Βλέπω ότι κάποι@ συμπολίτες μας έχουν "ψηθεί" υπέρ της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων γιατί επίκειται καθιέρωση "ελεύθερης επιλογή σχολείου", χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.
Οπότε, σου λένε, θα μπορεί κανείς να διαλέγει το "καλό" σχολείο για το παιδί του.
Λοιπόν, δεν έχετε καταλάβει καλά: Ο καθένας θα μπορεί να διαλέξει όποιο σχολείο θέλει κατά τον ίδιο τρόπο που - θεωρητικά - μπορεί να αποκτήσει όποιο αυτοκίνητο του αρέσει (μια Porsche, ξερωγώ).
Τα "καλά" (ό,τι και αν σημαίνει αυτό) σχολεία δε θα έχουν απεριόριστες θέσεις. Επίσης, δε θα δέχονται οποιοδήποτε παιδί αλλά μόνο εκείνα που θα φέρουν καλές επιδόσεις στο σχολείο. Θα υπάρχουν "κυνηγοί" στην πιάτσα που θα εντοπίζουν ταλέντα και θα τα προσελκύουν:
"Βλέπουμε ότι το παιδί σας έχει πολύ καλές επιδόσεις. Αν το 18 στη Φυσική γίνει 19 στις επόμενες εξετάσεις, θα μπορούσε να έρθει στο σχολείο μας"
(σιγά μη σε παρακαλέσουν κιόλας).
Εννοείται ότι τα υπόλοιπα σχολεία θα αποψιλώνονται από μαθητές υψηλών επιδόσεων, θα κατρακυλούν στις αξιολογήσεις και θα παλεύουν στη ζώνη του υποβιβασμού, όπως λέμε στο ποδόσφαιρο.
Αν νομίζετε ότι αυτά είναι ευφάνταστα σενάρια, να πάτε μια βόλτα από Βρετανία ή ΗΠΑ, αλλιώς διαβάστε τι γίνεται εκεί.
Το γεγονός ότι οι προπαγανδιστές της αξιολόγησης αποφεύγουν συστηματικά να αναφερθούν στα αποτελέσματα εκεί όπου αυτή εφαρμόζεται, θα πρέπει να μας βάζει σε υποψίες, αν μη τι άλλο.
Λοιπόν; Τι είναι πιο λογικό, να ζητάμε καλά σχολεία για όλον τον κόσμο ή όλοι να περιμένουμε ότι το παιδί μας θα το πάρουν στο "καλό";
Έχει νόημα να ζητάμε βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ή δε μας νοιάζει, γιατί μπορεί να αποκτήσουμε Porsche;
@Panagiotis Samios

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου