Φιλόλογοι (ΠΕΦ): Η εξεταστική «μεταρρύθμιση» δεν πείθει για την ύπαρξη αληθινού εκπαιδευτικού οράματος
Η υπουργική απόφαση θα μείνει στην ιστορία των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων ως η πρώτη που ουσιαστικά εξοβελίζει το μάθημα των Λατινικών από τα εξεταζόμενα στον κύκλο των ανθρωπιστικών σπουδών
Δημοσίευση: 03/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
«Χωρίς να έχει προϋπάρξει αλλαγή σχολικών εγχειριδίων και αναλυτικού προγράμματος (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα βιβλία της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών τα οποία χρήζουν ανανέωσης) και χωρίς να έχει ζητηθεί η άποψη της φιλολογικής κοινότητας, το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει σε μια κατ᾿ επίφαση εξεταστική «μεταρρύθμιση», η οποία κανένα δεν πείθει για την ύπαρξη αληθινού εκπαιδευτικού οράματος από το οποίο κάθε αληθινή μεταρρυθμιστική προσπάθεια θα πρέπει να διακατέχεται».
Τα παραπάνω τονίζει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), σχολιάζοντας τη νέα εξεταστέα ύλη και υπογραμμίζει:
Εσπευσμένα η δημοσίευση της εξεταστέας ύλης : Το υπουργείο Παιδείας με την ίδια προχειρότητα και αδιαφορία για τις ενστάσεις του φιλολογικού κόσμου, που χαρακτήρισαν εν γένει την ψήφιση του νόμου για το Νέο Λύκειο, πρόσφατα προχώρησε εσπευσμένα στη δημοσίευση της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2020.
Θα μείνει στην ιστορία των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων: Η υπουργική απόφαση θα μείνει στην ιστορία των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων ως η πρώτη που ουσιαστικά εξοβελίζει το μάθημα των Λατινικών από τα εξεταζόμενα στον κύκλο των ανθρωπιστικών σπουδών, ενώ παράλληλα αλλοιώνει και εν τέλει υποβαθμίζει τον χαρακτήρα και τη βαρύτητα του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών.
Αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των φιλολογικών μαθημάτων: Επισημαίνουμε στο Υπουργείο Παιδείας ότι η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των φιλολογικών μαθημάτων οφείλει να γίνεται με σεβασμό στη μορφωτική τους αξία και να λαμβάνει υπόψη τις καλές παραδόσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου