Τι γίνεται όταν φοιτούν μαθητές με αναπηρία
Αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις για τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα στην περίπτωση που φοιτούν σε αυτό μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. To υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αντικατάσταση της παραγράφου 15 του άρθρου 28 του Ν.4186 στην οποία δεν διευκρινίζονταν οι αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά αναφέρονταν γενικά.
Με τη ρύθμιση που φέρνει το υπουργείο Παιδείας, παραμένει η δυνατότητα μείωσης του αριθμού όταν φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης. Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες.
Στην ουσία το υπουργείο Παιδείας αντέγραψε ρύθμιση που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο νόμου της Ειδικής Εκπαίδευσης που είχε δοθεί στη δημόσια διαβούλευση από τον τότε υπουργό Παιδείας λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 2014 και αναφέρονταν ότι «το μέτρο της μείωσης εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλογικά και για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση».
Η νέα ρύθμιση που περιλαμβάνεται το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας ορίζει ότι η παράγραφος 15 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Στα τμήματα των σχολικών μονάδων γενικής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο προβλεπόμενος από τις ισχύουσες διατάξεις μέγιστος αριθμός μαθητών μειώνεται κατά τρεις για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που δεν υποστηρίζεται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης. Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου».
Η εν λόγω ρύθμιση για τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα πολλές φορές δεν εφαρμόζονταν, προκαλώντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας ενώ και η ΟΛΜΕ στην έναρξη του σχολικού έτους ενημέρωνε τους Συλλόγους Διδασκόντων ότι μπορούν να την αξιοποιήσουν.
Με τη ρύθμιση που φέρνει το υπουργείο Παιδείας, παραμένει η δυνατότητα μείωσης του αριθμού όταν φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης. Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες.
Στην ουσία το υπουργείο Παιδείας αντέγραψε ρύθμιση που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο νόμου της Ειδικής Εκπαίδευσης που είχε δοθεί στη δημόσια διαβούλευση από τον τότε υπουργό Παιδείας λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 2014 και αναφέρονταν ότι «το μέτρο της μείωσης εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλογικά και για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση».
Η νέα ρύθμιση που περιλαμβάνεται το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας ορίζει ότι η παράγραφος 15 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Στα τμήματα των σχολικών μονάδων γενικής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο προβλεπόμενος από τις ισχύουσες διατάξεις μέγιστος αριθμός μαθητών μειώνεται κατά τρεις για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που δεν υποστηρίζεται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης. Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου».
Η εν λόγω ρύθμιση για τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα πολλές φορές δεν εφαρμόζονταν, προκαλώντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας ενώ και η ΟΛΜΕ στην έναρξη του σχολικού έτους ενημέρωνε τους Συλλόγους Διδασκόντων ότι μπορούν να την αξιοποιήσουν.
Καλόγηρος Βασίλειος
newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου