Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009

50-60 περίπου μαθητές από τα γυμνάσια και λύκεια της Φιλοθέης και του Παλαιού Ψυχικού επιτέθηκαν στο Κολλέγιο Αθηνών γύρω στις 15.00 χθες.
[Η περιγραφή που ακολουθεί βασίζεται στις μαρτυρίες τεσσάρων ατόμων που ήταν αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων.]

Φιλοθέη, Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009. 50-60 περίπου μαθητές από τα γυμνάσια και λύκεια της Φιλοθέης και του Παλαιού Ψυχικού επιτέθηκαν στο Κολλέγιο Αθηνών γύρω στις 15.00 χθες. Έδωσαν έτσι ένα διαφορετικό νόημα και μια «ποιοτική αναβάθμιση» στον καθιερωμένο νεραντζοπόλεμο που διαμείβεται μεταξύ μαθητών των γύρω περιοχών κάθε χρόνο την Παρασκευή πριν από την Καθαρή Δευτέρα. Φέτος, αντί για νεράντζια, μπουγέλωμα και χαβαλέ οι εξοργισμένοι νεαροί συγκεντρώθηκαν έξω από το Κολλέγιο και αφού έσπασαν την πίσω πόρτα, γέμισαν το κουβούκλιο του φύλακα και τους γύρω τοίχους με «αλφάδια» και αντιεξουσιαστικά συνθήματα πριν το διαλύσουν τελείως και πλακώσουν τον φύλακα που προσπάθησε να τους σταματήσει. Στη συνέχεια, έριξαν πυροτεχνήματα, μπουγέλωσαν με μάνικες το προαύλιο του κολλεγίου, πέταξαν νεράντζια στα σταθμευμένα πούλμαν που μεταφέρουν τους μαθητές και προσπάθησαν να κάνουν ντου και να εισβάλουν στα κτίρια. Την εισβολή στον χώρο του κολλεγίου απέτρεψε η δυναμική εμφάνιση των μπάτσων. Στην αρχή έφτασαν επιτόπου δύο περιπολικά και αμέσως μετά δεκάδες Ζητάδες, ασφαλίτες και Οπκίτες με πλήρη εξοπλισμό και μάσκες. Ας μην ξεχνάμε ότι η περιοχή είναι προπύργιο της άρχουσας τάξης, στο δε Κολλέγιο φοιτούν οι γόνοι πολλών εγχώριων και αλλοδαπών «προσωπικοτήτων»... Η κινητοποίηση των μπάτσων ήταν ακαριαία και όπως πάντα ακραία. Προσπάθησαν να διαλύσουν τους συγκεντρωμένους και μαχητικούς νεαρούς κυνηγώντας τους στα γύρω στενά. Κάποια από τα παιδιά φοβήθηκαν και έφυγαν, έμειναν ωστόσο γύρω στα 20-25 άτομα τα οποία ανασυντάχτηκαν και επιτέθηκαν στους μπάτσους με νεράντζια. Οι μπάτσοι συνέλαβαν ένα κορίτσι 12 ετών (!!!), ένα παιδί που δεν συμμετείχε στα γεγονότα και απλώς παρακολουθούσε γιατί τόλμησε να διαμαρτυρηθεί όταν οι μπάτσοι προσπάθησαν να συλλάβουν έναν άλλον πιτσιρικά. Επειδή τους ζήτησε το λόγο, τον έπιασαν και του ζήτησαν τα στοιχεία του, εκείνος τους έδειξε ταυτότητα και όταν του είπαν ότι θα τον συλλάβουν εκείνος τους ξέφυγε και άρχισε να τρέχει. Τον κυνήγησαν έξι μπάτσοι, ασφαλίτες και Οπκίτες και ο νεαρός θα τους ξεγλίστραγε αν δεν τον έριχνε κάτω με μια γροθιά στο πρόσωπο ένας ασφαλίτης που ήταν κρυμμένος λίγο πιο κάτω. Έπεσαν πάνω του, του φόρεσαν χειροπέδες και τον οδήγησαν σε ένα χρυσαφί τζιπ με φιμέ τζάμια. Τη μικρή την είχαν χώσει σε ένα περιπολικό, τον άλλο νεαρό τον είχαν πάει ήδη στο ΑΤ (αργότερα τον άφησαν ελεύθερο). Τα παιδιά που είχαν απομείνει συγκεντρώθηκαν και άρχισαν να ουρλιάζουν στους μπάτσους να αφήσουν τους φίλους τους που δεν είχαν κάνει κάτι για να συλληφθούν. Οι μπάτσοι προπηλάκισαν τους εξαγριωμένους νεαρούς και ένας «νευρικός» με κτηνώδη διάπλαση κινήθηκε σηκώνοντας το χέρι του απειλητικά προς μια κοπελίτσα που ούρλιαζε να αφήσουν τον αδερφό της. Ο αξιωματικός ζήτησε αυτοσυγκράτηση και οι μπάτσοι έμειναν πολιορκημένοι από τα παιδιά που τους έβριζαν και τους έφτυναν. Οι φραστικοί διαπληκτισμοί συνεχίστηκαν και η κατάσταση δεν εκτονώθηκε παρά μόνο όταν, με την παρέμβαση κάποιων από το εκπαιδευτικό προσωπικό του Κολεγίου, αλλά και της μητέρας ενός εκ των συλληφθέντων, η οποία απαίτησε να αφεθούν αμέσως ελεύθερα τα παιδιά και ζητούσε να μάθει τα στοιχεία όσων μπάτσων απειλούσαν και εξύβριζαν, τους άφησαν ελεύθερους.

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

από / 10:12μμ, Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009(Τροποποιήθηκε 0:13πμ, Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009)
Ανακοίνωση πρωτοβουλίας μαθητών 20ου λυκείου
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το κείμενο αυτό έχει ως στόχο να γνωστοποιήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση στο σχολείο μας (20ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης) από την αρχή της σχολικής χρονιάς που διανύουμε και γενικά να εξωτερικεύσουμε τους λόγους που μας ωθούν να προβούμε σε κάποιες πράξεις διαμαρτυρίας.Θα αφηγηθούμε τα περιστατικά με τη χρονική σειρά που συνέβησαν.
Από την αρχή της χρονιάς οι σχέσεις των μαθητών με την Διευθύντρια, ήταν τεταμένες εξαιτίας των καταλήψεων του Οκτωβρίου που είχαν προηγηθεί. Στις 17-11-2008, ο συμμαθητής μας Β.Ι προσέρχεται κατά ένα τέταρτο καθυστερημένος στο σχολικό εορτασμό του πολυτεχνείου. Η Διευθύντρια του Σχολείου του χρεώνει ολόκληρη την ημέρα με αδικαιολόγητες απουσίες. Στις επίμονες ερωτήσεις του γιατί το έκανε αυτό, η Διευθύντρια τον αποκάλεσε «φασιστάκο», και με απόφαση του Συμβουλίου καθηγητών τιμωρείται στις 19-11-2008 με διήμερη αποβολή. Όταν δόθηκε αποβολή στον συμμαθητή μας, την ακριβώς επόμενη ώρα ακολούθησε αποχή, η οποία πλαισιώθηκε από έναν μεγάλο αριθμό μαθητών. Η Διευθύντρια δηλώνει τότε στο μαθητή Γ.Δ. που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες ότι το σχολείο του κάνει χάρη που του δίνει το δικαίωμα να δώσει πανελλήνιες, ενώ σε συμμαθητή μας που έχει οικονομικά προβλήματα, του είπε ότι το σχολείο του κάνει χάρη που του παρέχει ενισχυτική διδασκαλία. Τέλος αποκάλεσε κατʼ επανάληψη «χαπακωμένο» τον συμμαθητή μας Ν.Π., ο οποίος πέρυσι είχε βαρύτατο ατύχημα και έμεινε σε κώμα για τρεις ημέρες και έκτοτε παίρνει φαρμακευτική αγωγή με σοβαρές παρενέργειες. Γενικά η Διευθύντρια αμφισβητούσε πολλές φορές το πρόβλημα υγείας του συμμαθητή μας και τον κατηγορούσε συχνά για το ότι φέρει ως αφορμή τη συγκεκριμένη κατάσταση για να υπάρχει ευνοϊκή μεταχείριση και εύνοια προς το πρόσωπό του. Ο συμμαθητής μας δέχτηκε αλλεπάλληλες δημόσιες προσβολές όπως «χαπακωμένος» και ως δήθεν χρήστης ψυχοτρόπων ουσιών. Μετά από αυτά ήταν επόμενο να υπάρξει ψυχολογικός κατακερματισμός του, με αποτέλεσμα να χάσει την ψυχραιμία του έναντι του προσώπου της διευθύντριας και δεχθεί την 28-11-2008 τριήμερη αποβολή διότι φώναξε εντός του γραφείου της και έσπασε μία γλάστρα κατά την έξοδό του από αυτό.
Η διευθύντρια συνέχεια επεδείκνυε προκλητική συμπεριφορά έναντι συγκεκριμένων μαθητών, απειλούσε συστηματικά με αποβολές και «διώξιμο» από το σχολείο, προειδοποιούσε τους γονείς για την απομάκρυνση των παιδιών τους από το σχολικό περιβάλλον ή τη μείωση της διαγωγής τους, ή με πενθήμερες αποβολές, προσπαθώντας μάταια να επιβληθεί σε αυτό, ενώ έκανε λόγο και για δήθεν παραβατικές συμπεριφορές από μέρους των μαθητών, και ότι υπάρχει και η Αστυνομία και το αναμορφωτήριο.
Την Πέμπτη 12/2/2009 σημειώθηκε επεισόδιο μεταξύ δύο συμμαθητών μας και της διευθύντριας. Η διευθύντρια τους ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα θα γινόταν συμβούλιο καθηγητών για να τους διώξουν από το σχολείο, και μάλιστα παρακίνησε τους γονείς του πρώτου, ο οποίος ήταν αυτός που είχε χαρακτηρισθεί «χαπακωμένος» να τον πάρουν από μόνοι τους για να γλυτώσουν την πενθήμερη αποβολή. Όταν αργότερα την ίδια ημέρα η αδελφή του συμμαθητή μας Γ. Δ., πήγε στο σχολείο για προσωπική της υπόθεση, η διευθύντρια της είπε: «Σήμερα έδιωξα ήδη δύο (μαθητές), μάζεψε τον αδελφό σου, γιατί θα τον διώξω και αυτόν», κάτι που φυσικά έμαθε ο Γ.Δ.. Την επόμενη ημέρα 13/2/2009 στο διάλειμμα μεταξύ 5ης και 6ης ώρας οι συμμαθητές μας Μ. Ζ. και Γ. Δ. θέλησαν να αναρτήσουν μία αφίσα εντός σχολικού χώρου προκειμένου να γνωστοποιήσουν στους υπόλοιπους μαθητές μία κίνηση κατοίκων και νέων της Τούμπας για δημιουργία ανοιχτής συνέλευσης κατοίκων Τούμπας στο κατειλημμένο χώρο του πολιτιστικού κέντρου τούμπας, με προβολές, συζητήσεις, συναυλίες κλπ. Η διευθύντρια του σχολείου, παρόλο που μέχρι πρότινος όχι μόνο είχε δεχθεί την ανάρτηση αφισών και ανακοινώσεων εντός σχολικού χώρου, αλλά και η ίδια είχε αναρτήσει αφίσες εντός σχολικού χώρου και μάλιστα κομματικού περιεχομένου, επενέβη προκλητικά σκίζοντας την αφίσα, σπρώχνοντας τον Γ. Δ. και εκφοβίζοντάς τον με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Στη συνέχεια απείλησε τους παραπάνω μαθητές λέγοντας «θα σας δείξω τη Δευτέρα», εννοώντας το συμβούλιο των καθηγητών που θα αποφάσιζε την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τους άλλους συμμαθητές μας. Επίσης το ίδιο πρωί είχε μιλήσει υποτιμητικά εναντίον του Γ. Δ. ενώπιον όλου του σχολείου χωρίς να υπάρχει λόγος. Μετά από όλα αυτά, η Διευθύντρια πέτυχε το στόχο της, ο Γ.Δ. άρχισε να φωνάζει, πάντα όμως μιλώντας στη διευθύντρια στο πληθυντικό, και φεύγοντας, έχοντας γυρίσει την πλάτη του αναφώνησε «γαμώ την πουτάνα μου», από τον εκνευρισμό του, μη εννοώντας βέβαια το πρόσωπο της διευθύντριας.
Στο περιστατικό ήταν μπροστά πλήθος άλλων παιδιών (περίπου 40), μεταξύ των οποίων και ο Α. Δ.. Όταν ζήτησε εξηγήσεις από την Διευθύντρια για ποιο λόγο θα έδιωχνε το Γρηγόρη, η Διευθύντρια έκανε αναφορά, δημοσίως βεβαίως, σε δικαστική εμπλοκή που είχε ο συμμαθητής μας, άσχετη με τη σχολική ζωή, που η Διευθύντρια είχε πληροφορηθεί από τρίτους. Όταν το έκανε αυτό ο Α.Δ. έχασε την ψυχραιμία του, άρχισε να φωνάζει και όταν η Διευθύντρια τον απείλησε και αυτόν ότι τη Δευτέρα θα τον έδιωχνε και αυτόν, άρχισε να φωνάζει λέγοντας ότι αν τη Δευτέρα διώξει τον Γ.Δ. και αυτόν, «θα κάνει το σχολείο μουνί». Η διευθύντρια, παρόλο που είναι σαφές ότι οι παραπάνω φράσεις που διατυπώθηκαν μπροστά σε πλήθος μαθητών δεν αναφέρονταν με κανένα τρόπο στο πρόσωπό της, ισχυρίστηκε ότι οι μαθητές την έβρισαν προσωπικά με ακατανόμαστες φράσεις (πουτάνα, μουνί), και τη δευτέρα 16/2, κάλεσε σε συμβούλιο ζητώντας την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τους δύο συμμαθητές μας. Το συμβούλιο πράγματι έγινε, εξετάσθηκαν οι περιπτώσεις των τεσσάρων συμμαθητών μας, και αποφασίσθηκε (με οριακή πλειοψηφία, όπως μαθεύτηκε), όπως μας ανακοινώθηκε, η διήμερη αποβολή του πρώτου, η πενθήμερη αποβολή του δεύτερου και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μαζί με πενθήμερη αποβολή των Γ.Δ. και Α.Δ. Γιατί δύο ποινές για ένα παράπτωμα, όταν μάλιστα η πρώτη είναι η πιο βαριά ποινή που προβλέπεται στη σχολική ζωή; Γιατί αυτές οι ποινές μόλις δύο μήνες πριν τις εξετάσεις; Γιατί αυτές οι ποινές για αυτό το παράπτωμα, όταν μάλιστα η προηγούμενη αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά της διευθύντριας είχε καθοριστική συμβολή στην παραπτωματική συμπεριφορά των συμμαθητών μας; Στο Συμβούλιο η κα Διευθύντρια συμμετείχε και μάλιστα με διπλό ρόλο, εισαγγελέα και πρόεδρου, ενώ θα έπρεπε να απόσχει για λόγους αμεροληψίας, καθότι αυτή ήταν που εγκαλούσε τους μαθητές. Η διαδικασία έμοιαζε με αίθουσα δικαστηρίου, οι συμμαθητές μας –μεταξύ των οποίων και αυτός που παρουσίαζε τις μαθησιακές δυσκολίες- διακόπτονταν συνέχεια, και επίμονα ετίθετο το ζήτημα τα παιδιά να ζητήσουν συγνώμη, χωρίς ταυτόχρονα να εξετάζονται οι λόγοι για τους οποίους παρεκτράπηκαν τα παιδιά.
Την επόμενη μέρα, 17/2, μετά την ανακοίνωση της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τους δύο από τους τέσσερις συμμαθητές μας πραγματοποιήθηκε αποχή από την πλειοψηφία των μαθητών τις δύο πρώτες ώρες, η οποία μετατράπηκε σε καθιστική διαμαρτυρία από πολλά άτομα έξω από το γραφείο των καθηγητών. Η διαμαρτυρία που είχε ως σκοπό την ανάκληση των αποβολών, είχε αποφασισθεί να κρατήσει λίγα λεπτά της ώρας. Όταν όμως έγινε επίθεση από τον επιστάτη του σχολείου εναντίον καθήμενων μαθητών, κατόπιν εντολών της Διευθύντριας, οι μαθητές εξοργίστηκαν και συνέχισαν την διαμαρτυρία, χωρίς βέβαια να «κλειδώσουν» κανένα μέσα στην αίθουσα καθηγητών, όπως ψευδώς μετέδωσαν εφημερίδες και Μ.Μ.Ε. Μετά από κάποια ώρα κλήθηκαν δυνάμεις της αστυνομίας με σκοπό να απομακρύνουν τους μαθητές. Καθʼ όλη τη διάρκεια της διαμαρτυρίας προσπαθήσαμε επανειλημμένα να έρθουμε σε επαφή με τους καθηγητές ζητώντας την ανάκληση των αποβολών. Ωστόσο οι καθηγητές υπήρξαν εριστικοί, απειλώντας τους μαθητές που προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή μαζί τους με αποστολή στον εισαγγελέα και στα δικαστήρια. Δέκα μαθητές αρχικά και τελικά επτά κατηγορήθηκαν για προπαγάνδα και υποκίνηση της διαμαρτυρίας και μετά από Συμβούλιο την επόμενη ημέρα, 18/2, τιμωρήθηκαν με διήμερες αποβολές. Έτσι μέσα σε τρεις μέρες δόθηκαν 8 διήμερες, 3 πενθήμερες αποβολές, και δύο αλλαγές σχολικού περιβάλλοντος.
Συνοψίζοντας, μπορεί η Διευθύντρια να παρουσιάζει εκτός σχολείου έντονη πολιτική και μάλιστα αριστερή και κινηματική δράση εντός του ΣΥΡΙΖΑ και του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, στο σχολείο όμως δρα ακραία και αντιπαιδαγωγικά, κάνοντας κατάχρηση της εξουσίας της, ιδιαίτερα όταν θεωρεί ότι δεν περνάει η άποψή της. Διαστρεβλώνει τα γεγονότα όπως τη βολεύουν. Κάνει αυθαιρεσίες και λειτουργεί με την τακτική του «διαίρει και βασίλευε». Με τις πρακτικές της απαγορεύει την πολιτική δράση που δεν εγκρίνει. Όλες αυτές οι ενέργειες έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους μαθητές, λειτουργούν καταλυτικά στις προσωπικότητές μας, δημιουργώντας υπερένταση και μία αρνητικά φορτισμένη κατάσταση, που έχει κάνει το σχολείο καζάνι που βράζει. Αυτή τη στιγμή με αποφάσεις της Διευθύντριας και του Συμβουλίου καθηγητών δύο συμμαθητές μας έχουν ήδη φύγει από το σχολείο και έχουν δοθεί συνολικά είκοσι έξι ημέρες αποβολής από την αρχή της σχολικής χρονιάς, προφανώς για παιδαγωγικούς λόγους «παραδειγματισμού».


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 20ου ΛΥΚΕΙΟΥ

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

ΤΕΕ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ
Συνεχίζεται η κατάληψη



Συνεχίζεται για τρίτη βδομάδα η κατάληψη του ΤΕΕ Κωφών και Βαρηκόων, του μοναδικού στην Αττική, που βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή. Υπενθυμίζεται ότι γονείς και μαθητές αναγκάστηκαν να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να προχωρήσουν σε κατάληψη του σχολείου, καθώς οι περίπου 30 μαθητές του, που κατοικούν σε μακρινές περιοχές, είναι αναγκασμένοι να κλείνονται σπίτια τους, λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων. Κατά τις κινητοποιήσεις που είχαν γίνει τον περασμένο Νοέμβρη, ο υπουργός Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι το πρόβλημα της μεταφοράς λύθηκε, ενώ ο νομάρχης Αθήνας, Γ. Σγουρός (ΠΑΣΟΚ), είχε ανακοινώσει ότι «από 1/12/2008 όλα τα παιδιά θα πηγαίνουν σχολείο».
Σήμερα, νομαρχία και υπουργείο αποφάσισαν να «λύσουν» το πρόβλημα τοποθετώντας ένα πούλμαν κι ένα ταξί, στα δρομολόγια των οποίων όμως δε συμπεριλαμβάνονται οι διαδρομές για 2 μαθητές. Χτες το απόγευμα, θα συνεδρίαζε για το θέμα και η Ενωση Γονέων Αγ. Παρασκευής, ενώ το προγραμματισμένο ραντεβού για σήμερα με τον υφυπουργό Παιδείας Α. Λυκουρέντζο αναβλήθηκε ...λόγω φόρτου εργασίας.
Την ανάγκη να αναλάβει το κράτος τη μεταφορά των μαθητών με αναπηρίες, μέσω ενός δημόσιου και δωρεάν ασφαλούς συστήματος μεταφοράς, με εξειδικευμένο προσωπικό που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, αλλά και των υπόλοιπων μαθητών άλλων σχολείων (μουσικά, αθλητικά, κ.ά.) που είναι αναγκαία η μεταφορά τους, ανέδειξαν κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους αντιπροσωπείες της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και της Επιτροπής Νέων ΑμΕΑ.

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

24/2/2009

Ξεσηκωμός για τα σχολεία
Θύελλα αντιδράσεων εξακολουθούν να προκαλούν τα προβλήματα σχολικής στέγης στο νομό Θεσσαλονίκης. Χτες, γονείς και μαθητές από τη Θέρμη ξεσηκώθηκαν ζητώντας την άμεση δημοπράτηση των έργων για την αποπεράτωση του 2ου ΓΕΛ και του 2ου Γυμνασίου Θέρμης, που εδώ και χρόνια λειτουργούν σε μισθωμένους χώρους, χωρίς όμως τις απαιτούμενες υποδομές. Εξι αίθουσες διδασκαλίας χωρισμένες με γυψοσανίδες σε έναν πρώην βιοτεχνικό χώρο που έχει «βαφτιστεί» σχολείο είναι όλοι κι όλοι οι χώροι όπου διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία για τους 136 μαθητές στο 2ο ΓΕΛ Θέρμης. Από την άλλη, τα 280 παιδιά που φοιτούν στο 2ο Γυμνάσιο είναι αναγκασμένα να κάνουν μαθήματα σε αίθουσες-«κλουβιά» σε ένα παλιό κτίριο του 1974, χωρίς εργαστήρια Φυσικής και Χημείας, και με κάθε εκμεταλλεύσιμο τετραγωνικό μέτρο να αξιοποιείται.«Θέλουμε να μας ακούσει το κράτος, να στείλει χρήματα στη νομαρχία για να λυθεί το πρόβλημα σχολικής στέγης γι' αυτά τα σχολεία. Του χρόνου δε θα ξέρουμε πού θα στεγαστούν οι νέοι μαθητές που θα έρθουν στο 2ο ΓΕΛ Θέρμης, ενώ την ίδια ώρα είναι απαράδεκτες οι συνθήκες διδασκαλίας στο κτίριο όπου βρίσκονται τώρα οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου», ανέφερε η πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Θέρμης, Ευδοκία Παπαχρηστίδου.Με συνθήματα Φωνάζοντας συνθήματα όπως «Θέλουμε σχολεία», «Βρείτε χρήματα και δώστε στη νομαρχία να μας χτίσουνε σχολεία», δεκάδες γονείς και μαθητές συγκεντρώθηκαν λίγο πριν από τις 8 το πρωί στην κεντρική πλατεία της Θέρμης και παρέμειναν εκεί για δυόμισι περίπου ώρες, υψώνοντας κραυγή αγωνίας για τα άλυτα προβλήματα στα δυο σχολεία. Μάλιστα, προκειμένου η διαμαρτυρία να είναι μαζική, μαθητές από το 2ο Λύκειο και τα 2ο και 3ο Γυμνάσια απείχαν από την εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να πάρουν μέρος στην κινητοποίηση. Το «παρών» έδωσε επίσης ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, αλλά και ο αρμόδιος αντινομάρχης σε θέματα Παιδείας, Διονύσης Ψωμιάδης.«Με τη νομαρχία βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή, αλλά δεν έχει χρήματα αυτήν τη στιγμή για να δημοπρατήσει τα έργα, αν και είναι έτοιμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Με τις υποδομές που έχουμε δεν μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες που θα προκύψουν από Σεπτέμβρη. Τα δυο σχολεία είναι σε νοικιασμένα κτίρια και ασφυκτιούν, ενώ με τη νέα χρονιά θα έχουμε στο λύκειο και στο γυμνάσιο συνολικά 100 νέους μαθητές. Ο κ. Ψωμιάδης δεσμεύτηκε ότι θα βρεθεί προσωρινή λύση για τις ανάγκες της χρονιάς και τα δυο σχολεία θα δημοπρατηθούν το αργότερο μέχρι το Πάσχα», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε ότι το πρόβλημα στην περιοχή είναι ιδιαίτερα έντονο, λόγω της αύξησης του μαθητικού δυναμικού κατά 10% κάθε χρόνο.Θα συνεχίσουν Αίτημα των γονέων, που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες κινητοποιήσεις, παραμένει η επίσπευση των διαδικασιών για την κατασκευή του 2ου ΓΕΛ (σε οικόπεδο στη Ν. Ραιδεστό) και του 2ου Γυμνασίου (σε παρακείμενο οικόπεδο). Παράλληλα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ ζητά να αποδοθούν παρακείμενοι χώροι του κτιρίου όπου στεγάζονται οι 136 μαθητές, προκειμένου να λειτουργήσουν εκεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οι νεοσύστατες τάξεις της γ' λυκείου, ελλείψει αιθουσών στο υπάρχον διδακτήριο.

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009


23/2/2009

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ, ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

SOS για τα παιδιά μας

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ

Αποθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα των επιστημονικών ερευνών για την κατάσταση της υγείας των παιδιών και των εφήβων της Κρήτης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1982 έως το 2002 έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των υπέρβαρων ή παχύσαρκων παιδιών από 9 έως 17 χρόνων, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά εμφανίζει υψηλή αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη, που σηματοδοτούν το λεγόμενο μεταβολικό σύνδρομο. Τα παραπάνω τόνισε ο ομότιμος καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης Αντώνης Καφάτος, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Η κρητική δίαιτα, το κλειδί για την απόλαυση και την υγεία των εφήβων, ως απάντηση στο σύγχρονο διατροφικό παράδοξο», που διοργάνωσε το Γραφείο Παιδείας και το Γραφείο Ισότητας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων σε συνεργασία με τη Δευτεροβάθμια Αγωγή Υγείας. Ο κ. Καφάτος επεσήμανε ότι σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά ηλικίας από 9 έως 17 χρόνων το 1982 έδειξε ότι το 20% των παιδιών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, ενώ το 2002 ανάλογη έρευνα εκτίναξε το ποσοστό στο 40%! «Αυτό σημαίνει -είπε ο κ. Καφάτος- ότι τα παιδιά ξοδεύουν πάρα πολύ χρόνο στην τηλεόραση και τους υπολογιστές (περίπου 4 με 5 ώρες ημερησίως) και τα Σαββατοκύριακα ακόμα περισσότερο χρόνο, χωρίς να κάνουν σωματική άσκηση. Παράλληλα βλέπουν διαφημίσεις ακατάλληλων τροφίμων, όπως πατατάκια, σοκολάτες, παγωτά, ζαμπόν και τυρί κ.λπ. που τρώνε στο σχολείο, με συνέπεια να αυξάνεται το βάρος και η χοληστερόλη τους αυξάνοντας τον κίνδυνο να εμφανίσουν κάποιο χρόνιο νόσημα».

