Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

 

"Ανατροπή" στο Σχέδιο Νόμου "Χατζηδάκη" που "άναβε" το "πράσινο φως" στον ΟΑΕΔ να ιδρύει ΕΠΑΛ και Ιδρύματα τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ύστερα από παρέμβαση της υπουργού Ν. Κεραμέως, στο τελικό Σχέδιο Νόμου θα προσδιορίζονται το τρίτο και το πέμπτο επίπεδο, δηλαδή ο ΟΑΕΔ θα μπορεί να ιδρύει ΙΕΚ και ΕΠΑΣ μαθητείας
Δημοσίευση: 15/03/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο  ΟΑΕΔ θα μπορεί να ιδρύει   ΕΠΑΛ και Σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης  μορφής ΚΑΤΕΕ ανεξαρτήτως επιπέδου, προέβλεπε το προσχέδιο νόμου του υπουργoύ Εργασίας Κ. Χατζηδάκη.

Ειδικότερα σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου ανάμεσα στους σκοπούς του ΟΑΕΔ -ο οποίος μετονομάζεται σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) - είναι :

να συστήνει και να λειτουργεί μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ανεξαρτήτως επιπέδου κατά την έννοια των επιπέδων  των άρθρων 45-51 του ν. 4763/2020 όπως ισχύει.

Σύμφωνα  με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας δεν συμφώνησε με αυτή την διάταξη και ύστερα από παρέμβαση της υπουργού Ν. Κεραμέως, στο τελικό Σχέδιο Νόμου θα προσδιορίζονται το 3 και το 5 επίπεδο, δηλαδή ο ΟΑΕΔ θα μπορεί να ιδρύει   ΕΠΑΣ μαθητείας και    ΙΕΚ .

Σύμφωνα με τον Ειδικό Γραμματέα της ΟΛΜΕ Ανδρέα Παπαδαντωνάκη πρόκειται για μία ρύθμιση (σ.σ. με την αρχική της μορφή) η οποία στην ουσία εκχωρεί  μέρος της συνταγματικής αποστολής του Υπουργείου Παιδείας να ιδρύει, να λειτουργεί και να εποπτεύει σχολεία δευτεροβάθμιας τυπικής  εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ),  στο υπουργείο εργασίας.

Εφόσον η διάταξη αυτή παραμείνει ως έχει θα προκαλέσει πέρα από τα άλλα, ανατροπές βασικών εργασιακών κεκτημένων και δικαιωμάτων.

Είναι αυτονόητο , σημειώνει ο Α. Παπαδαντωνάκης, ότι κλάδος των εκπαιδευτικών δεν θα δεχτεί σε καμία περίπτωση την μετατροπή των ΕΠΑΛ σε διοικητικές μονάδες του Υπουργείου Εργασίας.

Τα οκτώ επίπεδα

Τα οκτώ επίπεδα τα οποία περιλαμβανονται στο νόμο  ν. 4763/2020 , είναι τα εξής:

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: