Παρασκευή 31 Μαΐου 2013


Το «Χαμόγελο του Παιδιού» εξηγεί τι πρέπει να κάνει μια οικογένεια

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» με αφορμή τα τελευταία περιστατικά κακοποίησης παιδιών εφιστά την προσοχή όλων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων. 

Πρόσφατα συνελήφθη ένας 40χρονος για αποπλάνηση και ασελγείς πράξεις σε βάρος 21 ανήλικων κοριτσιών. Εντόπιζε τα θύματά του στο σχολείο και στη συνέχεια τα ακολουθούσε. Προσποιούμενος τον αστυνομικό τα συνόδευε σε απόμερους κοινόχρηστους χώρους όπου με την πρόφαση του σωματικού ελέγχου για κλοπές και ναρκωτικά, τα αποπλανούσε!

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» με ομάδα ψυχολόγων βρίσκεται ήδη κοντά σε οικογένειες των παιδιών, παρέχοντας ψυχολογική στήριξη και συμβουλές. Ανάλογη περίπτωση είχε εκτυλιχθεί παλαιότερα όπου έφηβη έπεσε θύμα ενήλικα, ο οποίος διέθετε όλα τα χαρακτηριστικά του «θύτη» αλλά είχε μια θέση ισχύος που του εξασφάλισε χρόνο με την ανήλικη έχοντας την εύνοια και την εμπιστοσύνη της οικογένειάς της. 

Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» έχει προχωρήσει σε σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών για την άμεση και δραστική αντιμετώπιση του φαινομένου.

Επικοινώνησε με την προϊσταμένη Εισαγγελίας Πρωτοδικών, κ. Παναγιώτα Φάκου, σχετικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του δράστη και ενημερώθηκε πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα δοθεί η σχετική έγκριση, μετά από τις νόμιμες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν.

Επικοινώνησε επίσης με την αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου – Βασιλοπούλου, σχετικά με την προσπάθεια να γίνουν οι ανάλογες νομοθετικές διαδικασίες προκειμένου να προστατεύονται τα ανήλικα από ανθρώπους όπου επαναλαμβάνουν τις πράξεις τους, όπως γίνεται συνήθως στη χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

Στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056, η οποία λειτουργεί πανελλαδικά, χωρίς χρέωση, όλο το 24ωρο, ανώνυμα, υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι για να μοιραστούν με τους γονείς και τα παιδιά τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους. 

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» έχοντας το συντονισμό του Εθνικού Κέντρου για τα Εξαφανισμένα και υπό Εκμετάλλευση παιδιά και λειτουργώντας την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056 θυμίζει στους γονείς και σε όσους έχουν τη φροντίδα των παιδιών ότι η κακοποίηση είναι ένα φαινόμενο σταθερό στο χρόνο και παρουσιάζεται σε όλες τις κοινωνίες. 

Παράλληλα, συμμετέχει ενεργά στην «Σύμπραξη Παγκόσμιας Υγείας» ως μέλος του ICMEC (Διεθνές Κέντρο για τα Εξαφανισμένα και υπό εκμετάλλευση παιδιά) για την αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης ως παγκόσμια κρίση υγείας με στόχο την εκπαίδευση των επαγγελματιών μας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών μας. Στο ICMEC συμμετέχουν: η Mayo Clinic (ΗΠΑ), τα Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (Centers for Disease Prevention and Control- CDC) (ΗΠΑ), το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Bambino Gesù (Ιταλία), η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, η Ιατρική Σχολή του Harvard, εξειδικευμένοι επιστήμονες στην παιδική κακοποίηση και άλλοι.

Σημαντικό είναι το γεγονός πως παρά την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση, υπάρχει, δυστυχώς, μια σιωπηλή αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων καθώς τα παιδιά βιώνουν σύγχυση, φόβο, ντροπή και ενοχή, με αποτέλεσμα να μην αποκαλύπτουν αυτό που τους έχει συμβεί ακόμα κι όταν ενηλικιωθούν. 

Ο ρόλος των γονέων όμως είναι σημαντικός και οφείλουν να μιλήσουν στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους για τους βασικούς κανόνες ασφαλείας. Να γνωρίζουν το πρόγραμμα των παιδιών τους. Να γνωρίζουν τους φίλους και γενικά τους ανθρώπους που συναναστρέφονται. Να παρατηρούν τα παιδιά τους και να τους προβληματίζει οποιαδήποτε αλλαγή στη συμπεριφορά τους. Να πουν στα παιδιά ότι το σώμα τους είναι δικό τους κι έχουν το δικαίωμα να μην επιτρέψουν σε κάποιον να τα αγγίξει με τρόπο που δεν θέλουν και να πουν όχι. Να πουν στα παιδιά ότι για τέτοιου είδους καταστάσεις ένα παιδί ποτέ δε φταίει. Να πουν στα παιδιά ότι δεν υπάρχουν μυστικά που δεν τα ξέρει η μαμά και ο μπαμπάς

Επίσης, είναι σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν: Ότι και να έχουν κάνει, ότι και να έχουν πει, δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τα χτυπήσει, να τα βρίσει ή να τα αγγίξει με τρόπο που δεν είναι σωστός. Δεν υπάρχει κανένα μυστικό από την μαμά και τον μπαμπά ή τον δάσκαλο και τη δασκάλα. Δεν υπάρχει κανένα μυστικό που να τα κάνει να ντρέπονται, να φοβούνται και να μην μπορούν να κοιμηθούν τα βράδια

Στόχος του οργανισμού είναι η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των απλών πολιτών ώστε να μην μένουν απαθείς σε τόσο σοβαρά περιστατικά κακοποίησης αθώων παιδικών ψυχών. Τα παιδιά αξίζουν την προσοχή και την προστασία όλων.
newsbeast

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Διήμερο προβολών του αντιφασιστικού μετώπου μαθητών Ηλιούπολης
Ηλιουπολη, Παρασκευή 31 Μαΐου 2013, 20:30
στάλθηκε από ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ
Ακριβής τοποθεσία:Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος Ηλιούπολης Ηρώων Πολυτεχνείου 4Α & Μαρίνου Αντύπα
Διοργάνωση:Ελευθερος Κοινωνικος Χωρος Συνεργειο


Προβολή "American History X" (Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας) του Τόνι Κέι, 1998, 119', ΗΠΑ

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες από τους πιο ευάλωτους ανθρώπους

Τα παιδιά που πάσχουν από κάποια μορφή αναπηρίας, θύματα κοινωνικού αποκλεισμού, διακρίσεων και βίας, είναι από τους πιο ευάλωτους ανθρώπους στον κόσμο, εκτιμά η Unicef σε έκθεσή της, η οποία...
δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με την έκθεση αυτή που τιτλοφορείται: Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2013".

Φέτος είναι αφιερωμένη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα παιδιά με αναπηρίες αντιμετωπίζουν τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο από τα υπόλοιπα να πέσουν θύματα σωματικής και σεξουαλικής βίας, έχουν λιγότερες πιθανότητες πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας ή στην εκπαίδευση και είναι περισσότερο εκτεθειμένα στη φτώχεια. Μάλιστα σε πολλές χώρες τα εγκαταλείπουν ή τα κλείνουν σε ιδρύματα, υπογραμμίζεται στην έκθεση, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

"Καμία κατηγορία παιδιών δεν είναι τόσο παραμελημένη, σχεδόν αόρατη στους άλλους, απ' ό,τι τα παιδιά με αναπηρίες", δήλωσε στο Ανόι ο γενικός διευθυντής της Unicef Αντονι Λέικ πριν από τη δημοσιοποίηση της έκθεσης. Καθώς τα παιδιά αυτά δεν έχουν καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και δεν ενημερώνονται για τους κινδύνους όσον αφορά το AIDS, ανατιμετωπίζουν μεγάλο κίνδυνο να υποστούν σεξουαλική κακοποίηση και να προσβληθούν από τον θανατηφόρο αυτόν ιό, επισημαίνει η έκθεση.

"Τα παιδιά αυτά δε δηλώνονται κατά τη γέννησή τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεν είναι η αναπηρία τους, αλλά οι διακρίσεις σε βάρος τους. Και καμιά φορά, όπως στην περίπτωση των αλμπίνων της Τανζανίας, τα σκοτώνουν στο όνομα των δεισιδαιμονιών που συνδέονται με τη μαύρη μαγεία", τόνισε ο Λέικ.

'Ανθρωποι με αλμπινισμό, μια γενετική ασθένεια με χαρακτηριστικό το λευκό χρώμα στο δέρμα και τις τρίχες των μαλλιών και ολόκληρου του σώματος, είναι θύματα διακρίσεων σε πολλές περιοχές της Αφρικής όπου πιστεύουν ότι τα γεννητικά τους όργανα έχουν υπερφυσικές ικανότητες. Σύμφωνα με την έκθεση της Unicef, τα κορίτσια με αναπηρίες έχουν λιγότερες πιθανότητες από τα αγόρια να έχουν τροφή και φροντίδα.

Κανένα αξιόπιστο στοιχείο δεν είναι σήμερα διαθέσιμο όσον αφορά τον αριθμό των παιδιών με αναπηρία στον κόσμο. Μια εκτίμηση για 93 εκατομμύρια-δηλαδή τουλάχιστον ένα στα 20 παιδιά 14 ετών-απέχει πολύ από την πραγματικότητα, εκτιμά η Unicef.
tromaktiko
Δεκαεξάχρονος ομοφυλόφιλος αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει πέφτοντας στο κενό από τον τρίτο όροφο του σχολείου του σε νότια περιοχή της Ρώμης.
Για καλή του τύχη στο σημείο στο οποίο κατέληξε το άλμα στο κενό ήταν παρκαρισμένο ένα μικρό όχημα 50 κυβικών εκατοστών με κάλυμμα από σκληρό πλαστικό, το οποίο του έσωσε τη ζωή.

Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με κατάγματα και στα δυο πόδια, αλλά βρίσκεται εκτός κινδύνου.

Σε μήνυμά του στο Facebook, λίγα λεπτά πριν ανοίξει το παράθυρο του σχολείου του και αποπειραθεί να δώσει τέλος στην ζωή του, ο Ιταλός έφηβος έγραψε: «Μαμά, σου ζητώ συγγνώμη, αλλά δεν αντέχω άλλο. Αισθάνομαι ένα τρομερό βάρος καθημερινά. Συγχώρεσέ με».

Όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, η απόφαση του αγοριού οφείλεται κατά τα φαινόμενα σε χλευασμούς συμμαθητών του και τη στάση του πατέρα του, που αρνείτο να αποδεχθεί ότι είναι ομοφυλόφιλος.

Πριν λίγους μήνες ένας άλλος έφηβος είχε αυτοκτονήσει στην ίδια περιοχή της Ρώμης, διότι οι συμμαθητές του τον κορόιδευαν εξαιτίας της σεξουαλικής του ταυτότητας.

«Ζούμε μία πραγματική κατάσταση εκτάκτου ανάγκης» δήλωνε το βράδυ της Τετάρτης σε τηλεοπτική εκπομπή η Πάολα Κόντσια, πρώην βουλευτής της κεντροαριστεράς και από τα κύρια στελέχη του κινήματος για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων.

«Χρειάζεται άμεσα η ψήφιση ενός νόμου κατά της ομοφοβίας και η νομική αναγνώριση παράλληλα των ομοφυλόφιλων ζευγαριών που συζούν» επισήμανε.

Ο 16χρονος μιλώντας με την μητέρα του είπε, ότι «κατάλαβε ότι δεν πρέπει να θυσιάσει τη ζωή του εξαιτίας κανενός» και «θέλει να γυρίσει στο σχολείο το γρηγορότερο δυνατόν με δύναμη και αυτοπεποίθηση»
TVXS
Διήμερο προβολών του αντιφασιστικού μετώπου μαθητών Ηλιούπολης
Ηλιουπολη, Πέμπτη 30 Μαΐου 2013, 20:30
στάλθηκε από ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ
Ακριβής τοποθεσία:Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος Ηλιούπολης Ηρώων Πολυτεχνείου 4Α & Μαρίνου Αντύπα
Διοργάνωση:Ελευθερος Κοινωνικος Χωρος Συνεργειο


Προβολή "Die Welle" (To Κύμα) του Ντένις Γκάνσελ, 2008, 101', Γερμανια

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΤΕΘΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΝ "ΚΕΜΑΛ" ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ




Tου Θωμά Σίδερη
Μπορεί ένα από τα ομορφότερα ελληνικά τραγούδια όπως ο «Κεμάλ» του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου να θεωρείται ισλαμική προπαγάνδα; Κι όμως δασκάλα σε ελληνικό δημοτικό σχολείο, που έχει αξιολογηθεί από τα αρμόδια...
όργανα του υπουργείου Παιδείας για να εκτελεί τα χρέη διευθύντριας, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο τραγούδι βλάπτει τα εθνικά συμφέροντα!
Η κόρη μου που πάει τρίτη δημοτικού μού λέει συχνά ότι της αρέσουν τρία τραγούδια, δύο εκ των οποίων είναι του Νίκου Γκάτσου. Αυτό όμως που της αρέσει πιο πολύ είναι ο «Κεμάλ», που ξέρει απέξω τα λόγια του και τον τραγουδά. Σύμφωνα με καταγγελία δασκάλας μουσικής σε δημοτικό σχολείο, ένας γονιός διαμαρτυρήθηκε έντονα στο διευθυντή του σχολείου επειδή το παιδί του διδάχτηκε στα πλαίσια του μαθήματος της μουσικής τον «Κεμάλ». Ο γονιός θεωρεί ότι το συγκεκριμένο τραγούδι δεν είναι τίποτα περισσότερο από ισλαμική προπαγάνδα.
Σε μια χώρα που διέρχεται από μια βαθιά οικονομική, κοινωνική και –κυρίως- ανθρωπιστική κρίση, οι ακραίες εθνικιστές απόψεις διογκώνονται τεχνηέντως και προβάλλονται ως «λύσεις» με την ενσωμάτωσή τους σε μεσαιωνικές λογικές και πρακτικές. Αν το πρόβλημα ήταν μόνο του γονιού, το ίδιο το σχολείο θα μπορούσε να το διευθετήσει άμεσα. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση, με την άποψη του γονιού ταυτίζεται και η διευθύντρια του σχολείου.
Σύμφωνα με καταγγελία της δασκάλας μουσικής στο εν λόγω δημοτικό σχολείο, η διευθύντρια του σχολείου μπήκε στην τάξη και πήρε από τους μαθητές όλες τις φωτοτυπίες με τα λόγια και τη μουσική του «Κεμάλ». Στη συνέχεια, κάλεσε τη δασκάλα στην τάξη και της δήλωσε πως είναι απογοητευμένη από τον τρόπο που γίνεται το μάθημα της μουσικής. Όμως η διευθύντρια δεν έμεινε μόνο σε κάποιες απλές διαπιστώσεις, αλλά με το πρόσχημα των νουθεσιών και παραινέσεων προς τη δασκάλα, προέβη στη δική της προπαγάνδα: Επεσήμανε στη δασκάλα ότι οφείλει να μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τους τονώνει το εθνικό τους φρόνημα. Κάτι που ο «Κεμάλ», ο Νίκος Γκάτσος και ο Μάνος Χατζιδάκις δεν ήταν ικανοί να το κάνουν.
Η καταγγελία της δασκάλας δεν κρύβεται πίσω από την ανωνυμία και ήδη η δασκάλα έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια συλλογής ανάλογων περιστατικών από δασκάλους ανά την επικράτεια.
Ποια είναι άραγε η θέση του υπουργού Παιδείας αλλά και του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων στο περιστατικό αυτό; Θα ζητηθούν από τη διευθύντρια εξηγήσεις και θα υποστεί τις συνέπειες για την απαράδεκτη συμπεριφορά της; 
fimotro

Αυστραλία: Μαθητές ξαναπέταξαν... σάντουιτς στη Γκίλαρντ

ΑΘΗΝΑ 30/05/2013


Επίθεση με... σάντουιτς δέχθηκε για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα η πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Τζούλια Γκίλαρντ.

Η δεύτερη επίθεση σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης, κατά την επίσκεψη της Γκίλαρντ στοΛύκειο Lyneham στην Καμπέρα.

Η Γκίλαρντ γέλασε και αστειεύτηκε με το περιστατικό, λέγοντας ότι ο μαθητής που της πέταξε το σάντουιτς προφανώς σκέφτηκε ότι θα πεινούσε.
Νωρίτερα αυτό το μήνα ένας άλλος μαθητής στο Μπρίσμπεϊν αποβλήθηκε, αφότου πέταξε σάντουιτς.
nooz.

Είκοσι τρεις οικογένειες Ρομά διαμαρτυρήθηκαν για τον αποκλεισμό των παιδιών τους από σχολεία

Για παραβίαση του δικαιώματος στην εκπαίδευση και των διατάξεων της Σύμβασης που απαγορεύουν τις διακρίσεις, καταδικάστηκε η Ελλάδα από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην υπόθεση «Λαβίδας και άλλοι κατά Ελλάδος».

Η απόφαση κατά της Ελλάδας βγήκε μετά την εκδίκαση της προσφυγής 23 γονέων Ρομά, που διαμαρτυρήθηκαν για τον αποκλεισμό των παιδιών τους από τα δημοτικά σχολεία στις Σοφάδες Καρδίτσας και την υποχρεωτική εκπαίδευσή τους σε σχολεία μόνο για παιδιά Ρομά.

Το Δικαστήριο υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλλει από 1.000 ευρώ στον κάθε αιτούντα, ως αποζημίωση για ηθική βλάβη και να πληρώσει και 2.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα. Οι προσφεύγοντες εκπροσωπήθηκαν στο Δικαστήριο από το Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι.

Στην απόφασή του το Δικαστήριο επικρίνει το ελληνικό υπουργείο Παιδείας διότι, όπως αναφέρει, δεν έκανε τίποτα για να άρει τον κοινωνικό αποκλεισμό των παιδιών Ρομά από τα εκπαιδευτήρια της περιοχής, παρόλο που είχε ενημερωθεί επισήμως, μέσω δύο επιστολών και σχετικής έκθεσης, για τις εθνοτικές διακρίσεις που υφίσταντο τα παιδιά των Ρομά στα σχολεία στις Σοφάδες. Επικαλείται σχετική δήλωση της επιτρόπου Βίβιαν Ρέντινγκ, σύμφωνα με την οποία τα μέτρα που ελήφθησαν από την πλευρά των ελληνικών Αρχών δεν ήταν αρκετά για να τεθεί τέρμα στην πολιτική φυλετικού διαχωρισμού των παιδιών Ρομά από τα άλλα.
newsbeast

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

 
Της ΣΟΦΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
 
Ημουν κι εγώ καθηγήτρια κάποτε. Οχι τίποτε σπουδαίο... λίγες ώρες και ωρομίσθια. Για οχτώ χρόνια, στο τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων στα ΚΑΤΕΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης. Επεφτε κάπως μακριά... κολλούσε και το αμάξι μου στις λάσπες, αλλά απ' το να γράφω τιμολόγια στο πατάρι εκτελωνιστικού γραφείου για ντομάτες... 
 Η δουλειά μου ήταν να μαζεύω σπουδαστές να τους μάθω γερμανικά. Πήγα μια-δυο φορές στο γραφείο των μόνιμων καθηγητών για καφέ, να περάσει η ώρα. Ντράπηκα... Ετσι βγήκα στη γύρα: στα κυλικεία, στο εστιατόριο, στις γενικές συνελεύσεις (εκεί, μανούλα μου, έπεφτε χοντρό ξύλο). Ωραία χρόνια, ανέμελα. Χαβαλές, φραπές και αμφισβήτηση. 
 
Μέσα σε πυκνούς καπνούς τσιγάρων και σε μυρωδιές από πατάτα γιαχνί, του μαγειρείου της σχολής, οι φοιτητές σκότωναν τον καιρό και τις ώρες. Επιανα τους «δικούς μου» με το καλό και τους «έσπρωχνα» στην αίθουσα διδασκαλίας. Πιο πολύ θέλανε επικοινωνία: αλλιώς την είχαν ονειρευτεί τη φοιτητική ζωή, την ελευθερία, τον έρωτα. Δεν ήταν και τόσο ρομαντικό να τρέχουν τα νερά απ' τους τοίχους με τη βροχή ούτε να πέφτουν τα σκουλήκια απ' τα ταβάνια. Να 'ταν τουλάχιστον Πανεπιστήμιο! Και τα γερμανικά; Μα είναι γλώσσα αυτή να την ευχαριστηθείς, να τη μιλήσεις, να πεις ένα τραγούδι στη Γιουροβίζιον; 
 
Για την αμοιβή μου δεν το συζητώ, ίσα για τη βενζίνη, αλλά ήμουν εκπαιδευμένη! Και στη θεατρική ομάδα δουλεύαμε για την ψυχή μας (πώς αλλιώς θα αλλάζαμε και τον κόσμο, άλλωστε).Τα προς το ζην τα έβγαζα στη δουλειά του μπαμπά μου, βοηθώντας κατά το έθιμον και την οικογενειακή επιχείρηση. 
 
Ετσι ήταν τα πράγματα, όταν το 1985 προκηρύχθηκε μία θέση μονιμότητας καθηγήτριας Γερμανικών και ήρθαν οι «εμμέσως» ενδιαφερόμενοι! Ο σύλλογος καθηγητών «συμφώνησε» πως επειδή ανακατευόμουν με θεατρικές ομάδες δεν θα μπορούσα να ανταποκριθώ στα καθήκοντά μου! «Πώς θα ξυπνάει το πρωί;» π.χ. 
 
Εξαγριώθηκα... θύμωσα... φώναξα και πήρα τη θέση (που ήταν και δικιά μου, λόγω προϋπηρεσίας) και μετά την παρωδία της ορκωμοσίας μου εξαφανίστηκα! Παράλογο; Ας είναι! 
 
Αλλά επειδή βαριά μού έπεσε η ανάμνηση, ας φτιάξουμε χάριν της σάτιρας και του ποιητικού λόγου μια ωραία ατμόσφαιρα... μια ουτοπία! 
 
Στην Ελλάδα της κρίσης οι καθηγητές κηρύσσουν απεργία για τα δίκαια αιτήματά τους. Οι γονείς, τα παιδιά και μια κοινωνία ολόκληρη είναι σε αδιέξοδο εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων.Το κλίμα είναι δραματικό. Η τριαρχία της κυβέρνησης αποφασίζει επιστράτευση. Μια μητέρα, που έχει ταυτιστεί με την κόρη της και ξέρει όλη την εξεταστέα ύλη παπαγαλία, αποφασίζει να πάρει τα πράγματα στα χέρια της. Ντυμένη στο χακί, διεισδύει πραξικοπηματικά σε πάνελ κρατικού καναλιού και καλεί το λαό σε ανατροπή του παπαγαλικού συστήματος. Το ραντεβού δίδεται στη στενή ρούγα της Κυδαθηναίων. Εκεί θα γίνει η «Κυδιάνειρα μάζωξη». 
 
Πρώτες φτάνουν οι μητέρες και ενώνονται με τους καθηγητές. Οι διανοούμενοι οργανώνουν λογοτεχνικές βραδιές κάτω απ' το σπίτι του Σεφέρη, όπου τα παιδιά απαγγέλλουν ποίηση και ερωτεύονται. Οι καθηγητές των κατ' οίκον ιδιαίτερων μαθημάτων και των φροντιστηρίων και όλα τα συνδικαλιστικά όργανα φέρνουν κρασί σε νταμιτζάνες και μπαίνουν στο ξεφάντωμα. Ελληνες και μετανάστες παρασύρονται στον εκστατικό χορό και φτάνουν σε ένθεη κατάσταση. Τα πόδια χορεύουν μόνα τους τρεις μέρες και τρεις νύχτες στα στενά της Πλάκας και μετά όλα σωπαίνουν. Η μητέρα αρχηγός κατεβάζει το μεγάλο διακόπτη! Σβήνουν τα φώτα και η τηλεόραση, τα τύμπανα σιγούν κι ανάβουν τα καντήλια! ΗΣΥΧΙΑ. Κάθονται όλοι κάτω και αρχίζει η εξομολόγηση: τι μας συγκινεί και τι μας ενώνει. Ο μαγικός διάλογος περνάει από στόμα σε στόμα σαν μπουκιά ψωμί βουτηγμένη στο λάδι: θα εφαρμόσουμε μια επαναστατική ιδέα που θα μας βγάλει από τη δύσκολη θέση. 
 
«Γιατί να πάμε, λέει (μεθυσμένη απ' το κρασί και τον χορό) η μάνα αρχηγός, στις Πανελλαδικές; Μη και δεν γίνουμε άνθρωποι του αόρατου μέλλοντος; Καλύτερα πεινασμένοι στις ταράτσες ν' αποστηθίζουμε τ' αστέρια, παρά να ταΐζουμε με τις σάρκες μας αυτό το χαλασμένο πράγμα που λέγεται παιδεία. 
 
Ενα σμήνος παπαγάλων πετάγεται από τα κυπαρίσσια της ιστορικής Αγίας Σωτήρας και απαγγέλλει Αριστοφάνη! Η επανάσταση γίνεται πολύχρωμη: 
 
Ολοι εδώ με προθυμία! Μπρος να δούμε λυτρωμό! 
 
Ολοι οι Ελληνες αντάμα δώστε χέρι, όσο ποτέ· 
 
όχι πια θητείες και λόχοι και στολές στρατιωτικές!». 
 
Αριστοφάνη, «Ειρήνη», Ο κορυφαίος του χορού (301-303). 
 
Πάνω απ' την Ακρόπολη εμφανίζεται ο από μηχανής Σείριος και οι Πλειάδες σχίζουν φωτοτυπίες!
 
 
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

Αρθρογράφος: 
Αγγελική Ηλιοπούλου

Το μεγάλο μας τσίρκο με το όνομα Πανελλήνιες!
Όλες αυτές τις μέρες ως γονείς παιδιών που συμμετέχουν στις φετινές πανελλήνιες , παρακολουθούμε ένα θέατρο παραλόγου χωρίς πραγματικά να μπορούμε να πιστέψουμε στα μάτια μας και στα αυτιά μας!
 
Θέματα τρελά και άπιαστα στα μαθηματικά γενικής όπου υποτίθεται διαγωνίζονται και μαθητές της θεωρητικής. Θέματα που δίνονται και παίρνονται πίσω στη φυσική κατεύθυνσης και που απευθύνονται ως συνήθως στα παιδιά διάνοιες και μόνο. Θέματα που επιδέχονται δύο διαφορετικές και εντελώς αντίθετες απαντήσεις στην έκθεση (έχει -δεν έχει κατακλείδα η παράγραφος). Οδηγίες για διόρθωση στα μαθηματικά διαφορετική  για τα μισά γραπτά από ότι  για τα άλλα μισά. Μέλη της ένωσης φυσικών και μαθηματικών που διαμαρτύρονται για την επιλογή των θεμάτων και την ανάρτηση κάποιων από αυτά στο διαδίκτυο. Επιστολή διαμαρτυρίας καθηγητών σχετικά με τα θέματα...και ακόμη οι πανελλήνιες δεν έχουν τελειώσει!! Πόσα ακόμη τέτοια μας περιμένουν;
 
Και αναρωτιέμαι, γιατί το έργο το παρακολουθώ πανομοιότυπο σχεδόν κάθε χρόνο εδώ και κάτι χρόνια. Ποιοι είναι αυτοί που επιλέγονται ως μέλη της επιτροπής θεμάτων και με ποια κριτήρια; Έχουν καμία επαφή με τη σχολική πραγματικότητα σήμερα; Τι είδους μάθημα πιστεύουν ότι γίνεται στα ελληνικά δημόσια σχολεία ; Μήπως κάτι τύπου Harvard ή οποιουδήποτε αντίστοιχου ξένου πανεπιστημίου τη στιγμή που παράλληλα το υπουργείο εξακολουθεί να σχίζει τα ιμάτιά του υποστηρίζοντας ότι μπορεί να πάει καλά στις πανελλήνιες ο κάθε μαθητής χωρίς τη βοήθεια κανενός φροντιστηρίου μόνο με προσωπικό διάβασμα και με τη βοήθεια του study for exams; Σε ποιους ηλίθιους νομίζουν ότι απευθύνονται πουλώντας τέτοιου είδους φτηνά παραμύθια τη στιγμή που οι διορισμένες απ' τους ιθύνοντες του υπουργείου επιτροπές δουλεύουν για να περάσουν το ακριβώς αντίθετο μήνυμα :"γονείς,τρέξτε ξεπουληθείτε, πεινάστε,χρεωθείτε αλλά στείλτε τα παιδιά σας στα καλύτερα τα πιο ακριβοπληρωμένα και ενημερωμένα φροντιστήρια γιατί εδώ δεν παίζουμε, τα θέματά μας είναι τόσο προχωρημένα που απευθύνονται μόνο σε παιδιά θαύματα ή παιδιά προετοιμασμένα μέχρις τελικής πτώσεως και εξαντλήσεως της πνευματικής και ψυχικής τους υγείας"
 
Συγχαρητήρια λοιπόν στις εξεταστικές επιτροπές των πανελληνίων για το μπάχαλο που κατάφεραν και φέτος να δημιουργήσουν.
Συγχαρητήρια και στο υπουργείο μας που  προνοεί και φροντίζει ώστε τα παιδιά μας να πιέζονται τόσο πολύ στην γ΄λυκείου ώστε άλλο να μαχαιρώνει την ίδια του τη μητέρα και άλλα...να τρέχουν στα φαρμακεία με συνταγογραφημένα από γιατρούς βαριά ηρεμιστικά (σκηνή που εκτυλίχθηκε μπροστά στα ίδια μου τα μάτια) γιατί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν χωρίς αυτά το άγχος των πανελληνίων!!
 
Συγχαρητήρια τελικά στη χώρα μας που τρώει τα ίδια τα παιδιά της αφήνοντας το μέλλον τους να κρίνεται από μια διαδικασία που μόνο ως ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΟ ΤΣΙΡΚΟ μπορεί να χαρακτηριστεί!!
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ


alfavita
Τις προηγούμενες ημέρες σοκολατοβιομηχανία πήγε σε δημοτικά σχολεία του Αγρινίου, άγνωστο πως της έδωσαν άδεια, και με έναν κλόουν να δίνει παράσταση, μέσα στα σχολεία μοίραζε σοκολάτες στα παιδιά. Με αυτό τον τρόπο η βιομηχανία διαφήμιζε τα προϊόντα της στα μικρά παιδιά, προϊόντα, όπως η σοκολάτα, που απαγορεύεται και να πωλείται στα κυλικεία.
Είναι άξιο απορίας πως οι διευθυντές και οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων επέτρεψαν να κάνουν μάρκετιγκ στα μικρά παιδιά που όλοι γνωρίζουμε πόσο επιρρεπή είναι στις σοκολάτες και δεν τα προστάτευσαν.
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το agrinionews.gr το ερώτημα που εύλογα δημιουργείται είναι ποιος και με ποια νομιμοποίηση δίνει την άδεια σε ιδιωτικές εταιρίες να εισβάλλουν στα σχολεία και να προωθούν τα προϊόντα τους.
Γονείς πάντως καταγγέλλουν στο «Γ» ως εντελώς ανεπίτρεπτο αυτό που συνέβη, πόσο μάλλον όταν το διαφημιζόμενο προϊόν απαγορεύεται ακόμη και να πωλείται στα σχολικά κυλικεία. Ενδεικτικό είναι αυτό που επισημαίνει γονιός δύο παιδιών σε δημοτικό σχολείο του Αγρινίου: «Σήμερα με μεγάλη μου έκπληξη άκουσα από τον Διευθυντή του σχολείου να ανακοινώνει ότι υπάρχει στο σχολείο ένας κλόουν από γνωστή σοκολατοβιομηχανία  που θα δώσει μια παράσταση για τα παιδιά και παράλληλα θα διαφημίσει και τα προϊόντα της εν λόγω εταιρείας. Και όλα αυτά μέσα στο σχολείο , μέσα σε σχολική αίθουσα . Είναι άραγε το σχολείο τόπος marketing εταιρειών ; Αν ναι τότε κατά την γνώμη μου δυστυχώς ο κατήφορος δεν έχει τελειωμό. Πώς μια εταιρεία εκμεταλλεύεται σχολικές αίθουσες για να διαφημίσει προϊόντα τα όποια κατά γενική ομολογία είναι διατροφικές βόμβες; Την ίδια στιγμή που κάποια παιδάκια δεν έχουν ούτε για κουλουράκι έρχεται η εν λόγω εταιρεία να προτρέψει σε κατανάλωση σοκολάτας και σνακς…»

Απαντήσεις σε όλα αυτά ζητήθηκαν  από το διευθυντή του συγκεκριμένου σχολείου ο οποίος ασφαλώς δεν είχε να προβάλλει την παραμικρή αντίρρηση στα προαναφερθέντα, απέδωσε δε τη διοργάνωση της όλης δραστηριότητας στον υπερβάλλοντα ζήλο του σχολείου να προσφέρει το κάτι παραπάνω στα παιδιά: «Έχετε απόλυτο δίκιο. Δεν το σκεφτήκαμε όμως έτσι. Εμείς το μόνο που θέλαμε ήταν να δώσουμε λίγη χαρά στα παιδιά, μέσα από μία εκδήλωση που δεν μας κόστισε τίποτα, ούτε στο σχολείο φυσικά, ούτε όμως και στους μαθητές μας. Η δική μας αγωνία ήταν να κάνουμε το κάτι παραπάνω για αυτά τα παιδιά, πολλά από τα οποία δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ακολουθήσουν άλλες δραστηριότητες- εκδηλώσεις του σχολείου, ούτε καν τις εκδρομές. Κατανοώ απόλυτα τις αντιδράσεις των γονέων ως προς το θέμα του «μάρκετινγκ», κάτι το οποίο εμείς ούτε που το σκεφτήκαμε , ζητώ όμως και τη δική τους κατανόηση, οι προθέσεις μας ήταν ανιδιοτελείς».
Η συγκεκριμένη εταιρία η οποία έχει ήδη «επισκεφτεί» σχολεία της περιοχής, βρίσκεται φαίνεται σε ευρεία καμπάνια προώθησης των προϊόντων της. Καλό είναι προς αποφυγήν παρεξηγήσεων οι διευθυντές των σχολείων να είναι περισσότερο επιφυλακτικοί σε κάθε ανάλογη πρόταση οποιασδήποτε εταιρίας και πριν πάρουν οποιαδήποτε πρωτοβουλία, να συμβουλεύονται την προϊστάμενη αρχή. Ο προϊστάμενος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Αιτωλοακαρνανίας κ. Α. Μπαρμπετάκης πάντως, ξεκαθαρίζει πως δεν έλαβε γνώση για το θέμα και πως δεν ζητήθηκε καμία άδεια. «Δεν μπορεί να εισβάλλουν ιδιωτικές επιχειρήσεις στα σχολεία. Πάντως σε εμάς δεν ήρθε κανέναν σχετικό έγγραφο, ούτε από τις διευθύνσεις των σχολείων, ούτε από το Υπουργείο. Δεν μας ζητήθηκε κάποια σχετική άδεια, δεν γνωρίζαμε καν ότι υπάρχει τέτοιο θέμα».
Για το ίδιο ζήτημα, ο πρόεδρος του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου-Θέρμου «Κοσμάς ο Αιτωλός» κ. Σ. Αδάμης δήλωσε: «Ό, τι γίνεται από πλευράς των δασκάλων γίνεται με καλή πρόθεση, με μόνο στόχο να περάσουν καλά οι μαθητές των σχολείων τις τελευταίες μέρες του σχολικού έτους. Γιατί υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα για άλλου είδους διασκεδάσεις που κοστίζουν. Σαφώς και θα έπρεπε να ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός πως πρόκειται για ιδιωτική εταιρία. Σίγουρα όμως οι δάσκαλοι το έκαναν ανιδιοτελώς και για να δώσουν χαρά στα παιδιά…»
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει όλοι να λάβουν υπ’ όψιν τους πως  ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία, είναι αρκετά «ριψοκίνδυνο» να προβάλλει  το ίδιο το σχολείο αγαθά που για  πολλές οικογένειες είναι πρακτικά αδύνατο να προσφέρουν στα παιδιά τους… όσο και αν αυτά επιμένουν. Επιπλέον, αυτή την περίοδο, στα δημοτικά υλοποιείται Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διατροφής, με τη διανομή  φρούτων και φρουτοσαλάτας, κάτι το οποίο δεν συνάδει με την  προώθηση της σοκολάτας.
Μαρίνα Ζαρκαβέλη-Εφημερίδα “ΓΕΓΟΝΟΣ”

Σάββατο 25 Μαΐου 2013


Το Eton College ζήτησε από 13χρονα αγόρια τα οποία ανταγωνίζονταν για μια υποτροφία, να μπουν στη θέση του πρωθυπουργού και να δικαιολογήσουν το ότι ο στρατός πυροβόλησε και σκότωσε 25 διαδηλωτές ως μια «αναγκαία και ηθική" απόφαση.

Το ερώτημα αυτό ήταν μέρος μιας...εξέτασης του δημοσίου σχολείου για να κερδίσουν οι μαθητές μια από τις 14 Βασιλικές Υποτροφίες, η οποίες αποτελούν το ένα δέκατο των 10.689 £ τα οποία κοστίζουν τα δίδακτρα της σχολικής περιόδου στο  Eton.
Το ερώτημα που τέθηκε στους μαθητές το 2011, λέει στους εφήβους: «Η κυβέρνηση έχει αναπτύξει το στρατό για να περιορίσει τις διαδηλώσεις. Μετά από δύο ημέρες οι διαμαρτυρίες έχουν σταματήσει, αλλά 25 διαδηλωτές σκοτώθηκαν από το στρατό..
"Είστε ο πρωθυπουργός. Γράψτε μια ομιλία που πρόκειται να μεταδοθεί στο έθνος στην οποία θα εξηγήσετε ότι το γιατί να χρησιμοποιήσετε το στρατό εναντίον βίαιων διαδηλωτών ήταν η μόνη διαθέσιμη επιλογή για εσάς και αυτή ήταν μια απόφαση τόσο αναγκαία όσο και ηθική"

Το ερώτημα που τέθηκε στα 13-ετών παιδιά στις εξετάσεις υποτροφιών
Το ερώτημα ήταν μέρος τριών θεμάτων σχετικά με την "σκληρότητα και την επιείκεια, και το αν είναι καλύτερο να είναι κάποιος αγαπητός ή τρομαχτικός". Οι υποψήφιοι κλήθηκαν επίσης να τεμαχίσουν και να μεταφράσουν μια κατασκευασμένη γλώσσα, καθώς και να συζητήσουν διάφορες ασεβείς στάσεις απέναντι στους δασκάλους.
Ο Τόνι Λιτλ, διευθυντής του Eton College, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της HuffPost στο Ηνωμένο Βασίλειο, είπε ότι το σχολείο δεν ευνοεί "κάποια συγκεκριμένη πολιτική άποψη".
«Το ερώτημα που ξεκινά με το γνωστό τμήμα από τον Πρίγκηπα του Machiavelli για το αν είναι καλύτερα να σε φοβούνται παρά να σε αγαπούν ως ηγεμόνα, και στη συνέχεια ζητά από τους υποψηφίους να φανταστούν μια κατάσταση όπου ο νόμος και η τάξη καταλύονται, ξεσπά πετρελαϊκή κρίση, τα στρατεύματα στο δρόμο έχουν σκοτώσει διαδηλωτές. "

Τόνι Λιτλ, διευθυντής του Eton, εξέδωσε μια εξήγηση μετά από μια αρνητική αντίδραση του κοινού
Ο Τόνι Λιτλ λέει ότι το θέμα έχει τεθεί εκτός πλαισίου, καθώς οι υποψήφιοι κλήθηκαν επίσης να πουν τι δεν ήταν ελκυστικό σχετικά με τις ιδέες του Μακιαβέλι.
"Ψάχνουμε για τους υποψηφίους που μπορούν να δουν και τις δύο πλευρές μιας ιδέας και να την εκθέσουν σαφώς - τόσο άμεσα όσο και μέσω της πιο ευφάνταστης γραφής", πρόσθεσε. "Οι υποψήφιοι υψηλών ικανοτήτων στο επίπεδο αυτό συχνά καλούνται να μπουν στη θέση άλλων ανθρώπων. Συνεπώς, αυτό δεν είναι διαφορετικό από μια ερώτηση GCSE στα αγγλικά (σ.μ. εξέταση εξειδίκευσης σε μια θεματική, αντίστοιχη του δικού μας γυμνασίου), στην οποία μπορεί να ζητήσει: "Φανταστείτε ότι είστε η Λαίδη Μάκβεθ, γράψτε μια καταχώρηση ημερολογίου για να εκφράσετε τα συναισθήματά σας σχετικά με την επιστολή του συζύγου σας."
"Μια παρόμοια ερώτηση σε χαρτί του προηγούμενου έτους είναι για μια κοινότητα, χωρίς οποιαδήποτε κυβέρνηση. "
Πολλοί εξέφρασαν παρόλα αυτά στο Twitter τη δυσπιστία τους για την γνησιότητα του ερωτήματος και της απάντησης του διευθυντή.
Το κολέγιο, το οποίο παρακολούθησαν ο Πρίγκηπας Χάρυ και ο Πρίγκηπας Ουίλιαμ, χρεώνει περισσότερα από £30,000 λίρες το χρόνο σε δίδακτρα. Η γραπτή εξέταση αποτελεί μόνο ένα μέρος της εξέτασης για την υποτροφία, ολόκληρη την εξέταση μπορείτε να την δείτε εδώ.