Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

να αναβαπτιστουν οι σχεσεις μαθητων-καθηγητων

 
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΡΙΑΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ»
«Να αναβαθμιστούν οι σχέσεις μαθητών- καθηγητών»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βίκυ Χαρισοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 29 Ιουνίου 2010


«ΔΕΝ ΜΟΥ το είπατε... Ηρθα λοιπόν να σας κάνω έκπληξη. Ισως να είναι και η τελευταία φορά που έχω τη δυνατότητα να παρέμβω και ιδιαίτερα μάλιστα για ένα θέμα μεγίστης σημασίας όπως η γλώσσα και ο τρόπος διδασκαλίας της. Ηρθα να σας δω, να σας προτείνω, ίσως και να σας χαιρετήσω».

Ηταν πραγματική έκπληξη για την υπουργό Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης κ. Αννα Διαμαντοπούλου αλλά και για τους διοργανωτές της Συνάντησης Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη η έκτακτη, απρόσμενη αλλά και εντυπωσιακή παρουσία-χαιρετισμός του υπεραιωνόβιου ομότιμου καθηγητή κ. Εμμανουήλ Κριαρά.

Στην ομιλία- χαιρετισμό του ο κ. Κριαράς που διανύει το 105ο (!) έτος της ηλικίας του εστίασε στην ανάγκη αναβάθμισης των σχέσεων μαθητού- καθηγητού, τον περιορισμό της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και την επιτακτική ανάγκη εστίασης των μαθητών στην έρευνα και όχι στην αποστήθιση.

Η γλώσσα

Για εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τη διδασκαλία και την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και την επικείμενη ίδρυση νέου οργανισμού με τη μορφή Ινστιτούτου (στα πρότυπα των ξένων όπως το Βρετανικό και το Ινστιτούτο Γκαίτε) που θα υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα, μίλησε στην κλειστή συνάντηση εργασίας της Θεσσαλονίκης η κ. Διαμαντοπούλου υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Αν σήμερα η αγγλική γλώσσα είναι για όλους τους λαούς του κόσμου η πρώτη ξένη γλώσσα που προτιμάται από ανάγκη, ας κάνουμε την ελληνική την πρώτη ξένη γλώσσα που θα προτιμάται από άποψη».

«Μια πρώτη σκέψη για την επωνυμία αυτού του Διεθνούς Δικτύου, είναι να φέρει το όνομα “Λόγος” (Logos)που σηματοδοτεί την κορυφαία συνεισφορά της ελληνικής σκέψης στον ανθρώπινο πολιτισμό. Ο ελληνικός Λόγος έγινε η γέφυρα για να περάσει η ανθρωπότητα στον κόσμο της λογικής. Σήμερα είναι επιτακτικό το αίτημα να παραμείνει σε αυτόν». Το Ινστιτούτο Λόγος θα δημιουργήσει ένα εθνικό δίκτυο με τα 400 σημεία, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα σήμερα στο κόσμο ενώ στο πλαίσιο του συνεδρίου κατατέθηκε πρόταση για τη δημιουργία μιας δομής μέσα στην κυβέρνηση (με τη μορφή ειδικής Γραμματείας), η οποία θα συνδυάζει και θα συντονίζει όλες τις στρατηγικές για την ελληνική γλώσσα.

ΤΑ ΝΕΑ

Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

μαθητικη εκδηλωση

1187323
Μαθητικό Μονοήμερο Εκδηλώσεων, Σάββατο 26/6
από Μαθητές Anticapitalista 12:15μμ, Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010
(Τροποποιήθηκε 12:29μμ, Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010)
e-mail: mathites_genova@hotmail.com
θεματικές: Εκπαίδευση

Στοά Θεάτρου Διάνα, Ιπποκράτους 7 (Μετρό Πανεπιστήμιο)



ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΜΟΝΟΗΜΕΡΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Σάββατο 26 Ιούνη

Στοά Θεάτρου Διάνα Ιπποκράτους 7 (Μετρό Πανεπιστήμιο)

Το Μαθητικό Μονοήμερο Εκδηλώσεων το οποίο οργανώνεται από τους μαθητές Anticapitalista στις 26 Ιούνη είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους μαθητές να παρακολουθήσουν μεγάλες και σημαντικές συζητήσεις, οι οποίες είναι επίκαιρες και εκτός αυτού είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους μαθητές που δεν παρακολούθησαν το τετραήμερο «Μαρξισμός 2010» λόγω σχολικών υποχρεώσεων και διαβάσματος.

Πρώτη και επίκαιρη συζήτηση η οποία αρχίζει στις 3μμ θα έχει ως θέμα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Σε αυτή την συζήτηση θα αναλυθούν οι λόγοι για το οποίο παλεύουμε για την λευτεριά της Παλαιστίνης και για τους λόγους τους οποίους είμαστε κατά αυτού του τρομοκρατικού κράτους, του Ισραήλ. Όλοι μας συνγκλονιστήκαμε με όσα γίνανε στις 31 Μαΐου και πιστεύω πως ήρθε η ώρα να δοθούν εξηγήσεις για όσα έγιναν.

Η δεύτερη συζήτηση θα έχει ως θέμα «Εκπαίδευση και αγορά - Όχι στο «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου». Ήρθε καιρός οι μαθητές να «οπλιστούν» με γνώση πάνω στο θέμα. Ο κόσμος πιστεύει πως αυτό το «νέο σχολείο» θα αναβαθμίσει την Παιδεία. Λάθος. Αυτό το μέτρο στην κυριολεξία θα αφήσει δασκάλους και καθηγητές χωρίς εργασία και θα δυσκολέψει πιο πολύ εμάς τους μαθητές. Σε αυτή την κουβέντα θα αναλυθούνε αρκετά πράγματα τα οποία οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν για να αντισταθούν σε αυτά τα μέτρα τα οποία φαίνεται πως είναι τεχνάσματα τις καπιταλιστικής υποκουλτούρας για να μας υπνωτίσουν. Γι΄ αυτό λοιπόν όπως λέει και το σύνθημα μας «Μαθητές-Καθηγητές ενωμένοι νικητές».

Τέλος, θα πραγματοποιηθεί η συζήτηση «Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός». Εδώ θα λυθούν όλες οι απορίες που έχουν σχέση με την επανάσταση. Επίσης, θα αναλυθούν τα γεγονότα της επανάστασης στην Ρωσία. Μπορούμε όλοι άραγε να απελάσουμε τον ρατσισμό, τον πόλεμο και την κοινωνική καταπίεση; Πως μπορούμε όλοι ενωμένοι να συντρίψουμε αυτό το καπιταλιστικό σύστημα; Όλα αυτά θα συζητηθούν σε αυτό το μονοήμερο.

Το μέλλον για όλους και ειδικά για τους μαθητές προμηνύεται δύσκολο και αναμφίβολο. Για αυτό λοιπόν πρέπει να θωρακιστούμε και να οπλιστούμε με ιδέες και γνώσεις πάνω σε αυτά τα θέματα. Στο τέλος των συζητήσεων θα πραγματοποιηθεί μουσικό πρόγραμμα με μαθητικά συγκροτήματα.

Πρόγραμμα:

3μμ- 4μμ Λευτεριά στην Παλαιστίνη
4.30μμ-6μμ Εκπαίδευση και Αγορά - όχι στο «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου
6.30μμ-8μμ Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός


8.30μμ Συναυλία με τα μαθητικά συγκροτήματα στα Προπυλαια: Pueblo Unido, Mosh-χαρη, Νότιες Στροφές, Ανεπίσημοι, With n Without, Απαραβιαστοι Όρκοι


mathites-genova.blogspot.com

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

για τη φτωχεια των παιδιων

Στο όριο της φτώχειας 450.000 παιδιά στην Ελλάδα

23/06/2010 - 10:58



Ενας στους 4 ανηλίκους διαβιεί σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν προβλήματα φτώχειας
Εάν... τα παιδιά είναι το μέλλον του κόσμου, τότε το μέλλον της Ελλάδας προοιωνίζεται ζοφερό. Σχεδόν 450.000 ανήλικοι ζουν στην πατρίδα μας υπό συνθήκες φτώχειας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών κατά την παρουσίαση του Κοινωνικού Πορτραίτου της Ελλάδας 2010. Η έρευνα -βασικά σημεία της οποίας είχε παρουσιάσει εκτενώς προ μηνός το «Εθνος»- αναδεικνύει μεταξύ άλλων τα επίπεδα ανέχειας σε σχέση με ευρωπαϊκές χώρες, τις διακρίσεις στην Ελλάδα, αλλά και τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης 2008-2009.

Οπως σημείωσε κατά την παρουσίαση ο κ. Διονύσης Μπαλούρδος, αναπληρωτής διευθυντής του Ινστιτούτου Κοινωνικής Πολιτικής, μια ολόκληρη γενιά παιδιών πρόκειται μεγαλώνοντας να μπει στην κοινωνική ομάδα της φτώχειας.



Τα παιδιά αυτά δεν θα γνωρίσουν το κυρίαρχο μοντέλο του εργαζόμενου πατέρα, θα έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να μείνουν άνεργα, ενώ θα μάθουν να ανέχονται τη φτώχεια και να θεωρούν δεδομένη την ανυπαρξία εισοδημάτων, με αποτέλεσμα να σβήσει η επιθυμία για μια καλύτερη ζωή... Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνει το Κοινωνικό Πορτραίτο του ΕΚΚΕ για την Ελλάδα, το 23,3% του συνόλου των παιδιών ηλικίας 0-17 ετών διαβιούν σε νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν προβλήματα φτώχειας. Σε απόλυτους αριθμούς πρόκειται για περίπου 449.000 ανήλικα παιδιά, εκ των οποίων το 52% αγόρια και το 48% κορίτσια, με την τάση που καταγράφεται να είναι ανοδική.

Οπως προκύπτει από την έρευνα, η παιδική φτώχεια είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πληθυσμιακή πυκνότητα της περιοχής όπου ζει το παιδί. Οσο πιο πυκνοκατοικημένος είναι ο τόπος κατοικίας τόσο χαμηλότερο το ποσοστό παιδικής φτώχειας.

Το ποσοστό της παιδικής φτώχειας για τα παιδιά που ζουν στις πυκνοκατοικημένες περιοχές είναι 16,2%, ανεβαίνει στο 17,9% για τα παιδιά που ζουν στις περιοχές ενδιάμεσης πυκνότητας και εκτοξεύεται στο 31% για τα παιδιά που ζουν σε αραιοκατοικημένες περιοχές.

Τα αγόρια φαίνεται ότι απειλούνται περισσότερο από τη φτώχεια σε σχέση με τα κορίτσια, ενώ οι επιπτώσεις της οικονομικής δυσχέρειας είναι εντονότερες όσο αυξάνεται η ηλικία του παιδιού, με την ομάδα 12-17 ετών να αντιμετωπίζει τα υψηλότερα ποσοστά φτώχειας.

Ως προς την εργασιακή κατάσταση των υπευθύνων των νοικοκυριών με φτωχά παιδιά προκύπτει ότι οι συνταξιούχοι με ανήλικα παιδιά αντιμετωπίζουν τα χαμηλότερα ποσοστά φτώχειας (15,7%), ακολουθούν οι εργαζόμενοι (21,3%), οι ανενεργοί (30,2%) και οι άνεργοι (54,6%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των φτωχών παιδιών παρουσιάζει αύξηση, παρότι τα ελληνικά νοικοκυριά που έχουν ανήλικα παιδιά μειώνονται σε απόλυτους και σχετικούς όρους. Το «κατώφλι» της φτώχειας σηματοδοτείται κατά το Κοινωνικό Πορτραίτο -για νοικοκυριά με δύο ενηλίκους και δύο εξαρτώμενα παιδιά- από ετήσιο εισόδημα 12.852 ευρώ.

Το προφίλ των αστέγων στην Ελλάδα

Περίπου 20.000 άστεγοι.
Οι 9.000 εξ αυτών ζουν στην Αττική.
Περισσότεροι από τους μισούς είναι Ελληνες.
Το 75% είναι άνδρες με μέση ηλικία τα 47 έτη.
Το 11% έχει πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Το 42% έχει παιδιά.
Το 46,5% ζει στον δρόμο περισσότερο από τρία χρόνια.
Δημιουργείται ένα «νέο προλεταριάτο»
Εργαζόμενοι σε καθεστώς επισφάλειας

Εξαιρετικά πιθανή χαρακτηρίζεται από το Κοινωνικό Πορτραίτο η προλεταριοποίηση μεγάλων μαζών εργαζόμενων φτωχών στην Ελλάδα. Οπως επισημαίνεται οδηγούμαστε στη δημιουργία ενός «νέου προλεταριάτου» με εργαζόμενους όχι ανασφαλείς, αλλά επισφαλείς - οι οποίοι θα εργάζονται σε θέσεις χαμηλής ποιότητας, με περιορισμένα ή και καθόλου εργασιακά δικαιώματα, που δεν θα επιτρέπουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, το επισφαλές εργατικό δυναμικό περιλαμβάνει:

Τους «ενοικιαζόμενους» εργαζόμενους από εταιρείες προσωρινής απασχόλησης - Σήμερα περίπου 30.000 άτομα.
Τους εργαζόμενους με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών - Ξεπερνούν τους 270.000, συν 70.000 με καθεστώς εργολαβίας.
Τους εκ περιτροπής εργαζόμενους - Περίπου 40.000 άτομα.
Τους μερικώς και προσωρινά απασχολούμενους - 628.000 άτομα.
Τους απασχολούμενους σε επιδοτούμενα προγράμματα, τους αμειβόμενους με εξαιρετικά χαμηλούς μισθούς και ελλιπή δικαιώματα - Υπερβαίνουν τα 400.000 άτομα.
Εάν στους παραπάνω προστεθεί το 1 εκατομμύριο ατόμων με αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία, προκύπτει ότι στην Ελλάδα 4 στους 10 εργαζόμενους δουλεύουν ήδη σε καθεστώς επισφάλειας...

Κατερίνα Ροββά
ΕΘΝΟΣ 23/6

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

εγκληματα και εγκληματα

Καθηγήτρια πανεπιστημίου έστειλε στο νοσοκομείο τον 9χρονο γιο της

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010, 09:55 




Καθηγήτρια οικογενειακού δικαίου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ξυλοκόπησε άγρια το 9χρονο υιοθετημένο παιδί της, μπροστά στα έκπληκτα μάτια περαστικών και του εφέτη συζύγου της, προέδρου του Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Το αγοράκι διακομίστηκε στο νοσοκομείο με κακώσεις και εκχυμώσεις, ενώ η πανεπιστημιακή δάσκαλος (;) οδηγήθηκε στο Αυτόφωρο. 

Ο ένας, δηλαδή ο εφέτης, αποφασίζει για τις τύχες μας στις αίθουσες των Δικαστηρίων. Η άλλη, καθηγήτρια, δίδασκε μέχρι πρότινος στα αμφιθέατρα για τις τύχες των παιδιών μας. Και οι δύο ξυλοκόπησαν το παιδί τους σε δημόσια θέα. 

Το ανατριχιαστικό περιστατικό, που ξεπερνά κάθε λογική, συνέβη το μεσημέρι του Σαββάτου στην συμβολή των οδών Ζέρβα και Βασιλέως Γεωργίου στην Τούμπα Θεσσαλονίκης. Οι πολίτες «πάγωσαν», ακούγοντας τις παιδικές κραυγές και τα ουρλιαχτά του 9χρονου. 

Αυτόπτης μάρτυρας είδε μία γυναίκα σε αλλόφρονα κατάσταση να επιτίθεται με μανία σε άγνωστο άτομο. Πλησίασε να δει τι συμβαίνει, πιστεύοντας ότι η γυναίκα έπεσε θύμα τσαντάκια και κατάφερε να τον ακινητοποιήσει. Αυτό που αντίκρισε, ωστόσο, ξεπερνούσε κάθε νοσηρή φαντασία. Το «θύμα» χτυπούσε με κλωτσιές και μπουνιές το παιδί της, εν μέση οδώ. Δεν την πτόησαν ούτε τα βλέμματα των περαστικών ούτε οι απελπισμένες φωνές τους να σταματήσει. 

Σιγά σιγά άρχισε να μαζεύεται πλήθος γύρω από τη μάνα και το παιδί που ούρλιαζε από τον πόνο. Διερχόμενος οδηγός ταξί σταματάει κι αυτός με τη σειρά του, παρακαλώντας τη γυναίκα να σταματήσει. «Είναι δικό μου το παιδί και το κάνω ό,τι θέλω» απαντάει εκείνη. Δευτερόλεπτα αργότερα στο σημείο φτάνει και ο πατέρας του 9χρονου. Και ενώ όλοι θα περίμεναν να αρπάξει το παιδί από τα «νύχια» της συζύγου του και να το προστατεύσει, εκείνος ακούγεται να μονολογεί: «Δεν έχει ανάγκη το Ρωσάκι»…

Ζougla.gr

Εγκληματα και εγκληματα....εγκληματα που δυστυχως συμβαινουν καθημερινως ,αγνωστα σε μας αλλα γνωστα στις ψυχες των παιδιων μας.Και η διαιωνηση της βιας δυστυχως καλα κρατει.....

διογενης

Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΑΣ

 


13/6/2010

 

Οι συμμαθητές του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου κατακρίνουν την απάθεια της ελληνικής κοινωνίας 


«Μεγάλοι (και) συμβιβασμένοι, ακούστε μας»  

 




ΕΛΛΗ ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ


«Δεν είμαστε οι βολεμένοι νέοι του i-Ρod, του Facebook και της καλοπέρασης. Δεν θέλουμε όμως να είμαστε ούτε η “αξιολύπητη γενιά των 700 ευρώ”, όπως μας ονομάζουν. Και σ΄ αυτή την προσπάθεια δεν θέλουμε να είμαστε μόνοι μας». Με ειλικρίνεια και αμεσότητα, οι μαθητές της Σχολής Μωραΐτη απευθύνουν έκκληση προς την ελληνική κοινωνία να σταματήσει να «σκοτώνει» τους νέους - « είτε με μία σφαίρα του κρατικού μηχανισμούείτε με την καθημερινή αδιαφορία». Το κείμενό τους, που συντάχθηκε από το Κεντρικό Κοινοτικό Συμβούλιο του Λυκείου ύστερα από διεξαγωγή συζητήσεων σε όλες τις τάξεις του σχολείου, δεν θυμίζει ούτε οργισμένες άναρθρες κραυγές ούτε ξύλινο συνδικαλιστικό λόγο. Με ύφος απλό και μεστό, οι συμμαθητές του αδικοχαμένου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου δείχνουν να αντιλαμβάνονται πλήρως τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, παρά το νεαρό της ηλικίας τους. Και έτσι ξεκινούν με μια τραγική παραδοχή: «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν- και οικονομικά και ηθικά». 

Σιωπή και ενοχή 
Οι νεαροί μαθητές δεν ξεχνούν τον άδικο θάνατο του συνομηλίκου τους, ούτε σταματούν να ρωτούν τα «γιατί που πονάνε» και σχετίζονται όχι μόνο με την άδικη δολοφονία του συμμαθητή τους, αλλά και με τη γενικότερη κατάσταση της χώρας μας. «Κανείς δεν μιλάει, κανείς δεν αναλαμβάνει ευθύνες. Οπως τότε, πριν από ενάμιση χρόνο, όταν κανείς δεν μπόρεσε να εξηγήσει στον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο τον λόγο που δεν βρίσκεται πια ανάμεσά μας...Ή όπως και σήμερα, που κανείς δεν τολμά να εξηγήσει στη νέα γενιά τον λόγο που δεν μπορεί να ελπίζει» αναφέρουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η κοινωνία μοιάζει να έχει ξεχάσει εντελώς τη νεολαία. Και όταν αυτή η παραγκωνισμένη νεολαία βγήκε οργισμένη στους δρόμους τον Δεκέμβριο του 2008, κατάφερε να ταρακουνήσει και να προκαλέσει, μάλλον επειδή «κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα αναγκαστούν να απαρνηθούν τη βολική καθημερινότητα, επειδή οι “επαναστάτες χωρίς αιτία” (ένας χαρακτηρισμός που τόσο αβίαστα μας προσάπτουν) ξύπνησαν, απέκτησαν αιτία να διαμαρτυρηθούν». 

Στον χαρακτηρισμό «επαναστάτες χωρίς αιτία» οι μαθητές απαντούν με ένα δριμύ κατηγορώ ενάντια στις συνθήκες που καταπνίγουν τη δημιουργική συμμετοχή των νέων στα κοινωνικά δρώμενα, κυρίως εκείνες που επικρατούν στην Παιδεία. Με τις πανελλαδικές εξετάσεις να έχουν γίνει αυτοσκοπός, την παραπαιδεία να έχει αναδειχθεί βασικός εκπαιδευτικός μοχλός και τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών να περιθωριοποιούνται, η εκπαίδευση έχει μετατραπεί «σε εμπορικό προϊόν που θεμελιώνει με κάθε ευκαιρία τις κοινωνικές ανισότητες». Τα βέλη τους στρέφουν άλλωστε και προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης: «Οι μεταποιημένες πληροφορίες, η χειραγωγούμενη ενημέρωση και η καλλιέργεια του αισθήματος φόβου το μόνο που κατορθώνουν είναι να απωθούν εμάς, τη νέα γενιά» σημειώνουν, τονίζοντας ότι το μόνο που ζητούν είναι αξιοπρέπεια και σεβασμό στον δέκτη της ενημέρωσης. 

Ολοι φταίμε 
«Εσείς φταίτε» είναι μια φράση συχνή στα στόματα των νέων- με το «εσείς» να αναφέρεται στους γονείς, στους δασκάλους, στους «μεγάλους», στους πολιτικούς, σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας. Ωστόσο οι συμμαθητές του νεκρού Αλέξανδρου κατορθώνουν να κάνουν ένα βήμα παραπέρα και αναγνωρίζουν ότι πίσω από τα προβλήματα δεν κρύβεται ένας αόρατος φταίχτης, αλλά όλοι εμείς. « Εμείς οι ίδιοι και ο παθολογικός μεσσιανισμός που μας καταδιώκει... Εχουμε όλοι βολευτεί, όλοι φοβόμαστε να θυσιάσουμε κάτι από την αποχαυνωμένη και βολεμένη ζωή μας» γράφουν. 

Το απρόσωπο κράτος οι μαθητές το αντικαθιστούν με το δικό τους όνειρο: μια κοινωνία «που δεν είναι ανταγωνιστική αλλά συναγωνιστική,δεν είναι βίαιη αλλά ειρηνική, δεν είναι ωφελιμιστική αλλά συλλογική». Και γνωρίζουν καλά ότι μια τέτοια κοινωνία δεν χτίζεται μόνο από τους νέους (όσο ορμητικοί και αν είναι) και γι΄ αυτό δεν επιδιώκουν να «ανατρέψουν το σύστημα», απλώς ζητούν τον σεβασμό των μεγαλύτερων γενεών. «Η απόρριψη μας πληγώνει. Μας καθηλώνει, γιατί χωρίς συνεργασία δεν μπορούμε να πάμε μακριά.Ας σταματήσουν λοιπόνπια οι “μεγάλοι” (και πιθανότατα συμβιβασμένοι) να μας καταδικάζουν και ας κάνουμε επιτέλους ένα βήμα προς την ουσιαστική πρόοδο». Και καταλήγουν, απλώνοντας το χέρι: « Εμείς σας σεβόμαστε, σας ακούμε, είμαστε πρόθυμοι. Εσείς;». 

