Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009
Συμβουλευτικοί σταθμοί νέων
Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων;
Τι γίνεται στον Πειραιά μετά την αυτοκτονία του μαθητή στον ΟΑΕΔ του Ρέντη;
Έχουν περάσει μόνο λίγοι μήνες από τότε που συνέβη το εξαιρετικά δυσάρεστο περιστατικό στη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ στο Ρέντη με την αυτοκτονία μαθητή αφού τραυμάτισε συμμαθητές του και περαστικούς. Βλέπουμε "μπροστά στην πόρτα μας" αυτά που σαν θεατές παρακολουθούσαμε να γίνονται σε σχολεία του εξωτερικού.
Τότε ο υπουργός Παιδείας δήλωνε κατόπιν εορτής την ανάγκη θεσμών που θα απασχολούν ψυχολόγους στη δημόσια εκπαίδευση.
Για άλλη μια φορά αποδείχτηκε περίτρανα ότι έχουμε μνήμη χρυσόψαρου και εξακολουθούμε απλώς να παραμένουμε αδιάφοροι θεατές. Μόλις έσβησαν τα φώτα της δημοσιότητας όλα ξεχάστηκαν...
Κι όμως το συγκεκριμένο περιστατικό επιβεβαιώνει με δραματικό τρόπο την προληπτική αξία του θεσμού των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι ο θεσμός που προβλέπει την ύπαρξη ειδικών μέσα στη σχολική κοινότητα (ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί) με όρους προληπτικής παρέμβασης, αντιμετώπισης προβλημάτων, ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης σε τρεις ομάδες πληθυσμού: μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Πρόκειται για κάτι πολύ επαναστατικό, να έχεις πρόληψη σε τόσο μεγάλο κομμάτι πληθυσμού.
Μέχρι τώρα οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων υπολειτουργούν και υποβαθμίζονται συνεχώς, αργοσβήνουν και παρά τα διαρκή υπομνήματά μας και τις κρούσεις μας στο Υπουργείο Παιδείας, οι υπεύθυνοι των σχετικών τμημάτων ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να αναπτυχθεί ο θεσμός. Άραγε γνωρίζει ο κύριος Σπηλιωτόπουλος και ο κάθε υπουργός Παιδείας αυτές τις δηλώσεις όταν "πυροσβεστικά" υπόσχεται ότι θα μπουν ψυχολόγοι στα σχολεία;
Ο συγκεκριμένος θεσμός είναι ο πλέον κατάλληλος για να μπουν τέτοιες ειδικότητες και μάλιστα με προτεραιότητα τους εκπαιδευτικούς που έχουν δεύτερο πτυχίο και ειδίκευση, καθώς αυτοί γνωρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα.
Ο στόχος δεν είναι να ψυχιατρικοποιήσουμε την εκπαίδευση αλλά να δουλέψουμε με έμφαση στην πρόληψη. Άλλωστε οι συνθήκες στα σημερινά σχολεία απαιτούν αυτή την προσέγγιση.
Ένα παράδειγμα υποβάθμισης του θεσμού είναι η περίπτωση του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Πειραιά (τα όρια δράσης του καλύπτουν και τη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ, αλλά και το Λύκειο Ρέντη, στο οποίο φοιτούσε ο συγκεκριμένος μαθητής) καθώς και 170 άλλα σχολεία της ευρύτερης Νομαρχίας Πειραιά και Νήσων. Είναι για δεύτερη χρονιά που παραμένει χωρίς στελέχη και εξειδικευμένο προσωπικό, ουσιαστικά ανενεργός και παροπλισμένος.
Δεν αποτελεί σκάνδαλο ότι και φέτος τον Ιούνη που γίνονται διαδικασίες στελέχωσης των Σταθμών για τη νέα σχολική χρονιά η Γραμματεία ΠΥΣΔΕ Πειραιά δηλώνει ότι δεν είναι ανάγκη να στελεχωθούν όλοι οι Σταθμοί;
Έτσι με ευθύνη του ΠΥΣΔΕ Πειραιά, του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας και της ΕΛΜΕ Πειραιά ο Σταθμός ουσιαστικά δεν λειτουργεί και η προοπτική να λειτουργήσει είναι εντελώς αβέβαιη. Η διαδικασία έχει ξεκινήσει από το ΥΠΕΠΘ και σε άλλες διευθύνσεις έχει ήδη ολοκληρωθεί ή εξελίσσεται τον τρέχοντα μήνα, Ιούνιο.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να ενδιαφερθούν για το θεσμό και να στηρίξουν τη στελέχωσή του. Τέτοιοι θεσμοί αποτελούν στήριξη για το πολυδιάστατο και απαιτητικό έργο των εκπαιδευτικών.
Επίσης καλούμε τους συναδέλφους που έχουν σχετικές ειδικότητες να ενημερωθούν για το θεσμό και να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.
Με εκτίμηση
Φίλοι και Μέλη των Συμβουλευτικών Σταθμών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου