Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Ένταξη και Εκπαίδευση Μουσουλμανόπαιδων

Δημοσίευση: 29/02/2016
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

O Ειδικός Γραμματέας ∆ιαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου καλεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) να καταθέσει πρόταση προκειμένου να χρηματοδοτηθε, μέσω ΕΣΠΑ,  το έργο  «Ένταξη και Εκπαίδευση Μουσουλμανόπαιδων».

Η ∆ράση αφορά στην ένταξη μαθητών / μαθητριών με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και ειδικότερα τους μουσουλμάνους της Θράκης, μέσω της υλοποίησης εκπαιδευτικών δράσεων για την δημιουργία:

- κινήτρων αναφορικά με την μείωση της σχολικής διαρροής
- προϋποθέσεων ανάπτυξης δεξιοτήτων για την ευκολότερη ένταξή τους στην τοπική κοινωνία και την παραγωγική διαδικασία στο πλαίσιο της ∆ιαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Η προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης θα επιτευχθεί κυρίως μέσω της υλοποίησης δράσεων για την:
- ενίσχυση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στους μουσουλμανόπαιδες της Θράκης.
- ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μουσουλμανόπαιδων μαθητών.
- ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ίδιων των μουσουλμανόπαιδων μαθητών και των οικογενειών τους.
Κύριοι στόχοι της ∆ράσης αποτελούν:
- Η αρμονική ένταξη των μουσουλμανόπαιδων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
- Η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής των μουσουλμανόπαιδων και η διασφάλιση κανονικής φοίτησης.
- Η ευαισθητοποίηση των μουσουλμανόπαιδων σε σχέση με την αξία της εκπαίδευσης στη ζωή τους.
- Η άρση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας, εξαλείφοντας τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό αποκλεισμό τους.
- Η ένταξη των μουσουλμανόπαιδων και η αντίστοιχη πρόοδός τους σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης - Η ενίσχυση της γλωσσικής και μαθησιακής επίδοσης των μουσουλμανόπαιδων μαθητών.
- Ο κοινωνικός, πολιτισμικός και ο λειτουργικός γραμματισμός των μουσουλμανόπαιδων, ώστε να διευκολυνθεί η κοινωνική ένταξή τους.
Η ∆ράση προβλέπεται να υλοποιηθεί στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Προαιρετική η διδασκαλία του Κορανίου για τους μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης

Η δυνατότητα αυτή παρέχεται για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας προς τους μαθητές-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης
Δημοσίευση: 29/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η συμμετοχή των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης που φοιτούν στα δημόσια σχολεία στη διδασκαλία του Κορανίου είναι εντελώς προαιρετική και κάθε γονέας ή κηδεμόνας με σχετική δήλωσή του εκφράζει ελεύθερα την επιθυμία του.
Αυτό τονίζει ο υπουργός Νίκος Φίλης σε γραπτή απάντηση , την οποία διαβίβασε στηΒουλή  το υπουργείο Παιδείας, μετά από σχετική ερώτηση Βουλευτών.
Ο  υπουργός Παιδείας τονίζει στηνν απάντηση ότι:
Α. Η   δυνατότητα αυτή παρέχεται για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας προς τους μαθητές-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και αποσκοπεί όχι μόνο στον σεβασμό της θρησκευτικής πίστης όλων των πολιτών αλλά και στη δυνατότητα διδασκαλίας του Κορανίου στον δημόσιο χώρο της γενικής εκπαίδευσης.
Β. Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό για την ελληνική δημόσια εκπαίδευση θεσμό, ο οποίος κατά την έναρξη εφαρμογής του στο προηγούμενο σχολικό έτος υποδέχθηκε το 80% των φοιτούντων μουσουλμάνων μαθητών και ο οποίος συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία και εφέτος.
Γ. Η Ελληνική Πολιτεία και δια του τρόπου αυτού, ο οποίος αφορά θετικά τις θρησκευτικές ελευθερίες, αποδεικνύει την αρωγή και την υποστήριξή της προς τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.
Δ. Σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ. 182721/Α3/29-11-2013 (ΑΔΑ: ΒΛ129-6ΓΓ) Υπουργική Απόφαση,
α. Οι μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, οι οποίοι φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης και έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών, έχουν την δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να διδαχθούν το Κοράνιο στο σχολείο στο οποίο φοιτούν.
β. Η διδασκαλία του Κορανίου πραγματοποιείται εντός του ωραρίου διδασκαλίας χωρίς να εντάσσεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών.
γ. Το Κοράνιο διδάσκεται στους μαθητές- μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας από τους προσληφθέντες κατά τη διαδικασία που ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 4115/2013 ιεροδιδασκάλους, εφόσον και οι ίδιοι το επιθυμούν. δ. Η διαδικασία καθορισμού των σχολείων, στα οποία θα διδάσκεται το Κοράνιο καθώς και η διαδικασία της επιλογής των ιεροδιδασκάλων που θα διδάξουν στα σχολεία αυτά, ορίζεται από την εν λόγω Υπουργική Απόφαση.
Ιεροδιδάσκαλοι
Ε. Τα γενικά προσόντα, οι απαιτούμενοι τίτλοι σπουδών καθώς και η διαδικασία επιλογής των ιεροδιδασκάλων για τη διδασκαλία του Κορανίου στα Τεμένη της Θράκης ή, εφόσον το επιθυμούν και προκύψει σχετική ανάγκη, για τη διδασκαλία σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, σε μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας που έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών, κατόπιν σχετικής απόφασης του αρμοδίου κατά περίπτωση Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπονται στην αριθμ. 126369/Θ1/06-8-2015 (ΦΕΚ 1671/Β) Υπουργική Απόφαση «Προκήρυξη-Πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων για την επιλογή εκατόν είκοσι (120) ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες της Θράκης για τη διδασκαλία του Κορανίου».
Ζ. Η διαδικασία τοποθέτησης προσληφθέντων, βάσει της ανωτέρω Απόφασης, ιεροδιδασκάλων σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, προβλέπεται στην αριθμ. 182721/Α3/29-11-2013 Υπουργική Απόφαση.
Η. Προϋπόθεση για την τοποθέτηση ιεροδιδασκάλων σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, είναι η παιδαγωγική τους κατάρτιση. Κατά το τρέχον σχολικό έτος, ουδείς προσληφθείς ιεροδιδάσκαλος είναι απόφοιτος Υ.Ε., καθώς όλοι είναι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης ή Πανεπιστημίου.
Μάθημα Θρησκευτικών
Θ. Το Μάθημα των Θρησκευτικών σήμερα οφείλει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας, αφενός, τους γενικούς σκοπούς της εκπαίδευσης και, αφετέρου, έναν «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών. Η θρησκευτική αυτή εκπαίδευση αποβλέπει στον θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον προσωπικό αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στον δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό. Για τον λόγο αυτό, στις παιδαγωγικές οδηγίες που δίδονται στους ιεροδιδασκάλους του Κορανίου στα δημόσια σχολεία της Θράκης είναι, μεταξύ άλλων, να διαπραγματεύονται και απλά στοιχεία θρησκειολογίας στο πλαίσιο της καλλιέργειας πνεύματος αρμονικής συνύπαρξης, ανεκτικότητας, σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλληλεγγύης και ανθρωπισμού.
Θρησκευτικά και Εθνικός Διάλογος
Ι. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί και λαμβάνει υπόψη του τον δημόσιο διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών, ώστε αυτό να ανανεωθεί και να εμπλουτιστεί με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης. Στην προοπτική αυτή το πολιτισμικό κλίμα και η Παράδοση της Ορθοδοξίας θα έχει ασφαλώς κεντρική θέση στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο θα διευρυνθεί σε σχέση και αναφορά με τα άλλα παγκόσμια θρησκεύματα και με το θρησκευτικό φαινόμενο εν γένει. Κατά τον ίδιο τρόπο, η διδασκαλία του Κορανίου στους μαθητές-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, πέρα από τη διδασκαλία του Κορανίου, είναι δυνατό να εμπεριέχει και ευρύτερα στοιχεία για το θρησκευτικό φαινόμενο εν γένει καθώς και για τα άλλα μεγάλα θρησκεύματα του κόσμου.

Εχει ύψος 1,70 μ., ζυγίζει 54 κιλά, έχει μακριά ξανθά μαλλιά και καστανά μάτια

Από χθες Δευτέρα 29/02/2016 το πρωί αγνοείται η 15χρονη Ελίζα, από την περιοχή των Αμπελοκήπων στην Αθήνα.

Το κορίτσι, που το κανονικό της όνομα είναι Ελισάβετ, όμως την φωνάζουν Ελίζα, έχει ύψος 1,70 μ., ζυγίζει 54 κιλά, έχει μακριά ξανθά μαλλιά και καστανά μάτια. Φορούσε τζιν παντελόνι, γκρι ζακέτα, άσπρα αθλητικά παπούτσια και κρατούσε σχολική τσάντα. Επίσης φοράει γυαλιά οράσεως.

Η οικογένεια της Ελισάβετ ανησυχεί και ελπίζει με τη βοήθεια όλων μας σύντομα να βρεθεί και να επιστρέψει ξανά κοντά τους, όπως ενημερώνει το Χαμόγελο του Παιδιού, που εξέπεμψε Amber Alert.

Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλούμε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Οργανισμό μας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το εικοσιτετράωρο (24 ώρες), στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116.000 καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας.


Πρώτα θα δημιουργηθούν τάξεις υποδοχής στα hot spots, και κατόπιν ένταξη στις κανονικές τάξεις και μαθήματα γερμανικών σε όσους θα μετακινηθούν στην…
XENESGLOSSES.EU

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Παύλος Αντωνοπουλος
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ
Προς όλους τους εκπαιδευτικούς της Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας.
Συνάδελφοι,
όπως γνωρίζετε, το δράμα χιλιάδων προσφύγων βρίσκεται σε εξέλιξη. Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη και γίνεται κάθε μέρα και χειρότερη. Χιλιάδες άνθρωποι, παιδιά, γυναίκες, άνδρες, ηλικιωμένοι που καταφεύγουν στη χώρα μας βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Κανείς μας δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Πρέπει άμεσα να πάρουμε πρωτοβουλίες.
Η ΕΛΜΕ μας απευθύνει επείγουσα έκκληση σε όλους να αρχίσουμε από αύριο να συγκεντρώνουμε στα σχολεία μας είδη πρώτης ανάγκης για να προωθηθούν στους έχοντες ανάγκη. Στο λιμάνι βρίσκονται εκατοντάδες. Στο Σχιστό το ίδιο. Στην πλατεία Βικτώριας επίσης. Στην Εθνική περπατάνε εκατοντάδες για να πάνε στα σύνορα! Πρέπει να δράσουμε άμεσα.
Να καλέσουμε τους μαθητές μας και τους γονείς τους να βοηθήσουν. Να φέρουν ότι μπορούν. Σας παραθέτουμε τα άμεσα αναγκαία. Θα φροντίσουμε για την άμεση αποστολή τους στους τόπους συγκέντρωσης των προσφύγων.
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
Χρειαζόμαστε αλληλέγγυους να βοηθήσουν
Ανάγκη για γιατρούς και παιδιάτρους!!!!!
Ελλείψεις:
Τρόφιμα:
Γάλα μακράς διαρκείας για ενηλίκους
Γάλα για βρέφη και παιδιά
Νερό
Ζάχαρη
Τσάϊ
Μωρομάντηλα
Ξηρά τροφή άμεσης κατανάλωσης (μπισκότα, κρουασάν, κτλ)
Φάρμακα:
Αεροτσάμπερ για παιδιά (ακόμα και μεταχειρισμένα)
Tobrex - Tobratex (κολήριο για τα μάτια)
Otrivin (για τη μύτη)
Zovirax (δερματικό)
Mucosolvan σιρόπι των 15 και των 30
Ζυγαριά για βρέφη
Ζυγαριά κανονική.
Ρούχα:
Κουβέρτες, Υπνόσακοι
Παπούτσια

Η Zoe Michu-Michailidou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Όλο και περισσότερα παιδιά πεθαίνουν από ασθένειες που προκαλούνται από την έλλειψη καθαρού νερoύ σε συνδυασμό με τον ιό HIV/AIDS και της ελονοσίας.
TILESTWRA.COM

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Πότε επιτρέπεται η άδεια εισόδου στα Γυμνάσια και Λύκεια

Δημοσίευση: 24/02/2016
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η είσοδος  τρίτων σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς την έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων, προκειμένου να μην παρακωλύεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Αυτό αναφέρει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο στάλθηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες, κατόπιν καταγγελιών και δημοσιευμάτων σχετικά με επισκέψεις τρίτων σχολεία  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, προγραμμάτων επιμόρφωσης, διανομή εκπαιδευτικού υλικού ή άλλου εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού, κλπ.

Κάθε μέρα 20 παιδιά και έφηβοι στην Ευρώπη πεθαίνουν από καρκίνο

Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων η 29η Φεβρουαρίου


ΥΓΕΙΑ
1:28
28/02/2016
Κάθε μέρα 20 παιδιά και έφηβοι στην Ευρώπη πεθαίνουν από καρκίνο
1

Κάθε μέρα περίπου 20 παιδιά και έφηβοι πεθαίνουν από καρκίνο, ενώ καταγράφονται κάθε χρόνο 35.000 νέες περιπτώσεις καρκίνου σε παιδιά και νέους (15.000 σε παιδιά κάτω των 15 ετών και 20.000 στους νέους 15-24 ετών), στην Ευρώπη. Ένα παιδί σε κάθε 600 νέες γεννήσεις θα αναπτύξει καρκίνο πριν τα 20α γενέθλια. Το ενθαρρυντικό είναι ότι το 80 % μπορεί να ιαθεί με συνδυασμένη θεραπεία. Σήμερα, 300.000-500.000 κάτοικοι της ΕΕ είναι επιβιώσαντες από καρκίνο παιδικής ηλικίας.
Τα παραπάνω ανέφερε ο Απόστολος Πουρτσίδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Αιματολογίας Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ), με αφορμή την 29η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων, τονίζοντας ότι το μήνυμα της ΕΕΠΑΟ για τον φετινό εορτασμό είναι: «Οι σπάνιες παθήσεις απαιτούν εξίσου την προσοχή και τη φροντίδα μας».
Σπάνιο νόσημα είναι και ο καρκίνος στα παιδιά και εφήβους, τονίζει ο κ. Πουρτσίδης, αναφέροντας ότι η επίπτωση του καρκίνου σε παιδιά και εφήβους ηλικίας κάτω των 20 ετών που ζουν στον αναπτυγμένο κόσμο υπολογίζεται σε λιγότερο από 2% του συνόλου των νεοπλασιών όλων των ηλικιακών ομάδων.
Παρά τη σπανιότητα του, ωστόσο, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας και όπως εξηγεί ο κ. Πουρτσίδης, όχι μόνο λόγω της άσχημης κατάληξης που μπορεί να έχει αλλά και εξαιτίας της σοβαρής επίδρασής του στο παιδί, τους γονείς και το άμεσο περιβάλλον συγγενών και φίλων. Παραμένει, άλλωστε, η πρώτη αιτία θανάτου από νόσο μετά τη βρεφική ηλικία και η δεύτερη σε συχνότητα αιτία θανάτου στις αναπτυγμένες χώρες μετά τα ατυχήματα και τις αυτοκτονίες στους εφήβους, παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί στη διάγνωση, θεραπεία και έκβαση.
Το μήνυμα της ΕΕΠΑΟ για την φετινή Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων είναι: «Οι σπάνιες παθήσεις απαιτούν εξίσου την προσοχή και τη φροντίδα μας».
newsbeast

Ο George Ravasopoulos κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
2
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του προγράμματος Ecomobility από το Γυμνάσιο Φαρών το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016 στο…
THEBEST.GR

2016-02-27 21:24:09
 
Φωτογραφία για Η κοινωνική φοβία στο παιδί ...
Όπως και πολλοί ενήλικοι έτσι και πολλά παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν ένα ψυχολογικό πρόβλημα που λέγεται κοινωνική φοβία Πρόκειται για μια εκδήλωση άγχους σε μέρη που το παιδί νιώθει πως θα εκτεθεί, θα νιώσει αμηχανία, ντροπή, ότι οι φίλοι του θα το μειώσουν ή θα το κάνουν ρεζίλι.

Η σκέψη και μόνο ότι θα πάει στο σχολείο και ο δάσκαλος θα το ρωτήσει για το μάθημα, η επίσκεψη σε ένα φίλο του, η συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες και η πρόσκληση σε ένα πάρτι του προκαλεί ταραχή και στενοχώρια.

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του προβλήματος και κάποιο παιδί με κοινωνική φοβία η καθημερινή ζωή του είναι επώδυνη και χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη.

Πως να βοηθάς το παιδί να ξεπεράσει τους κοινωνικούς του φόβους

Ο ψυχολόγος είναι ο καταλληλότερος σύμβουλος για τους γονείς, όταν το πρόβλημα παρεμβαίνει στην ποιότητα της ζωής του παιδιού.


Οι γονείς μπορείτε από την πλευρά σας να ενισχύσετε την κοινωνικοποίηση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού με τους εξής τρόπους:

* Να αναρωτηθείτε μέσα σας γιατί μπορεί να φοβάται και να μην έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Μιλήστε μαζί του καθημερινά και εκμαιεύστε τα συναισθήματά του. Η ζωγραφική εδώ ως μέσο έκφρασης μπορεί να κάνει θαύματα!

* Ωθήστε το παιδί να συμμετέχει σε δραστηριότητες εκτός σχολείου που του είναι αρεστές, ώστε να χτίσει κοινωνικές δεξιότητες.

* Να κάνετε μαζί του παιχνίδι ρόλων, όπου το παιδί θα εξασκηθεί μέσω της φαντασίας του στο να αντιμετωπίζει τις καταστάσεις που αποφεύγει.

* Να του θυμίζετε ότι για καθετί που φοβάται υπάρχει πάντα ο λογικός αντίλογος – η εκλογίκευση των φόβων αποτελεί ισχυρό αγχολυτικό.

* Μιλήστε μαζί του για τα ψυχικά οφέλη της εγγύτητας με τα άλλα παιδιά στη ζωή του.

* Να επαινείτε το παιδί όταν υπερβαίνει τον φόβο του και καταφέρνει να κάνει κάτι που του είναι κοινωνικά δύσκολο.
Πηγή Tromaktiko
Τα συναισθήματα με το που είδα αυτή τη μαθητική ταινία πολλά αλλά πάντα ,χωρίς να το θες, νιώθεις πως έβαλες και εσύ ένα λιθαράκι για να ξεκινήσει κάτι..Μια δεύτερη ταινία από ένα τμήμα γενικής αγωγής στην οποία συμμετέχει άλλο ένα παιδί με SD είναι μια ακόμα προσπάθεια αποδοχής και επιβεβαίωσης πως η διαφορετικότητα πια χάνει τη θέση της απομόνωσης..Όλο και περισσότερα παιδιά με SD τολμούν να βγουν απο την αφάνεια που τα είχαμε βάλει και όλο και περισσότερα παιδιά αναγνωρίζουν στους συμμαθητές τους το δικαίωμα της διαφορετικότητας αλλά και της ισότητας ..ΜΠΡΆΒΟ και πραγματικά είναι δύναμη να συνεχίσουμε να διεκδικούμε το μέλλον για όλα τα παιδιά μας!!( ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στο διαγωνισμό και γιατί όχι.ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΥΤΕΣ δάσκαλοι και γονείς..Αξίζει..)
Μια τρυφερή ταινία μικρού μήκους με θέμα τη διαφορετικότητα και τον σχολικό αποκλεισμό, που…
YOUTUBE.COM

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Ο Νίκος Κοντογιάννης κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ανάσες ανθρωπιάς. Γιατί υπάρχουν και αυτά τα παιδιά.
KATERINAFULLMOONBLOG.WORDPRESS.COM

Σχολείο: «Το όνειρο»

Ποιο είναι το σχολείο που θέλουμε; Τι στόχο θα έχει; Ποιοι θα συμμετέχουν σ’ αυτό; Ποιος θα το διαχειρίζεται; Ποιος;.... Τι;.... Γιατί;...
Του Αντώνη Καρούμπη

Χιλιάδες ώρες συζητήσεων, υπευθύνων και μη, γονέων και παιδιών, εκπαιδευτικών και κοινωνίας...

Θυμάμαι όταν πρωτοξεκίνησα την πορεία μου στο χώρο της εκπαίδευσης, νεότευκτος «φυσικός», διάβασα στην «Ελευθεροτυπία» το άρθρο ενός εκπαιδευτικού που έβγαινε στη σύνταξη, κάνοντας μια αναδρομή στα τριάντα πέντε χρόνια της δικής του πορείας στο χώρο της εκπαίδευσης, καταλήγοντας στο ότι δεν μπόρεσε να αλλάξει σχεδόν τίποτα σε όλο αυτό το διάστημα. Με σόκαρε! Δεν μπορούσα! Δεν ήθελα να το πιστέψω! Έλεγα... «Δε γίνεται! Τριάντα πέντε χρόνια και τίποτα;»

Και να που πέρασαν τριάντα ένα δικά μου χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης και βλέπω ότι τα τριάντα πέντε έγιναν εξήντα έξι!

Και συνεχίζω. ΠΟΥ ΠΑΜΕ; Μπορεί να γίνει κάτι; Ποιος μπορεί να κάνει την αλλαγή; Ποιος πρέπει να αλλάξει; Πώς θα γίνει;  Η αδράνεια (για να χρησιμοποιήσω και την αγαπημένη μου έννοια από τη Φυσική) είναι τεράστια. Υπάρχει ελπίδα; Πέθανε τελευταία;

Θα σας πω, λοιπόν, ένα όνειρο. Ένα όνειρο που το βλέπω όταν κοιμάμαι, ή όταν κάνω πως κοιμάμαι. Ένα όνειρο που φεύγω μαζί του στις δύσκολες στιγμές, ατομικές ή συλλογικές. Ένα όνειρο που ξεκινάει από τη γειτονιά μου, από το νησί μου, από το χωριό μου πάνω στο βουνό, από την ξεχασμένη άκρη της μεγαλούπολης, από το εμπορικό της κέντρο. Από όπου περάσω και δω ένα σχολείο.

Ονειρεύομαι το σχολείο ανοιχτό, και το πρωί, και το μεσημέρι, και το απόγευμα, και το βράδυ, και το σαββατοκύριακο, και στις γιορτές των Χριστουγέννων, του Πάσχα, και στις διακοπές του καλοκαιριού...

Όχι, μην τρομάζετε, φίλοι συνδικαλιστές, δεν προτείνω αύξηση ωραρίου. Αύξηση ποιότητας ζωής προτείνω.

Προτείνω ένα Σχολείο που δεν θα είναι κλειδωμένο με αλυσίδες στις πόρτες, σχολείο που δεν θα χρειάζεται καν να έχει κλειστές πόρτες. Δεν θα χρειάζεται καν πόρτες. Ούτε κάγκελα. Μόνο ωραίους μεγάλους κήπους- πάρκα. Με παιδικές χαρές, χώρους άθλησης. Χώρους συγκέντρωσης της γειτονιάς. Χώρους για συζητήσεις των καθημερινών προβλημάτων της γειτονιάς μας, της πόλης μας, της χώρας μας, της Ευρώπης μας. Του κόσμου όλου.

Χώρους που τα παιδιά θα παίζουν. Θα συζητούν με τους μεγάλους, τους παππούδες, τις γιαγιάδες. Που θα τους ξεπαρκάρουν από τα ΚΑΠΗ. Γιατί δεν θα τα χρειάζονται. Γιατί το σχολείο θα είναι χώρος και για αυτούς. Εκεί θα γίνονται δημιουργικοί. Θα διηγούνται στα παιδιά την ιστορία τους. Κι έτσι θα μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από ιστορίες – παραμύθια, την ιστορία του τόπου τους. Θα ψάχνουν στην κάθε γωνιά της γειτονιάς τους να ζήσουν τις ιστορίες των παππούδων τους, των γιαγιάδων τους. Θα μαθαίνουν τα επαγγέλματα που υπήρχαν, που υπάρχουν, θα ανταλλάσουν ιδέες για το τι θα μπορεί να υπάρξει στο μέλλον. (Μίλησε κανένας για Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό;).

Θα αναλάβουν οι παππούδες να περιποιούνται τον κήπο. Οι παλιοί τεχνίτες να διορθώσουν το σπασμένο παγκάκι. Να βάψουν τις γωνιές της αυλής, τις αίθουσες του σχολείου. Εκεί που θα συναντιούνται. Θα γίνονται οι παρουσιάσεις των βιβλίων των συγγραφέων. (Αλήθεια, πότε έγινε παρουσίαση του βιβλίου μέσα στο φυσικό του χώρο;). Θα γίνονται εκθέσεις νέων, και όχι μόνο, καλλιτεχνών για κάθε μορφή τέχνης. Θα προβάλλονται ταινίες- ντοκυμαντέρ σε συνεργασία με νέους και καταξιωμένους σκηνοθέτες. Θα παίζουν θέατρο σε συνεργασία με τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., το Κ.Θ.Β.Ε. στη Θεσσαλονίκη, ή , το Εθνικό στην Αθήνα, και κάθε άλλο θεατρικό σχήμα. Θα ακούμε συναυλίες με νέα και παλιά ρεύματα μουσικής, τα συγκροτήματα των παιδιών μας, τους νέους καλλιτέχνες, τους ερασιτέχνες, ημι-επαγγελματιές της γειτονιάς μας, τους νοσταλγικούς ήχους της περασμένης γενιάς.

Θα ερχόμαστε μαζί οι γονείς να συζητήσουμε με τη βοήθεια και των ειδικών επιστημόνων για το πώς θα μεγαλώσουμε τα παιδιά μας- δε θα μαθαίνουμε στου «κασιδιάρη το κεφάλι», όπως λέει και ο λαός μας. ( Μήπως αυτό λέγεται Σχολή Γονέων;). Και θα βάλουμε στο χορό (α, για χορό μίλησα: υπάρχουν τόσοι τοπικοί σύλλογοι που μπορούν να μάθουν σε παιδιά και μεγάλους, παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς. Και όχι μόνο: γαστρονομικές παραδόσεις και γεύσεις από την κουζίνα των γειτόνων μας που ήρθαν από μακριά, τα παιχνίδια τους, τις μουσικές τους, και όχι μόνο). Θα βάλουμε στο χορό έλεγα, και τους καθισμένους στον καναπέ να έρθουν να μάθουν Νέες Τεχνολογίες, ξένες γλώσσες, φωτογραφία, θέατρο, κινηματογράφο, και πόσα άλλα... (Μήπως αυτό λέγεται «Δια Βίου Μάθηση»;)

Θα ανοίξουμε τα εργαστήρια των επαγγελματικών μας λυκείων στη γειτονιά, αφού τα οργανώσουμε και τα εξυγχρονίσουμε πρώτα, και θα πηγαίνει ο γονιός το αυτοκίνητό του στο σχολείο του παιδιού του για service, και θα κάνει και τα σχόλιά του στα παιδιά του και στην παρέα του για το αποτέλεσμα.

Και στις ώρες λειτουργίας του σχολείου τα παιδιά θα μάθουν να δουλεύουν μαζί. Να αλληλουποστηρίζονται σταματώντας τον ανταγωνισμό. Να συμπληρώνει το ένα το άλλο. Να δείχνει, να μαθαίνει τους άλλους εκεί  που έχει το ταλέντο του και να μαθαίνει από το ταλέντο των άλλων. Να συνεργάζεται με το συμμαθητή του εκεί που έχει την ανάγκη του ( πλήρης ενσωμάτωση των ειδικών ομάδων). Και οι δάσκαλοι- καθηγητές, συντονιστές στο ρόλο τους, στον «όρκο» του εκπαιδευτικού. Θα μάθουμε την αξία του Δημόσιου συμφέροντος ζώντας μέσα στο δημόσιο σχολείο, θα γνωρίσουμε το γείτονά μας. Θα προσπαθούμε μαζί...

Να πως πατάει στα πόδια της η Δημοκρατία μας... Πώς γίνεται διαφορετικό και το σχολείο!

Δε θα αφήσουμε, φυσικά, απ’ έξω και τους φοιτητές μας στα Πανεπιστήμια, στα Α.Τ.Ε.Ι. που μπορούν να παίξουν το δικό τους ρόλο με παράλληλες δράσεις των φοιτητών τους, ενισχυτικά, ως φορείς γνώσης και τέχνης σε κάθε σχολείο.

Και ύστερα, ξύπνησες;;;;

Ναι. Αλλά πολλά από αυτά δεν είναι ουτοπία. Πολλά από αυτά τα ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια, με κάποιους «φωτισμένους» εκπαιδευτικούς και γονείς, και τα υλοποιήσαμε. Πού; Σε μια δύσκολη μεγαλούπολη. Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Με πολλή προσπάθεια και μεράκι. Πολλές ιδέες, πολλές ώρες δουλειάς. Ανάψαμε μια σπίθα. Δεν είχαμε τη στήριξη που θέλαμε. Δεν μας κατάλαβαν; Δεν ήθελαν την αλλαγή; Το διαφορετικό; Φοβήθηκαν το μέγεθος του αποτελέσματος; Δεν ξέρω... Κάτι από όλα. Μπορεί και όλα.

Δεν το βάζουμε κάτω, όμως. Το όνειρο υπάρχει. Τα σχέδια υπάρχουν, η διάθεση υπάρχει. Θα προσπαθήσουμε. Θα συνεχίσουμε...


*Ο Αντώνης Καρούμπης είναι Φυσικός,  Καθηγητής και τ. Αντιδήμαρχος Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης Δήμου Θεσσαλονίκης