Δευτέρα 29 Μαΐου 2023

 


Το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο επέμεινε στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων και δεν έδωσε τη δυνατότητα να βάλουν θέματα οι ίδιοι οι διδάσκοντες, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα

Η κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων, η αναβολή των εξετάσεων σε αρκετά σχολεία, τα εμπόδια μέσω των όποιων διεξήχθησαν αυτές όπου έγιναν και κυρίως η προσπάθεια του υπουργείου να γίνουν σήμερα οι εξετάσεις «κανονικά», παρά τις σημαντικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, δεν έχουν να κάνουν με ένα απλό «τεχνικό πρόβλημα». Ούτε μόνο αποδεικνύουν ότι η πολυδιαφημισμένη «ψηφιοποίηση του κράτους» δε λειτουργεί και τόσο καλά. Κυρίως τονίζει την επιμονή της κυβέρνησης σε μια πολιτική που σαρώνει τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, εντατικοποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, η τράπεζα θεμάτων είχε καταρρεύσει πανελλαδικά από το πρωί και τελικά άρχισε να υπολειτουργεί μετά τις 9:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει δύο ώρες η έναρξη των εξετάσεων της πρώτης βάρδιας, πράγμα που παρέσυρε και τη δεύτερη βάρδια που θα ξεκινούσε κανονικά στις 10:30. Το αποτέλεσμα ήταν ή να αναβληθούν εξετάσεις –ακόμα και της Γ΄ λυκείου σε κάποια σχολεία, ή να παραβιαστεί όχι μόνο το ωράριο των μαθητών, αλλά και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί από αυτούς ήταν στα σχολεία τους από τις 7:00 το πρωί.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Εκπαιδευτικών ΔΕ το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο επέμεινε στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων και δεν έδωσε τη δυνατότητα να βάλουν θέματα οι ίδιοι οι διδάσκοντες, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα.

Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων Κινήσεων ΔΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Για την κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων

Η κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων, η αναβολή των εξετάσεων σε αρκετά σχολεία, τα εμπόδια μέσω των όποιων διεξήχθησαν αυτές όπου έγιναν και κυρίως η προσπάθεια του υπουργείου να γίνουν σήμερα οι εξετάσεις «κανονικά», παρά τις σημαντικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, δεν έχουν να κάνουν με ένα απλό «τεχνικό πρόβλημα». Ούτε μόνο αποδεικνύουν ότι η πολυδιαφημισμένη «ψηφιοποίηση του κράτους» δε λειτουργεί και τόσο καλά. Κυρίως τονίζει την επιμονή της κυβέρνησης σε μια πολιτική που σαρώνει τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, εντατικοποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, η τράπεζα θεμάτων είχε καταρρεύσει πανελλαδικά από το πρωί και τελικά άρχισε να υπολειτουργεί μετά τις 9:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει δύο ώρες η έναρξη των εξετάσεων της πρώτης βάρδιας, πράγμα που παρέσυρε και τη δεύτερη βάρδια που θα ξεκινούσε κανονικά στις 10:30. Το αποτέλεσμα ήταν ή να αναβληθούν εξετάσεις –ακόμα και της Γ΄ λυκείου σε κάποια σχολεία, ή να παραβιαστεί όχι μόνο το ωράριο των μαθητών, αλλά και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί από αυτούς ήταν στα σχολεία τους από τις 7:00 το πρωί.

Όμως αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Και μετά την επαναλειτουργία της τράπεζας θεμάτων, δεν μπορούσε να γίνει σωστά η κλήρωση των θεμάτων. Έτσι, αντί να εμφανίζονται τρεις πιθανές επιλογές θεμάτων, σε άλλα μαθήματα εμφανιζόταν μία, σε άλλα δύο, σε άλλα τρεις για την Ά ομάδα και ένα για την άλλη κοκ. Με αυτόν τον τρόπο καταργήθηκε στην πράξη η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να επιλέξουν ένα θέμα που θα το θεωρούσαν πιο κοντά στις δυνατότητες των μαθητών τους και στον τρόπο που είχαν διδάξει το μάθημα. Είδαμε δηλαδή στην πράξη αυτό που θα είναι το επόμενο βήμα στη λειτουργία της τράπεζας θεμάτων, όταν η δυνατότητα κλήρωσης και η όποια - έστω μικρή - ευελιξία δίνει στους διδάσκοντες, θα έχει καταργηθεί. Έγινε δηλαδή και με αυτόν τον τρόπο φανερό ότι οι όποιες «διορθωτικές» ρυθμίσεις ισχύουν τώρα για την τράπεζα θεμάτων είναι προσωρινές και μετέωρες.

Το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο επέμεινε στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με τράπεζα θεμάτων και δεν έδωσε τη δυνατότητα να βάλουν θέματα οι ίδιοι οι διδάσκοντες, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Αυτό συνέβη γιατί η τράπεζα θεμάτων είναι κεντρικό εργαλείο της πολιτικής που έχει στόχο τη δημιουργία νέων ταξικών φραγμών στο λύκειο μέσα από πιο σκληρά εξεταστικά φίλτρα, ώστε αυτό να συρρικνωθεί και να γίνει ένα σχολείο για λιγότερους. Παράλληλα θα χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων, πράγμα που είναι το επόμενο βήμα της πολιτικής της κυβέρνησης. Κάτι τέτοιο άλλωστε είναι προϋπόθεση για την «ελεύθερη επιλογή σχολείου» που είναι μέσα στο προεκλογικό πρόγραμμα της κυβέρνησης. Γι’ αυτό, ακόμα και όταν, όπως σήμερα, τα πράγματα εξελίσσονται σε φιάσκο το υπουργείο δε θέλει να αμφισβητείται το εργαλείο της τράπεζας θεμάτων προκειμένου να εμπεδωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

σχολική ψυχολογία σεμινάριο

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν έχει ξεχάσει - και ούτε πρόκειται - μια σειρά από πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης που αμφισβητούν το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του σχολείο και δημιουργούν ένα ταξικό κατηγοριοποιημένο σχολείο για λίγους, όπως είναι η ΕΒΕ, η τράπεζα θεμάτων και η αξιολόγηση.

Απαιτούμε:

·Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων.

·Σε περίπτωση που εξακολουθήσουν τα προβλήματα να μπουν τα θέματα από τους καθηγητές του σχολείου.

Κάτω τα χέρια από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: