Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Μαθήματα κατά της διαφθοράς από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Ο έλεγχος να αφορά το σύνολο της ιεραρχίας του υπουργείου Παιδείας
Δημοσίευση: 13/12/2016

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Μαθήματα κατά της διαφθοράς στους μαθητές από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο, ανακοίνωσε σήμερα  ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου , μιλώντας στην εκδήλωση με τίτλο "Παίζω τίμια: οι νέοι αλλάζουν το παιχνίδι", αφιερωμένη στο ρόλο της Εκπαίδευσης στην καταπολέμηση της διαφθοράς, που διοργανώθηκε από την Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς
“Σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε σύμφωνο συνεργασίας με την Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς ώστε από τις πολύ νεαρές ηλικίες οι μαθητές και οι μαθήτριες, του Δημοτικού ακόμη, να εκπαιδεύονται στην ακεραιότητα, στην ηθική απαξίωση της διαφθοράς και κυρίως στην πρόταξη του καλού και της ευημερίας του συνόλου έναντι του ατομικού οφέλους σε βάρος του”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας  κι εξήγησε:
-Να εκπαιδευτούν δηλαδή οι αυριανοί πολίτες στο να οραματίζονται την ευτυχία και την ευημερία τους όχι ανεξάρτητα ή σε βάρος της ευημερίας των συμπολιτών τους, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής ευημερίας.
-Πρόκειται για τις αξίες της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας από τις οποίες, όπως έχουμε πολλές φορές δεσμευτεί, θα εμπνέεται το νέο σχολείο και στις οποίες θα λάβουμε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες να εκπαιδεύονται οι μαθητές.
-Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο στην εκπαίδευση είναι να ξαναθυμίσουμε στην κοινωνία την τεράστια σημασία του τι σημαίνει η άσκηση κοινωνικού λειτουργήματος. Και πως όσοι και όσες το ασκούν θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.
-Η καταπολέμηση της διαφθοράς δεν είναι μόνο ένα ζήτημα θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Απαιτεί την ανάληψη πρωτοβουλιών με έντονο το ιδεολογικό στοιχείο.
-Η διαφθορά και η διαπλοκή είναι πρακτικές που στερούνται ηθικής υπόστασης, είναι με άλλα λόγια ανήθικες πρακτικές και η αριστερά δεν θα πρέπει να φοβάται να μιλήσει με τέτοιους όρους.
Ο έλεγχος να αφορά το σύνολο της ιεραρχίας του υπουργείου
Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε επίσης ότι προτίθεται  να ζητήσει  τη  βοήθεια της Γενικής Γραμματείας ώστε να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά και πιο ουσιαστικά η αρμόδια υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου που ήδη υπάρχει στο υπουργείο, με τρόπο ώστε ο έλεγχος να αφορά το σύνολο της ιεραρχίας του υπουργείου και να προλαμβάνονται εν τη γενέσει τους πρακτικές που δεν αρμόζουν στην νομιμότητα και τη διαφάνεια.
Η διαφθορά
“Δυστυχώς, δεν μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας αναφορικά με τη διαφθορά”, τόνισε ο υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: “Μπορεί η κατάσταση να έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, μπορεί να μην έχουμε τα θλιβερά πρωτεία στην Ευρώπη και μπορεί όντως το φαινόμενο να αφορά ακόμη και κράτη τα οποία συνηθίζουν να παρουσιάζονται ως «αδιάφθορα» (πχ Γερμανία), αυτό όμως καθόλου δεν σημαίνει ότι δεν είναι αναγκαίο να προβούμε σε διορθωτικές κινήσεις που θα αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στον κρατικό μηχανισμό και την πολιτική εξουσία εν γένει”.
Ιδιαίτερα , σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου, σε περίοδο οικονομικής κρίσης, όπου οι θυσίες είναι πια αιματηρές, είναι απαραίτητο να υπάρχει στους πολίτες η βεβαιότητα ότι ακόμη και η μικρότερη συνεισφορά θα συμβάλλει στην ευημερία του συνόλου και μόνο.
Ο Γ. Παντής
Λαμβάνοντας το λόγο, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής, μεταξύ άλλων τόνισε:
"Συγχρόνως με τη νομική και την ηθική διάσταση της διαφθοράς θα πρέπει να την κοιτάξουμε και μέσα από τα μάτια των νέων ανθρώπων και να την αντιμετωπίσουμε-ίσως και πρωτίστως- ως πρόβλημα εκπαιδευτικό." Ο Γιάννης Παντής επισήμανε ακόμη ότι από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας οι υπηρεσίες έχουν ήδη αναλάβει να συγκεντρώσουν όσα στοιχεία ζητήθηκαν από τον ΟΟΣΑ και τη Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς. Κατέληξε λέγοντας ότι αν θέλουμε να σπάσουμε τον κύκλο της διαφθοράς δεν αρκεί να σπάσουμε έναν κρίκο της αλυσίδας αλλά να φτιάξουμε νέα αλυσίδα με κρίκους την ακεραιότητα και τη συλλογικότητα των νέων ανθρώπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: