Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2007

ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κοινό είναι το μυστικό ότι το σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι για τους μαθητές - τριες ένας χώρος καταναγκαστικής εργασίας.
Με ανούσια μαθήματα, εξαντλητικά ωράρια, με αποβολές και αναχρονιστικά προγράμματα, με πειθαναγκασμό, αντιπαιδαγωγικά βιβλία, με την απειλή της βαθμολογίας, με αντιδραστικούς νόμους, με τσιμεντένια και καγκελόφραχτα κτίρια, με ακατάρτιστο προσωπικό και ιταμές συμπεριφορές, έχει κτιστεί γύρω από τις νεανικές ψυχές μια φυλακή που μέσα της στενάζουν χιλιάδες μαθητές - τριες υφιστάμενοι καθημερινώς τη λεγόμενη "εκπαιδευτική διαδικασία".
Μια εκπαιδευτική διαδικασία που κύριο σκοπό έχει τη δημιουργία καταρτισμένων υποτακτικών, πρόθυμων υπηρετών του σημερινού αυταρχικού κράτους. Μια διαδικασία που καλλιεργεί την εξατομίκευση, τον ανταγωνισμό και τον καριερισμό ενώ παρεμποδίζει τη συλλογικότητα και την ανάπτυξη ατόμων ευαίσθητων, με κριτικό πνεύμα, ικανών να αλλάξουν την κοινωνία.
Στριμωγμένοι οι μαθητές - τριες από τις παραπάνω συμπληγάδες , υφίστανται καθημερινώς τον "εκπαιδευτικό", κοινωνικό και οικογενειακό πειθαναγκασμό που τους στερεί την χαρά της δημιουργίας και της ζωής. Απομονωμένοι πίσω από, το βολικό για τους κρατούντες, ιδεολόγημα του ότι δεν είναι ικανοί να κρίνουν τα όσα υφίστανται, έχουν καταντήσει το "ρες" της εκπαίδευσης.
Θεωρούνται ικανοί να παρακολουθούν αναχρονιστικά μαθήματα, ωράρια και προγράμματα αλλά παράδοξος ανίκανοι να τα κρίνουν. Ικανοί να ζουν σ' ένα σχολείο, κτιριακό και νομοθετικό κρατητήριο αλλά ανίκανοι να εκφράζουν την απαρέσκειά τους.
Γιατί, προσχηματικά, θεωρούνται ανώριμοι. Γιατί έτσι βολεύει τη συντήρηση. Γιατί έτσι εξυπηρετείται το καλούπωμά τους.
Μα αν δεν είναι ικανοί να κρίνουν αυτοί που υφίστανται όλες τις παραπάνω διαδικασίες, τότε ποιοι είναι ικανοί; Μήπως κάποιοι φοβούνται την κριτική τους ή την καταχωνιάζουν στην κάλπικη και ατελέσφορη "Βουλή των εφήβων";
Κι όμως, βασικό θεμέλιο της έννοιας της ελευθερίας είναι ότι καθένας όσο μικρός, διαφορετικός και ασήμαντος αν θεωρείται, είναι απόλυτα ικανός να κρίνει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζει και εργάζεται. Μήπως η παραβίαση αυτής της αρχής είναι ο θεμέλιος λίθος του αυταρχισμού;
Παρά το δυσμενές γι' αυτούς περιβάλλον οι μαθητές - τριες, και σήμερα, είναι ώριμοι και ικανοί, αν τους δοθούν οι κατάλληλες συνθήκες και ο χρόνος, για να κρίνουν και να διαμορφώνουν τα εκπαιδευτικά δρώμενα. Είναι υπεύθυνοι και ειλικρινείς, χωρίς ιδιοτέλειες, φτηνά ελατήρια και ωφελιμισμούς. Μακριά από συμφέροντα και συμβιβασμούς που πολλοί ενήλικες έχουν δυστυχώς υιοθετήσει.
Φίλε μαθητή -τρια , γονέα και καθηγητή, ένας πρώτος σκοπός αυτής της σελίδας είναι να καταγράψει και να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετώπισες ή αντιμετωπίζεις στη σχολική ζωή. Προβλήματα που έχουν σχέση με την παραβίαση ή μη εφαρμογή των νόμων, εγκυκλίων, αποφάσεων και του μαθητικού κανονισμού.
Προβλήματα που πηγάζουν από την κατασκευή, τη λειτουργία, το ωράριο του σχολείου και από τη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών. Επίσης, δυσκολίες που συναντάς ή συνάντησες τόσο από τα βιβλία, την έλλειψη εργαστηρίων, τα προγράμματα, την ύλη των μαθημάτων, τις αίθουσες διδασκαλίας, τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τόσα άλλα.

Η γνωστοποίηση των παραπάνω προβλημάτων και δυσλειτουργιών είναι το πρώτο βήμα για να καταδείξουμε τα λάθη του σημερινού σχολείου, να τα κοινοποιήσουμε, να τα αναδείξουμε και παραπέρα να αγωνιστούμε μαζί για τη λύση τους μέσα από την προάσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των μαθητών.
Για το λόγο αυτό ανεβάστε στη σελίδα αυτή μια σύντομη περιγραφή γεγονότων ή καταστάσεων που κατά τη γνώμη σας παραβιάζουν ή παραβίασαν τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των μαθητών - τριών. Η περιγραφή φρόνιμο είναι να μην αναφέρει επώνυμο των εκπαιδευτικών αλλά ούτε και το δικό σας (μόνο το όνομα ) μιας και σκοπός της προσπάθειας αυτής είναι η καταγγελία καταστάσεων και γεγονότων και όχι προσώπων. Καλό θα είναι όμως να αναφέρεται το σχολείο που συμβαίνουν τα καταγγελλόμενα για καλύτερη αποτελεσματικότητα αυτής της διαρκούς προσπάθειας που δε θα σταματήσει, όσο υπάρχουν παραβιάσεις των μαθητικών δικαιωμάτων.
Μέσα απο το blog αυτο θα σας δίνουμε άμεσα πληροφορίες απαντώντας σε κάθε ερώτημα ή βοήθεια που θα μας ζητήσετε σχετικά πάντα με τα δικαιώματα των μαθητών στο σχολείο.
Ελπίζοντας στη συμμετοχή σας σ' αυτή την προσπάθεια που μας και σας αφορά, αλλά ενδιαφέρει όλη την κοινωνία, περιμένουμε τις πολύτιμες παρεμβάσεις σας.
Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές και οι φοιτητές του δικτύου.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

γεια σας ονομαζομαι Σοφια και φοιτω στο γυμνασιο λιμενα 8ασου.8α η8ελα να σας ρωτησω αν οποιαδηποτε σχεση υπαρχει με καποιον κα8ηγητη και μα8ητη-τριας του δινει το δικαιωμα να βιαιοπραγει εστω και για ''πλακα''? διοτι συνεβει ενα παρομοιο περισατικο και ο και γητης με την οικογενεια του μα8ητη ειναι φιλοι οποτε υσχιριζεται πως εχει το δικαιωμα να το κανει αυτο λογου περεττερω γνωριμιας!8α η8ελα την αμεση απαντηση σας για να βοη8ησω οχι μονο αυτον το συμμα8ητη μου αλλα και οποινδηποτε που εχει η πηγε να βρε8ει σε μια παρομοια 8εση σας ευχαριστω πολυ!!!