητική του διάσταση και αποτελεί πλέον ένα εργαλείο αποκλειστικά σχολικής χρήσης, για τον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους από τους διδάσκοντες.
ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ: Προβλέπεται ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής, ο οποίος αναγράφεται σε τίτλους σπουδών που έχουν ήδη χορηγηθεί σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν αναγράφεται στα αποδεικτικά απόλυσης και στα κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών που χορηγούνται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, στους ενδιαφερομένους.
ΑΔΕΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Ορίζεται το αρμόδιο όργανο που γνωμοδοτεί σχετικά με τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής έρευνας στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να απλουστεύεται και να επιταχύνεται η διαδικασία της χορήγησης της άδειας, με την ταυτόχρονη ωστόσο διασφάλιση της τήρησης των σχετικών κανόνων δεοντολογίας. Ειδικότερα, ορίζεται ότι η σχετική άδεια χορηγείται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση ή γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), η οποία, ωστόσο, δεν απαιτείται στην περίπτωση έρευνας που διεξάγεται από μέλος του προσωπικού ή φοιτητή Α.Ε.Ι., εφόσον προσκομίζεται εισήγηση του αρμόδιου οργάνου του ιδρύματος (Διοικητικό Συμβούλιο Παιδαγωγικού Τμήματος ή Επιτροπή Δεοντολογίας του Α.Ε.Ι. για τα μη παιδαγωγικά τμήματα).
ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Επιτρέπεται η απουσία των μουσουλμάνων μαθητών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας από τα μαθήματα κατά τις ακόλουθες κινητές μουσουλμανικές γιορτές: α) Εΐντ αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ) και β) Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών. Σύμφωνα με τις έως τώρα ισχύουσες διατάξεις της υποπερίπτ. γ΄ της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 21 του π.δ. 104/1974 (Α΄ 23) και της παρ. 6 του άρθρου 2 του π.δ. 294/1979 (Α΄ 87) προβλέπονται ως περιπτώσεις δικαιολογημένης απουσίας για τους μαθητές, μουσουλμανικού θρησκεύματος, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι ημέρες εορτασμού του Σεκέρ Μπαϊράμ και του Κουρμπάν Μπαϊράμ, καθώς και η παραμονή αυτών. Ωστόσο, πολλοί διευθυντές δημόσιων γυμνασίων και λυκείων και Διευθυντές Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στην περιοχή της Θράκης, καθώς και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης έχουν μεταφέρει κατ' επανάληψη το αίτημα των μουσουλμάνων μαθητών και των γονέων τους για αντικατάσταση της προηγούμενης ημέρας των κινητών εορτών Σεκέρ Μπαϊράμ και Κουρμπάν Μπαϊράμ από την επομένη, με το σκεπτικό ότι την επομένη του εορτασμού είναι δύσκολο για τους μαθητές να πάνε στο σχολείο, ενώ την παραμονή δεν συντρέχει λόγος να απουσιάζουν. Με την πρόταση αυτή είναι σύμφωνες και οι Μουφτείες Κομοτηνής και Ξάνθης. Ο συνολικός αριθμός των ημερών δικαιολογημένης απουσίας παραμένει ο ίδιος.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Καταργείται και ρητά η διαδικασία προφορικής εξέτασης της γνώσης της ξένης γλώσσας στο πλαίσιο των διαδικασιών επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, στις περιπτώσεις που αυτή μοριοδοτείται με βάση την προσκόμιση πτυχίου ή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής. Η ρητή αυτή κατάργηση, η οποία, άλλωστε, προέκυπτε και ερμηνευτικά, σε ό,τι αφορά την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και Διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), από την πρόβλεψη μοριοδότησης της γνώσης ξένης γλώσσας με βάση τους τίτλους που ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) (άρθρο 14 παρ. 2 περ. η του ν. 3848/2010, όπως έχει μεταγενέστερα τροποποιηθεί και ισχύει), εξορθολογίζει και επιταχύνει τη σχετική διαδικασία.
ΩΡΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΑΛ: Προβλέπεται η δυνατότητα στους υπεύθυνους τομέων Ε.Κ. να συμπληρώνουν έως το 25% του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου στη διδασκαλία της θεωρίας των μικτών μαθημάτων στο ΕΠΑ.Λ. υπό τις προϋποθέσεις ότι το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται εντός του ωραρίου που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ.. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων και η αρτιότερη διδασκαλία της ύλης του εργαστηριακού μέρους των μικτών μαθημάτων.
ΑΝΑΡΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Θεσμοθετείται ότι χορηγείται αναρρωτική άδεια λόγω δυσίατων νοσημάτων διάρκειας επιπλέον δεκαπέντε (15) ημερών πέραν της ήδη προβλεπόμενης άδειας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η οποία είναι αμειβόμενη και εξομοιώνεται με πραγματική διδακτική υπηρεσία, καθώς και εξασφαλίζονται πλήρως όλα τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το ίδιο διάστημα.
ΕΕΠ: Παρέχεται η δυνατότητα άσκησης καθηκόντων μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, σε σχολικές μονάδες της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με σκοπό την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική στήριξη μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή όταν κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Καθορίζονται ότι τα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) μπορεί να στελεχώνονται κατά σειρά προτεραιότητας από μόνιμους εκπαιδευτικούς με τριετή απόσπαση, από μονίμους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και μέχρι τη συμπλήρωση του ωραρίου αυτού, από μόνιμους εκπαιδευτικούς που παρέχουν υπερωριακή απασχόληση και από αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς. Κρίνεται δε σκόπιμη η κατά προτεραιότητα τριετής απόσπαση μονίμων εκπαιδευτικών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη σταθερότητα του εκπαιδευτικού κλίματος στα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των συγκεκριμένων φορέων.
Επίσης προβλέπεται κατ’ εξαίρεση διετής απόσπαση μονίμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι επιλέχθηκαν σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) κατά το σχολικό έτος 2016-2017, προκειμένου να στελεχώσουν έγκαιρα κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2017-2018 τα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των τμημάτων αυτών. Προβλέπεται, ακόμα, ότι η προκείμενη απόσπαση είναι διετής και διαρκεί από το σχολικό έτος 2017-2018 έως το σχολικό έτος 2018-2019, καθώς και ότι αίτηση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Επίσης προβλέπεται κατ’ εξαίρεση διετής απόσπαση μονίμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι επιλέχθηκαν σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) κατά το σχολικό έτος 2016-2017, προκειμένου να στελεχώσουν έγκαιρα κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2017-2018 τα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των τμημάτων αυτών. Προβλέπεται, ακόμα, ότι η προκείμενη απόσπαση είναι διετής και διαρκεί από το σχολικό έτος 2017-2018 έως το σχολικό έτος 2018-2019, καθώς και ότι αίτηση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Άρθρο 70
Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. α) Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Κανένας χαρακτηρισμός που αφορά τη διαγωγή των μαθητών αυτών δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, όπως ιδίως στα απολυτήρια, τα αποδεικτικά απόλυσης και τα κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών.
β) Αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών που αφορούν μαθητές που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται εφεξής χωρίς την αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής.
2. Στην περίπτ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
α) Στο τέλος της υποπερίπτ εε΄ ο σύνδεσμος «και» αντικαθίσταται από κόμμα («,»).
β) Στο τέλος της υποπερίπτ. στστ΄ η τελεία («.») αντικαθίσταται από το σύνδεσμο «και».
γ) Ύστερα από την περίπτ. στστ΄ προστίθεται περίπτωση ζζ΄ ως εξής:
«ζζ) τη χορήγηση άδειας για τη διεξαγωγή έρευνας σε σχολικές μονάδες. Για έρευνα που διεξάγεται από μέλος του προσωπικού ή φοιτητή Α.Ε.Ι. δεν απαιτείται η εισήγηση ή γνώμη του Ι.Ε.Π. εφόσον το σχετικό αίτημα συνοδεύεται από εισήγηση της Επιτροπής Δεοντολογίας του οικείου Α.Ε.Ι. ή του Διοικητικού Συμβουλίου του Τμήματος, εφόσον πρόκειται για Παιδαγωγικό Τμήμα κατά την έννοια της περίπτ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71)».
3. α) Οι μουσουλμάνοι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπεται να απουσιάζουν από τα μαθήματα κατά τις εξής κινητές μουσουλμανικές γιορτές: α) Εΐντ αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ), β) Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών.
β) Η υποπερ. γ΄ της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 21 του π.δ. 104/1979 (Α΄ 23) αντικαθίσταται ως εξής:
«γ) του Μουσουλμανικού Θρησκεύματος κατά τις ημέρες των εορτών Εΐντ αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ) και Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών».
γ) Η παρ. 6 του άρθρου 2 του π.δ. 294/1979 (Α΄ 87) αντικαθίσταται ως εξής;
«6. Οι μαθητές της Μουσουλμανικής Θρησκείας επιτρέπεται να απουσιάζουν από τα μαθήματα και κατά τις εξής Μουσουλμανικές εορτές: α) Εΐντ αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ), β) Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών».
4. Στην περίπτ. ι΄ της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) καταργούνται τα τέσσερα τελευταία εδάφια, τα οποία προστέθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 198 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179).
5. Μετά την επιλογή τους σύμφωνα με τα άρθρα 10 έως 23 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71), οι υπεύθυνοι τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) μπορούν να συμπληρώνουν έως το 25% του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου στη διδασκαλία του θεωρητικού μέρους των μικτών μαθημάτων, τα οποία έχουν θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, στο ΕΠΑ.Λ., εφόσον α) το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, β) καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και γ) η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μέσα στο ωράριο που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ.. Η ανωτέρω ανάθεση του θεωρητικού μέρους των μικτών μαθημάτων γίνεται από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ύστερα από γνώμη των συλλόγων διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ..
6. Χορηγείται αναρρωτική άδεια στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πάσχουν από δυσίατα νοσήματα, διάρκειας δεκαπέντε (15) ημερών επιπλέον της προβλεπόμενης από τις ισχύουσες διατάξεις, η οποία είναι αμειβόμενη και λαμβάνεται υπόψη ως χρόνος πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας για όλα τα δικαιώματα. Για την εφαρμογή της παρούσας, ως δυσίατα νοσήματα νοούνται αυτά της Υ1/Γ.Π./οικ. 16884/12.10.2001 απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας (Β΄ 1386).
7. Ύστερα από την παρ. 1.α. του άρθρου 17 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με την περίπτ. α΄ της παρ. 5 του άρθρου 56 το ν. 3966/2011 (Α΄ 118), προστίθεται παρ. 1.β. ως εξής:
«1.β. Μέλη Ε.Ε.Π. που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών μπορεί να ασκούν καθήκοντα σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερες ανάγκες στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ή κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής και συναισθηματικής στήριξης μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθορίζονται τα καθήκοντα των ανωτέρω μελών Ε.Ε.Π. στις σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Με όμοια απόφαση καθορίζονται κατά περίπτωση οι σχολικές μονάδες και η χρονική διάρκεια της στήριξης, καθώς και ο αριθμός και οι κλάδοι (ΠΕ 23 ή ΠΕ 30) των απαιτούμενων μελών Ε.Ε.Π. ανά σχολική μονάδα. Η άσκηση καθηκόντων των μελών Ε.Ε.Π. σύμφωνα με τα ανωτέρω υλοποιείται: α) με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης περί επέκτασης της άσκησης καθηκόντων τους σύμφωνα με την παρ.1, β) με απόσπαση μόνιμων μελών Ε.Ε.Π. ή γ) με πρόσληψη αναπληρωτών μελών Ε.Ε.Π.. Οι ανωτέρω παρεμβάσεις στήριξης μπορεί να υλοποιούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται, εν όλω ή εν μέρει, από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς οργανισμούς».
8.α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Τα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) μπορεί να στελεχώνονται κατά την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: α) από μόνιμους εκπαιδευτικούς με τριετή (3) απόσπαση, β) από μονίμους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και μέχρι τη συμπλήρωση του ωραρίου αυτού, γ) από μόνιμους εκπαιδευτικούς που παρέχουν υπερωριακή απασχόληση και δ) από αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς.
β) Στο τέλος του τρίτου εδαφίου της παρ. 7 του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Εν συνεχεία, ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Π.Δ.Ε. κυρώνει τον σχετικό αξιολογικό πίνακα των υποψηφίων.
Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόσπαση μπορεί να παύει οποτεδήποτε πριν από τη λήξη των τριών (3) ετών για λόγους αναγόμενους στην υπηρεσία ή με αίτηση του εκπαιδευτικού».
9. Με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης επιτρέπεται η διετής απόσπαση για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019 μόνιμων εκπαιδευτικών που επιλέχθηκαν σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 26 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) κατά το σχολικό έτος 2016-2017, για τη στελέχωση των τμημάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74), σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ύστερα αίτησή τους. Η αίτηση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου