Τις προτάσεις του για τη δημοκρατική διοίκηση και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την εκπαίδευση των μαθητών στα δικαιώματα, τις σχολικές δραστηριότητες, στην πρόληψη και καταπολέμηση της βίας και των διακρίσεων στο χώρο του σχολείου, απέστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη προς τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά και τον αναπληρωτή υπουργό Τάσο Κουράκη.
Ο Συνήγορος, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του Παιδιού, με πολύχρονη δράση, απέστειλε τις προτάσεις του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, τα θέματα που προκύπτουν από τους σχολικούς κανονισµούς, την επικοινωνία µεταξύ µαθητών - εκπαιδευτικών, τη λειτουργία των µαθητικών κοινοτήτων, τη σχολική πειθαρχία, τη λειτουργία της ευέλικτης ζώνης, την προστασία των µαθητών από οικογενειακή βία και παραµέληση, τη δικτύωση των σχολείων µε τις τοπικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας και κοινωνικής πρόνοιας.
Από το 2003 µέχρι σήµερα, η ανεξάρτητη αρχή έχει δώσει ιδιαίτερη έµφαση στην προάσπιση και προαγωγή των δικαιωµάτων του παιδιού στο χώρο του σχολείου. Κάθε χρόνο ο Συνήγορος πραγµατοποιεί δεκάδες επισκέψεις σε σχολεία πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, όπου συναντιέται και συζητά µε οµάδες µαθητών και εκπαιδευτικούς (ενδεικτικά κατά το 2014 είχε 75 συζητήσεις µε µαθητές και µαθήτριες). Παράλληλα, σε συνεργασία µε ∆ιευθύνσεις Εκπαίδευσης και φορείς επιµόρφωσης, έχει πραγµατοποιήσει µεγάλο αριθµό εκδηλώσεων και σεµιναρίων ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών σε πολλές περιοχές της χώρας, όπως και συναντήσεις µε Συλλόγους γονέων και κηδεµόνων.
Φυσικα δε μεθοδευτηκε η εκφραση γνωμης των μαθητων με μια συντεταγμενη και οργανωμενη διαδικασια που θα επετρεπε τους μαθητες/τριες να εκφρασουν τις προτασεις τους πανω σε ζητηματα λειτουργιας του εκπαιδευτικου συστηματος και που εμμεσα η αμεσα τους αφορουν.Ο ''συνηγορος '' του πολιτη επικαλειται καποιες πολυ λιγες συζητησεις που δε γνωριζουμε τις συνθηκες κατω απο τις οποιες εγιναν και τ αποτελεσματα των οποιων δε ψηφιστηκαν απο κανενα συλλογικο η εκλεγμενο μαθητικο οργανο.Καμμια διαδικασια δεν μπορει να αντικαταστησει τον δημοκρατικο διαλογο και τις αποφασεις των συλλογικων οργανων οχι μονο των μαθητων/τριων αλλα και καθε μεριδας η ομαδας πολιτων.Επισης η ερμηνεια των αποψεων των μαθητων/τριων-και οχι μονο - αποτελει βαθια παραβιαση της εκφρασης γνωμης,γιατι απλουστατα την υποκειμενοποιει και εν τελει την φαλκιδευει ενω παραλληλα υποτιμα την νοημοσυνη του μαθητικου πληθυσμου . Φαινεται οτι οτι ακολουθει την αποψη του συρμου και θεωρει τα παιδια μας ανοα που δεν μπορουν να εχουν αποψη για την εκπαιδευση τους, που ενω τα καλουμε να την υποστουν, παραλληλα τις/τους αποκλειουμε να εκφρασουν ττην αποψη τους και να συμμετεχουν στη λειτουργια της ουσιαστικα. Αυτο αποτελει ευθεια παραβιαση του ανθρωπινου δικαιωματος στην ελευθερια της εκφρασης, που βεβαια συγκαλυπτεται πισω απο ''συνεντευξεις'', φερετζεδες της για τα δικαιωματα των μαθητριων /των μας. Στη συντομη τοποθετηση μου θα ηθελα να προτεινω στον ''συνηγορο'' -αν ουσιαστικα ενδιαφερεται για τα δικαιωματα των μαθητων /τριων -να εξετασει δειγματολειπτικα την εφαρμογη του ηδη υπαρχοντος μαθητικου κανονισμου για να διαπιστωσει οτι αυτος παραβιαζεται σημαντικα καθε χρονο - το αναφερω μετα λογου γνωσεως-σε τρομακτικο ποσοστο.
διογενης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου