Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Σάβ, 31/05/2014 - 15:41 --

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Ο μαθητής πέρασε τη νύχτα στο τμήμα - Τι απαντά η Αστυνομία

Στην προσαγωγή ενός μαθητή Λυκείου για εξακρίβωση στοιχείων προχώρησαν χθες οι αστυνομικοί.

Ο μαθητής μάλιστα, όπως ανέφερε το πρωί στην εκπομπή του MEGA ο δημοσιογράφος, Χρήστος Παπαχρήστος ήταν ανήλικος και σύμφωνα με εκείνον πέρασε όλη τη νύχτα στο τμήμα ενώ οι γονείς του πήγαν εκεί και έδειχναν στους αστυνομικούς ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες διαδικασίες ανανέωσης των εγγράφων για την ανανέωση της παραμονής του στη χώρα μας, χωρίς να καταφέρουν τίποτα.

Στην εκπομπή, μετά την αποκάλυψη, παρενέβη τηλεφωνικά ο εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. για να διευκρινίσει ότι «δεν ήταν ανήλικος ο μαθητής που προσήχθη».

Όπως είπε ο κ. Παρθένης, μετά την έρευνα διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα παραμονής του είχαν λήξει από το Νοέμβριο του 2013 και πλέον θα αρχίσουν οι διαδικασίες απέλασής του.

Από την πλευρά τους πάντως οι δημοσιογράφοι της εκπομπής τόνιζαν στον εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. ότι οι γονείς του μαθητή βρίσκονταν στο τμήμα και έδειχναν τα στοιχεία του παιδιού και τις αιτήσεις που έχουν γίνει για την ανανέωση της παραμονής του. «Εγώ αυτό το θέμα δεν το γνωρίζω», είπε ο κ. Παρθένης σημειώνοντας ότι από τη στιγμή που ο μαθητής είναι ενήλικος, έπρεπε να περάσει τη νύχτα στο τμήμα. Οι γονείς πάντως του παιδιού αναφέρουν ότι το θέμα με το παιδί τους έχει κολλήσει στη γραφειοκρατία.

newsbeast

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Το παρακατω μηνυμα σταλθηκε μολις πριν απο λιγο στον υπουργο και τους υφυπουργους παιδειας! Εαν θελετε μπορειτε να το δημοσιευσετε! Ευχαριστω
Κυριε Υπουργε,
Με ολο το θαρρος και το σεβασμο μου προς το προσωπο σας, σας γραφω αυτο το ηλεκτρονικο μηνυμα.Σας ζητω συγνωμη που δεν θα τηρησω το 'τυπικο' της εκθεσης, θελω απλα να καταλαβετε. Εαν διαβαζετε αυτο το μηνυμα σας ευχαριστω ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ. Ειμαι μαθητρια της Α λυκειου και παρατηρω τησ ραγδαιες αλλαγες που συμβαινουν στο εκπαιδευτικο συστημα.Ομολογω πως εχω εκπλαγει δυσαρεστα. Ειμαι μαθητρια του 20 οποτε τωρα ξερετε οτι δεν σας μιλαει καποιος ασχετος με το τρεχων θεμα. Ειμαι σιγουρη πωσ εχετε δει το πληθος διαμαρτυριων οσων αφορα την τραπεζα θεματων. Πραγματικα δεν εχω εντοπισει εναν ανθρωπο ο οποιος να συμφωνει με αυτην την αλλαγη. Το χειροτερο ομως ειναι οτι μας αγνοητε. Το πολιτευμα της Ελλαδος ειναι δημοκρατια, ομως ολες αυτες οι αλλαγες δεν εγιναν δημοκρατικα και παρ'ολες τισ αντιδρασεις μας δεν εχουμε καποια δηλωση απο μερους σας. Σχετικα με την τραπεζα , ειναι απαραδεκτη! Καποια θεματα αφορουν παραγραφους οι οποιες ειναι εκτος υλης! Επισης με την τραπεζα θεματων καταργηται η ισοτητα, πιο συκεκριμενα ειναι βεβαιο οτι σε καποια σχολεια τα θεματα που θα κληρωθουν θα ειναι ευκολα και σε καποια αλλα σχολεια δυσκολα. Η βασικη αρχη τησ δημοκρατιας ειναι η ισοτητα, δεν υπαρχει ομωσ. Επισης, θα πρεπει να καταλαβετε οτι ειμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ και ΟΧΙ ΡΟΜΠΟΤ.Και σας ρωταω : Προς τι τοση βιασυνη να εφαρμοστει απο φετος η ανοργανωτη τραπεζα θεματων; Μην καταστρεφεται την παιδεια! Ειναι ισως το μονο που μασ απομενει οταν ολα τα υπολοιπα καταστρεφονται. Για να υπαρξει ενα κρατος σημαντικο ρολο παιζει η παιδεια. Εαν εσεις καταστρεψετε την παιδεια , τοτε λυπαμαι....Λυπαμαι για την γενια μου κ ολες τισ ακολουθεσ γενιεσ. Φυσικα διαπιστωνετε οτι η δικη μου γενια ειναι μακραν πιο ατυχη εφ'οσων αποτελουμε τα πειραματοζωα στο καινουριο συστημα! Του χρονου οι μαθητες θα εχουν στην διαθεση τουσ την τραπεζα θεματων απο την αρχη τησ χρονιασ και θα εχουν και ολο τον χρονο να επεξεργαστουν με την ησυχια τους τα θεματα. Εμεισ εχουμε 3 ημερεσ! Τα θεματα ειναι ατελειωτα.Βεβαια υπαρχει κ η βδομαδα που γραφουμε καθε μερα οποτε εκει δεν τιθεται θεμα ουτε 1 ημερας. Ενα απογευμα! Ενα απογευμα για 300+ θεματα. Μην υπερτιματε τις δυναμεις μας. Πραγματικα ολο αυτο ειναι παραλογο. Μην μας αγνοητε συνεχως.ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ. ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ. 
Με σεβασμο,
ΜΙΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΜΕΝΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ !
 

alfavita


Δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Α' και της Β' Γυμνασίου, του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, ηλικίας 12 έως 14 ετών, δημιούργησαν, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο», ένα ηλεκτρονικό και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το "Σαωκίς Νίκης Παίγνιον" για τη Νίκη της Σαμοθράκης.
«Στο πλαίσιο του μαθήματος Τοπικής Ιστορίας "γεννήθηκε" η ιδέα σε μένα και στην κ. Αναστασοπούλου που το διδάσκαμε, να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι για να γίνει πιο ελκυστικό και βιωματικό το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας. Λόγω έλλειψης χρόνου (μονόωρο το μάθημα) μεταφέρθηκε η ιδέα μας το απόγευμα για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Η Νίκη πάει Σχολείο"», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συντονίστρια εκπαιδευτικός Σταματία Χαριτούδη.
Η ομάδα εργασίας των παιδιών ξεκίνησε την υλοποίηση του εγχειρήματος από τον Νοέμβριο του 2013 και ολοκλήρωσε την προσπάθεια στις αρχές του Μαΐου 2014.
Ενθουσιασμός, δημιουργικότητα, φαντασία και επιμονή ήταν τα «συστατικά» που έφεραν ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τα παιδιά: το παιχνίδι, στην επιτραπέζια μορφή του, είναι ένα ταμπλό σε ύφασμα, με τέσσερα πιόνια από πηλό, κάθε ένα εκ των οποίων είναι αγαλματίδιο της Νίκης και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες καρτών, με ερωτήσεις σε θέματα εικαστικάιστορικάαρχαιολογία και γενικού ενδιαφέροντος (αγγειοπλαστική, ζωγραφική σε ύφασμα, γνώσεις πληροφορικής).
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι, μια εφαρμογή που εγκαθίσταται σε υπολογιστή, έχει επίσης τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων και χρονόμετρο για την υποβολή απάντησης. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή, συνοδεύεται από πράσινο χρωματισμό και χειροκρότημα επιδοκιμασίας, ενώ αν είναι λανθασμένη, τότε το χρώμα αλλάζει και γίνεται κόκκινο.
Το παιχνίδι για τη Νίκη της Σαμοθράκης (και στις δύο μορφές του) παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο» και οι μαθητές των σχολείων του Έβρου επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους δημιουργούς του. «Το χαρακτήρισανπρωτότυπο, δημιουργικό, διαφορετικό» ανέφερε η κ. Χαριτούδη.
Τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου, αισθάνονται υπερήφανοι. Πέρα από την αρχική αναγνωρισιμότητα που πέτυχε το παιχνίδι, μέσα από την παρουσίασή του, τώρα πλέον, η δημιουργική του ομάδα συζητά, σύμφωνα με την κ. Χαριτούδη, και το ενδεχόμενο προώθησης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά (και στις δύο μορφές του).
Μάλιστα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξουν επαφές με φορείς, με στόχο την προώθηση ενεργειών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου.
Στην προσπάθεια δημιουργίας του παιχνιδιού, εκπαιδευτικοί που πλαισίωσαν, εντάχθηκαν και βοήθησαν εθελοντικά στην ομάδα είναι η κ.Ζησίδου και ο κ.Κίτσος. Πολύτιμοι εξωτερικοί συνεργάτες είναι, επίσης, η κ. Δελάκη (μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του γυμνασίου Αλεξανδρούπολης), η κ. Κωστίδου (αγγειοπλάστρια) και η κ. Γκεβεζέ (υπεύθυνη ηλεκτρονικού παιχνιδιού) και παλαιά μαθήτρια του γυμνασίου.


Διαβάστε εδώ: http://newpost.gr/post/356609/paidia-gymnasioy-eftiaksan-games-me-th-nikh-ths-samothrakhs#ixzz330Y7FkTR
Ο 18χρονος μαθητής δεν πήγε να γράψει πανελλαδικές εξετάσεις - Έπεσε στο κενό από 6όροφη πολυκατοικία με την τραγωδία να συγκλονίζει την πόλη...
Η απόπειρα αυτοκτονίας του μαθητή έγινε λίγο πριν τις 07.30.Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο μαθητής ανέβηκε στην κορυφή της εξαόροφης πολυκατοικίας που βρίσκεται πολύ κοντά στο 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών και το νοσοκομείο της πόλης και έπεσε στο κενό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το παιδί έφυγε από το σπίτι του το πρωί, αλλά δεν πήγε στο σχολείο για να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις. Κατευθύνθηκε στην πολυκατοικία και τα όσα ακολούθησαν ξεσήκωσαν ολόκληρη την περιοχή.
Στο σημείο της τραγωδίας έσπευσε πολύ γρήγορα ασθενοφόρο, που παρέλαβε το άτυχο παιδί βαριά χτυπημένο, με πολλαπλά κατάγματα σε όλο του το σώμα. Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΕΚΕΠΥ Βορείου Ελλάδος, Τζίνα Λεπτοκαρύδου, που μίλησε στο NewsIt, ο άτυχος μαθητής κατέληξε στο δρόμο για το Ιπποκράτειο νοσοκομείο.
Εκεί οι γιατροί δεν κατάφεραν να τον επαναφέρουν στη ζωή. Οι γονείς του μαθητή έτρεξαν στο νοσοκομείο και ενημερώθηκαν για την τραγική είδηση. Στο νοσοκομείο αναμένονται και αστυνομικοί που θα προσπαθήσουν μέσα από τις καταθέσεις που θα πάρουν, να ρίξουν φως στα αίτια της αυτοκτονίας.
newsit

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014


Το Φεστιβάλ το διοργανώνει ο σύλλογος Νίκος Καζαντζάκης

Αρχίζει αύριο το 20ο Φεστιβάλ Παιδικής Θεατρικής Έκφρασης από το Σύλλογο Νίκος Καζαντζάκης.

Ο Σύλλογός υποστηρίζει για άλλη μια φορά τους Εκπαιδευτικούς, που με τη συμμετοχή τους στα θεατρικά δρώμενα εξάρουν την αισθητική έκφραση στην Εκπαίδευση ενώ δίνεται η δυνατότητα να προβληθεί ο ρόλος του Εκπαιδευτικού που δεν αποτελεί μόνο φορέα γνώσης αλλά και πολιτισμού.

Το φετινό Φεστιβάλ πρόκειται να πραγματοποιηθεί από Δευτέρα 26 Μαΐου έως και τo Σάββατο 31 Μαΐου του 2014 στο Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου και ώρες 7:00 μ.μ ( Α΄ παράσταση) και 8:00 μ.μ. ( β΄ παράσταση). 

Το Φεστιβάλ δεν αποτελεί συμμετοχή σε ανταγωνιστικό διαγωνισμό, αλλά λειτουργεί ως άσκηση συμμετοχής και συνέκφρασης για την οποία, όλοι οι μετέχοντες αξίζουν ίσα , και βραβεύονται με σχετικό έπαινο.

Πηγή: prismanews.gr

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Αγαπητοί γονείς,
  Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε στον τύπο ένα έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας που  προβλέπει αλλαγές( συγχωνεύσεις , καταργήσεις και κάποιες ιδρύσεις ) σε σχολεία και νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.    Συγκεκριμένα καταργούνται 15 δημοτικά και 30 νηπιαγωγεία,  συγχωνεύονται 128 σχολεία  και 74 νηπιαγωγεία, καταργούνται δηλαδή 79 σχολεία και 67 νηπιαγωγεία !Επιπλέον υποβιβάζονται 130 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία. Στα νούμερα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα ολοήμερα τμήματα στα παραπάνω  δημοτικά και νηπιαγωγεία τα οποία επίσης καταργούνται.
  Ένα ιστορικό σχολείο της πόλης μας, που στις αίθουσες του έμαθαν γράμματα γενιές κατοίκων της περιοχής μας , το 22ο Δημοτικό, το Πέτρινο, συγχωνεύεται μ΄ αυτή την πρόταση του  υπουργείου. Σε λίγο τα παιδιά θα στοιβάζονται σε μεγαλύτερα τμήματα  και πάνω από δέκα είναι οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που καταργούνται .
 Μεγάλοι χαμένοι σ’ όλη αυτή την ιστορία είναι οι μαθητές που στριμώχνονται σε υπεράριθμα τμήματα, σε ακατάλληλα σχολεία με προγράμματα που αντικαθιστούν τη γνώση με την πληροφορία και την δεξιότητα.
 Χαμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί αφού δημιουργούνται  « πλασματικές» υπεραριθμίες, εξαιτίας της μείωσης των οργανικών ,που οδηγούν σε υποχρεωτικές  μετακινήσεις, διαθεσιμότητες και τελικά απολύσεις, υποβαθμίζοντας ακόμη πιο πολύ την ποιότητα της εκπαίδευσης.
  Χαμένοι και οι γονείς που θα πρέπει να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνουν τα λειτουργικά έξοδα, για να μάθουν τα παιδιά  γράμματα.
  Εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι , γονείς,  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να μην περάσουν αυτά τα μέτρα, για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Η υποβάθμιση των σχολείων οδηγεί στην μείωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.
Να μην επιτρέψουμε να διαλυθεί το Δημόσιο σχολείο.
Να μην γίνει καμία συγχώνευση των σχολείων.

    Πάνω από 150 γονείς ,  συμμετείχαν το απόγευμα της Τρίτης 20/5 στη συνέλευση  για τις συγχωνεύσεις  του 5ου και του 22ου σχολείων.
  Ο  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος  «Ν.Πλουμπίδης», η Ένωση Γονέων Κερατσινίου , οι  διευθύντριες και εκπαιδευτικοί καθώς και εκπρόσωποι  δημοτικών κινήσεων , τοποθετήθηκαν δηλώνοντας την αντίθεσή τους με το νέο κύμα συγχωνεύσεων.
  Ακούστηκαν αρκετές γνώμες και προτάσεις για την οργάνωση των δράσεων ενάντια στις συγχωνεύσεις. Έγινε συζήτηση και οργανώθηκε η άνοδος στο Υπουργείο την Τετάρτη με πούλμαν  από το σχολείο με γονείς και δασκάλους .
Από τη μεριά της Ένωσης Γονέων ανακοινώθηκε ότι  την επόμενη Τρίτη 27/5 καλεί σε συγκέντρωση στο ΥΠΑΙΘ μαζί με την ΑΣΓΜΕ.
Διατυπώθηκε απ’ όλους η ανάγκη για κοινό και συντονισμένο αγώνα ώστε μαζί και με τα υπόλοιπα σχολεία ,τους συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών να αναπτυχθούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις και τους υποβιβασμούς που πλήττουν άμεσα το δημόσιο σχολείο.
Αποφασίστηκε νέα συνέλευση την Τρίτη 27 Μάη, όπου θα καλεστούν σωματεία, φορείς και συλλογικότητες της πόλης για να υπάρξει μεγαλύτερη μαζικοποίηση του αγώνα.
    ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ


alfavita
ο άκρον άωτον του παραλογισμού επικρατεί στην Σίκινο, όπου ένας μαθητής του Δημοτικού, αναγκάζεται να κάνει τις τάξεις… ανάποδα και από την Ε΄ Δημοτικού να προβιβάζεται στην… Β΄ Δημοτικού γιατί δεν υπάρχουν μαθητές.
Ο μικρός Γιάννης Μαργέτης όταν ξεκίνησε το σχολείο, ήταν ο μοναδικός μαθητής της πρώτης τάξης του δημοτικού. Μάλιστα την επόμενη χρονιά προβιβάστηκε κατευθείαν στην Γ΄ Δημοτικού, μιας και το σχολείο του είχε μία ακόμα μαθήτρια, την Κορίνα, η οποία ήταν ένα χρόνο μεγαλύτερη από εκείνον.
Για να μην είναι λοιπόν μόνος του, προβιβάστηκε απευθείας στην Τρίτη τάξη για να κάνει παρέα με την συμμαθήτριά του την σχολική ύλη. Την επόμενη χρονιά πήγε στην Β΄ Δημοτικού και στην συνέχεια στην… Ε’ Δημοτικού.
Ο Γιάννης έχει πλέον συνηθίσει την αλλοπρόσαλλη αυτή σειρά με την οποία παρακολουθεί τις τάξεις και περιμένει πως και πώς να πάει στο Γυμνάσιο για να γίνουν και πάλι όλα φυσιολογικά.
«Θα φτιάξει η κατάσταση όταν πάω στο Γυμνάσιο. Τότε κάθε χρόνο θα κάνω τη σχολική χρονιά που μου αντιστοιχεί, όπως όλα τα παιδιά», λέει.
Παρ’ όλ’ αυτά και στο Γυμνάσιο οι ελλείψεις είναι πάρα πολλές. Όπως λέει ο ξάδελφος του Γιάννη, Αποστόλης, ο οποίος είναι μαθητής της Β΄ Γυμνασίου αντιμετωπίζουν κι εκείνοι πολλές δυσκολίες.
«Το βασικό μας πρόβλημα είναι πως δεν έχουμε καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Ζούμε αποκλειστικά από τον τουρισμό κι όμως δεν κάνουμε αγγλικά στο σχολείο», λέει.
Πηγή: star.gr


Τι δείχνει έρευνα για το αγγειακό σύστημα

Τα αποτελέσματα νέας έρευνας δείχνουν ότι το έντονο στρες στα πρώτα χρόνια της ζωής μας μπορεί να αυξήσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο επηρεάζοντας τη λειτουργία του αγγειακού μας συστήματος και την αρτηριακή πίεση, με τρόπο που μπορεί να γίνει εμφανής ακόμη και στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής μας.

Η Jennifer Pollock, από το Πανεπιστήμιο του Birmingham στην Αλαμπάμα των Η.Π.Α., και οι συνεργάτες της έψαξαν για αυξημένη αρτηριακή πίεση και άλλες ενδείξεις σχετικά με το πόσο καλά λειτουργεί το αγγειακό σύστημα, καθώς και πόσο σκληρά είναι τα τοιχώματα των αγγείων. Βρήκαν ότι η κατάσταση ήταν πάντα χειρότερη σε ανθρώπους που είχαν περάσει στρεσογόνες καταστάσεις στην παιδική τους ηλικία. Η Jennifer Pollock, δήλωσε ότι η δυσλειτουργία στην οικογένεια ήταν ο πλέον στρεσογόνος παράγοντας και την ακολουθούσαν η παραμέληση και η κακοποίηση.

Για τη μελέτη τους, η Jennifer Pollock και οι συνεργάτες της ανέλυσαν δεδομένα από 221 υγιείς εφήβους και νεαρούς ενήλικους που είχαν λάβει μέρος σε μία μελέτη για τον καρδιαγγειακό κίνδυνο η οποία είχε ξεκινήσει το 1989.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι όταν οι συμμετέχοντες είχαν περάσει ένα τραυματικό γεγονός στην παιδική τους ηλικία είχαν αυξημένα κατά 18% τα επίπεδα μίας ουσίας που ονομάζεται ενδοθηλίνη-1, σε σχέση με όσους δεν είχαν αναφέρει κανένα τραυματικό περιστατικό. Πρόκειται για μία πρωτεΐνη που τείνει να στενεύει τα αγγεία και να αυξάνει την πίεση. Από την άλλη πλευρά, όσοι είχαν βιώσει δύο ή περισσότερα παιδικά τραυματικά γεγονότα είχαν επίπεδα ενδοθηλίνης-1 υψηλότερα κατά 24%. Αυτοί οι τελευταίοι επίσης, παρουσίαζαν υπέρταση και τα αγγεία τους ήταν πιο δύσκαμπτα.

Η έρευνα δεν παρακολούθησε περαιτέρω τους συμμετέχοντες για να διερευνήσει αν έπαθαν περισσότερα καρδιαγγειακά επεισόδια ή άλλες ασθένειες στο μέλλον.

Η Jennifer Pollock, δήλωσε ότι στο μέλλον θα ήθελε να διερευνήσει αν η συμπεριφοριστική θεραπεία θα μπορούσε να απομακρύνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο σε ανθρώπους που έχουν υποστεί έντονο στρες τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Πηγή: autotriti.gr

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014


Το οπτικοακουστικό υλικό αποτελεί αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας των μαθητών/τριών και της οπτικής τους για την κοινωνία που ζουν και γι’ αυτά που «διδάσκονται».
Η εκπαιδευτική κοινότητα του Γυμνασίου Ερυθρών
Δείτε το βίντεο ΕΔΩ

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Αντιδρούν γιατί καθυστερούν τα έγγραφα για να επιστρέψουν στη χώρα τους

Ένταση σημειώθηκε από 15 ανήλικους αλλοδαπούς στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων, το οποίο βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της Παιδόπολης στην Αγριά Βόλου.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, οι 15 ανήλικοι, υπήκοοι Αιγύπτου, που φιλοξενούνται στο κέντρο από τις αρχές Απριλίου, αναποδογύρισαν και έσπασαν κρεβάτια και καρέκλες, ενώ έβαλαν φωτιά σε στρώμα, διαμαρτυρόμενοι, όπως ισχυρίζονται, γιατί καθυστερούν τα έγγραφα για να επιστρέψουν στη χώρα τους.

Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις που συνέλαβαν τους ανήλικους. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργούν οι Αρχές του Βόλου, ενώ σε βάρος των ανηλίκων σχηματίστηκε δικογραφία.
NEWSBEAST
Η Nosotros SocialCentre πρόσθεσε νέα φωτογραφία.
· 

Οι έφηβοι που καπνίζουν μαριχουάνα κινδυνεύουν από ψύχωση ή σχιζοφρένεια

marijuanna.jpg2Οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες που κάνουν χρήση μαριχουάνας μπορεί να υποστούν σοβαρές βλάβες στον εγκέφαλό τους, υποστηρίζουν τώρα οι επιστήμονες.
Πληθαίνουν οι αποδείξεις ότι η τακτική χρήση μαριχουάνας αυξάνει τις πιθανότητες εκδήλωσης ψύχωσης σε εφήβους, η οποία μπορεί να εμφανιστεί με τη μορφή ασυνήθιστων σκέψεων και αντιλήψεων, όπως για παράδειγμα, ότι «η τηλεόραση μεταδίδει κρυφά μηνύματα».
Αυξάνεται, επίσης, ο κίνδυνος εκδήλωσης σχιζοφρένειας, μία διαταραχή του εγκεφάλου που προκαλεί -όχι μόνο την ψύχωση- αλλά επίσης, προβλήματα συγκέντρωσης, αλλά και απώλεια συναισθηματικής έκφρασης, όπως υποστηρίζει η επιστήμονας και συγγραφέας Ανν Μακ Ντόναλντ, στο επιστημονικό άρθρο που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα τηςΙατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.
maxresdefaultΣε μια πρόσφατη μελέτη στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 2.000 έφηβοι, με θέμα τις «επιπτώσεις του καπνίσματος μαριχουάνας σε νεαρούς ενήλικες», αποδείχθηκε ότι οι νέοι που κάπνιζαν μαριχουάνα είχαν τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ψύχωση κατά τη διάρκεια των επόμενων 10 ετών, σε σχέση με εκείνους που δεν κάπνιζαν «τσιγάρα».
Μία άλλη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι η πρώιμη χρήση ινδικής κάνναβης θα μπορούσε πραγματικά να επιταχύνει την έναρξη της ψύχωσης (σε εφήβους με σχετικό υπόβαθρο) κατά τρία χρόνια. Αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο, υποστηρίζει η έρευνα, είναι οι νέοι που έχουν ήδη μια μητέρα, πατέρα, ή αδελφό με σχιζοφρένεια ή κάποια άλλη ψυχωτική διαταραχή .
Οι νέοι με ένα γονέα ή αδελφό που υποφέρει από ψύχωση, έχουν περίπου 1 στις 10 πιθανότητες να εμφανίσουν την πάθηση και οι ίδιοι , ακόμα και αν δεν καπνίσουν ποτέ «τσιγάρο» μαριχουάνας . Η τακτική χρήση μαριχουάνας, ωστόσο, πολλαπλασιάζει τους κινδύνους, από μία στις 5, να γίνει κάποιος ψυχωτικός.
photoxpress_3303892Συγκριτικά, οι νέοι που ανήκουν σε οικογένειες που τα μέλη τους δεν πάσχουν από ψύχωση, έχουν 7 στις 1.000 πιθανότητες να αναπτύξουν την ασθένεια. Αν, όμως, καπνίζουν τακτικά «τσιγάρα», ο κίνδυνος διπλασιάζεται σε 14, στις 1000 πιθανότητες.
Χρόνια τώρα, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανή σχέση ανάμεσα στη χρήση μαριχουάνας και την ψύχωση. Μία από τις πιο γνωστές έρευνες ήταν αυτή, που μελέτησε σχεδόν 50.000 νεαρούς σουηδούς στρατιώτες επί 15 χρόνια.
Όσοι είχαν καπνίσει μαριχουάνα τουλάχιστον μία φορά, εμφάνισαν περισσότερες από διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν σχιζοφρένεια, σε σχέση με εκείνους που δεν είχαν καπνίσει ποτέ «τσιγάρο».
Οι τακτικοί χρήστες (οι οποίοι είπαν ότι έκαναν χρήση μαριχουάνας πάνω από 50 φορές) εμφάνιζαν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν σχιζοφρένεια.
Μέχρι στιγμής , η έρευνα αποδεικνύει τη σχέση μεταξύ του καπνίσματος μαριχουάνας και την ανάπτυξη στη συνέχεια ψύχωσης ή σχιζοφρένειας, αλλά δεν μπορεί να αποδείξει με βεβαιότητα, πώς ακριβώς η μαριχουάνα προκαλεί την ψύχωση.
Αυτό συμβαίνει συχνά με τις έρευνες. Για παράδειγμα, πριν από χρόνια, οι επιστήμονες παρατήρησαν μεν για πρώτη φορά τη σύνδεση μεταξύ του καπνίσματος και του καρκίνου του πνεύμονα , αλλά πέρασαν πολλά χρόνια για να είναι σε θέση να καταλάβουν, με ποιο τρόπο ακριβώς ο καπνός του τσιγάρου βλάπτει τους πνεύμονες και στα άλλα όργανα του σώματος, προκαλώντας καρκίνο και άλλες ασθένειες .
Brain_StructuresΗ έρευνα σχετικά με την επίδραση της μαριχουάνας στον εγκέφαλο είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο.  Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής, είναι ότι η THC – μία από τις δραστικές ενώσεις της μαριχουάνας – διεγείρει τον εγκέφαλο και ενεργοποιεί άλλες χημικές αντιδράσεις, οι οποίες οδηγούν στην ψυχολογική και φυσική επίδραση του ναρκωτικού. Αλλά δεν είναι σαφές, το πώς ακριβώς η χρήση μαριχουάνας μπορεί να οδηγήσει σε ψύχωση.
Μια θεωρία υποστηρίζει ότι η μαριχουάνα μπορεί να επηρεάσει την φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου από την εφηβεία μέχρι και την ενηλικίωση, επειδή ο εφηβικός εγκέφαλος βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη, από την εφηβεία και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας των 20 χρόνων. Μέσα σ’αυτό το διάστημα, λοιπόν, τα κέντρα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την κρίση και την επίλυση προβλημάτων, εξακολουθούν να δημιουργούνται και να κατασκευάζουν συνδέσεις με τα συναισθηματικά κέντρα του εγκεφάλου . Το κάπνισμα της μαριχουάνας, μπορεί να εκτροχιάσει τη διαδικασία αυτή και έτσι να αυξήσει την ευπάθεια ενός νεαρού ατόμου στην ψυχωσική σκέψη.
Ενώ η έρευνα για την μαριχουάνα και τον εγκέφαλο δεν έχει ακόμα συνδεθεί σε όλες τις τελείες της, ώστε να συμπληρωθεί η επιστημονική εικόνα, αυτές οι νέες μελέτες προσφέρουν έναν ακόμη λόγο για να προειδοποιήσει κανείς τους νέους για τη χρήση μαριχουάνας, ειδικά εάν υπάρχει ένα μέλος στην οικογένεια που πλήττεται από σχιζοφρένεια ή κάποια άλλη ψυχωτική διαταραχή . Αν και μπορεί να είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε έναν έφηβο, αξίζει να προσπαθήσει κανείς, ώστε να αποτρέψει τον μακροπρόθεσμο κίνδυνο ψύχωσης ή σχιζοφρένειας .
Της : Ann MacDonald, Contributor, Harvard Health
Πηγή : www.health.harvard.edu
Του Εμμανουήλ Πολυζόπουλου Ψυχιάτρου- Ψυχοθεραπευτή
Αυτοκτονικότητα είναι μια ενέργεια με την οποία αποσκοπεί κάποιος να βλάψει τον εαυτό του και περιλαμβάνει αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και απόπειρες αυτοκτονίας, άλλοτε επιτυχημένες και άλλοτε όχι.
Ένα ψυχοπιεστικό γεγονός μπορεί να προκαλέσει αυτοκαταστροφική διάθεση και συμπεριφορά σε παιδιά που έχουν κάποια ψυχική διαταραχή, όπως η κατάθλιψη.
aponenoimeno2
Τα παιδιά που διατρέχουν κίνδυνο αυτοκτονικού ιδεασμού μπορεί να είναι σε κατάθλιψη ή να διακατέχονται από άγχος, απέχουν από συνήθεις δραστηριότητες, μπορεί να μιλούν για θέματα που σχετίζονται με το θάνατο, ή ξαφνικά αλλάζουν τη συμπεριφορά τους. Τα μέλη της οικογένειας και φίλοι θα πρέπει να λαμβάνουν όλες τις απειλές αυτοκτονίας ή απόπειρες σοβαρά.
Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας μπορούν να καθορίσουν πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος αυτοκτονίας.
Η θεραπεία μπορεί περιλαμβάνει νοσηλεία, αν ο κίνδυνος είναι υψηλός, φάρμακα για τη θεραπεία άλλων διαταραχών της ψυχικής υγείας, και ατομική και οικογενειακή συμβουλευτική.
 Επιδημιολογικά στοιχεία:
Η αυτοκτονία είναι σπάνια στα παιδιά πριν την εφηβεία και είναι κυρίως ένα πρόβλημα της εφηβείας, ιδιαίτερα μεταξύ των ηλικιών 15 και 19, καθώς και της ενηλικίωσης. Ωστόσο, ακόμα και στην προεφηβεία μπορούν να εκδηλωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και ιδεασμοί.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αυτοκτονία είναι η δεύτερη ή τρίτη κύρια αιτία θανάτου σε εφήβους. Καταλήγει σε 2.000 θανάτους ανά έτος. Είναι επίσης πιθανό ότι ένας αριθμός των θανάτων που αποδίδονται σε ατυχήματα, στην πραγματικότητα να είναι αυτοκτονίες. Πολύ περισσότερες είναι οι απόπειρες αυτοκτονίες που δεν είχαν τελικά καταστροφική κατάληξη. Από έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών διαπιστώθηκε ότι το 28% των μαθητών λυκείου είχε αυτοκτονικές σκέψεις και 8,3% είχαν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν. Συχνά, απόπειρες αυτοκτονίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον κάποια αμφιθυμία δηλαδή κάποιο έντονο δισταγμό/επιθυμία για την ίδια την απόπειρα και μπορεί συνήθως αποτελεί μια κραυγή για βοήθεια. Μεταξύ των εφήβων στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα αγόρια υπερτερούν των κοριτσιών στις αυτοκτονίες κατά περισσότερο από 4 προς 1. Ωστόσο, τα κορίτσια είναι 2 έως 3 φορές πιο πιθανό να επιχειρήσουν απόπειρα αυτοκτονίας.
 Παράγοντες Κινδύνου
Διάφοροι παράγοντες αλληλεπιδρούν συνήθως πριν από τις αυτοκτονικές σκέψεις και πριν αυτές εξελιχθούν σε αυτοκτονική συμπεριφορά. Πολύ συχνά, υπάρχει μια υποκείμενη διαταραχή της ψυχικής υγείας και ένα ψυχοπιεστικό γεγονός που προκαλεί τη συμπεριφορά.
Τα στρεσογόνα γεγονότα περιλαμβάνουν:
- Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου.
- Μια αυτοκτονία στο σχολείο.
- Απώλεια ενός φίλου ή φίλης.
- Μια έντονη παρενόχληση από το γνώριμο περιβάλλον (όπως οικογένεια, σχολείο ή τη γειτονιά) ή φίλους
- Ταπείνωση, υποτίμηση από τα μέλη της οικογένειας ή από φίλους.
- Θύμα εκφοβισμού στο σχολείο
- Η αποτυχία στο σχολείο
- Πρόβλημα με το Νόμο
 aponenoimenopinakas
Ωστόσο, και παρόλο που ψυχοπιεστικά γεγονότα είναι αρκετά συχνά στην ζωή των παιδιών, αυτά σπάνια οδηγούν σε αυτοκτονική συμπεριφορά εάν δεν υπάρχουν άλλα υποκείμενα προβλήματα.
 Τα πιο κοινά υποκρυπτόμενα προβλήματα είναι τα ακόλουθα:
- Κατάθλιψη: Οι έφηβοι που πάσχουν από κατάθλιψη έχουν συναισθήματα απόγνωσης και αδυναμίας, που περιορίζουν την ικανότητα τους να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις στα άμεσα προβλήματα τους.
- Αλκοόλ ή ναρκωτικά: Η χρήση αλκοόλ ή ναρκωτικών μειώνει τις αναστολές στις επικίνδυνες συμπεριφορές και μειώνει την επίγνωση των συνεπειών.
- Κακός έλεγχος των παρορμήσεων.
- Παιδιά και έφηβοι που επιχειρούν απόπειρα αυτοκτονίας είναι συχνά θυμωμένοι με τα μέλη της οικογένειας τους ή φίλους, δεν είναι σε θέση να επεξεργαστούν την οργή τους, και τελικά την μετατρέπουν σε οργή ενάντια στον εαυτό τους. Μπορεί να επιθυμούν να χειραγωγήσουν ή να τιμωρήσουν τους άλλους ανθρώπους («Θα το μετανιώσετε μετά που θα με δείτε νεκρό»).
Μερικές φορές η αυτοκτονική συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα μιμητισμού. όταν δηλαδή ένα παιδί μιμείται τις ενέργειες των άλλων. Για παράδειγμα, απόπειρες αυτοκτονίας διασήμων ειδώλων της νεολαίας, αλλά και άλλων γνωστών προσώπων, συχνά ακολουθούνται από αυτοκτονίες ή απόπειρες αυτοκτονίας παιδιών. Ομοίως, μιμητικές αυτοκτονίες συμβαίνουν μερικές φορές στα σχολεία. Η αυτοκτονία παιδιών είναι πιο πιθανό να επισυμβεί σε οικογένειες στις οποίες υπάρχουν διαταραχές της διάθεσης (κατάθλιψη) σε κάποιο μέλος, ειδικά μάλιστα αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό αυτοκτονίας ή άλλες βίαιες συμπεριφορές.
aponenoimeno1
 Διάγνωση
Οι γονείς, οι γιατροί, οι δάσκαλοι, και οι φίλοι μπορούν να είναι σε θέση να εντοπίσουν τα παιδιά που μπορεί πιθανά θα επιχειρήσουν αυτοκαταστροφική πράξη, ιδιαίτερα εκείνων που είχαν κάποια πρόσφατη αλλαγή στη συμπεριφορά τους. Παιδιά και έφηβοι συχνά εμπιστεύονται μόνο συμμαθητές τους, οι οποίοι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να μην κρατήσουν ένα τέτοιο μυστικό που θα μπορούσε να οδηγήσει στο τραγικό θάνατο του φίλου τους.
Τα παιδιά που εκφράζουν προφανείς ή συγκεκαλυμμένες σκέψεις αυτοκτονίας, όπως «Μακάρι να μην είχα ποτέ γεννηθεί» ή «Θα ήθελα να πάω για ύπνο και να μην ξυπνήσω”, βρίσκονται σε κίνδυνο, αλλά ακόμα και τα παιδιά με πιο ήπια σημάδια, όπως κοινωνική απόσυρση, απότομη επιδείνωση της επίδοσης στο σχολείο, ή αποχή από προηγούμενες αγαπημένες ασχολίες και χόμπυ, έχουν σαφείς παράγοντες κινδύνου εκδήλωσης αυτοκαταστροφικού ιδεασμού.
Οι επαγγελματίες ψυχικής Υγείας έχουν δύο βασικούς ρόλους: πρώτον την αξιολόγηση της ασφάλειας ενός αυτοκτονίκού παιδιού και εκτίμησης ανάγκης για νοσηλεία και δεύτερον την θεραπεία υποκείμενων διαταραχών, όπως η κατάθλιψη ή η κατάχρηση ουσιών.
 Πρόληψη
Η άμεση αναζήτηση με ερωτήσεις για αυτοκτονικές σκέψεις μπορούν να εξωτερικεύσουν σημαντικά θέματα που προκαλούν και συντηρούν τα άγχη του παιδιού. Ο εντοπισμός αυτών των ζητημάτων μπορεί, με τη σειρά του να οδηγήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις:
 Παράγοντες κινδύνου και προειδοποιητικά σημάδια της αυτοκτονίας σε παιδιά και εφήβους
Ψυχικά και σωματικά συμπτώματα:
- Έμμονη ενασχόληση με νοσηρά θέματα και θέματα θανάτου.
- Κατάθλιψη
- Δραματικές αλλαγές στη διάθεση
- Αλλαγές στην όρεξη
- Διαταραχές ύπνου
- Η ένταση, το άγχος, νευρικότητα, ιδιαίτερα όταν εμφανίζονται ξαφνικά και χωρίς γνωστό παράγοντα.
- Ελλιπής έλεγχος των παρορμήσεων
Αλλαγές στη συμπεριφορά:
- Κακές συνθήκες υγιεινής και παραμέληση της προσωπικής εμφάνισης (ειδικά αν πρόκειται για μια απότομη αλλαγή)
- Απόσυρση από τις κοινωνικές δραστηριότητες
- Η μείωση στους βαθμούς και εν γένει στην σχολική επίδοση και συγκέντρωση στο μάθημα.
- Η αυξανόμενη εκδήλωση βίαιης συμπεριφοράς
- Αποχή από προηγούμενες αγαπημένες δραστηριότητες και χόμπυ.
Εκφραστικά:
- Έκφραση ενοχικών συναισθημάτων
- Καταστάσεις που υποδηλώνουν την επιθυμία να πεθάνει, όπως «Μακάρι να μην είχα ποτέ γεννηθεί» ή «Θα ήθελα να πάω για ύπνο και να μην ξυπνήσω»
- Άμεσες ή έμμεσες απειλές για αυτοκτονία
aponenoimeno3
 Συνθήκες:
- Εύκολη πρόσβαση σε πυροβόλα όπλα ή φάρμακα.
- Οικογενειακό ιστορικό αυτοκτονίας
- Μια προηγούμενη απόπειρα αυτοκτονίας
- Ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, ιδίως όταν αυτός επήλθε με αυτοκτονία
- Αλκοόλ ή χρήση ναρκωτικών
 Θεραπεία
Τα παιδιά που επιχειρούν αυτοκτονία χρειάζονται επείγουσα αξιολόγηση σε ένα τμήμα επειγόντων περιστατικών νοσοκομείου. Κάθε είδος απόπειρας αυτοκτονίας ή άλλης αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, διότι το ένα τρίτο εκείνων που έχουν τελικώς αυτοκτονήσει, προηγουμένως επιχείρησαν ήπιες αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές, όπως μερικές επιπόλαιες γρατσουνιές στον καρπό ή κατάποση μερικών χαπιών. Όταν οι γονείς ελαχιστοποιούν την σημασία μιας αποτυχημένης απόπειρας αυτοκτονίας, τα παιδιά μπορούν να δουν αυτή την απάντηση ως πρόκληση, ή αδιαφορία και την επόμενη φορά η απόπειρα θα είναι πιο σφοδρή και αποφασιστική.
Μόλις η άμεση απειλή για τη ζωή έχει απομακρυνθεί, ο ιατρός αποφασίζει κατά πόσον το παιδί θα πρέπει να νοσηλευτεί. Η απόφαση εξαρτάται από το βαθμό του κινδύνου που ελλοχεύει στο σπίτι και την ικανότητα της οικογένειας να παρέχει υποστήριξη και σωματική ασφάλεια για το παιδί (το λεγόμενο υποστηρικτικό περιβάλλον του παιδιού).
aponenoimeno5
Η σοβαρότητα μιας απόπειρας αυτοκτονίας μπορεί να μετρηθεί από έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:
- Είτε η προσπάθεια ήταν προσεκτικά σχεδιασμένη και όχι αυθόρμητη – για παράδειγμα, αφήνοντας το παιδί ένα σημείωμα αυτοκτονίας δείχνει μια προσχεδιασμένη προσπάθεια
- Είτε ελήφθησαν μέτρα για την πρόληψη της αποφυγής θανάτου (π.χ. προειδοποιητικό τηλεφώνημα, σχετικές δηλώσεις σε κοινωνικά δίκτυα κλπ)
- Τι τύπος μεθόδου χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας το παιδί ένα πυροβόλο όπλο είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσει θάνατο σε σύγκριση με τη λήψη χαπιών.
- Είναι σημαντικό να γίνει διάκριση σοβαρής πρόθεσης πρόκλησης σωματικής βλάβης από τις πραγματικές συνέπειες. Για παράδειγμα, οι έφηβοι που θα πιούν τελικώς αβλαβή χάπια, πιστεύοντας όμως ότι αυτά είναι θανατηφόρα, πρέπει να θεωρούνται ότι εκτέθηκαν σε ακραίο κίνδυνο.
Αν νοσηλεία δεν είναι απαραίτητη, οι οικογένειες των παιδιών που πηγαίνουν στο σπίτι πρέπει να διασφαλίζουν κάθε επικίνδυνο αντικείμενο έχει επιμελώς απομακρυνθεί από το περιβάλλον. Ακόμη και με αυτές τις προφυλάξεις, πρόληψη των αυτοκτονιών μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, και δεν υπάρχουν αποδεδειγμένα ασφαλή μέτρα για επιτυχή πρόληψη επόμενων αποπειρών.
Η ψυχιατρική παρακολούθηση των παιδιών και των εφήβων, συμπεριλαμβανομένης και όλης της οικογένειας, είναι εκ των ων ουκ άνευ το αμέσως απαραίτητο επόμενο βήμα, μετά την εκδήλωση της οποιασδήποτε αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς ή ακόμα και στα αρχικά στάδια της έκφρασης αυτοκαταστροφικού ιδεασμού.
drpolizopoulos1
Εμμανουήλ Πολυζόπουλος
Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής
mail: polem@otenet.gr
 in vitro