Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Το νέο καθεστώς αξιολόγησης για τους μαθητές λυκείου


Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 6 Μάιος, 2016 - 09:09 | Στην Κατηγορία: 
Νέο καθεστώς αξιολόγησης θα έχουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές των γενικών λυκείων και μάλιστα με αρκετές "καινοτομίες". Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα έχει ήδη δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (22.04.2016/ΦΕΚ 74), αποτελείται από 33 άρθρα συνολικά και συμπεριλαμβάνει τη μέχρι σήμερα διάσπαρτη νομοθεσία γύρω από τις εξετάσεις και γενικότερα την αξιολόγηση των μαθητών στα Γενικά Λύκεια.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ", Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών δεν υπάρχουν, αλλά έχουν συμπεριληφθεί δύο "καινοτομίες":
  1. Η υποχρεωτικότητα στην Α’ και Β’ Λυκείου μιας δημιουργικής εργασίας σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα.
  2. Επίσης η καθιέρωση του «φακέλου επιδόσεων και δραστηριοτήτων μαθητών». Η "καινοτομία" αυτή δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και έγκειται στην ευθύνη του υπευθύνου καθηγητή της τάξης. Η δημιουργία όμως τέτοιου φακέλου υποχρεώνει τους διδάσκοντες του τμήματος να συνεκτιμήσουν το περιεχόμενό του στην αξιολόγηση των μαθητών.
Αναλυτικά όσον αφορά αυτές τις δύο καινοτομίες στο Προεδρικό Διάταγμα αναφέρονται τα εξής:
Α. Δημιουργική εργασία. Η εισαγωγή της δημιουργικής εργασίας είναι διαφορετική από την Ερευνητική Εργασία () που αποτελεί αυτοτελές μάθημα και προβλέπονται τα εξής:
  1. Οι εργασίες αυτές έχουν συνθετικό χαρακτήρα και επιδιώκουν την ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας του μαθητή και γενικότερα την καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος με την αναζήτηση στοιχείων από διαφορετικές πηγές και πόρους και την τελική σύνθεση των στοιχείων αυτών. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να είναι ομαδικές ή ατομικές και να έχουν τη μορφή μικρής πραγματείας, ανάλογης προς τις δυνατότητες των μαθητών, ή να είναι συλλογές ή κατασκευές ή καλλιτεχνικές συνθέσεις. Τα θέματα των εργασιών αυτών δίνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές ή προτείνονται από αυτούς και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες.
  2. Μια τουλάχιστον δημιουργική εργασία σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα (άρα στην πραγματικότητα εκτός της Φυσικής Αγωγής) της επιλογής του μαθητή είναι υποχρεωτική στην Α’ και Β’ τάξη. Η εκπόνηση δημιουργικών εργασιών στην Γ τάξη είναι προαιρετική.
  3. Η υποχρεωτική δημιουργική εργασία βαθμολογείται από το οικείο διδάσκοντα και συνεκτιμάται μόνο θετικά στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο αντίστοιχο μάθημα για το τετράμηνο κατά το οποίο κατατίθεται.
  4. Αν μια δημιουργική εργασία καλύπτει και άλλα συγγενή μαθήματα που διδάσκονται από τον ίδιο καθηγητή ή άλλους καθηγητές, η εργασία λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση του μαθητή και στα μαθήματα αυτά και βαθμολογείται έπειτα από συνεργασία των οικείων διδασκόντων. Εάν πρόκειται για συλλογική εργασία, αυτή λαμβάνεται υπόψη το ίδιο για όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή.
  5. Αν ένας μαθητής εκπονεί με δική του πρωτοβουλία και ύστερα από συνεννόηση με τους διδάσκοντες περισσότερες της μίας δημιουργικές εργασίες, αυτές συνεκτιμώνται για τη βαθμολογία του μαθητή σε όλα τα αντίστοιχα μαθήματα. Αντίγραφο όλων των εργασιών τοποθετείται στον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, εάν αυτό υπάρχει, και όπου δεν υπάρχει ενημερώνονται με ευθύνη του καθηγητή που παρακολουθεί την εργασία όλοι οι διδάσκοντες στο ίδιο τμήμα για συμπληρωματική αυτή δραστηριότητα του κάθε μαθητή.
  6. Ο αριθμός των δημιουργικών εργασιών που ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να παρακολουθεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους καθορίζονται από τον ίδιο, δεν μπορεί όμως να είναι μικρότερος των δέκα, εκτός αν ο αριθμός των μαθητών που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον είναι μικρότερος (στην πραγματικότητα, αφού είναι υποχρεωτική θα πάρουν 1 εργασία όλοι οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου. Επομένως αν για κάποιο αντικείμενο υπάρχει μειωμένη συμμετοχή, τότε κάποιο άλλο αντικείμενο θα συγκεντρώσει τις προτιμήσεις μαθητών).



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/neo-kathestos-axiologisis-gia-toys-mathites-lykeioy#ixzz47x01ioSx
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια: