Κοινο ειναι πλεον το μυστικο οτι το δευτεροβαθμιο σχολειο στη χωρα μας ειναι για τους περισσοτερους μαθητες ενας χωρος καταναγκαστικης εργασιας. Με ανουσια μαθηματα, εξαντλητικα ωραρια, με αποβολες και αναχρονιστικα προγραμματα, με πειθαναγκασμο, αντιπαιδαγωγικα βιβλια, με την απειλη της βαθμολογιας, αντιδραστικους νομους, με τσιμεντενια και καγκελοφρακτα κτιρια και αυταρχικες συμπεριφορες, εχει κτιστει γυρω απο τις νεανικες ψυχες μια φυλακη που μεσα της ταλαιπωρουνται χιλιαδες μαθητες /τριες υφισταμενοι καθημερινως την λεγομενη εκπαιδευτικη διαδικασια. Μια εκπαιδευτικη διαδικασια που κυριο σκοπο εχει την δημιουργια καταρτισμενων υποτακτικων και προθυμων υπηρετων του σημερινου αυταρχικου κρατους. Μια διαδικασια που καλλιεργει την εξατομικευση, τον ανταγωνισμο, τον καριερισμο ενω εμποδιζει τη συλλογικοτητα και την αναπτυξη ευαισθητων ατομων με κριτικο πνευμα, ικανων ν αλλαξουν την κοινωνια.Στριμωγμενοι οι μαθητες απο κρατικες και κοινωνικες συμπληγαδες, υφιστανται καθημερινως τον ''εκπαιδευτικο'' και οικογενειακο καταναγκασμο που τους στερει τη χαρα της ερευνας,της δρασης και της δημιουργικης γνωσης. Απομονωμενοι πισω απο το βολικο για τους κρατουντες ιδεολογημα του οτι δεν ειναι ικανοι να κρινουν τα οσα υφιστανται, εχουν καταντησει το ρες της ''εκπαιδευσης'' Κι ομως βασικο θεμελιο της εννοιας της ελευθεριας ειναι οτι καθενας, ,οσο μικρος, διαφορετικος και ''ασημαντος'' κι αν θεωρειται, ειναι απολυτα ικανος να κρινει τις συνθηκες κατω απο τις οποιες ζει και εργαζεται. Παρα το δυσμενες γι αυτους περιβαλλον οι μαθητες /τριες, και σημερα, ειναι ικανοι και ωριμοι, αν τους δοθουν οι καταλληλες συνθηκες και χρονος ,για να κρινουν και να συνδιαμορφωνουν τα εκπαιδευτικα δρωμενα. Ειναι υπευθυνοι/ες και ειλικρινεις χωρις ιδιοτελειες, φτηνα η ακριβα ελατηρια και ωφελιμισμους. Μακρια απο συμφεροντα, πολιτικες και συμβιβασμους που οι ενηλικες ιδιοτελως εχουν υιοθετησει. Αφηστε τους ελευθερους να συμμετεχουν ουσιαστικα - στο μετρο που τους αναλογει- στη διαδικασια της εκπαιδευσης τους κι ακουστε με σεβασμο την αδολη φωνη τους. διογενης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου