Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009
22/2/2009
Παραβιάζονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία
Σε μια δημόσια καταγγελία και διαμαρτυρία προχώρησαν δεκαπέντε φορείς και σύλλογοι, που εκπροσωπούν περίπου 4.500 γονείς παιδιών με αναπηρίες. Καταγγέλλουν την παραβίαση των Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους - με ακραίο παράδειγμα την περίπτωση του μικρού Γιώργου (βλ. διπλανή στήλη). Είναι μάλιστα αποφασισμένοι να διεκδικήσουν και με δικαστικό αγώνα τα δικαιώματα τους αφού σε ορισμένες περιπτώσεις, στην πράξη, παραβιάζονται ακόμη και οι νομοθετικές ρυθμίσεις. Δημοσιεύουμε την καταγγελία τους ως έχει:
«Oλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, καλούν τους πολίτες σε θυσίες, που μεταφράζονται σε βαρειά φορολόγιση των πιό χαμηλόμισθων πολιτών της Ε.Ε. Ως αιτία αυτών των θυσιών, προβάλλουν την ενίσχυση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, που καρδιά τους είναι τα παιδιά με αναπηρίες, όπως τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος.Σαν γονείς αυτών των παιδιών, μπορούμε «από πρώτο χέρι» να ενημερώσουμε τους πολίτες, γιά το πού πραγματικά πηγαίνουν ή ΔΕΝ πηγαίνουν τα χρήματα των θυσιών τους.Με αίσθημα αγανάκτησης, διαβάσαμε την καταγγελία της μητέρας, και πρακολουθούμε το συνεχιζόμενο έγκλημα εις βάρος του μικρού Γιώργου, το οποίο ίσως να είναι η ακραία περίπτωση, αλλά δεν είναι μεμονωμένο και τυχαίο. Αντανακλά την εκπαιδευτική και κοινωνική κακοποίηση και εξόντωση εκατοντάδων παιδιών του αυτιστικού φάσματος και όχι μόνο που εξακολουθούν να μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη, και την καταπάτηση των Ανθρώπινων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους στην Υγεία, την Εκπαίδευση, την ένταξη και την αξιοπρεπή ζωή.Αντανακλά την πολιτική εγκατάλειψη και εξόντωση που επί δεκαετίες βιώνουν οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία .x Η υπόθεση του μικρού Γιώργου και των εκατοντάδων οικογενειών που αυτή τη στιγμή στερούνται την Παράλληλη Στήριξη και τα Δικαιώματα εκπαίδευσης και ένταξης των παιδιών τους, διαμηνύει την πρόθεση της Πολιτείας και των στελεχών της, γιά όλο το αυτιστικό φάσμα.Το μήνυμα λέει, ότι ΔΕΝ θέλει να προωθήσει την Παράλληλη Στήριξη, ούτε ανθρώπινα Τμήματα Ένταξης γιά τα παιδιά του φάσματος Υψηλής και μέσης λειτουργικότητας που μπορούν να φοιτήσουν στο κανονικό σχολείο.-Ούτε ειδικευμένα Σχολεία γιά τον μεσσαίο και βαρύ αυτισμό και τα παιδιά που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν και να ωφεληθούν από το κανονικό σχολείο.-Ούτε Δημόσια κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και εκπαίδευσης βασικών δεξιοτήτων. Ούτε φυσικά, εργαστήρια επαγγελματικής κατάρτισης γιά την μέση και χαμηλή λειτουργικότητα.-Ούτε πολύ περισσότερο κέντρα προστατευμένης, ημιαυτόνομης και αυτόνομης διαβίωσης....-Αντίθετα, διαμηνύει ότι πρόθεση της Πολιτείας, είναι η «οικονομία» στα Θεμελιώδη Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα αυτών των παιδιών, όπως και όλων των παιδιών με αναπηρίες και δυσκολίες. Ότι θέλει απλώς να φαίνεται προς τα έξω ότι τα Δικαιώματα γίνονται σεβαστά, ώστε να έρχονται τα κοινοτικά κονδύλια.- Στον αντίποδα, τα καθημερινά σκάνδαλα με τα οποία καθημερινά πληροφορούμαστε ότι οι οι ευνοούμενοι της διαφθοράς βρίσκονται από τη μιά στιγμή στην άλλη με τεράστια ποσά και περιουσίες, αποδεικνύει ότι η πρόθεση του επίσημου κράτους, παραμένει δυστυχώς αναχρονιστική και τριτοκοσμική: Δηλ. η κοινωνική εξόντωση των παιδιών σε σύγχρονους «Καιάδες», ώστε τα λεφτά που οι φορολογούμενοι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολίτες πληρώνουν γιά τις κοινωνικές ανάγκες και τα παιδιά με αναπηρίες, να πηγαίνουν σε πιό «ημέτερους» σκοπούς.- Αποδεικνύει, ότι πρόθεση του πιό διεφθαρμένου κράτους της Ευρώπης, είναι η μαζική ασυλοποίηση και εγκατάλειψη, και η προαποφασισμένη συνακόλουθη σιωπηλή κοινωνική εξόντωση των παιδιών, την οποία (με την υπόθαλψη τέτοιων φαινομένων) μας ζητάει να αποδεχόμαστε και να παρακολουθούμε αδιαμαρτύρητα, προκειμένου να «χαρτζηλικώνονται» οι ευνοούμενοι και η διαφθορά.- Πιστεύουμε, ότι αυτές οι μεθοδεύσεις, θίγουν άμεσα (μαζί με τα παιδιά) και τους εκπαιδευτικούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που την τελευταία δεκαετία, αντιμετωπίζουν μία σημαντική επίθεση και προσπάθεια απαξίωσης του ρόλου τους, κοινωνικής και οικονομικής τους υποβάθμισης.Αυτοί που επιδιώκουν την υποβάθμισή τους, έχουν κάθε λόγο να στρέψουν την κοινωνία εναντίον τους, ώστε η υποβάθμιση αυτή, να γίνει αποδεκτή. Και γιά να συμβεί αυτό, χρειάζεται να στρέψουν τους εκπαιδευτικούς εναντίον του πιό ευαίσθητου τμήματος της κοινωνίας, όπως είναι τα παιδιά με αναπηρίες.xΕίναι προφανές, ότι κάποιοι προσπαθούν να μετατρέψουν την κοινότητα των εκπαιδευτικών, από παράγοντα και θεσμό κοινωνικής παροχής και συνοχής, σε όργανο άσκησης τριτοκοσμικής πολιτικής εξουσίας και αντισυνταγματικής διοίκησης, ώστε να μετακυλίεται σε αυτούς το πολιτικό κόστος και η κοινωνική κατακραυγή, και να χρεώνονται τις «αμαρτίες» της εκάστοτε πολιτικής εξουσίαςxΚαλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην παρασύρονται στις μεθοδευμένες προσπάθειες που θέλουν να τους φέρουν σε ρήξη με την κοινωνία.xΟι παράγοντες που καλλιεργούν την αντίθεση με την κοινωνία, είναι οι ελάχιστοι και πάντα ευνοούμενοι – και οι μόνοι που θα ωφεληθούν από την απαξίωση και υποβάθμιση του κοινωνικού ρόλλου των εκπαιδευτικών.Καλούμε τους γονείς, τους συλλόγους και τους υγειείς κοινωνικούς φορείς, να ενισχύσουν ηθικά και οικονομικά την προσφυγή στη Δικαιοσύνη των γονιών του μικρού Γιώργου, καθώς και των άλλων οικογενειών, που αυτές τις μέρες ξεκίνησαν μία διαδικασία ομαδικής προσφυγής στη Δικαιοσύνη γιά το θέμα της παραβίασης των Εκπαιδευτικών Δικαιωμάτων των παιδιών τους.xΤέτοια φαινόμενα, διαμηνύουν με σαφήνεια την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, να μας στρέψει στά πρότυπα των κοινωνιών του τρίτου κόσμου, που βασίζουν την ανάπτυξή τους στην καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Οι άνθρωποι που δεν διστάζουν να μεταχειρίζονται έτσι ανάπηρα παιδάκια, είναι βέβαιο ότι πολύ περισσότερο, θα καταπατήσουν τα Δικαιώματα και το μέλλον ΟΛΩΝ των παιδιών και όλων των πολιτών: Επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας…»Η περίπτωση του μικρού ΓιώργουΘυμίζουμε σε γενικές γραμμές την ιστορία:xΟ μικρός Γιώργος, είναι ένα από τα πολύ ικανά παιδιά του αυτιστικού φάσματος, που μπορεί να εκπαιδευτεί και να ζήσει αξιοπρεπώς. Οι αρμόδιοι όμως, όχι μόνο δεν μίλησαν στους γονείς του για την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ) που δικαιούται, αλλά:xΟ δ/ντής του (Δημόσιου !!!) νηπιαγωγείου το έδιωξε από το σχολείο «του»!!!xΌταν οι γονείς «ανακάλυψαν» μόνοι τους το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, οι αρμόδιοι, όχι μόνο τους την αρνήθηκαν, αλλά προσπάθησαν να το στείλουν σε σχολείο για παιδιά με βαρειά νοητική υστέρηση.xΣτο Δημοτικό, ο δάσκαλος του Δημόσιου (!!!) σχολείου με την ανοχή του διευθυντή, έδιωξε το παιδί από την τάξη «του», (του επέτρεψε να παρευρίσκεται μόνο στη γυμναστική και τη μουσική), ενώ όλες τις άλλες ώρες το «εξόρισε» στο ακατάλληλο Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε) όπου έμεινε πεταμένο για να κυλήσει απλώς η χρονιάxΤο άδηλο – πλην σαφές μήνυμα διευθυντή και δασκάλου, έγινε αμέσως αντιληπτό στη σχολική κοινότητα: Ο μικρός Γιώργος είναι ανεπιθύμητος, και επομένως, κάθε εχθρότητα ή κακοποίησή του θα έχει την εύνοια της σχολικής εξουσίας.xΈτσι, ο μικρός στοχοποιήθηκε και σύντομα έγινε το μόνιμο θύμα της παιδικής σχολικής βίας, με τις ευλογίες διευθυντή, δασκάλου της τάξης και δασκάλου του τμήματος ένταξης.xΟι γονείς, αν και στριμωγμένοι οικονομικά, αναγκάστηκαν να προσλάβουν Π.Σ με δικά τους έξοδα.xΟ σύμβουλος, ο δ/ντής και ο δάσκαλος του Τ.Ε, που δεν ήθελαν κάποιον συνοδό που να βλέπει τι γίνεται (ή τι δεν γίνεται) στο σχολείο, απείλησαν και προπηλάκισαν τους γονείς που τόλμησαν να ζητήσουν Π.Σ για το παιδί τους, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψουν να μπεί στο σχολείο «τους».Παράλληλα, τους «υπέδειξαν φιλικά», να προσλάβουν κάποιον να το βοηθάει στα μαθηματικά (με το αζημίωτο βέβαια, και υποθέτουμε ότι μαντεύετε ποιος…).xΟ δ/ντής μάλιστα, για να «πείσει» το παιδί να φύγει από το σχολείο, το… πλάκωσε και αυτοπροσώπως στο ξύλο, και φυσικά ο μικρός Γιώργος άρχισε να ζητάει από τους γονείς να μην πάει στο σχολείο, γιατί φοβάται τον δ/ντή…xΜετά από όλα αυτά, το σχολείο έγινε για το παιδί ένας εφιάλτης και τα αυτιστικά συμπτώματα οξύνθηκαν στο έπακρο. Κυνηγημένο και κακοποιημένο άγρια από τους ανθρώπους που η εκάστοτε πολιτική εξουσία επιλέγει ως στελέχη, έπεσε σε μία μόνιμη κατάσταση φοβίας και πανικού, και αφόρητης ψυχολογικής πίεσης, ικανής να εξοντώσει και υγιέστατο ενήλικα, πόσο μάλλον ένα 8χρονο ανάπηρο παιδάκι...(Από το περιοδικό «Παιδί-Ειδικά Δικαιώματα»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου