Πρόβλημα στην εκφώνηση θέματος Πανελλαδικά Εξεταζόμενου μαθήματος
Στο Δ Θέμα διαπιστώσαμε ότι η εκφώνηση της άσκησης δεν δίνει όλα τα δεδομένα που πρέπει να έχει ο μαθητής για την λύση της

Χθες 12/6/25, οι μαθητές των ΕΠΑΛ ειδικότητας Τεχνικού Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων, εξετάστηκαν στο μάθημα Ηλεκτρικές Μηχανές (εκφώνηση και λύσεις στο https://drive.google.com/file/d/1Ntqd6y1rdS93VVKkioeE962DdUYTsSd5/view ).
Στο Δ Θέμα διαπιστώσαμε ότι η εκφώνηση της άσκησης δεν δίνει όλα τα δεδομένα που πρέπει να έχει ο μαθητής για την λύση της! Συγκεκριμένα στους Κινητήρες ΣΡ Παράλληλης Διέγερσης το ρεύμα που απορροφά ο κινητήρας Ι και με το οποίο γίνεται ο υπολογισμός (ερώτημα Δ1) της Ηλεκτρικής Ισχύος του κινητήρα Ρ1 (Ρ1=U*I), είναι σύμφωνα με τον πρώτο Νόμο Κίρχωφ το άθροισμα του ρεύματος τυμπάνου ΙΤ και του ρεύματος διέγερσης ΙΔ (Ι= ΙΤ + ΙΔ).
Στην εκφώνηση της άσκησης δεν δίνεται το ρεύμα διέγερσης και επομένως ο μόνος τρόπος για να λυθεί η άσκηση είναι να γίνει η παραδοχή ότι το ρεύμα διέγερσης είναι αμελητέο, οπότε Ι=ΙΤ και έτσι μόνο η άσκηση μπορεί να λυθεί (δείτε σχετικά σχήμα 2.22 σελ 119 του σχολικού βιβλίου) .
Επίσης για την απάντηση του ερωτήματος Δ4, θα έπρεπε για να είναι πληρέστερη η εκφώνηση και να μην υπάρχουν αμφιβολίες από τους μαθητές να υπάρχει η διευκρίνηση ότι η μαγνητική ροή Φ παραμένει αμετάβλητη όταν αυξάνεται το φορτίο (αν και είναι χαρακτηριστικό των κινητήρων αυτών ότι το ρεύμα διέγερσης και κατά συνέπεια και η μαγνητική ροή Φ είναι ανεξάρτητες του φορτίου).
Αρκούσε να δηλωθεί στην εκφώνηση της άσκησης ότι το ρεύμα διέγερσης θεωρείται αμελητέο και παραμένει σταθερό!
Δυστυχώς βασικοί Νόμοι της Ηλεκτρολογίας και των χαρακτηριστικών λειτουργίας των Ηλεκτρικών Μηχανών δεν ελήφθησαν υπόψη από την εξεταστική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας.
Η Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών θεωρεί όμως ως αφετηρία τέτοιων προβλημάτων, τα οποία ευελπιστούμε να μην οδηγήσουν σε άδικη αξιολόγηση των υποψηφίων, τα ακατάλληλα και ξεπερασμένα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑ.Λ. Βιβλία που γράφτηκαν το έτος 2000 για τα Τ.Ε.Ε., προοριζόμενα να εξυπηρετήσουν εκπαιδευτικές ανάγκες μιας άλλης εποχής και ενός άλλου σχολείου.
Η ΕΤΕ έχει επισημάνει κατά επανάληψη τα λάθη που υπάρχουν σε αυτά, τα οποία οδηγούν σε λανθασμένες λύσεις ασκήσεων στην Τράπεζα Θεμάτων αλλά και σε Θέματα Εξετάσεων με προβλήματα, όμως δεν έχουμε εισακουστεί μέχρι σήμερα, ούτε από το Υπουργείο Παιδείας ούτε από το ΙΕΠ!
Το Δ.Σ. της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου