Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

αλληλεγγυη καθηγητων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δωρεάν φροντιστήριο σε μαθητές από εκπαιδευτικούς του δημοσίου σχολείου

31/01/2011 - 15:43

Εκατοντάδες καθηγητές εν ενεργεία και συνταξιούχοι αποφάσισαν να στηρίξουν αφιλοκερδώς τους μαθητές της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά δεν έχουν χρήματα

«Υπερασπίσου το παιδί γιατί, αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα». Με αυτό το «σύνθημα» εκατοντάδες καθηγητές εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι αποφάσισαν να στηρίξουν τους μαθητές της Γ' Λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις -αλλά δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν φροντιστήρια- με την προσφορά δωρεάν μαθημάτων.

Η ενέργεια αυτή έχει πάρει τη μορφή κινήματος, καθώς σε πάρα πολλές περιοχές οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν κατ' αρχάς τους συναδέλφους τους να λάβουν μέρος στο «κίνημα βοήθειας των παιδιών, αλλά τώρα μέσω των σχολείων ενημερώνουν και τους γονείς που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες ότι θα βοηθήσουν τα παιδιά τους αφιλοκερδώς.

Ηδη από την πλευρά των εκπαιδευτικών η ανταπόκριση είναι πολύ μεγάλη, ενώ ενδιαφέρον δείχνουν και οι γονείς παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς.

Τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν ήδη αναπτύξει η ΕΛΜΕ Ανω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής και η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, που περιλαμβάνει τις περιοχές του Αγίου Δημητρίου, Βάρης, Βούλας, Ελληνικού, Αργυρούπολης, κ।ά।

alfavita

Πολυ καλη η πρωτοβουλια των εκπαιδευτικων που λειπει και που χρειαζεται παραπερα ενδυναμωση με σκοπο την συσφιξη των δεσμων,μεταξυ καθηγητων - μαθητων।Εχω την αποψη οτι τετοιες πρωτοβουλιες πρεπει παραλληλα να καταδεικνυουν στους μαθητες την σαθροτητα του εκπαιδευτικου μας συστήματος ,αλλιως θα λειτουργουν σαν μπαλωματα του χρεωκοπημενου σχολειου।

διογενης


Γονείς διαμαρτύρονται γιατί τα παιδιά τους δεν έχουν εκπαιδευτικούς Ισπανικής και Ιταλικής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Την έντονη διαμαρτυρία τους εκφράζουν προς την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου γονείς του 2ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου γιατί τα παιδιά τους δεν έχουν ακόμη καθηγητές Ισπανικής και Ιταλικής

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011



Κομισιόν: Η εκπαίδευση είναι εμπόρευμα, προσαρμόστε το δίκαιο σας

28/01/2011 - 17:51

Δαράτος Γ.

Βρυξέλλες. Η Κομισιόν ζήτησε χθες με επιστολή της από την Ελλάδα (αιτιολογημένη γνώμη) να ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της προς την κοινοτική, τη σχετική με την εγκατάσταση και λειτουργία ιδιωτικών κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης και ειδικότερα στους τομείς της ελευθερίας εγκατάστασης και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία τα ιδιωτικά κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν υποχρεώσεις στη χώρα, οι οποίες δεν συμβιβάζονται προς την κοινοτική νομοθεσία, όπως π.χ. η υποχρεωτική κατάθεση εγγυητικής επιστολής καθορισμένου ποσού (500.000 ευρώ) ανεξαρτήτως του αναμενόμενου αριθμού εγγραφών ή του αριθμού των ατόμων που προτίθενται ν' απασχολήσουν.

Επίσης η ελληνική νομοθεσία περιορίζει το δικαίωμα των κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, καθώς και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που συνεργάζονται με αυτά και είναι εγκατεστημένα σε άλλα κράτη - μέλη, να παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στο πλαίσιο εκπαιδευτικών συμφωνιών δικαιόχρησης (σ.σ.: προγράμματα εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του εξωτερικού, τα οποία οδηγούν στην απόκτηση τίτλων σπουδών από αυτά στο εξωτερικό, προσφέρονται στην Ελλάδα από ελληνικά κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης).

Σύμφωνα με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η εκπαίδευση που παρέχεται στο πλαίσιο συμφωνιών δικαιόχρησης αποτελεί τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος του κράτους - μέλους, στο οποίο βρίσκεται το ίδρυμα που απονέμει το σχετικό δίπλωμα. Οι κανόνες που ισχύουν για όλες αυτές τις περιπτώσεις στην Ελλάδα εμποδίζουν τόσο τους παρόχους υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης που είναι ήδη εγκατεστημένοι στην Ελλάδα όσο και εκείνους από άλλες κοινοτικές χώρες που θα ήθελαν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα.

Όλες αυτές οι περιπτώσεις, με τα εμπόδια που προβάλλει η Ελλάδα, έχουν ως συνέπεια τον αρνητικό αντίκτυπο στον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς περιορίζουν δραστικά τις επιλογές δυνατότητες επιλογών των Ελλήνων σπουδαστών. Η Ελλάδα οφείλει να συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις της Κομισιόν, ειδάλλως αυτή έχει το δικαίωμα να προσφύγει εναντίον της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο, όπως έχει πράξει και σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν (23.10.2008 και 4.12.2008), θα την καταδικάσε
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ > Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ



Παγώνουν κονδύλια και μαθητές

28/01/2011 - 17:40

Από την τσέπη τους αναγκάζονται να πληρώνουν τα έξοδα για τη θέρμανση πολλών σχολείων οι γονείς μαθητών στο Ηράκλειο της Κρήτης, καθώς η καθυστέρηση της καταβολής των απαραίτητων κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές έχει «παγώσει» κάθε δραστηριότητα στις σχολικές μονάδες, με συνέπεια τα παιδιά να κρυώνουν, ενώ υπάρχει ζήτημα ακόμη και με την προμήθεια των απαραίτητων αναλωσίμων για να γίνει σωστά η εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Το γεγονός έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις σε γονείς, μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά αφού θέματα όπως η θέρμανση των σχολείων και η αποκατάσταση κτιριακών προβλημάτων δεν αντιμετωπίζονται. Ειδικά στις περιοχές των πρώην Δήμων Τεμένους, Γοργολαϊνίου, Νέας Αλικαρνασσού που πρόσφατα εντάχθηκαν διοικητικά στο Ηράκλειο με τον «Καλλικράτη», τα προβλήματα αυτά κλιμακώνονται με αποτέλεσμα να καταγράφεται έντονα η δυσαρέσκεια του κόσμου σε σχέση με το επίπεδο παροχής υπηρεσιών.

Την ίδια ώρα οι δάσκαλοι του νομού πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο Ηρακλείου, με απόφαση που έλαβε ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος».

Οι δάσκαλοι διαμαρτυρήθηκαν «για τη μη καταβολή των χρημάτων στις σχολικές επιτροπές με αποτέλεσμα τα σχολεία μας να μην μπορούν να καλύψουν τις βασικές λειτουργικές ανάγκες (θέρμανση, αναλώσιμα, καθαρίστριες κ.ά.)», όπως αναφέρθηκε στην απόφαση του συλλόγου. Η δημοτική αρχή πάντως επιχείρησε να υποβαθμίσει το ζήτημα, υποστηρίζοντας ότι μόνο ένα μικρό μέρος σχολικών επιτροπών αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα με συνέπεια να μην μπορούν να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία.

«Υπήρχε πρόβλημα σε λίγα σχολεία, όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες της δημοτικής αρχής κινητοποιήθηκαν ώστε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα που προέκυψε με τη θέρμανση

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011


ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ > Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ



Φεγγαράκι μου λαμπρό: Στα... πούλμαν οι μαθητές θ' αναστενάζουν...

21/01/2011 - 14:04

Στεφανάκου Π.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, χιλιάδες μαθητές θα τρώνε το χιλιόμετρο με το κουτάλι. Χθες, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, έδωσε για διαβούλευση το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη συγχώνευση και κατάργηση εκατοντάδων σχολείων ανά τη χώρα. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μόλις τέσσερις ημέρες, λήγει δηλαδή την ερχόμενη Δευτέρα, κι αν σκοπεύατε να εκφράσετε σ' αυτήν διαφορετική άποψη, δεν υπάρχει χώρος. Συμμετέχουν μόνο όσοι αντιλαμβάνονται "την αναγκαιότητα για συνενώσεις-ιδρύσεις σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" και έχουν να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας με επιπλέον "λόγους". Προφανώς μεταξύ αυτών δεν θα είναι και οι γονείς των μαθητών που θα κληθούν να διανύουν κάθε ημέρα μια απόσταση ισοδύναμη με Αθήνα-Κόρινθο για να φτάσουν στο σχολείο τους και, μετά τα μαθήματα, ξανά στον δρόμο για την επιστροφή στο σπίτι.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας, η χιλιομετρική απόσταση που θα αναγκάζονται να διανύουν κάθε ημέρα οι μαθητές από δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές "δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα τρία τέταρτα της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"! Μικρά παιδιά και έφηβοι θα ξημερώνονται και θα βραδιάζονται σε δρόμους επικίνδυνους, με αντίξοες καιρικές συνθήκες, για να μειώσουν το κόστος της εκπαίδευσης! Για πρώτη φορά, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι η δημιουργία ενός νέου Σχολικού Χάρτη αποσκοπεί "στον περιορισμό της σπατάλης". Διότι σπατάλη θεωρεί η κυβέρνηση του Μνημονίου τη συντήρηση και λειτουργία μικρών και μικρομεσαίων σχολείων ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση χωρίς να χρειάζεται να τρώνε το χιλιόμετρο με το κουτάλι!

Προσοχή! Η μία ώρα για τα παιδιά του δημοτικού και το δίωρο aller-retour για τα παιδιά του γυμνασίου είναι μόνο για τις δυσπρόσιτες περιοχές. Οι υπόλοιποι μαθητές, που δεν θα θεωρηθεί ότι έρχονται από δύσβατα κι απόκρημνα μέρη, μπορεί να τρώνε στα πούλμαν της μεταφοράς πολύ περισσότερο χρόνο από τους άλλους.

Εκτός αυτού, μαθητές και εκπαιδευτικοί πρέπει να ξεχάσουν τις παλιές καλές εποχές με τα μικρά τμήματα. Στα δημοτικά, ο αριθμός των μαθητών θα είναι 25 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακατέβατα 30! Θυμηθείτε ότι πριν από λίγους μήνες έσκιζαν τα ιμάτιά τους στο υπουργείο Παιδείας ότι η ΟΛΜΕ λέει ψέματα και δεν υπάρχει ούτε ένα τριαντάρι τμήμα. Τώρα το καθιερώνουν ως κανόνα, χωρίς άλλες εξηγήσεις.

Το σχέδιο εκπαιδευτικής αποψίλωσης είναι ιδιαίτερα εμφανές σε ό,τι αφορά τα λύκεια. Σύμφωνα με το κείμενο διαβούλευσης, "σχολικές μονάδες που συνενώνονται αποτελούν ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα ή λυκειακές τάξεις". Αυτό σημαίνει ότι πολλές περιοχές της χώρας θα βρεθούν χωρίς λύκεια. Για παράδειγμα, η Αμοργός, όπου στο γυμνάσιο του νησιού λειτουργούν λυκειακές τάξεις. Η Αμοργός τις χάνει. Τα παιδιά της Αμοργού πού θα πάνε για να βγάλουν το λύκειο; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οδεύουμε σε μια εκτεταμένη μαθητική μετανάστευση, αλλά και αποψίλωση των θρανίων από μαθητές που δυσκολεύονται να βρουν το σχολείο τους στον χάρτη της κ. Χριστοφιλοπούλου.

Κι όλα αυτά τα αποφασίζουν μόνοι τους. Με πλήρη μυστικότητα, όπου οι καταργήσεις σχολείων δεν είναι τίποτα άλλο από έγγραφα εσωτερικής αλληλογραφίας, όπως δήλωσε προκλητικά ο περιφερειάρχης Αττικής, Κ. Κουμέντος. "Η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων", απλώς "θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης". Από 'κει και πέρα θα χρεωθούν τον λογαριασμό της μεταφοράς ανεξάρτητα αν μπορούν (που δεν μπορούν) να τον πληρώσουν. Εντύπωση προκαλεί ότι το υπουργείο Παιδείας δεν αναλαμβάνει καμία δέσμευση για το αν θα καλύψει το κόστος της μεταφοράς.

Η αντίσταση στις συγχωνεύσεις φαίνεται ότι θα αποτελέσει σημείο συνάντησης εκπαιδευτικών και τοπικών κοινωνιών. Η ΔΟΕ, εξαγγέλλει νέα κινητοποίηση (δίωρη στάση εργασίας) για την ερχόμενη Τετάρτη, διαμαρτυρόμενη για τις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις, αλλά και τα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν ακόμη και σήμερα στα δημοτικά. Επίσης διαμαρτύρεται για τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, που αδυνατούν να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων.

Στο μεταξύ, η κ. Χριστοφιλοπούλου παρουσίασε χθες, στο Υπουργικό Συμβούλιο, το πιλοτικό πρόγραμμα των 800 ολοήμερων σχολείων της δουλείας 5.800 εκπαιδευτικών που έχουν να πληρωθούν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τι θράσος, αλήθεια...

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΤΕΕ: Ανιση αντιμετώπιση στις εξετάσεις εισαγωγής

21/01/2011 - 12:41


Ιδιαίτερα προβλήματα έχει δημιουργήσει η απαγόρευση της δυνατότητας αλλαγής ειδικότητας για τους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΙ. Σύμφωνα με όσα ισχύσουν, οι υποψήφιοι των ημερήσιων ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων μπορούν να δηλώσουν τμήματα ομάδας που αντιστοιχεί σε διαφορετικό τομέα απ' αυτόν της αποφοίτησής τους. Σ' αυτή την περίπτωση επιλέγουν μια ειδικότητα του τομέα αυτού και εξετάζονται στο μάθημα της ειδικότητας αυτής. Οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων όμως δηλώνουν προτίμηση για όσα τμήματα αντιστοιχούν στον τομέα αποφοίτησής τους και δεν έχουν δικαίωμα να επιλέξουν μια άλλη ειδικότητα στις εξετάσεις.

Η άνιση αυτή αντιμετώπιση ημερήσιων και εσπερινών έχει προκαλέσει προβλήματα σε αποφοίτους των σχολείων αυτών, οι οποίοι θέλουν να αλλάξουν την επιλογή τους στο μηχανογραφικό είτε οδηγούμενοι από νέες συνθήκες είτε αναγκασμένοι από τις ήδη περιορισμένες επιλογές που δίνονται στους αποφοίτους των εσπερινών.

Για το θέμα Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ। Πρωτούλης, Γ. Γκιόκας, Γ. Ζιώγας, Λιάνα Κανέλλη και Ν. Παπακωνσταντίνου. «Επειδή είναι κοινωνικά άδικο να διαχωρίζονται οι μαθητές. Επειδή ιδιαίτερα αυτοί οι νέοι παλεύουν να μορφωθούν παράλληλα με την εργασία τους και μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες», οι βουλευτές ζητούν να παρθούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου να αρθεί η αδικία και να δοθεί και στους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ η δυνατότητα να αλλάζουν ειδικότητα και τομέα και να εξετάζονται όπως και οι πτυχιούχοι των ημερήσιων και σε τρίτο μάθημα (ειδικότητας)
ριζοσπαστης

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

ακομα μια εκπαιδευτικη υποβαθμιση

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ


Πολυδύναμα ή πολυαδύναμα;

15/01/2011 - 17:54

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Τα σχολεία που δεν έχουν καλές εγκαταστάσεις ή άρτιο εξοπλισμό (δηλαδή τα περισσότερα), οι μικρές μονάδες καθώς και οι μαθητές που χρειάζονται μισή ώρα μετακίνησης ή 10 χιλιόμετρα για να φτάσουν στο σχολείο τους θα είναι τα «θύματα» των συγχωνεύσεων που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας.

Με ανακοίνωσή του, χθες, το υπουργείο επιβεβαίωσε τους φόβους της ανάστατης εκπαιδευτικής κοινότητας για ευρείες συγχωνεύσεις των σχολείων της χώρας καθώς αναφέρθηκε σε σχέδια περί «σχολικών κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων». Την ίδια ώρα, δάσκαλοι και καθηγητές πραγματοποιούσαν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις έξω από όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας.

Προειδοποιούν για υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αύξηση της μαθητικής διαρροής, οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών προκειμένου να διασφαλίσουν την πρόσβαση των παιδιών τους στο σχολείο καθώς και παύση των προσλήψεων εκπαιδευτικών.

Η δημιουργία των «σχολικών κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων θα γίνει με αυστηρώς παιδαγωγικά κριτήρια», διαβεβαιώνει το υπουργείο Παιδείας που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη προχωρήσει στην κατάρτιση των σχετικών καταλόγων. Αλλωστε, το σχέδιο πρέπει να εφαρμοστεί την επόμενη κιόλας χρονιά.

Με οδηγό τον (ασαφή) κανόνα «ένας δάσκαλος και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη στα δημοτικά σχολεία» τα σχέδιο προβλέπει τη συγκέντρωση μαθητών και εκπαιδευτικών σε μονάδες που θα πληρούν συγκεκριμένα δημογραφικά, χιλιομετρικά αλλά και ως προς τις υποδομές κριτήρια. Μοναδική εξαίρεση τα σχολεία Α'θμιας και Β'θμιας «των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της χώρας. Ολα τα άλλα θα υπαχθούν στο πρόγραμμα ανασχεδιασμού του σχολικού χάρτη της χώρας με τον οποίο μεταξύ άλλων, ισχυρίζεται το υπουργείο, θα διευκολυνθεί η οργάνωση των πολυδύναμων κέντρων σε ολοήμερα, η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.

Τα κριτήρια

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα κριτήρια επιλογής σχολείων είναι:

* Δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών).

* Χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση άνω της μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής).

*Κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.ά.) στο σχολείο μετακίνησης. *

Ανοιχτά παραμένουν τα μέτωπα της Παιδείας

«Οι εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση έχουν αλλάξει». Μια διαπίστωση που επαναλαμβάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ενώ φέτος αποτέλεσε τη μόνιμη επωδό όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας που έζησαν τη δραστική μείωση των διορισμών, τις ανελαστικές μορφές απασχόλησης, την εργασία χωρίς πληρωμή, την αδιοριστία.
Ξαφνικά (;) ορισμένοι εξ αυτών αποφάσισαν να το πουν αλλιώς. Χωρίς να σταματήσουν τις παραδοσιακές μορφές διαμαρτυρίας, άρχισαν μια παράλληλη δράση η οποία αποδείχτηκε εντυπωσιακά ηχηρή. Οι περισσότερες από τις λεγόμενες «παρεμβάσεις» τους έγιναν είδηση. «Αδιόριστοι κατέλαβαν το στούντιο της ΝΕΤ», «αδιόριστοι εισέβαλαν στο υπουργείο Παιδείας», ύψωσαν πανό σε εκδήλωση, ματαίωσαν συνέδριο, ακολούθησαν κατά πόδας την υπουργό σε όλη την Ελλάδα κ.ο.κ.

Βέβαια, δεν πρόκειται για μια ομάδα εκπαιδευτικών με ειδικά προβλήματα, αλλά για ένα ευρύ κοινό μέτωπο καθηγητών και δασκάλων που δικαιούνται αλλά δεν έχουν ή έχασαν τη θέση τους στο σχολείο. Ητοι, διοριστέοι-αδιόριστοι, ωρομίσθιοι, αναπληρωτές, καθηγητές ξένων γλωσσών κ.ά.

Ετοιμάζουν εκστρατεία

Ηδη έχουν περάσει στην επόμενη φάση της δράσης τους. Σε συντονισμό με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ετοιμάζουν εκστρατεία ενημέρωσης για την επόμενη και χειρότερη από ποτέ σχολική χρονιά. Θέματα προς ανάδειξη, όχι μόνον οι όροι της εργασίας τους, αλλά το τοπίο της εκπαίδευσης που κινδυνεύει να ανατραπεί πλήρως και εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους. Η δεύτερη αναθεώρηση του Μνημονίου, τον Δεκέμβριο, δεν άφησε κανένα περιθώριο δυσπιστίας.

* Συγχωνεύσεις και κλείσιμο τμημάτων - σχολείων που προβλέπεται να φτάσουν σε απροσδόκητα μεγάλο βαθμό (πάνω από 20% του συνολικού αριθμού). Ηδη υπάρχουν σχολεία σε μεγάλες πόλεις, ακόμα και μέσα στην Αθήνα, που ξέρουν ότι την επόμενη χρονιά δεν θα λειτουργήσουν. Στις άμεσες συνέπειες, η οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών για τις μετακινήσεις αλλά και η αύξηση της μαθητικής διαρροής, κυρίως στις απομακρυσμένες περιοχές.

* Περαιτέρω μείωση των σχολικών δαπανών, που ενδέχεται να αποτελέσει ρεκόρ των τελευταίων δεκαετιών, και πέρασμα βασικών λειτουργιών (έκδοση βιβλίων, πληρωμές, επιμόρφωση) στο καθεστώς των ΕΣΠΑ. Δηλαδή, στην ομπρέλα των κοινοτικών προγραμμάτων που έχουν ημερομηνία λήξης (2013 το τρέχον), αυστηρές και ρητά καθορισμένες προϋποθέσεις απορρόφησης (βλ. καινοτομία), ενώ είναι γνωστό πως στο μέλλον η ροή αυτών των κονδυλίων σταδιακά θα μειώνεται, όσα πακέτα στήριξης κι αν ακολουθήσουν.

* Παύση διορισμών και κάλυψη των ελάχιστων αναγκών με ανελαστικά εργαζόμενους, δηλαδή αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιους, διακτινιζόμενους δε καθημερινώς σε ένα, δύο, τρία ή και περισσότερα σχολεία. Μόνη συνθήκη εργασίας αυτή του ΕΣΠΑ, δηλαδή των μη τακτικών πληρωμών και των λευκών ή λειψών συμβάσεων. Μόλις πρόσφατα και αφού προηγήθηκε ακόμη και επίσχεση εργασίας από τους εκπαιδευτικούς, πληρώθηκαν και υπέγραψαν συμβάσεις οι 5.800 αναπληρωτές των 800 πιλοτικών ολοήμερων.

Μιλούν στην «Ε» εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι των ευαίσθητων κατηγοριών που βρίσκονται στο επίκεντρο του φετινού αλαλούμ στα σχολεία ενώ κινδυνεύουν να εκτοπιστούν από το μνημονιακό σχολείο της επόμενης χρονιάς.

Annaδιασπαθηση δημοσιου χρηματος

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπουργείο Παιδείας: λεφτά υπάρχουν αλλά για γκάλοπ! - 500.000 ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες δημοσκοπήσεων!

16/01/2011 - 22:54

ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΣΦΥΓΜΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ

Σε έρευνες της κοινής γνώμης, για τις οποίες θα πληρώσει 500.000 ευρώ, στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να προχωρήσει στις αλλαγές που έχει εξαγγείλει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σε μια εποχή σκληρής λιτότητας, με την εκπαίδευση να υφίσταται δραστικές περικοπές δημουργώντας αρνητικό ρεκόρ 35ετίας, το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με καταγγελία της ΟΛΜΕ, συνεχίζει να μοιράζει προκλητικά τεράστια ποσά από το ΕΣΠΑ για καταγραφή, σχεδιασμό και διαφήμιση εκπαιδευτικων δράσεων.

Τα 500.000 ευρώ που θα δοθούν για γκάλοπ είναι χρήματα που εντάσσονται στον προϋπολογισμό που προβλέπει το ΕΣΠΑ για πράξεις που αφορούν έρευνες θεμάτων παιδείας. Μέχρι στιγμής, από αυτά έχουν προκηρυχτεί έργα ύψους 200.000 ευρώ τα οποία μάλιστα έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν ιδιωτικές εταιρείες δημοσκοπήσεων.

Πρόκειται για τις εξής προκηρύξεις:

1 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων ανώτατης εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 59.901 ευρώ. Εχει ανατεθεί στην εταιρεία MRB HELLAS (28/9/10 αρ. πρωτοκόλλου ανάθεσης 14436).

2 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 33.210 ευρώ. Εχει ανατεθεί στη METRON ANALYSIS (24/9/10 αρ. πρωτοκόλλου ανάθεσης 14094).

3 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων διά βίου μάθησης με προϋπολογισμό 40.000 ευρώ (7/9/10 αρ. πρωτοκόλλου πρόσκλησης 12358).

4 Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου-λυκειακής εκπαίδευσης με προϋπολογισμό 60.000 ευρώ (6/10/10 αρ. πρωτοκόλλου πρόσκλησης 1588).

Να σημειωθεί εδώ ότι για κάποια από τα παραπάνω έργα οι αλλαγές έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως για παράδειγμα το νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση. Επομένως, τι νόημα έχει η εκ των υστέρων καταγραφή της κοινής γνώμης;

1,15 εκατ. ευρώ για βάση δεδομένων

Από τα κοινοτικά κονδύλια προβλέπεται ακόμη το υπέρογκο ποσόν του 1.150.000 ευρώ (δεν έχει γίνει ακόμη προκήρυξη) προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να κάνει αποτύπωση-αξιολόγηση και δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση (η πρόσκληση του έργου έχει ημερομηνία 30/12/10 με αρ. πρωτοκόλλου 27197).

Η συγκεκριμένη πρόσκληση απευθύνεται σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδρυμα που θα αναλάβει το έργο δεν έχει τη δυνατότητα να το δώσει σε άλλον ιδιωτικό φορέα.

Για το κομμάτι της ειδικής αγωγής έχει γίνει ξανά αξιολόγηση την οποία διενήργησε το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας το 2004, αλλά μάλλον αυτή κρίθηκε ανεπαρκής από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι για ένα ανάλογο έργο που αφορούσε την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει από το ΕΣΠΑ 343.000 ευρώ (8/11/11 αρ. πρωτοκόλλου 21975). Για τη συγκεκριμένη δράση είχε γίνει προκήρυξη ενδιαφέροντος με μοναδικό αποδέκτη το ΕΑΙΤΥ. Πρόκειται για το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Υπολογιστών που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Τον αναλυτικό προϋπολογισμό και τα τεχνικά δελτία και για τα 25 έργα που προβλέπονται στον προϋπολογισμό του ΕΣΠΑ από το υπουργείο Παιδείας, ζήτησε με χθεσινό έγγραφό της η ΟΛΜΕ η οποία καταγγέλλει ανοιχτά το υπουργείο για «προκλητική διασπάθιση των χρημάτων του ΕΣΠΑ που είναι κοινοτικά κονδύλια αλλά και ελληνικά χρήματα».

«Μοναδικός στόχος των χρημάτων που δαπανώνται για έρευνες κοινής γνώμης, δηλώνει το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης, είναι να καταναλωθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, που στην πραγματικότητα είναι όλα χρήματα του ελληνικού λαού, σε δράσεις που σε καμία περίπτωση δεν θα συμβάλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά τη στιγμή που δεν πληρώνονται ακόμη και δεδουλευμένα εκπαιδευτικών, προετοιμάζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και οι κομάντος της τρόικας ετοιμάζονται να σφίξουν ακόμη πιο πολύ τη θηλιά των περικοπών στη χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου».

Η ΟΛΜΕ ζητεί «να γίνει αναπροσανατολισμός των κονδυλίων του προγράμματος αυτού με στόχο όλη η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ να κατευθυνθεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Δεν αντέχεται να χαθεί μια ακόμα ευκαιρία για τη δημόσια εκπαίδευση, όπως έγινε και στο προηγούμενο ΚΠΣ». *

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

οχι στη νεα τρομοκρατια



Τρομοκρατική η απόφαση καταδίκης των εκπαιδευτικών

15/01/2011 - 08:27

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ

Τρομοκρατική η απόφαση καταδίκης των εκπαιδευτικών

Αλληλεγγύη στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς των Γιαννιτσών

«Τρομοκρατική και πρωτοφανή για τα εκπαιδευτικά δεδομένα» χαρακτηρίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ την απόφαση του δικαστηρίου Γιαννιτσών που «καταδίκασε 40 καθηγητές, 3 γιατρούς και μια μητέρα σε 12μηνη φυλάκιση γιατί τόλμησαν οι μεν να ασκήσουν ...το παιδαγωγικό τους έργο δικαιολογώντας απουσίες που βασίζονταν σε δικαιολογητικά γιατρών, οι δε γιατί οι διαγνώσεις πραγματικής ασθενείας των παιδιών δεν έφτασαν έγκαιρα»!

Οπως τονίζει, «είναι γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι ο σύλλογος εκπαιδευτικών έχει το δικαίωμα να κρίνει στο τέλος του σχολικού έτους τη φοίτηση των μαθητών αν ήταν επαρκής ή όχι, τηρώντας πάντα το μέτρο που η κάθε του υπέρβαση θα αλλοίωνε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της απόφασης. Δικαίωμα που παίρνει υπόψη του ότι για πολλές απουσίες δεν ευθύνονται οι ίδιοι οι μαθητές και ότι έχει συντελεσθεί έως τότε η ποιοτική και ποσοτική διδασκαλία ώστε να κριθεί επαρκής η φοίτηση. Αυτό το δικαίωμα δεν ανήκει σε κανένα δικαστή αλλά στο συγκροτημένο όργανο του σχολείου, στο σύλλογο των εκπαιδευτικών»!

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί «Εργατικά Σωματεία, Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων, Μαθητικά Συμβούλια, ΕΛΜΕ, Συλλόγους Δασκάλων να ξεδιπλώσουν ένα δυναμικό κύμα αλληλεγγύης στους 40 διωκόμενους συναδέλφους των Γιαννιτσών। Ταυτόχρονα καλεί τους συναδέλφους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τις επιλογές της κυβέρνησης και της δικαιοσύνης. Να γυρίσουν την πλάτη σε όλους αυτούς που φτιάχνουν ένα σχολείο που θέλει το δάσκαλο σκυφτό και το λαό αμόρφωτο».

Με μια σειρα πρωτοφανων και ακραιων ποινικων και πειθαρχικων διωξεων και στον χωρο της εκπαιδευσης ,επιχειρειται απο την κυβερνηση ο ''φρονιματισμος'' και η τρομοκρατια των εκπαιδευτικων ,με σκοπο να περασουν πιο ευκολα τα επερχομενα αντιδραστικα μετρα της κυβερνησης।Παραπερα μεσα απο αυτες τις πειθαρχικες διωξεις επιχειρειται να μοστραριστει η κυβερνηση οτι κανει καθαρση ,μιας και δε θελει να αγγιξει το σκληρο πυρηνα της διαπλοκης και παρανομιας που εφεραν σε κατασταση σηψης τη χωρα μας।

διογενης

Το άρθρο αυτό

έχει διαβαστεί

110 φορές


Το άρθρο αυτό
έχει εκτυπωθεί
2 φορές

Στείλτο με e-mail


οχι στις συγχωνευσεις

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

“Λουκέτο” σε 60 σχολεία στην Αθήνα ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας

15/01/2011 - 12:31

Σχέδιο συγχωνεύσεων σχολείων στην Αθήνα ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου του Σαββάτου. Οι συγχωνεύσεις θα δρομολογηθούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά και σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο “στόχαστρο” βρίσκονται σχολεία με λιγότερους από 130 μαθητές. Στην Αθήνα σχεδιάζεται η κατάργηση 60 σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επί συνόλου περίπου 500 γυμνασίων και λυκείων.

Η ΟΛΜΕ σε πρόσφατη ανακοίνωσή της κατείγγειλε ότι η διαδικασία των συγχωνεύσεων γίνονται εν κρυπτώ και χωρίς να ληφθεί η γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Το σωματείο τονίζει ότι “σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων”.

“Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους। Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση” αναφέρουν οι καθηγητές και τονίζουν ότι “σε τεράστια σχολικά συγκροτήματα που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα δεν θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν αποτελεσματικά το έργο τους”.
व्व्व.अल्फविता.gr