Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

 


Σε σύνολο 2.765 σχολείων που απάντησαν, το μάθημα δεν διδάχθηκε σε 1.606 σχολικές μονάδες...

Παρότι η κολύμβηση είναι πλέον ένα από τα αντικείμενα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, δεν διδάσκεται σε χιλιάδες σχολεία συνήθως γιατί δεν υπάρχει εκπαιδευτικός!

Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής, με ανοικτή της επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, ζητά την άμεση στελέχωση του μαθήματος της Κολύμβησης με επαρκείς προσλήψεις Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής ώστε να μη χαθεί καμία περίοδος διεξαγωγής κατά το σχολικό έτος 2024-2025 και καλύτερη ενημέρωση, οργάνωση, συνεργασία και  συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων για την πραγμάτωση του μαθήματος της Κολύμβησης.

Η ανοικτή επιστολή

Η διδασκαλία της Κολύμβησης στην Εκπαίδευση έχει ενταχθεί υποχρεωτικά στο σχολικό πρόγραμμα πολλών χωρών, με σκοπό την εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων ασφάλειας στο νερό και την προώθηση της σωματικής άσκησης.

Στην Ελλάδα, έπειτα από μια μακρά πορεία προσπάθειας για την καθιέρωσή της, η οποία ξεκίνησε το μακρινό 1977 (ΦΕΚ 347Α, 12/11/1977), η Κολύμβηση θεωρείται πλέον ως ένα από τα αντικείμενα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (Υ.Α.21072β/Γ2,ΦΕΚ 304/τΒ/13.3.2003). Το περιεχόμενό του έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την πράξη 11/24.3.2016. Το Μάθημα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά της Γ΄ τάξης Δημοτικού και της Δ΄ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις. Πραγματοποιούνται 10 ωριαίες παρακολουθήσεις για το κάθε τμήμα, σε μία από τις τρεις περιόδους (Α΄, Β’ ή Γ΄ τρίμηνο).

Η ύπαρξη, όμως ενός αλληλένδετου δικτύου που πρέπει να συντονιστεί (εμπλοκή Διευθυντών και Γονέων/Κηδεμόνων, πρόσληψη εκπαιδευτικών Φ.Α., υποδομές, μετακίνηση μαθητών) ώστε να διεκπεραιωθεί η όλη προσπάθεια, καθιστά το μάθημα προαιρετικό. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τα οποία περιήλθαν με βάση τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, κατά το έτος 2023-2024, από τις 4.514 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απάντησαν τελικά μόνο οι 2.765. Από αυτές, το αντικείμενο της κολύμβησης διδάχθηκε σε 1.159 σχολικές μονάδες, ενώ ο μήνας έναρξης της διδασκαλία της ποικίλει, με τις περισσότερες σχολικές μονάδες σε αναλογία να ξεκινούν το Μάρτιο.

Από τις 1.606 σχολικές μονάδες που δεν διδάχθηκε το μάθημα της Κολύμβησης, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων οι εξής κύριοι λόγοι: «Δεν υπάρχει κοντινό κολυμβητήριο» σε 810 σχολικές μονάδες, «Δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής» σε 347 σχολικές μονάδες, «Δεν υπήρχε ενδιαφέρον μαθητών για συμμετοχή» σε 245 σχολικές μονάδες, «Δεν καλύφθηκαν τα έξοδα μετακίνησης» σε 205 σχολικές μονάδες, «Άλλος λόγος» (ελλιπής ενημέρωση ή ενδιαφέρον, δεν υπήρχε εκπαιδευτικός κ.τ.λ.) σε 370 σχολικές μονάδες.

Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι επιβάλλεται η καλύτερη ενημέρωση, οργάνωση, συνεργασία και ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων για την πραγμάτωση του μαθήματος της Κολύμβησης. Η υλοποίησή του βασίζεται ιδιαιτέρως τόσο στη στελέχωσή του από εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και στην έγκαιρη πρόσληψή του, ώστε να μην χάνεται ούτε μία περίοδος των παρακολουθήσεων στο σχολικό έτος. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι σε ένα από τα τέσσερα σχολεία που δεν διδάχθηκε το μάθημα κατά το σχολικό έτος 2023-2024, ο ουσιαστικός λόγος ήταν η απουσία καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Απαιτούμε την άμεση στελέχωση του μαθήματος της Κολύμβησης με επαρκείς προσλήψεις Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής ώστε να μη χαθεί καμία περίοδος διεξαγωγής κατά το σχολικό έτος 2024-2025!

Αιτούμαστε τον επανασχεδιασμό της διεξαγωγής του, λαμβάνοντας υπόψη τα επικαιροποιημένα στοιχεία σε ανάγκες στελέχωσης εξειδικευμένου προσωπικού, σε απαραίτητες υποδομές και στην εφαρμογή καλών πρακτικών στις μεθόδους υλοποίησης για τα επόμενα σχολικά έτη!

Δεν υπάρχουν σχόλια: