Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Πολιτική
Κοινωνία
Εργασία
Επιμόρφωση
Πανελλήνιες
Άρθρα
Επιστήμη
Χρήσιμα
Χρήστες






















Με άδειο στομάχι οι μαθητές στο Ρέθυμνο - Θυμίζουν κατοχή τα κουπόνια σίτισης







Υπερδιπλασιάστηκαν μέσα σε έναν χρόνο τα κουπόνια σίτισης

Του Δημήτρη Κρικέλα

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το ποσοστό του πληθυσμού που ζει κάτω από το όριο της φτώχειας φτάνει το 21,4% κάτι που μεταφράζεται σε 2.341.400 άτομα. Και αυτή είναι η τελευταία επίσημη καταγραφή που αφορά στο 2010, όταν το ποσοστό της ανεργίας κυμαινόταν ακόμη γύρω στο 14%...

Σήμερα και ενώ η ανεργία αγγίζει το 24%, ο αριθμός αυτών που οδηγούνται στην εξαθλίωση πολλαπλασιάζεται με ταχείς ρυθμούς, ενώ τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης είναι τα παιδιά. Ενδεικτική είναι η εικόνα στο Ρέθυμνο, με τα στοιχεία της δημοτικής αρχής της πόλης να σοκάρουν, καθώς υπερδιπλασιάστηκαν μέσα σε μια χρονιά τα κουπόνια σίτισης που δόθηκαν σε μαθητές και στις οικογένειές τους. Σε οικογένειες άπορες και σε μαθητές που πλέον πηγαίνουν για μάθημα με άδειο στομάχι. «Πέρυσι είχαμε δώσει συνολικά 50 κουπόνια σίτισης σε παιδιά του νηπιαγωγείου και σε μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός έχει ανέβει στα 130 κουπόνια» δηλώνει στις 6 ημέρες ο αντιδήμαρχος Ρεθύμνου Γ.Γεωργαλής.

Το πρόγραμμα των κουπονιών σίτισης σε μαθητές της Π.Ε. και Δ.Ε. ξεκίνησε, όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος Ρεθύμνου, μετά τη συνεργασία που είχε η δημοτική αρχή με τους εκπαιδευτικούς της πόλης. «Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα απ’όλους τις οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Εμείς επικοινωνήσαμε μαζί τους, μας υπέδειξαν αυτές τις οικογένειες και στη συνέχεια, με διακριτικό τρόπο, ήρθαμε σε επαφή μαζί τους. Παράλληλα, συνεννοηθήκαμε με τοπικό σούπερ μάρκετ και σήμερα, σε μηνιαία βάση, δίνουμε ένα κουπόνι αξίας 50 ευρώ στους μαθητές και στις οικογένειες τους, ενώ το σούπερ μάρκετ εξαργυρώνει αυτό το κουπόνι στην αξία των 60 ευρώ», όπως εξηγεί ο κ.Γεωργαλής.

Τα χρήματα γι’αυτή την προσπάθεια συγκεντρώνονται εθελοντικά, μέσα από εκδηλώσεις που είχε πραγματοποιήσει ο Δήμος Ρεθύμνου και κατόπιν εκκλήσεων που απηύθυνε σε εύπορους πολίτες της πόλης.

Στο πλαίσιο της καλύτερης αντιμετώπισης του προβλήματος και συνεχώς διογκώνεται «η δημοτική αρχή και η Μητρόπολη μέσα στις επόμενες ημέρες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους, έτσι ώστε να ανακουφίσουν πιο αποτελεσματικά δεκάδες μαθητές και τις οικογένειες τους» όπως σημειώνει ο κ.Γεωργαλής.



6ημέρες


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
Πληροφορίες: Παπαμιχαήλ Ιωάννα                                        Κάρυστος 21/11/2011
Τηλ: 2224022179                                                                       Αρ. Πρωτ.    21
Προς:  1)ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
             2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Κοινοποίηση: Μέσα Ενημέρωσης
Ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Επαγγελματικού Λυκείου Καρύστου θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκεια  και αγανάκτησή μας για τα προβλήματα λειτουργίας του ΕΠΑΛ Καρύστου Από την  αρχή της σχολικής  χρονιάς έως και σήμερα.
Πρώτον θεωρούμε απαράδεκτη την καθυστέρηση στη εκτύπωση και διανομή των σχολικών βιβλίων η οποία ολοκληρώθηκε μόλις στο τέλος Οκτωβρίου, αφού τα  βιβλία των ΕΠΑΛ  θεωρήθηκαν δεύτερης προτεραιότητας. 
Δεύτερον συνεχίζεται μέχρι σήμερα η μεγάλη έλλειψη διδακτικού προσωπικού κυρίως ειδικοτήτων (καθηγητές Γεωπονίας), Αγγλικής γλώσσας, Φυσικής Αγωγής, ενώ παραμένει η εκκρεμότητα με καθηγητή ηλεκτρολογίας και μόλις πριν δύο ημέρες συμπληρώθηκαν οι ώρες μαθηματικών.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχουν χαθεί στο ΕΠΑΛ Καρύστου πάνω από 700 διδακτικές ώρες και συνεχίζεται να χάνονται γύρω στις 70 ώρες κάθε εβδομάδα που περνάει, ενώ υπάρχουν μαθήματα που δεν διδάσκονται καθόλου (επτά μαθήματα του γεωπονικού τομέα, ερευνητική εργασία  της Α΄ τάξης, φυσική αγωγή και άλλα μαθήματα που διδάσκονται με περικοπές ωρών).
Κατευθύναμε τα παιδιά μας στην επαγγελματική εκπαίδευση πιστεύοντας πως στις μέρες μας ένα πτυχίο ειδικότητας που θα αντικατοπτρίζει και ειδικές γνώσεις εκτός από τις γενικές θα τους ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο εφόδιο στη ζωή τους. Αυτό όμως που διαπιστώνουμε τώρα είναι απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης από την πλευρά του κράτους, καθώς βλέπουμε τα παιδιά μας, κάποιες ημέρες, να κάνουν μάθημα μόνο 3 ώρες.
Ειδικότερα για τα παιδιά της Γ΄ τάξης βλέπουμε πως θα κληθούν να πάρουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις υπό άνισους όρους σε σχέση με μαθητές άλλων σχολείων.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα  γι’ αυτή την κατάσταση και απαιτούμε να σταλεί άμεσα το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                      ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ.
      ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΙΩΑΝΝΑ                       ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ,   ΒΕΡΟΥΧΗ  ΜΟΣΧΑΝΘΗ
                                                                                                 ΠΑΠΑΧΑΤΖΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ


Της Σοφίας Κουρεντή
Με πανό και συνθήματα, όχι για να πανηγυρίσουν την απόφαση του Γιούρογκρουπ και την «καινούργια ημέρα» που είδε ο πρωθυπουργός, αλλά για να δηλώσουν πως παραμένουν στο ίδιο έργο θεατές, βγήκαν χθες στους δρόμους της Κυψέλης γονείς και μαθητές. Άλλωστε το «ταλαιπωρημένο» 72οΓυμνάσιο Αθήνας μαζί με το 30ό και 39οΓυμνάσιο και Λύκειο, θα πανηγυρίσουν μόλις λυθούν βασικά λειτουργικά προβλήματα, όπως αυτό της στέγασης και της έλλειψης καθηγητών.
«Είμαστε μαθητές τρίτης λυκείου, φέτος θα δώσουμε Πανελλήνιες. Και όμως η θέση του καθηγητή Φυσικής καλύφθηκε μόλις στα μέσα Οκτωβρίου. Στις αρχές αυτής της εβδομάδα ήρθε ο καθηγητής για τα εξεταζόμενα μαθήματα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων», λένε στις «6ημέρε», ο Ανδρέας και ο Κλεάνθης, μέλη του 15μελούς στο 39ό Λύκειο.
Και στο 72ο Γυμνάσιο, όμως ένα πιλοτικό σχολείο με βάση τα πρότυπα του Νέου Σχολείου όπως το είχε ανακοινώσει η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Το σχολικό πρόγραμμα έχει «τρύπα» 47 ωρών την εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να κάνουν μαθήματα εκτός ειδικότητας, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. «Συνολικά στη Α’ Αθήνας υπάρχουν 110 κενές θέσεις εξαιτίας των ελάχιστων  διορισμών και των συνταξιοδοτήσεων. Οι 40 από αυτές τις θέσεις είναι σε κρίσιμες ειδικότητες και κατά συνέπεια οι καθηγητές πηγαινοέρχονται από σχολείο σε σχολείο. Πολλοί  πηγαίνουν μέχρι και σε 4 σχολεία» επισημαίνει η γραμματέας συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στο 72ό, Κατερίνα Θεοδωροπούλου. Από τη μεριά τους οι μαθητές τονίζουν ότι πολλοί έχουν αναγκαστεί να στραφούν σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα προκειμένου να μην «κουβαλήσουν» τρομακτικά κενά στο Λύκειο. «Τι θα γίνουν τα παιδιά που δεν έχουν να πληρώσουν;», αναρωτιέται ο Κωνσταντίνο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου.
Πως είναι να κάνεις μάθημα σε μια αίθουσα με μια τεράστια τρύπα στον τοίχο; Για να απάντησε κάποιος  σε  αυτό το ερώτημα δεν έχει παρά να επισκεφθεί το 39ο Γυμνάσιο. Στις τάξεις «κλουβιά» στις οποίες δεν μπορούν να κάτσουν πάνω από 16-17 μαθητές, δεν χωρά καν η έδρα του καθηγητή.
Για όλο το συγκρότημα, γυμνάσιο και λύκειο, 800 παιδιά εξυπηρετούνται από μόλις 16 τουαλέτες.  Τα τελευταία χρόνια  έχει καταγραφεί μέχρι και κρούσμα φυματίωσης. «Θέλουν να αναλάβουμε εμείς το κόστος συντήρησης ενός πολύ παλιού κτιρίου ή να μας κάνουν επαίτες στους ιδιώτες για χορηγίες.
Αυτά , την ώρα που υπάρχει ήδη οικόπεδο για τη μεταφορά του γυμνασίου και του Λυκείου» λένε γονείς μαθητών στο 39ο.
Σήμερα, καθηγητές, μαθητές και γονείς των σχολείων στο 6ο διαμέρισμα Αθήνας προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη 1 το μεσημέρι, έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

6ημέρες

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012



ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΡΕΝΤΗ

 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιεί σήμερα στην Πλατεία Κοραή στον Πειραιά η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Νίκαιας - Ρέντη ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
 
Στην ανακοίνωσή της η Ένωση κάνει λόγο για καταργήσεις 100 τμημάτων στην περιφέρεια του Πειραιά, ενώ στην Νίκαια συγχνεύονται τμήματα στο 4ο, 6ο, 7ο και 10ο γυμνάσιο.
Παράλληλα, αναφέρουν ότι, «οι γονείς μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα θα αγωνιστούν για να μην γίνει καμία συγχώνευση - κατάργηση τμημάτων και σχολείων, περικοπές χρημάτων που πάνε στα σχολεία, να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά των εκπαιδευτικών με μόνιμους διορισμούς και για μία αληθινή δημόσια και δωρεάν παιδεία».
Οπως δήλωσε στο ethnos.gr, η πρόεδρος της Ενωσης, Ελένη Παπαδοπούλου, «οι γονείς είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν να γίνει ένα νέο έγκλημα και θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τέλους, επιθυμώντας τα παιδιά τους να έχουν μία καλή μορφωση».
Η συγκέντρωση έχει προγραμματιστεί για τις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Κοραή (Δημοτικό Θέατρο) στον Πειραιά και θα ακολουθήσει πορεία προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
ΤΥΠΟΣ: ΕΘΝΟΣ


SOS ΓΙΑ 2.000 ΠΑΙΔΙΑ

 

Πρωτοβουλίες για την ενίσχυση 2.000 υποσιτιζόμενων παιδιών ανέλαβε η Αρχιεπισκοπή Αθηνών σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας.
Πρόκειται για πρόγραμμα αποστολής τροφίμων και ειδών ένδυσης σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, τα οποία επιβεβαιώνουν και οι διευθυντές των σχολείων της Αττικής.
«Ο δρόμος που έχουμε να διανύσουμε είναι ανηφορικός», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά τη διάρκεια Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των Ενοριακών Φιλόπτωχων Ταμείων και αφού ευχαρίστησε τους ιερείς για την ποιμαντική τους προσφορά τους προέτρεψε «να είναι στρατιώτες τούτη την ώρα της κρίσης».
Ο Αρχιεπίσκοπος διαβεβαίωσε ότι η Ι. Αρχιεπισκοπή θα παλέψει με όλες της τις δυνάμεις για το καθένα απ' αυτά τα παιδιά, «κάνοντάς τα δικά της παιδιά», δηλώνοντας ότι «έχουμε αρχίσει ένα πρόγραμμα, το οποίο λειτουργεί και προχωρεί συστηματικά. Θέλει όμως μία καλύτερη οργάνωση».
Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στις γυναίκες που απασχολούνται εθελοντικά στις ενορίες και προσφέρουν, όπως τόνισε, πολύτιμη εργασία. Γι' αυτό και προέτρεψε τους ιερείς να τις εμψυχώνουν και να τις επιβραβεύουν.
Τιτάνιος αγώνας
Τους ζήτησε να δίνουν το «παρών» στα ιδρύματα της Εκκλησίας, «που δίνουν τιτάνιο αγώνα σε αντίξοες συνθήκες και να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στο πλευρό των συνανθρώπων μας».
«Η Εκκλησία θωρακίζει και στηρίζει τον άνθρωπο να σταθεί στα πόδια του τη δύσκολη ώρα, γι' αυτό κι όλοι έχουμε υποχρέωση να επαγρυπνούμε και να έχουμε ανοιχτά τα μάτια και τ' αυτιά μας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αρχιεπίσκοπος.
Απο την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, τονίζεται ότι το πρόβλημα με τον υποσιτισμό παιδιών είναι ορατό και μετρήσιμο, αλλά η βοήθεια πρέπει να παρέχεται με απόλυτη διακριτικότητα και σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των οικογενειών τους.
Επίσης, όπως υπογραμμίζουν παράγοντες του υπουργείου, παρά τις δυσκολίες προσπαθούν να εξοικονομήσουν κονδύλια για την ανακούφιση των μαθητών. Και η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών διά της ΜΚΟ της «Αποστολή» έχει αυτήν τη στιγμή τη δυνατότητα να εντάξει τις οικογένειες υποσιτιζόμενων παιδιών στο πρόγραμμά της «Η Εκκλησία στο Σπίτι», ένα πρόγραμμα που αφορά τη στήριξη 4.200 οικογενειών που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας και υλοποιείται από την «Αποστολή» με τη διανομή δεμάτων αγάπης (τρόφιμα, ρούχα, φάρμακα κ.ά.).
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Εθνος


«Παγώνει» η παιδεία στη δυτική Μακεδονία. Με τους δείκτες των θερμομέτρων να πλησιάζουν το μηδέν, όπως ακριβώς και τα κονδύλια που έχει διαθέσει η κυβέρνηση για θέρμανση στα σχολεία φέτος, πολλοί μαθητές απέχουν από τις αίθουσες διδασκαλίας που θυμίζουν… ψυγεία!
 
Από τον περασμένο μήνα, οπότε οι θερμοκρασίες κυμαίνονται μεταξύ 2 και 7 βαθμών σε Φλώρινα, Καστοριά, Κοζάνη και άλλες ακριτικές περιοχές, τα σχολεία μόνο θεωρητικά λειτουργούν.
 
Πολλοί γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους στα μαθήματα, είτε γιατί αρκετά έχουν αρρωστήσει είτε γιατί ανησυχούν ότι σύντομα θα αρρωστήσουν.
 
Σε ορισμένα σχολεία έγιναν προσπάθειες καταλήψεων και αποχών, αλλά δεν κράτησαν πολύ, καθώς επιστρατεύτηκαν ακόμη και εισαγγελείς για να τις καταστείλουν. Σε κάποια άλλα, όταν απουσιάζουν πολλοί μαθητές, οι διευθυντές στέλνουν τους εναπομείναντες… «εκδρομή» στο προαύλιο. Οι απουσίες, ωστόσο, καταγράφονται κανονικά.
 
Τα αποθέματα πετρελαίου που υπάρχουν σε μερικά σχολεία είναι πολύ μικρά και επαρκούν για λίγες μόνο μέρες, ενώ εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης προειδοποιούν ότι, αν δεν φτάσουν οι επιχορηγήσεις για την προμήθεια πετρελαίου, παρά τις προσπάθειες να τα κρατήσουν ανοιχτά, θα αναγκαστούν να τα κλείσουν.
 
«Μέχρι τώρα αντέχαμε. Ωστόσο το κύμα ψύχους πλησιάζει κι αν δεν έρθουν οι επιχορηγήσεις, θα κλείσουμε τα σχολεία», δήλωσε ο δήμαρχος της Φλώρινας, Γιάννης Βοσκόπουλος.
 
«Πολλά παιδιά έχουν ήδη αρρωστήσει. Κρυώνουν στις τάξεις και δεν μπορούν να ζεσταθούν, αφού δεν λειτουργεί η θέρμανση και δεν υπάρχει πετρέλαιο», ανέφερε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Φλώρινας, Στέφανος Μπύρος.
 
«Το ενδεχόμενο να κλείσουν σχολικά συγκροτήματα είναι πλέον ορατό» και για τον δήμαρχο Αμυνταίου, Μάκη Ιωσηφίδη. «Η θέρμανση είναι πλέον αναγκαία», λέει, «και χωρίς καλοριφέρ είναι πρακτικώς αδύνατον να κάνουν μάθημα τα παιδιά».
 
Αποφασισμένος να βάλει… πλάτη για να μη μείνουν χωρίς θέρμανση τα σχολεία της Κοζάνης εμφανίζεται ο δήμος Καστοριάς, με δικές του δαπάνες.
 
Τη σχετική διαβεβαίωση ότι κανένα σχολείο δεν θα μείνει χωρίς θέρμανση έδωσε ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Μανώλης Παφίλης. Στα σχολεία της περιοχής φοιτούν 11 χιλιάδες μαθητές.
 
Στη Θεσσαλονίκη
 
Το υπουργείο έχει καθυστερήσει δραματικά την καταβολή των δόσεων χρηματοδότησης στις σχολικές επιτροπές για να καλύψουν τα χρέη τους.
 
Στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης, όπου τα περισσότερα σχολεία (150 από τα 160) θερμαίνονται με φυσικό αέριο, ακόμη υπάρχουν οφειλές προς την Εταιρεία Φυσικού Αερίου από πέρυσι.
 
«Μέχρι στιγμής, έχουμε πάρει μόνο μία από τις δόσεις της επιχορήγησης για τη φετινή σχολική χρονιά. Είναι 495 χιλιάδες ευρώ. Προσφάτως κατατέθηκαν και τα χρήματα της δεύτερης δόσης, αλλά, λόγω της απεργίας της ΠΟΕ ΟΤΑ, δεν τα έχουμε πάρει.
 
Παρ” όλα αυτά, θα έπρεπε ήδη να έχουμε πάρει 4 δόσεις. Υπάρχουν οφειλές 120 χιλιάδων ευρώ από το περυσινό σχολικό έτος. Μας έδωσαν συνολικά 2,4 εκατομμύρια ευρώ, που όμως δεν έφτασαν», δήλωσε ο αντιδήμαρχος παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Αντώνης Καρούμπης.
 
Εφημερίδα των Συντακτών 

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012


Στο σχολείο με αερόθερμα

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012, 05:04

Την έντονη ανησυχία τους για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι λιλιπούτειοι μαθητές του 1ου νηπιαγωγείου Ορεστιάδας κάνουν μάθημα εξέφρασαν οι γονείς τους, αναφερόμενοι στο πρόβλημα της θέρμανσης.

Οι ίδιοι εδώ και μέρες είχαν καταγγείλει ότι δεν υπάρχει σταγόνα πετρέλαιο στο 1ο νηπιαγωγείο. Το Σάββατο τελικά βενζινοπώλης έβαλε με πίστωση 500 ευρώ, στο ένα όμως από τα δύο κτήρια του σχολείου, εκείνο που στεγάζει το ολοήμερο.

Στο άλλο κτήριο που φοιτούν τα νήπια, η θέρμανση γίνεται με ηλεκτρικά σώματα.
Τα παιδάκια παραμένουν εντός αίθουσας με τα πανωφόρια τους για να μην κρυώσουν και το ερώτημα που τίθεται είναι εάν και πότε θα υπάρξει μέριμνα προκειμένου το δεύτερο σχολικό κτήριο να «εξοπλιστεί» με την απαραίτητη ποσότητα πετρελαίου.
Πηγή: thrakinea.gr


Στόχος η πρόσβαση σε αυτά όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών

Πληθαίνουν συνεχώς τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στην Ελλάδα, κυρίως με τη στήριξη των δήμων, τα οποία δημιουργήθηκαν έχοντας ως στόχο την πρόσβαση σε αυτά όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών, των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Τα ιδιωτικά φροντιστήρια αποτελούν εδώ και χρόνια μια πραγματικότητα στην εκπαίδευση των μαθητών όλων των βαθμίδων, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στα ελληνικά σχολεία και τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στο πλαίσιο των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι παρέχουν αφιλοκερδώς μαθήματα σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Η συγκεκριμένη δράση έχει πάρει σάρκα και οστά με πρωτοβουλία των δήμων και με τη στήριξη των καθηγητών που συμμετέχουν ενεργά για την υλοποίηση της.

Στον δήμο Ζωγράφου ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο να λειτουργεί πιλοτικά Κοινωνικό Φροντιστήριο και από τον Σεπτέμβρη ξεκίνησε ο 2ος κύκλος με τεράστια επιτυχία και ανταπόκριση. Περισσότερα από 100 παιδιά παρακολουθούν μαθήματα στα Κοινωνικά Φροντιστήρια του δήμου, ενώ άλλα 80 αναμένεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα μέχρι τα Χριστούγεννα. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του δήμου Ζωγράφου, Γεώργιος Μεντζελίδης «η ανταπόκριση των μαθητών ήταν πέρα από κάθε προσδοκία. Πραγματικά η ζήτηση για συμμετοχή είναι τεράστια με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαίο ο δήμος να διαθέσει χώρους για τα μαθήματα σε ακόμα δύο δημοτικά κτίρια, φτάνοντας τα τρία».

Η οργάνωση των Κοινωνικών Φροντιστηρίων στου Ζωγράφου γίνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης του δήμου και τη διδασκαλία των μαθημάτων αναλαμβάνουν εθελοντικά καθηγητές από σχολεία της περιοχής, η προσέλευση των οποίων στην όλη προσπάθεια είναι μαζική. Τα ωράρια διδασκαλίας είναι από τις 15:00-21:00 και οι μαθητές είναι δημότες της περιοχής που πηγαίνουν στην Α' Β' και Γ' Λυκείου και τα μαθήματα που παραδίδονται είναι εφ’ όλης της ύλης.

Τα κριτήρια για τη δυνατότητα παρακολούθησης του Κοινωνικού Φροντιστηρίου είναι οικονομικά και κοινωνικά. Προηγούνται παιδιά από άπορες οικογένειες ή με με μακροχρόνια άνεργους γονείς και οφείλουν να προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Όπως τόνισε ο κ. Μεντζελίδης «η κοινωνική προσφορά αυτή έχει για τον δήμο μας μηδενικό κόστος και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όπως όλοι οι δήμοι, δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να δημιουργήσει πρόβλημα στο όλο έργο. Επίσης, θέλω να πω ότι δεν συντελούμε με αυτόν τον τρόπο στην ενίσχυση της παραπαιδείας, καθώς εδώ επιτελούμε αφιλοκερδώς ένα κοινωνικό έργο που είναι για εμάς ένα ηθικό χρέος προς τους οικονομικά ασθενέστερους δημότες μας».

Όσον αφορά κάποιες αντιδράσεις που αρχικά υπήρξαν από κάποια ιδιωτικά φροντιστήρια της περιοχής για αθέμιτο ανταγωνισμό λέει πως «αυτό δεν ισχύει, καθώς οι μαθητές που έρχονται στα Κοινωνικά Φροντιστήρια, λόγω αδυναμίας οικονομικής ούτως ή άλλως δεν θα πήγαιναν σε κάποιο ιδιωτικό».

Το Ίλιον είναι ένας ακόμα δήμος της Αττικής, στον οποίο λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο Κοινωνικό Φροντιστήριο και παρακολουθούν μαθήματα, περίπου 200 μαθητές από τη Γ’ Γυμνασίου και όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ διδάσκουν εθελοντικά 45 καθηγητές. Τα μαθήματα λαμβάνουν χώρα στο 1ο Λύκειο της περιοχής, από τις 14:30 έως τις 22:00 και τα τμήματα αποτελούνται, με μέγιστο αριθμό, από 15 μαθητές.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Ιλίου, Νίκος Ζενέτος «στόχος της όλης προσπάθειας είναι η υποστήριξη των οικογενειών του δήμου μας που δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο και εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης κοινωνικής πολιτικής. Με αυτή τη δράση δεν υποστηρίζουμε και δε θεσμοθετούμε την παραπαιδεία, την οποία ασφαλώς δεν εγκρίνουμε, καθώς εδώ έχουμε μια διαφορετική περίπτωση με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα και με μηδενικό κόστος για το δήμο μας. Ως εκ τούτου θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές που συμμετέχουν αφιλοκερδώς σε αυτή την προσπάθεια, σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση αναμφίβολα πλήττει και τους ίδιους και τις οικογένειές τους».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής φυσικής Βασίλης Παπαγιάννης που διδάσκει σε Κοινωνικό Φροντιστήριο τονίζει: «συμμετέχω σε αυτή την προσπάθεια με διάθεση να προσφέρω και με αγάπη προς τα παιδιά που είναι το μέλλον αυτής της χώρας και πρέπει όλοι σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να σταθούμε δίπλα τους με όλες μας τις δυνάμεις».

Η Νατάσα Λάμπρου, καθηγήτρια αρχαίων ελληνικών αναφέρει πως «πολλές, ελληνικές και μη, οικογένειες αδυνατούν σ’ αυτή τη δυσμενή χρονική συγκυρία να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με αποτέλεσμα αυτά να υστερούν από τα υπόλοιπα παιδιά, οι οικογένειες των οποίων έχουν αυτή τη δυνατότητα. Ως εκπαιδευτικός θεωρώ χρέος μου να σταθώ δίπλα σε αυτά τα παιδιά και με μεγάλη χαρά συμμετέχω εθελοντικά σε αυτό το εγχείρημα με προσωπικό χρονικό και οικονομικό κόστος».

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου που διδάσκει λογοτεχνία επισημαίνει: «αισθάνομαι πολύ χαρούμενη που μπορώ και προσφέρω κι εγώ τις δυνάμεις μου σε αυτή την πολύ αξιέπαινη προσπάθεια. Θέλω να τονίσω πως είχα τη δυνατότητα να εργαστώ σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με ελάχιστα χρήματα, εντούτοις επέλεξα να προσφέρω αφιλοκερδώς έργο στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Ιλίου, καθώς εδώ λαμβάνει χώρα μια κοινωνική δράση στην οποία αισθάνθηκα την υποχρέωση να σταθώ αλληλέγγυα».

Μεταξύ των δήμων που λειτουργούν Κοινωνικά Φροντιστήρια είναι και οι δήμοι Κηφισιάς, Πεύκης-Λυκόβρυσης, Κερατσινίου, Ταύρου, Νέας Μάκρης, Μεγάρων Πειραιά, ενώ αντίστοιχες δράσεις λαμβάνουν χώρα και σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας όπως στο Ηράκλειο, στα Χανιά, στην Κόρινθο, στην Πάτρα, στο Ναύπλιο, στο Αίγιο, στην Ξάνθη και στην Πρέβεζα.

Εκτός από τα Κοινωνικά Φροντιστήρια που λειτουργούν με την υποστήριξη των δήμων, Κοινωνικό Φροντιστήριο λειτουργεί και στην περιοχή της Βουλιαγμένης με πρωτοβουλία της ΜΚΟ «Όλοι Μαζί». 

Η αναπληρώτρια πρόεδρος της Οργάνωσης, Θεοδώρα Δρίμη μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δίνει το στίγμα της συγκεκριμένης δράσης λέγοντας ότι «έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια αυτή από το Σεπτέμβριο και παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, λόγω έλλειψης χρημάτων, καταφέραμε και λειτουργούμε στην περιοχή της Βουλιαγμένης σε χώρο που μας έχει παραχωρηθεί δωρεάν ένα τμήμα με δέκα παιδιά. 

Το τμήμα αποτελείται από μαθητές Λυκείου διαφόρων περιοχών της Αθήνας και διδάσκονται όλα τα μαθήματα. Τα κριτήρια επιλογής των παιδιών είναι οικονομικά και κοινωνικά και στην πράξη και οι δέκα μαθητές ανήκουν σε οικογένειες που και οι δύο γονείς τους είναι μακροχρόνια άνεργοι. 

Οι καθηγητές, οκτώ στον αριθμό, είναι όλοι εθελοντές και δίνουν με αγάπη τον καλύτερο τους εαυτό. Εμείς παρά τις τεράστιες δυσκολίες του εγχειρήματος θα συνεχίσουμε και θα επιδιώξουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των παιδιών που θα λαμβάνουν τη βοήθεια μας, καθώς το δικαίωμα στη μόρφωση είναι για όλους έχοντες και μη».
WWW.NEWSBEAST.GR

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Μαθητές μποϋκοτάρουν το Δελφινάριο στα Σπάτα!




  Η «εκπαιδευτική» επίσκεψη στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα και στο Δελφινάριο, που υπάρχει εκεί, εντάσσεται στο πρόγραμμα των εκδρομών πολλών σχολείων της Αττικής και όχι μόνο. Αυτό συμβαίνει, γιατί δυστυχώς είναι ελάχιστοι οι φωτισμένοι και ουσιαστικά φιλόζωοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αντιλαμβάνονται πως η αιχμαλωσία των ζώων δεν έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αφού το μόνο που διδάσκει στα παιδιά μας είναι το πώς να διαχειρίζονται την «κατωτερότητα» των υπολοίπων πλασμάτων…
Εντούτοις μια ομάδα μαθητών από το International School of Athens οργανώνεται μέσω facebook και ζητάει να σταματήσουν οι...
κωλοτούμπες των δελφινιών, που ζουν αιχμάλωτα στις πισίνες στα Σπάτα, αφού το θέαμα δεν εκπαιδευτικό και στοχεύει μόνο στον κέρδος του επιχειρηματία.
Όμως δεν μένει μόνο σε αυτό. Τα παιδιά ζητούν από τους συνομήλικους τους να μποϋκοτάρουν τις επισκέψεις στο Δελφινάριο, ώστε να μπει ένα τέλος σε αυτή την εκμετάλλευση. Άλλωστε το νόμιμο δεν είναι πάντα και ηθικό.
Οι ίδιοι από την σελίδα τους στο facebook Schools End Captivity εξηγούν:«Είμαστε μία ομάδα μαθητών από το International School of Athens. Έχουμε ξεκινήσει μία εκστρατεία μέσα από το σχολείο μας με σκοπό να μποϋκοτάρουμε το δελφινάριο στο Αττικό Πάρκο και στηρίζουμε μία πανευρωπαϊκή απαγόρευση της αιχμαλωσίας των κητωδών.
 

Η Ελλάδα με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα απαγορεύει τη χρησιμοποίηση ζώων σε παραστάσεις. Το Αττικό Πάρκο όμως συνεχίζει καθημερινά να χρησιμοποιεί δελφίνια σε παραστάσεις για το κοινό με τη δικαιολογία ότι αυτές είναι εκπαιδευτικές.
 
Εμείς, και άλλοι μαθητές σαν και εμάς, δεν θα επιτρέψουμε να μας χρησιμοποιήσουν σε μία προσπάθεια να νομιμοποιήσουν την συνεχιζόμενη αυτή εκμετάλλευση. Δεν υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος από τη διατήρηση κητωδών σε αιχμαλωσία.
Η αιχμαλωσία κητωδών νομιμοποιεί επικίνδυνα την άποψη, ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται άλλες μορφές ζωής. Λαμβάνοντας υπόψη την συνεχιζόμενη καταστροφή του πλανήτη, και το γεγονός ότι είμαστε στη αρχή μίας μαζικής εξαφάνισης ειδών, καθώς και τις προκλήσεις που εμείς οι νέοι άνθρωποι αντιμετωπίζουμε, αυτό δεν είναι το μάθημα που πρέπει να διδασκόμαστε.
Αντιθέτως είναι αναγκαίο να διδαχθούμε το σεβασμό προς τα άλλα πλάσματα και το δικαίωμά τους να ζουν ελεύθερα και με αξιοπρέπεια. Ελπίζουμε ότι αυτή η εκστρατεία θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία και ότι και άλλοι μαθητές θα ενωθούν με εμάς απαιτώντας τον ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ και ότι τέτοια εκμετάλλευση δεν θα μεταμφιεστεί σε εκπαιδευτική».
ΖΟΟSOS.GR


Μαθητές: «Η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα από τα σπίτια μας»
Τα όσα έζησαν όταν η ΔΕΗ έκοβε το ρεύμα σε δεκάδες σπίτια της περιοχής έγραψαν σε έκθεσή τους μαθητές του 5ου δημοτικού σχολείου Δενδροποτάμου Θεσσαλονίκης την οποία ο δάσκαλός τους μαζί με μία σχετική επιστολή την έστειλε στον Συνήγορο του Παιδιού.

Συγκεκριμένα την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο δάσκαλος Άγγελος Χατζηνικολάου στην επιστολή του, υπάλληλοι της ΔΕΗ με συνοδεία ΜΑΤ έκοψαν το ηλεκτρικό ρεύμα χωρίς καμία ενημέρωση σε ολόκληρα τετράγωνα της συνοικίας του Δενδροποτάμου προκαλώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την αντίδραση των μαθητών αλλά και των κατοίκων της περιοχής.

«Εμάς μας έκοψαν το ρεύμα και δεν έχουμε φροντίδα. Το ηλεκτρικό ρεύμα όπως και το νερό είναι αγαθά και αν τα στερήσουμε από τους ανθρώπους θα κινδυνέψει η ζωή τους» έγραψαν μεταξύ άλλων στην έκθεσή τους οι μαθητές προσθέτοντας ότι οικογένειες συμμαθητών τους αναγκάστηκαν να πετάξουν όλα τα φαγητά από τα ψυγεία τους.



Στην επιστολή που έστειλε ο κ. Χατζηνικολάου προς τον Συνήγορο του Παιδιού αναφέρει μάλιστα ότι ανάμεσα στις οικογένειες που τους κόπηκε το ρεύμα
είναι και πολύτεκνες οικογένειες μαθητών της τάξης με 5, 6 και 7 παιδιά.

«Το ομαδικό και πρωτόλειο κείμενο γραμματισμού των παιδιών της τάξης, που συνοδεύει την επιστολή, περιγράφει με ενάργεια τη μεθοδικότητα της παρέμβασης της ΔΕΗ» αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Χατζηνικολάου και προσθέτει ότι θεωρεί «αυτονόητη την παρέμβαση του Συνηγόρου του Παιδιού προς τις υπηρεσίες της ΔΕΗ για την αποκατάσταση της παροχής του ηλεκτρικού στα σπιτιών των παιδιών του Δενδροποτάμου». 
Το ποντικι


Πληθαίνουν τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στην Ελλάδα

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012, 10:39

Τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στην Ελλάδα, τα οποία δημιουργήθηκαν έχοντας ως στόχο την πρόσβαση σε αυτά όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών, των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, πληθαίνουν συνεχώς, κυρίως με τη στήριξη των δήμων.

Τα ιδιωτικά φροντιστήρια αποτελούν εδώ και χρόνια μια πραγματικότητα στην εκπαίδευση των μαθητών όλων των βαθμίδων, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στα ελληνικά σχολεία, και τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στο πλαίσιο των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι παρέχουν αφιλοκερδώς μαθήματα σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Η συγκεκριμένη δράση έχει πάρει σάρκα και οστά με πρωτοβουλία των δήμων και με τη στήριξη των καθηγητών που συμμετέχουν ενεργά για την υλοποίησή της.

Στον Δήμο Ζωγράφου ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο να λειτουργεί πιλοτικά Κοινωνικό Φροντιστήριο και από τον Σεπτέμβριο άρχισε ο 2ος κύκλος με τεράστια επιτυχία και ανταπόκριση. Περισσότερα από 100 παιδιά παρακολουθούν μαθήματα στα Κοινωνικά Φροντιστήρια του δήμου, ενώ άλλα 80 αναμένεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα μέχρι τα Χριστούγεννα. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Δήμου Ζωγράφου, Γεώργιος Μεντζελίδης, «η ανταπόκριση των μαθητών ήταν πέρα από κάθε προσδοκία. Πραγματικά, η ζήτηση για συμμετοχή είναι τεράστια, με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαίο ο δήμος να διαθέσει χώρους για τα μαθήματα σε ακόμα δύο δημοτικά κτήρια, φτάνοντας τα τρία».

Η οργάνωση των Κοινωνικών Φροντιστηρίων στου Ζωγράφου γίνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης του δήμου και τη διδασκαλία των μαθημάτων αναλαμβάνουν εθελοντικά καθηγητές από σχολεία της περιοχής, η προσέλευση των οποίων στην όλη προσπάθεια είναι μαζική. Τα ωράρια διδασκαλίας είναι από τις 15.00 έως τις 21.00, οι μαθητές είναι δημότες της περιοχής που πηγαίνουν στην Α' Β' και Γ' λυκείου και τα μαθήματα που παραδίδονται είναι εφ’ όλης της ύλης.

Τα κριτήρια για τη δυνατότητα παρακολούθησης του Κοινωνικού Φροντιστηρίου είναι οικονομικά και κοινωνικά. Προηγούνται παιδιά από άπορες οικογένειες ή με μακροχρόνια άνεργους γονείς και οφείλουν να προσκομίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Όπως τόνισε ο κ. Μεντζελίδης, «η κοινωνική προσφορά αυτή έχει για τον δήμο μας μηδενικό κόστος και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όπως όλοι οι δήμοι, δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να δημιουργήσουν πρόβλημα στο όλο έργο. Επίσης, θέλω να πω ότι δεν συντελούμε με αυτόν τον τρόπο στην ενίσχυση της παραπαιδείας, καθώς εδώ επιτελούμε αφιλοκερδώς ένα κοινωνικό έργο που είναι για εμάς ένα ηθικό χρέος προς τους οικονομικά ασθενέστερους δημότες μας».

Όσον αφορά σε κάποιες αντιδράσεις που αρχικά υπήρξαν από κάποια ιδιωτικά φροντιστήρια της περιοχής για αθέμιτο ανταγωνισμό, λέει πως «θέλω να πω ότι αυτό δεν ισχύει, καθώς οι μαθητές που έρχονται στα Κοινωνικά Φροντιστήρια, λόγω οικονομικής αδυναμίας, ούτως ή άλλως δεν θα πήγαιναν σε κάποιο ιδιωτικό».

Το Ίλιον είναι ακόμα ένας δήμος της Αττικής στον οποίο λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο Κοινωνικό Φροντιστήριο, όπου παρακολουθούν μαθήματα περίπου 200 μαθητές από την Γ’ γυμνασίου και όλες τις τάξεις του λυκείου, ενώ διδάσκουν εθελοντικά 45 καθηγητές. Τα μαθήματα λαμβάνουν χώρα στο 1ο Λύκειο της περιοχής, από τις 14.30 έως τις 22.00 και τα τμήματα αποτελούνται, με μέγιστο αριθμό, από 15 μαθητές.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Ιλίου, Νίκος Ζενέτος, «στόχος της όλης προσπάθειας είναι η υποστήριξη των οικογενειών του δήμου μας που δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο και εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης κοινωνικής πολιτικής. Με αυτήν τη δράση δεν υποστηρίζουμε και δεν θεσμοθετούμε την παραπαιδεία, την οποία ασφαλώς δεν εγκρίνουμε, καθώς εδώ έχουμε μια διαφορετική περίπτωση με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα και με μηδενικό κόστος για τον δήμο μας. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές που συμμετέχουν αφιλοκερδώς σε αυτήν την προσπάθεια σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση αναμφίβολα πλήττει και τους ίδιους και τις οικογένειές τους».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής φυσικής Βασίλης Παπαγιάννης, που διδάσκει σε Κοινωνικό Φροντιστήριο, τονίζει: «Συμμετέχω σε αυτήν την προσπάθεια με διάθεση να προσφέρω και με αγάπη προς τα παιδιά που είναι το μέλλον αυτής της χώρας και πρέπει όλοι σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο να σταθούμε δίπλα τους, με όλες μας τις δυνάμεις».

Η Νατάσα Λάμπρου, καθηγήτρια αρχαίων ελληνικών, αναφέρει πως «πολλές, ελληνικές και μη, οικογένειες αδυνατούν σ’ αυτήν τη δυσμενή χρονική συγκυρία να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με αποτέλεσμα αυτά να υστερούν από τα υπόλοιπα παιδιά, οι οικογένειες των οποίων έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Ως εκπαιδευτικός, θεωρώ χρέος μου να σταθώ δίπλα σε αυτά τα παιδιά και με μεγάλη χαρά συμμετέχω εθελοντικά σε αυτό το εγχείρημα με προσωπικό χρονικό και οικονομικό κόστος».

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου, η οποία διδάσκει λογοτεχνία, επισημαίνει: «Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη που μπορώ και προσφέρω κι εγώ τις δυνάμεις μου σε αυτήν την πολύ αξιέπαινη προσπάθεια. Θέλω να τονίσω πως είχα τη δυνατότητα να εργαστώ σε κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο, με ελάχιστα χρήματα, εντούτοις επέλεξα να προσφέρω αφιλοκερδώς έργο στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Ιλίου, καθώς εδώ λαμβάνει χώρα μια κοινωνική δράση, στην οποία αισθάνθηκα την υποχρέωση να σταθώ αλληλέγγυα».

Μεταξύ των δήμων όπου λειτουργούν Κοινωνικά Φροντιστήρια είναι και οι Δήμοι Κηφισιάς, Πεύκης-Λυκόβρυσης, Κερατσινίου, Ταύρου, Νέας Μάκρης, Μεγάρων Πειραιά, ενώ αντίστοιχες δράσεις λαμβάνουν χώρα και σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, αλλά και σε πόλεις της περιφέρειας, όπως στο Ηράκλειο, στα Χανιά, στην Κόρινθο, στην Πάτρα, στο Ναύπλιο, στο Αίγιο, στην Ξάνθη και στην Πρέβεζα.

Εκτός από τα Κοινωνικά Φροντιστήρια που λειτουργούν με την υποστήριξη των δήμων, Κοινωνικό Φροντιστήριο λειτουργεί και στην περιοχή της Βουλιαγμένης με πρωτοβουλία της ΜΚΟ «Όλοι Μαζί». Η αναπληρώτρια πρόεδρος της Οργάνωσης, Θεοδώρα Δρίμη, μιλώντας στο ΑΜΠΕ δίνει το στίγμα της συγκεκριμένης δράσης, λέγοντας ότι «έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια αυτή από τον Σεπτέμβριο και, παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, λόγω έλλειψης χρημάτων, καταφέραμε και λειτουργούμε στην περιοχή της Βουλιαγμένης σε χώρο που μας έχει παραχωρηθεί δωρεάν ένα τμήμα με δέκα παιδιά.

Το τμήμα αποτελείται από μαθητές λυκείου διαφόρων περιοχών της Αθήνας και διδάσκονται όλα τα μαθήματα. Τα κριτήρια επιλογής των παιδιών είναι οικονομικά και κοινωνικά και στην πράξη και οι δέκα μαθητές ανήκουν σε οικογένειες που και οι δύο γονείς τους είναι μακροχρόνια άνεργοι. Οι καθηγητές, οκτώ στον αριθμό, είναι όλοι εθελοντές και δίνουν με αγάπη τον καλύτερο τους εαυτό. Εμείς, παρά τις τεράστιες δυσκολίες του εγχειρήματος, θα συνεχίσουμε και θα επιδιώξουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των παιδιών που θα λαμβάνουν τη βοήθειά μας, καθώς το δικαίωμα στη μόρφωση είναι για όλους, έχοντες και μη».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη
Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012, 11:47
zougla.gr
Ειδησεογραφία
Καταγγελία: «Οδηγός της ΕΘΕΛ “τιμώρησε” μαθητές με επίθεση Taser»!
Πατέρας ανήλικου παιδιού καταγγέλλει ότι οδηγός της ΕΘΕΛ επιτέθηκε με Taser σε μαθητές, επειδή του μίλησαν άσχημα!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα κατήγγειλε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, περίπου στις επτά το απόγευμα της Παρασκευής, οδηγός λεωφορείου της ΕΘΕΛ στο Ολυμπιακό Χωριό χτύπησε με Taser (όπλο που προκαλεί ηλεκτροσόκ) τρεις μαθητές, επειδή του απάντησαν άσχημα, σε μία αγενή παρατήρησή του.
Όπως είπε ο πατέρας, ο οδηγός με έντονο ύφος και άσχημο τρόπο ρώτησε τα παιδιά αν έχουν εισιτήριο και επειδή εκείνα του απάντησαν χρησιμοποιώντας έναν χαρακτηρισμό, τα χτύπησε με το Taser.
Εκείνη την ώρα το λεωφορείο είχε πολλούς επιβαίνοντες μαθητές που άρχισαν να διαμαρτύρονται έντονα και ο οδηγός ξεκίνησε το λεωφορείο, κινούμενος ανάποδα στους δρόμους του Ολυμπιακού Χωριού, με αποτέλεσμα να χτυπήσει με το λεωφορείο ένα παιδί (τον γιο του καταγγέλλοντα) στον ώμο, που βρισκόταν πεζός στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Σύμφωνα με τον πατέρα, ο οδηγός όπως και τα παιδιά - ακόμα και το παιδί που τραυματίστηκε στον ώμο - οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα, όλοι κατηγορούμενοι για το περιστατικό. Σημείωσε ότι τα παιδιά κατηγορούνται για φθορά ξένης περιουσίας, επειδή μετά το περιστατικό έσπασαν τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματος.

Είπε ακόμα ότι τα παιδιά αργότερα σήμερα θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα.

Ο πατέρας τόνισε ότι τα σημάδια από το Taser είναι ορατά πάνω στο δέρμα των παιδιών.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Δημήτρη Δημητρίου, ο Οργανισμός είναι ενήμερος για το περιστατικό από την πρώτη στιγμή του συμβάντος και θα πράξουν τα δέοντα μετά την ολοκλήρωση της έρευνας από την αστυνομία και την εισαγγελία.

(Πηγή: www.skai.gr)

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012


Video: Μαθητές Άργους: Τα δελτία Ειδήσεων βλάπτουν σοβαρά την υγεία

Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΓΟΥΣ παρουσιάζουν την άποψη τους για τα δελτία ειδήσεων.
Μαχαίρι στο …κόκκαλο η ταινία των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Άργους για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας (PROJECT) του Επαγγελματικού Λυκείου.
Οι μαθητές παρουσιάζουν την άποψη τους για τα δελτία ειδήσεων, με καυστικό τρόπο.




Ομάδα έργου 1ου ΕΠΑΛ Άργους:...
Γκρέμι Άρης, Γούρκου Μαρίνα, Διαμαντοπούλου Πένυ, Θεοφανόπουλος Γιάννης, Ιγήπασης Δημήτρης, Καζάς Δημήτρης, Κακούρος Χρήστος, Καλογερόπουλος Γιώργος, Καμπεράι Θάνος, Κανατσέλη Ελένη, Γαρουνιάτη Λίζα, Γεόγλου Τάσος, Γκιόνη Λόρεντς, Κίτος Γιώργος, Κουκιέλκα Ρέμι, Πουλής Παναγιώτης, Σινάνι Έρβιν, Σπινόπουλος Χρήστος, Χατζίνας Δημήτρης (μαθητές), Πιστεύος Νίκος και Ντέμος Γιώργος (καθηγητές). Παραγωγή: Τομέας Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρολογίας 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΓΟΥΣ.

 ΠΗΓΗ: moriasnow.gr

Tο Γυμνάσιο Τεγέας χρονολογείται στον προηγούμενο αιώνα

Μια εξαιρετική πρωτοβουλία των μαθητών του γυμνασίου Τεγέας, υλοποιεί η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου στην Τρίπολη, που το καθαρίζουν και το βάφουν εθελοντικά. Πρόκειται για ένα παλαιό κτίριο του περασμένου αιώνα, που έχουν να γίνουν εργασίες ανακαίνισης πολλά χρόνια.

Η πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Ευαγγελία Παπαδοπούλου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε ότι το δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών, ζήτησε από τον σύλλογο γονέων και τη διεύθυνση του σχολείου, να συνδράμουν ώστε να καθαρίσουν και να βάψουν το κτίριο του γυμνασίου. Έτσι, απευθύνθηκαν στη σχολική επιτροπή του δήμου Τρίπολης, η οποία αγόρασε τα υλικά και τα χρώματα. Οι μαθητές κάθε τάξης αποφάσισαν πως θα βάψουν την αίθουσά τους, ακολούθησε ένας γενικός καθαρισμός του σχολείου και στοκάρισμα των τοίχων προκειμένου να ακολουθήσει το βάψιμο.

Οι μαθητές λοιπόν εθελοντικά, μαζί με τους γονείς τους, το διευθυντή του σχολείου και τους καθηγητές -που ενθουσιάστηκαν από την πρωτοβουλία των μαθητών- συγκεντρώθηκαν την Κυριακή και ξεκίνησαν το βάψιμο του σχολείου.

Η προσπάθεια εξελίσσεται με αργό ρυθμό, γιατί ο υγρός καιρός της Τρίπολης δε βοηθά να στεγνώσουν οι φρεσκοβαμμένες αίθουσες. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου έχει όρεξη και κέφι να ολοκληρώσει το δύσκολο έργο, καθώς το σχολείο είχε πολλά χρόνια να βαφτεί.





















 

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012



ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για τη σχολική στέγη
Σε κλιμάκωση πολύμορφων κινητοποιήσεων θα προχωρήσει η δημοτική αρχήΠετρούπολης, γονείς, εκπαιδευτικοί και τα συνδικαλιστικά τους όργανα, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν κυρίως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με αίτημα αιχμής την άμεση ολοκλήρωση των 10 αιθουσών στο 6ο Δημοτικό και την ανακαίνιση του 3ου Δημοτικού Σχολείου, έτσι ώστε να λειτουργήσει τη νέα σχολική χρονιά και τα δύο πρωινά. Επίσης, μέχρι το καλοκαίρι να ολοκληρωθούν οι αίθουσες στο 9ο Δημοτικό Σχολείο, ενώ για να λυθεί οριστικά το στεγαστικό πρόβλημα στην Πετρούπολη, χρειάζεται να ξεκινήσει η κατασκευή του 11ου 12θέσιου Δημοτικού Σχολείου, σε χώρο που έχει παραχωρηθεί από το Δήμο και το υπουργείο Γεωργίας στον ΟΣΚ.
Πρώτος σταθμός των κινητοποιήσεων είναι η περιφέρεια που διαχειρίζεται το ΕΣΠΑ στις 5 Δεκέμβρη, όπως αποφασίστηκε προχτές κατά τη διάρκεια της μαζικής ανοιχτής συγκέντρωσης με φορείς της πόλης.
Η υποχρηματοδότηση της Παιδείας έχει ήδη διαμορφώσει και στη συγκεκριμένη πόλη μια τραγική κατάσταση, η οποία όπως αποτυπώθηκε προχτές, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Στα 17 Νηπιαγωγεία -με 783 παιδιά από τα οποία τα 134 είναι προνήπια- τα 14 στεγάζονται σε δημόσια κτίρια και τα άλλα 3 σε ενοικιασμένους ακατάλληλους στην πλειοψηφία τους χώρους. Εντεκα Δημοτικά Σχολεία με 3.240 παιδιά, έχουν τμήματα 25άρια μέχρι και 28άρια.
«Η δημοτική αρχή από την πρώτη μέρα που ανέλαβε έθεσε πρώτη προτεραιότητα τα ζητήματα της σχολικής στέγης. Από δω και μπρος πρέπει να προχωρήσουμε όλοι μαζί σε ακόμα πιο δυναμικές κινητοποιήσεις. Η Παιδεία κάθε χώρας πρέπει να υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα και όχι τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τη διάλυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας. Χρέος μας είναι η δημιουργία ενός αγωνιστικού και οργανωμένου μετώπου για την υπεράσπισή της», επισήμανε μεταξύ άλλων ο Θανάσης Φιλίππου, αντιδήμαρχος Πετρούπολης, υπεύθυνος για θέματα Παιδείας. Ενώ σύντομο χαιρετισμό απεύθυναν εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων 3ου και 6ου Δημοτικών, της Ενωσης Γονέων, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δημήτρης Γληνός» κ.ά.

 Ριζοσπάστης