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009


22/2/2009

Παραβιάζονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία

Σε μια δημόσια καταγγελία και διαμαρτυρία προχώρησαν δεκαπέντε φορείς και σύλλογοι, που εκπροσωπούν περίπου 4.500 γονείς παιδιών με αναπηρίες. Καταγγέλλουν την παραβίαση των Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους - με ακραίο παράδειγμα την περίπτωση του μικρού Γιώργου (βλ. διπλανή στήλη). Είναι μάλιστα αποφασισμένοι να διεκδικήσουν και με δικαστικό αγώνα τα δικαιώματα τους αφού σε ορισμένες περιπτώσεις, στην πράξη, παραβιάζονται ακόμη και οι νομοθετικές ρυθμίσεις. Δημοσιεύουμε την καταγγελία τους ως έχει:
«Oλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, καλούν τους πολίτες σε θυσίες, που μεταφράζονται σε βαρειά φορολόγιση των πιό χαμηλόμισθων πολιτών της Ε.Ε. Ως αιτία αυτών των θυσιών, προβάλλουν την ενίσχυση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, που καρδιά τους είναι τα παιδιά με αναπηρίες, όπως τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος.Σαν γονείς αυτών των παιδιών, μπορούμε «από πρώτο χέρι» να ενημερώσουμε τους πολίτες, γιά το πού πραγματικά πηγαίνουν ή ΔΕΝ πηγαίνουν τα χρήματα των θυσιών τους.Με αίσθημα αγανάκτησης, διαβάσαμε την καταγγελία της μητέρας, και πρακολουθούμε το συνεχιζόμενο έγκλημα εις βάρος του μικρού Γιώργου, το οποίο ίσως να είναι η ακραία περίπτωση, αλλά δεν είναι μεμονωμένο και τυχαίο. Αντανακλά την εκπαιδευτική και κοινωνική κακοποίηση και εξόντωση εκατοντάδων παιδιών του αυτιστικού φάσματος και όχι μόνο που εξακολουθούν να μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη, και την καταπάτηση των Ανθρώπινων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους στην Υγεία, την Εκπαίδευση, την ένταξη και την αξιοπρεπή ζωή.Αντανακλά την πολιτική εγκατάλειψη και εξόντωση που επί δεκαετίες βιώνουν οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία .x Η υπόθεση του μικρού Γιώργου και των εκατοντάδων οικογενειών που αυτή τη στιγμή στερούνται την Παράλληλη Στήριξη και τα Δικαιώματα εκπαίδευσης και ένταξης των παιδιών τους, διαμηνύει την πρόθεση της Πολιτείας και των στελεχών της, γιά όλο το αυτιστικό φάσμα.Το μήνυμα λέει, ότι ΔΕΝ θέλει να προωθήσει την Παράλληλη Στήριξη, ούτε ανθρώπινα Τμήματα Ένταξης γιά τα παιδιά του φάσματος Υψηλής και μέσης λειτουργικότητας που μπορούν να φοιτήσουν στο κανονικό σχολείο.-Ούτε ειδικευμένα Σχολεία γιά τον μεσσαίο και βαρύ αυτισμό και τα παιδιά που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν και να ωφεληθούν από το κανονικό σχολείο.-Ούτε Δημόσια κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και εκπαίδευσης βασικών δεξιοτήτων. Ούτε φυσικά, εργαστήρια επαγγελματικής κατάρτισης γιά την μέση και χαμηλή λειτουργικότητα.-Ούτε πολύ περισσότερο κέντρα προστατευμένης, ημιαυτόνομης και αυτόνομης διαβίωσης....-Αντίθετα, διαμηνύει ότι πρόθεση της Πολιτείας, είναι η «οικονομία» στα Θεμελιώδη Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα αυτών των παιδιών, όπως και όλων των παιδιών με αναπηρίες και δυσκολίες. Ότι θέλει απλώς να φαίνεται προς τα έξω ότι τα Δικαιώματα γίνονται σεβαστά, ώστε να έρχονται τα κοινοτικά κονδύλια.- Στον αντίποδα, τα καθημερινά σκάνδαλα με τα οποία καθημερινά πληροφορούμαστε ότι οι οι ευνοούμενοι της διαφθοράς βρίσκονται από τη μιά στιγμή στην άλλη με τεράστια ποσά και περιουσίες, αποδεικνύει ότι η πρόθεση του επίσημου κράτους, παραμένει δυστυχώς αναχρονιστική και τριτοκοσμική: Δηλ. η κοινωνική εξόντωση των παιδιών σε σύγχρονους «Καιάδες», ώστε τα λεφτά που οι φορολογούμενοι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολίτες πληρώνουν γιά τις κοινωνικές ανάγκες και τα παιδιά με αναπηρίες, να πηγαίνουν σε πιό «ημέτερους» σκοπούς.- Αποδεικνύει, ότι πρόθεση του πιό διεφθαρμένου κράτους της Ευρώπης, είναι η μαζική ασυλοποίηση και εγκατάλειψη, και η προαποφασισμένη συνακόλουθη σιωπηλή κοινωνική εξόντωση των παιδιών, την οποία (με την υπόθαλψη τέτοιων φαινομένων) μας ζητάει να αποδεχόμαστε και να παρακολουθούμε αδιαμαρτύρητα, προκειμένου να «χαρτζηλικώνονται» οι ευνοούμενοι και η διαφθορά.- Πιστεύουμε, ότι αυτές οι μεθοδεύσεις, θίγουν άμεσα (μαζί με τα παιδιά) και τους εκπαιδευτικούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που την τελευταία δεκαετία, αντιμετωπίζουν μία σημαντική επίθεση και προσπάθεια απαξίωσης του ρόλου τους, κοινωνικής και οικονομικής τους υποβάθμισης.