ΤΟ ΒΗΜΑ


 



  

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

πρωτοβουλια μαθητων

 
Μικροί μαθητές ζήτησαν την επιστροφή των γλυπτών

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010, 17:26 


Την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο ζήτησαν σήμερα μαθητές του 5ου δημοτικού σχολείου του δήμου Θερμαϊκού της Θεσσαλονίκης κατά την επίσκεψή τους στο 
μουσείο της Ακρόπολης.

Οι μικροί μαθητές φορούσαν μπλουζάκια με τον λογότυπο «Να επιστραφούν τα γλυπτά του Παρθενώνα» και με την παρουσία τους κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή των τουριστών. 

Οι μαθητές συναντήθηκαν και με τον πρόεδρο του μουσείου, Δημήτρη Παντερμαλή, στον οποίο παρέδωσαν υπογραφές πολιτών για την επιστροφή των γλυπτών στη χώρα μας.

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010, 17:26

zougla.gr

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

μαθητες για το περιβαλλον

 
Μαθητικές «εκ-κλήσεις» για το περιβάλλον

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 4 Ιουνίου 2010, 20:52 


«Eκ-Κλήσεις» για το περιβάλλον «έκοψαν» στα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης τους, οι μαθητές του 3ου Δημοτικού σχολείου Βέροιας. 

Η δράση οργανώθηκε από το δήμο Βέροιας και έγινε στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος».

Οι μικροί μαθητές διένειμαν έντυπο υλικό και εξήγησαν στους μεγάλους τα θέματα της μόλυνσης του περιβάλλοντος, δείχνοντας ότι τους απασχολούν ιδιαίτερα.

Οι οδηγοί αλλά και οι πεζοί, που έλαβαν τις «Εκ-Κλήσεις» τους, δέχθηκαν θετικά την εκδήλωση, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του μηνύματος που θέλησαν να μεταδώσουν.

Τους μαθητές που συμμετείχαν με τους δασκάλους τους, συνόδευσαν δημοτικοί αστυνόμοι, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη δράση τους με ασφάλεια.


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 4 Ιουνίου 2010, 20:52

zougla.gr

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

η τεχνη στην οικολογια

Βράβευση μαθητών για έργα τέχνης από σκουπίδια – εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 

Τετάρτη, 02 Ιούνιος 2010 13:23 

 


Ρεπορτάζ:esos.gr

Οι μαθητές που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό «Ανακυκλώνουμε με Τέχνη» θα γίνουν δεκτοί, την Παρασκευή 04/06 στις 13:00 στο Προεδρικό Μέγαρο, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, παρουσία 

των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.


Στις 11:30, τους μαθητές θα βραβεύσουν, στο μουσείο Μπενάκη, οι Υπουργοί Τίνα Μπιρμπίλη και Άννα Διαμαντοπούλου, εγκαινιάζοντας έκθεση έργων των παιδιών.

Τα δύο Υπουργεία συνδιοργάνωσαν το διαγωνισμό στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5/06). Στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, από όλη τη χώρα. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 433 δημιουργίες παιδιών από σκουπίδια: έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κολάζ. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν δημιουργικά τη φαντασία τους και αξιοποίησαν «άχρηστα» υλικά, με τη λογική: «δεν σπαταλάμε, δεν πετάμε, εξοικονομούμε και επαναχρησιμοποιούμε».

Επιτροπή του ΥΠΕΚΑ επέλεξε τα 50 καλύτερα έργα, τα οποία και παρουσιάζονται στην έκθεση «Ανακυκλώνουμε με τέχνη», στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138), από 4 έως 20 Ιουνίου.

esos.gr