Αυτοί που επιδιώκουν την υποβάθμισή τους, έχουν κάθε λόγο να στρέψουν την κοινωνία εναντίον τους, ώστε η υποβάθμιση αυτή, να γίνει αποδεκτή. Και γιά να συμβεί αυτό, χρειάζεται να στρέψουν τους εκπαιδευτικούς εναντίον του πιό ευαίσθητου τμήματος της κοινωνίας, όπως είναι τα παιδιά με αναπηρίες.xΕίναι προφανές, ότι κάποιοι προσπαθούν να μετατρέψουν την κοινότητα των εκπαιδευτικών, από παράγοντα και θεσμό κοινωνικής παροχής και συνοχής, σε όργανο άσκησης τριτοκοσμικής πολιτικής εξουσίας και αντισυνταγματικής διοίκησης, ώστε να μετακυλίεται σε αυτούς το πολιτικό κόστος και η κοινωνική κατακραυγή, και να χρεώνονται τις «αμαρτίες» της εκάστοτε πολιτικής εξουσίαςxΚαλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην παρασύρονται στις μεθοδευμένες προσπάθειες που θέλουν να τους φέρουν σε ρήξη με την κοινωνία.xΟι παράγοντες που καλλιεργούν την αντίθεση με την κοινωνία, είναι οι ελάχιστοι και πάντα ευνοούμενοι – και οι μόνοι που θα ωφεληθούν από την απαξίωση και υποβάθμιση του κοινωνικού ρόλλου των εκπαιδευτικών.Καλούμε τους γονείς, τους συλλόγους και τους υγειείς κοινωνικούς φορείς, να ενισχύσουν ηθικά και οικονομικά την προσφυγή στη Δικαιοσύνη των γονιών του μικρού Γιώργου, καθώς και των άλλων οικογενειών, που αυτές τις μέρες ξεκίνησαν μία διαδικασία ομαδικής προσφυγής στη Δικαιοσύνη γιά το θέμα της παραβίασης των Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους.xΤέτοια φαινόμενα, διαμηνύουν με σαφήνεια την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, να μας στρέψει στά πρότυπα των κοινωνιών του τρίτου κόσμου, που βασίζουν την ανάπτυξή τους στην καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Οι άνθρωποι που δεν διστάζουν να μεταχειρίζονται έτσι ανάπηρα παιδάκια, είναι βέβαιο ότι πολύ περισσότερο, θα καταπατήσουν τα Δικαιώματα και το μέλλον ΟΛΩΝ των παιδιών και όλων των πολιτών: Επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας…»Η περίπτωση του μικρού ΓιώργουΘυμίζουμε σε γενικές γραμμές την ιστορία:xΟ μικρός Γιώργος, είναι ένα από τα πολύ ικανά παιδιά του αυτιστικού φάσματος, που μπορεί να εκπαιδευτεί και να ζήσει αξιοπρεπώς. Οι αρμόδιοι όμως, όχι μόνο δεν μίλησαν στους γονείς του για την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ) που δικαιούται, αλλά:xΟ δ/ντής του (Δημόσιου !!!) νηπιαγωγείου το έδιωξε από το σχολείο «του»!!!xΌταν οι γονείς «ανακάλυψαν» μόνοι τους το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, οι αρμόδιοι, όχι μόνο τους την αρνήθηκαν, αλλά προσπάθησαν να το στείλουν σε σχολείο για παιδιά με βαρειά νοητική υστέρηση.xΣτο Δημοτικό, ο δάσκαλος του Δημόσιου (!!!) σχολείου με την ανοχή του διευθυντή, έδιωξε το παιδί από την τάξη «του», (του επέτρεψε να παρευρίσκεται μόνο στη γυμναστική και τη μουσική), ενώ όλες τις άλλες ώρες το «εξόρισε» στο ακατάλληλο Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε) όπου έμεινε πεταμένο για να κυλήσει απλώς η χρονιάxΤο άδηλο – πλην σαφές μήνυμα διευθυντή και δασκάλου, έγινε αμέσως αντιληπτό στη σχολική κοινότητα: Ο μικρός Γιώργος είναι ανεπιθύμητος, και επομένως, κάθε εχθρότητα ή κακοποίησή του θα έχει την εύνοια της σχολικής εξουσίας.xΈτσι, ο μικρός στοχοποιήθηκε και σύντομα έγινε το μόνιμο θύμα της παιδικής σχολικής βίας, με τις ευλογίες διευθυντή, δασκάλου της τάξης και δασκάλου του τμήματος ένταξης.xΟι γονείς, αν και στριμωγμένοι οικονομικά, αναγκάστηκαν να προσλάβουν Π.Σ με δικά τους έξοδα.xΟ σύμβουλος, ο δ/ντής και ο δάσκαλος του Τ.Ε, που δεν ήθελαν κάποιον συνοδό που να βλέπει τι γίνεται (ή τι δεν γίνεται) στο σχολείο, απείλησαν και προπηλάκισαν τους γονείς που τόλμησαν να ζητήσουν Π.Σ για το παιδί τους, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψουν να μπεί στο σχολείο «τους».Παράλληλα, τους «υπέδειξαν φιλικά», να προσλάβουν κάποιον να το βοηθάει στα μαθηματικά (με το αζημίωτο βέβαια, και υποθέτουμε ότι μαντεύετε ποιος…).xΟ δ/ντής μάλιστα, για να «πείσει» το παιδί να φύγει από το σχολείο, το… πλάκωσε και αυτοπροσώπως στο ξύλο, και φυσικά ο μικρός Γιώργος άρχισε να ζητάει από τους γονείς να μην πάει στο σχολείο, γιατί φοβάται τον δ/ντή…xΜετά από όλα αυτά, το σχολείο έγινε για το παιδί ένας εφιάλτης και τα αυτιστικά συμπτώματα οξύνθηκαν στο έπακρο. Κυνηγημένο και κακοποιημένο άγρια από τους ανθρώπους που η εκάστοτε πολιτική εξουσία επιλέγει ως στελέχη, έπεσε σε μία μόνιμη κατάσταση φοβίας και πανικού, και αφόρητης ψυχολογικής πίεσης, ικανής να εξοντώσει και υγιέστατο ενήλικα, πόσο μάλλον ένα 8χρονο ανάπηρο παιδάκι...(Από το περιοδικό «Παιδί-Ειδικά Δικαιώματα»

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009

18/2/2009

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΛΑΡΙΣΑΣ

Ξεπουλά σχολικούς χώρους!

Αντιδράσεις από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και τους γονείς στην ενοικίαση των οροφών σχολείων

Στους ιδιώτες, για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παραχωρεί τις στέγες του συνόλου, σχεδόν, των σχολικών κτιρίων της Λάρισας, η Δημοτική Αρχή της πόλης, οδηγώντας σε περαιτέρω εμπορευματοποίηση το χώρο της εκπαίδευσης και τις υποδομές του. Συγκεκριμένα ο Δήμος Λάρισας, με απόφαση της πλειοψηφούσας παράταξης, που στηρίζεται από τη ΝΔ, προκήρυξε πλειοδοτική δημοπρασία, για την εκμίσθωση σχολικών οροφών, για 20 χρόνια, προκειμένου να εγκαταστήσουν, ιδιώτες, φωτοβολταϊκούς συλλέκτες για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Η φανερή πλειοδοτική δημοπρασία αφορά 36 σχολικούς χώρους και θα γίνει σήμερα το πρωί στο Δημαρχείο.
Το ξεπούλημα στο οποίο οδηγούνται σχολικοί χώροι μετά την απόφαση του Δήμου Λάρισας να εκμισθώσει τέτοιους σε ιδιώτες, καταγγέλλουν η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λάρισας. Συγκεκριμένα, αναφέρονται στην απόφαση του Δήμου να νοικιάσει για 20 χρόνια τις οροφές των σχολείων της πόλης για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, η οποία δεν είναι βέβαια ξεκομμένη από τη γενικότερη πολιτική επέκτασης της ιδιωτικοποίησης και των συμπράξεων ιδιωτικού - δημόσιου τομέα, που δίνει σε κάποιους τη δυνατότητα να αποκομίσουν τεράστια κέρδη από την περιουσία του λαού. Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν, δεν είναι το πρώτο κρούσμα εμπορικής εκμετάλλευσης σχολικών χώρων στη Λάρισα, αφού τα τελευταία χρόνια όλα τα γυμναστήρια της πόλης εκμισθώνονται σε αθλητικές ομάδες που μετακυλίουν αυτό το κόστος στους αθλητές τους με τη μορφή ετήσιας συνδρομής, τη στιγμή που τα παιδιά δεν έχουν χώρο να αθληθούν.
«Χτες τα γυμναστήρια, σήμερα οι οροφές για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πράξη ουσιαστικής στήριξης της ιδιωτικής επιχειρηματικής δράσης, αύριο να περιμένουμε την ενοικίαση των προαυλίων για την επίλυση του προβλήματος της στάθμευσης. Απομένουν και οι σχολικές αίθουσες να νοικιαστούν και αυτές σε διάφορα ιδιωτικά κέντρα σπουδών. Το μόνο που θα απομείνει είναι ένας κατ' ευφημισμόν τίτλος "δημόσιου" χώρου», προειδοποιεί η Ομοσπονδία Γονέων Λάρισας και απαιτεί από τη δημοτική αρχή να σταματήσει τώρα το ξεπούλημα, καλώντας παράλληλα τους συλλόγους γονέων να αντιδράσουν άμεσα και δυναμικά για να αποτραπεί η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση της λαϊκής περιουσίας.
«Ο Δήμος της Λάρισας δίνει μαθήματα επιχειρηματικής δράσης», σχολιάζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λάρισας, θυμίζοντας πως «η προσπάθεια άλωσης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης φέρει τη σφραγίδα της ΕΕ, του μεγάλου κεφαλαίου και των κυβερνήσεων του δικομματισμού», σημειώνοντας ότι οι δήμοι ως ιμάντας διαβίβασης εντολών της κεντρικής εξουσίας λειτουργούν στην προώθηση αυτής της πολιτικής. «Ο Καποδίστριας Β', που επιχειρούν να προωθήσουν, θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση. Η υπαγωγή της εκπαίδευσης στους δήμους θα ανοίξει διάπλατα την πόρτα για την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Οι δήμοι θα μετατραπούν σε φορομπηχτικούς μηχανισμούς των γονέων και θα στραφούν στην αναζήτηση πόρων από την ιδιωτική επιχειρηματική δράση», αναφέρει, τονίζοντας ότι «η λαϊκή περιουσία δεν ανήκει σε κανέναν παρά μόνο στους εργαζόμενους» και καλώντας τη δημοτική αρχή να αναιρέσει την απόφασή της.

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

Αστυνομικός που υπηρετούσε στη Βουλή μετά απο καταγγελία των μαθητών του 14ου Γυμνασίου Αθήνας απομακρύνθηκε απο τη θέση της . Η εν λόγω κυρία φέρθηκε ανάρμοστα στους μαθητές του παραπάνω Γυμνασίου κατά την επίσκεψή τους στoΚοινοβούλιο .